קורס רכיבה טיפולית במכללת גבעת וושינגטון לדתיים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על גבעת וושינגטון - קורס רכיבה טיפולית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הקורס אינו פעיל

 

קורס רכיבה טיפולית לדתיים במכללת גבעת וושינגטון


ביחד על הסוס


רכיבה טיפולית היא גישה בתרפיה שעושה שימוש ברכיבה על סוסים על מנת לסייע למגוון רחב של לקויות מולדות ונרכשות, החל ממוגבלות פיזית, דרך קשים נפשיים ורגשיים ועד ללקויות למידה והפרעות קשב. נמצא שהקשר הייחודי שנרקם בין המטופלים לבין הסוסים יכול לסייע לא רק להתמודדות עם המוגבלות אלא גם לחיזוק הדימוי העצמי והתקשורת הבין אישית. השיטה יעילה בקרב מבוגרים וילדים כאחד וכיום מטפלים רבים משתמשים בה או משלבים אותה במערכי ההתערבות שלהם.


במכללת גבעת וושינגטון מציעים קורס רכיבה טיפולית, אשר מותאם במיוחד לציבור הדתי ומתקיים בהפרדה בין נשים לגברים. במהלך הקורס מכשירים מדריכים לרכיבה ומעניקים להם כלים טיפוליים לסיוע למגוון רחב של אוכלוסיות דרך עבודה משותפת וחווייתית עם סוסים. בוגרי התכנית מקבלים תעודות הסמכה מוכרות שמאפשרות להם להשתלב כמדריכי רכיבה טיפולית בשלל מסגרות טיפוליות וחינוכיות.

 


תכנית הלימודים


בתחילת הקורס, המשתתפים מתוודעים למגוון של לקויות ומכירים שיטות התערבות שמקובלות לטיפול בהן. במקביל, הם לומדים מיומנויות רכיבה על סוסים ומתרגלים את הטיפול הרפואי הנכון בסוסים ואת אופן האחזקה השוטף שלהם. בהמשך, הם רוכשים כלים להפעלת סוסים ולהדרכת מטופלים במהלך המפגשים על מנת לסייע לשפר מיומנויות תפקוד פיזי ורגשי. כך הם לומדים להעריך ולאבחן את הקשיים של המטופלים ולבנות תכנית עבודה מותאמת לצרכיהם האישיים.


מתכונת הלימוד


קורס רכיבה טיפולית במכללת גבעת וושינגטון מתפרשים על פני כשנתיים. המסלול משלב בין לימודים עיוניים לבין שיעורים מעשיים בהדרכת רכיבה בהם יכולים המשתתפים להתנסות בעצמם במיומנויות הטיפול.


נושאי הלימוד

 

  • מיומנות הפעלת הסוס
  • סוגי לקויות
  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • רכיבה כטיפול רגשי ופיזי
  • הדרכת רכיבה
  • טיפול בסוסים ואחזקת אורווה
  • פיזיולוגיה ואנטומיה
  • שיפור תפקוד בסביבת החיים
  • קבוצות לקויי למידה
  • וטרינריה ועזרה ראשונה לסוס
  • רכיבה והכרת הסוס   
  • בעיות אורתופדיות ונוירולוגיות    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


במכללה האקדמית גבעת וושינגטון פועלת החל משנת 2003 היחידה ללימודי תעודה, בה מתקיימות הכשרות מקצועיות לציבור הדתי במגוון מסלולים, לרבות קורסי ספורט, קורסים במקצועות הרפואה המשלימה וקורסים בתחום האמנויות. מסלולים אלה מאפשרים לתלמידיהם לרכוש מיומנויות חדשות, שיכולות לסייע למי שמעוניינים בהסבה מקצועית או בהתקדמות במקום העבודה. היחידה ממוקמת בבית רבן, בקרבת גדרה וקבוצת יבנה.

 


תנאי קבלה


כדי להתקבל לקורס רכיבה טיפולית במכללת גבעת וושינגטון, שמועמדים צריכים להיות בוגרי 12 שנות לימוד לפחות, ובעלי רקע וניסיון קודם ברכיבה על סוסים. כמו כן, כחלק מתנאי הקבלה למסלול, עליהם להציג אישורים רפואיים, שמעידים על בריאות תקינה ועל כשירות לביצוע פעילויות רכיבה טיפולית.


תעודה


משתתפים שעומדים בכל חובות הקורס ומסיימים בהצלחה את הלימודים מקבלים תעודת גמר שמוענקת על ידי מכללת גבעת וושינגטון, היחידה ללימודי תעודה ומרכז רכיבה ארצי בכנות. כמו כן, הבוגרים מקבלים תעודות "מדריך רכיבה" ו - "מדריך רכיבה טיפולית" מטעם מנהל הספורט.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת גבעת וושינגטון - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון

כלים שיעזרו לך לבחור