רוצה פרטים על קורס דאטה אנליסט?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס אנליסט שיווק ודיגיטל

רוצה לדעת על קורס דאטה אנליסט? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס אנליסט נתונים - קורס Data Analysis


הטכנולוגיה שמאחורי הנתונים העסקיים


כמויות המידע שעוברות מדי יום בעולם הארגוני הן בסדר גודל שלא נראה כמותו מעולם. מפוסטים ברשתות החברתיות, דרך דפוסי התנהגות של גולשים וצרכנים ועד למידע ממשלתי ורפואי, מיליארדי פיסות מידע יכולות ללמד אותנו על מגמות בשוק ועל דרכים בהן ארגונים יכולים להתנהל באופן יעיל יותר. כדי לעמוד בקצב המהיר של השוק, חשוב כי חברות ידעו לנתח את המידע הרב והמורכב הזה ולהספיק מתוכו תובנות עסקיות יעילות שמתאימות למטרות העל שלהן. האינפורמציה הזו יכולה להוות כלי חשוב בדרך לפריצה, לחדשנות ולצמיחה דרך קבלה של החלטות נבונות ואפקטיביות.


צורכים אלה של המשק הביאו לאחרונה להתגבשותו של תפקיד חדש יחסית, שידוע בשם אנליסט נתונים (באנגלית Data Analyst). זהו ענף אשר משלב בין תחומים כגון ביג דאטה ובינה עסקית (BI) לבין תחומי השיווק והחשיבה האסטרטגית, באופן שמותאם לאופי הדינמי במיוחד של השוק של היום, שבו כדי להצליח יש לשלב בין מיומנויות טכנולוגיות ועסקיות.


איש המקצוע אחראי על איסוף של המידע העסקי שמגיע מהאפיקים השונים, בנייה של מערכות טכנולוגיות לניתוח שלו וכן קבלה של מסקנות תפעוליות ושיווקיות מתוך המידע הזה. תהליכי העיבוד והניתוח שללו יכולים לאתר כשלים בתפקוד הקיים ולסייע בבניה של דרכים יעילות ומתקדמות יותר לפעולה בהמשך. כדי להגיע להחלטות היעילות ביותר, על מנתח הנתונים לדעת לשאול את השאלות הנכונות ולבחון את דרכי הפעולה האפקטיביות ביותר דרך הנתונים שנאספים בארגון. לשם כך, עליו להבין הן בתחום התוכנה והמחשוב והן לשלוט באסטרטגיות שיווקיות, ניהוליות ופיננסיות ולדעת ליישם את כל אלה באופן שמותאם לצורכים ולמטרות של החברה.


תחום זה נחשב לבין הצומחים והמבוקשים בעולם ההייטק והאינטרנט ובמשק באופן כללי, עקב העלייה החדה והדרמטית בכמויות הנתונים העסקיים. כך יש דרישה מרובה לעובדים שמתמחים בעולם ה - Data Analysis, שיכולים לסייע לארגונים לנווט בים המידע ולדלות מתוכו את המתכון להצלחה. הכשרות וקורסים בתחום אינם מיועדים רק למגיעים מעולם ההייטק והתוכנה, אלא גם למי שבאים מענפי העסקים והשיווק, שמחפשים לעשות צעד קדימה ולרכוש את הידע הטכנולוגי להשתלבות בענף המבוקש והנחוץ של היום.


למי מיועדים הלימודים


מסלול זה מתאים לבעלי רקע כמותי וטכנולוגי שיש להם רקע בניתוח נתונים סטטיסטיים ובעבודה בסביבת דאטה. הוא מיועד ברוב המקרים לאקדמאים מענפים כגון כלכלה, מתמטיקה, חשבונאות, סטטיסטיקה, הנדסת תעשייה וניהול ומדעי המחשב וכן למגיעים עם ניסיון אקדמי ומקצועי בעולמות השיווק והניהול וכן לעוסקים בתחומים כשוק ההון והייעוץ האסטרטגי והעסקי. לעיתים ניתן יתרון למועמדים בעלי ניסיון משמעותי בזירת ההייטק, אך רקע זה אינו חובה בכל תכניות ההכשרה.


חלק מן התכניות מיועדות למי שעוסקים בענפי הבינה העסקית (BI) וניהול מסדי הנתונים שמעוניינים לצבור כלים נוספים כדי להתקדם בעולם ההייטק והדאטה. בעוד קורסים נוספים מתאימים גם למי שמגיעים עם רקע עסקי משמעותי ומעוניינים להשתלב בתחום אנליזת הנתונים לראשונה.

 
תכנית הלימודים


מסלול זה מקיף את הכלים הנדרשים מאנליסט נתונים והוא משלב בין ידע טכנולוגי לבין כישורים מעולם העסקים. התלמידים לומדים על תחום הביג דאטה והנתונים העסקיים ובוחנים שיטות לאיסוף יעיל של נתונים ולעיבודם. לאחר מכן, הם דנים בניתוח ביצועים של קמפיינים פרסומיים לצורך חיזוי של מגמות עתידיות וטרנדים מרכזיים ולבנייה של תהליכים עסקיים עבור חברות. לשם כך הם מכירים כלים דיגיטליים כגון גוגל אנליטיקס ושפות תוכנה כגון פייתון, שפת R ו - SQL. הם מעמיקים גם בשיטות לבנייה של מסדי נתונים מתקדמים ולניהול המידע שנאסף בהם למטרת קבלת החלטת יעילה ומושכלת.


מתכונת הלימוד


היקפם של הקורסים משתנה ממוסד אחד לאחר, בדרך כלל הוא נפרש על פני פרק זמן שבין שלושה חודשים לשנה אחת. השיעורים מתקיימים לרוב בשעות הערב או אחר הצהריים, כדי להתאים ללוח הזמנים של אנשים עובדים.


מסלולי הלימוד שואפים להעניק למשתתפים סל כלים פרקטי להשתלבות בתפקיד וכך הם משלבים לימוד עיוני עם תרגולים פרקטיים שמדמים מצבים מן התעשייה. המשתתפים גם נדרשים בדרך כלל לבצע פרויקט גמר יישומי שבו הם מנתחים נתונים עסקיים ושיווקיים ומגיעים למסקנות אסטרטגיות מתוכם.


נושאי הלימוד


בין שלל הנושאים שנלמדים במסגרת הקורס אפשר למצוא את הנושאים הבאים:

 

  • מיפוי קהלי היעד
  • שפת פייתון ולמידת מכונה
  • ויזואליזציית נתונים
  • טיוב ואחסון נתונים גולמיים
  • פיתוח מוצר LEAN
  • בניית מצגות לסיכום נתונים
  • שיווק מבוסס DATA
  • סקריפטים למניפולציית מידע
  • אופטימיזציה מבוססת נתונים    
  • ועוד


תנאי קבלה


תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעט בין מוסדות הלימוד, אך ברובם יש צורך להחזיק בידע וניסיון קודם בתחום הטכנולוגי והאנליטי. רוב מוסדות הלימוד דורשים מן המועמדים להיות בעלי תואר אקדמי ראשון לפחות בתחומים שיש להם זיקה לעולם הטכנולוגיה והמידע, כגון לימודי כלכלה, לימודי סטטיסטיקה, לימודי הנדסת תעשייה וניהול, לימודי מדעי המחשב, לימודי מנהל עסקים ולימודי שוק ההון לתואר ראשון. חלק מן המוסדות מקבלים גם בוגרי לימודי שיווק ולימודי פסיכולוגיה שיש להם רקע מקצועי מתאים בתחום הדאטה.


כמו כן, יכולים להתקבל לקורסים בעלי ניסיון מקצועי בתחומים כגון ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ שיווקי, ייעוץ השקעות, ניהול שיווק דיגיטלי וניהול תקשורת שיווקית, העוסקים כאנליסטים פיננסיים בחברות. במסגרת תנאי הקבלה, על המועמדים לשלוט גם ביישומים טכנולוגיים כגון אקסל, פאוור פוינט ותוכנות אופיס נוספות, כמו כן עליהם להיות בעלי שליטה טובה בשפה האנגלית.

 

 

ללא ניסיון


בעוד חלק מן הקורסים מיועדים לבעלי רקע מקצועי קודם בעבודה עם נתונים, ישנם קורסים שמתאימים גם לחסרי ניסיון קודם בתחום. הקורסים יכולים להתאים לחסרי ניסיון במקצועות הדאטה או בתכנות, המעוניינים להשתלב בענף. יש לציין כי חלק מן הקורסים המתאימים לחסרי ניסיון מיועדים לאקדמאים ממקצועות כמותיים וריאליים כגון הנדסה, כלכלה או מדעי המחשב, ובהם ניתן ללמוד גם אם אין ניסיון פרקטי בענף ניתוח הנתונים.


מחיר


עלות הקורסים משתנה ממוסד למוסד, העלות נעה בדרך כלל בין 12,000 - 25,000 שקלים, אולם עשויה להיות גבוהה מטווח זה. מחיר הקורס נקבע בהתאם למאפיינים כגון אורך ההכשרה, מרכיבים מעשיים ופרויקטים בקורס, למידה אונליין או לימוד פרונטלי בכיתה ועוד. לעיתים מתקיימים קורסים מסובסדים במימון חלקי של גורמים ממשלתיים שונים או חברות הייטק, שבהם העלות נמוכה יותר (קורסים אלה אינם זמינים בכל עת ויש לוודא את זמינותם מול הגורמים המכשירים).


תעודה ואפשרויות תעסוקה


למשתתפים אשר עומדים בכל החובות בקורס בהצלחה ניתנת תעודת גמר מטעם המוסד המלמד. בדרך כלל, יש צורך לעמוד בחובות הנוכחות ולהשלים מספר מטלות וכן להגיש פרויקט גמר יישומי כדי לקבל את הדיפלומה בתום הקורס.


לבוגרי ההכשרה יש שלל אפשרויות תעסוקה לבחור מביניהן. הם יכולים להשתלב בארגונים בתחום ההייטק ובמגזר העסקי בתפקידים שיש להם ביקוש רב. לאחר צבירת ניסיון ולימוד בקורסים נוספים בהמשך הדרך, הם יכולים לצמוח בארגון ולהתקדם לתפקידים כגון מנהלי שיווק, אנליסטים בכירים ומנהלי בסיסי נתונים (DBA). בתחום הבינה העסקית BI יש דרישה רבה לבעלי הכשרה בתחום אנליזת הנתונים, שכן הענף מתבסס פחות על אנשי IT ותוכנה כדי להגיע למטרות ולקדם את האסטרטגיה העסקית.

 

שכר - כמה מרוויחים?

 

שכר דאטה אנליסט נע בטווח רחב למדי, בתלות בתחום ההתמחות ובמקום העבודה. העובדים יכולים להגיע לרמות שכר גבוהות למדי לאחר מספר שנות ניסיון בתפקיד. המשכורות הממוצעות לעובדים מתחילים נעות בין 13,000 - 15,000 שקלים. עובדים בעלי מספר שנות וותק יכולים להעלות את השכר ולהגיע לטווח שבין 15,000 - 25,000 שקלים. עובדים בכירים בתפקידים ניהוליים יכולים להגיע למשכורות גבוהות אף יותר, בין 25,000 - 30,000 שקלים לחודש. יש להדגיש כי טווחי השכר משתנים בהתאם לארגון, להיקף המשרה ולקריטריונים נוספים, וכן מעת לעת.

 
מוסדות

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום): במרכז ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית ספיר מתקיים קורס דאטה אנליסט המיועד למבקרי פנים ברשויות. היקפו של הקורס 13 מפגשים.

 

  • HackerU (קורס אונליין): קורס Data Analyst & BI הנערך במתכונת מקוונת מאפשר למשתתפיו להכיר כלי AI מתקדמים ולפתח מיומנויות אנליטיות הנדרשות בתחום.

 

  • עזריאלי והטכניון לימודי המשך (קמפוס ירושלים): מתקיים קורס Big Data Analyst, המיועד לאקדמאים ולבעלי ניסיון בתחומי הדאטה, הקורס מאפשר היכרות עם כלים נפוצים לתחקור נתונים.

 

  • מכללת iNT (תל אביב, באר שבע, ירושלים): במכללת iNT מתקיים קורס דאטה אנליסט הכולל 400 שעות אקדמיות, מהן 355 שעות למידה עיונית ו - 45 שעות למידה מעשית. הקורס מתבסס על למידה מעשית Hands On וביצוע פרויקטים שונים, וכולל גם הרצאות אורח של מומחים מן התעשייה.

 

  • ג'ון ברייס הדרכה (תל אביב): בשלוחת תל אביב של ג'ון ברייס הדרכה ניתן ללמוד בקורס Data Analyst Expert - ניתוח ויזואליזציית נתונים. בקורס זה יכולים עובדי הייטק בעלי זיקה לתחום הנתונים לקבל כלים לתפקיד מבוקש. היקף ההכשרה הוא כ - 220 שעות אקדמיות ו - 70 שעות לעבודה עצמאית.

 

  • מכללת מדיאטק ג'ון ברייס (חיפה): במוסד לימוד זה מוצע קורס Data Analyst, בו הסטודנטים לומדים במשך 220 שעות לימוד אקדמיות, וכן 70 שעות במסגרתן הם עורכים תרגול והתנסות מעשית.

 

  • ג'ון ברייס ירושלים: מתקיים קורס Data analyst ניתוח וויזואליזציית נתונים שבו ניתן ללמוד גם במתכונת אונליין מקוונת.

 

  • מכללת אתגר (אונליין): קורס דאטה אנליסט במכללת אתגר מתקיים בזום, וכולל חלק להקניית ידע תיאורטי לצד חלק מעשי שבו נחשפים למערכות וכלי עבודה רלוונטיים.

 

  • המכללה לניו מדיה (תל אביב): במכללה לניו מדיה מציעים קורס אנליסט שיווק - Marketing Data Analytics. מסלול זה מציע למשתתפיו להכיר תהליכים עסקיים וטכנולוגיות נתונים מתקדמות שניתן ליישם בתהליכים אסטרטגיים בזירת הדיגיטל והשיווק. מסלול זה כולל לימוד של סוגיות בתחומים כגון ניתוח נתונים, בניית תשתיות לאיסוף דאטה ושימוש בכלים דיגיטליים לניתוח נתונים אלה. מסלול זה מוכר למימוש פיקדון לחיילים משוחררים. הוא נפרש על פני 160 שעות אקדמיות ומחולק ל - 30 מפגשים. בשיעורים משלבים פרויקטים מעשיים שונים אותם מציגים בפני סגל המרצים. עוד נלמדים במוסד זה קורסים כגון קורס ניהול קמפיינים PPC וקורס ניהול מדיה חברתית.

 

  • נאיה קולג' (הרצליה ואון ליין): היקפו של קורס Data Analyst Expert של מכללת נאיה קולג' הוא כחצי שנה במתכונת קורס ערב. הוא מאפשר לבעלי תארים בתחומי הכלכלה, המדעים והשיווק לקבל כלים מתחומי ה - BI ולהכיר טכנולוגית לעיבוד של נתונים ולהכנת דוחות מקצועיים ואינטראקטיביים. במכללה זו אפשר ללמוד בקורסים נוספים בתחום המחשבים, בהם קורס מדעני נתונים, קורס בינה עסקית וקורס דבאופס.

  

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס דאטה אנליסט?

רוצה לדעת יותר על קורס דאטה אנליסט?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס דאטה אנליסט
שאלות הגולשים בנושא
קורס דאטה אנליסט או תואר שני בטכנולוגיות מידע בגיל 42