רוצה פרטים על השלמת תואר ראשון למורים בפועל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

השלמה לתואר ראשון למורים בפועל

רוצה לדעת על השלמת תואר ראשון למורים בפועל? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי השלמה לתואר ראשון למורים בפועל

 

בבחינת כיתה א'...

 

תואר ראשון הוא אחד ה"מצרכים הבסיסיים" בשוק התעסוקה המקצועי כיום, ובהשאלה, ניתן לומר כי לאדם הבוגר היוצא אל עולם התעסוקה – התואר הראשון הוא כמעט בבחינת כיתה א' במסלול המקצועי; בלעדיו קשה מאוד להתקדם היום במעלה התפקידים השונים ובעצם, לעתים קשה בכלל להתקבל למשרות ולמצוא תעסוקה.

 

מסלולים להשלמה לתואר ראשון למורים בפועל נועדו למורים בפועל – לאנשים הנמצאים כבר בתוך מערכת החינוך ועובדים בתוכה; אמנם, מדובר באנשים בעלי תעודת הוראה, אך ללא תואר ראשון. כך, מסלולים אלה נועדו לאפשר למי שכבר עובדים בתחום להשלים את השכלתם הפורמלית לתואר ראשון – בחינוך או בתחומים אחרים – כדי לשכלל את כליהם התיאורטיים והמעשיים בעבודתם בפועל, וראוי לומר – גם כדי לפתוח לעצמם דלתות תעסוקה וקידום נוספות. כאמור, קשה מאוד להתקדם היום ללא התואר הראשון.

 

על הלימודים

 

מסלול זה מוצע במוסדות אקדמיים רבים ותכניות הלימוד משתנות בין המסלולים, זאת מאחר וקיים שוני בין המוסדות בתארים הראשונים שאליהם אפשר להשלים. עם זאת, במרבית מוסדות הלימוד ההשלמה היא לתואר ראשון בחינוך ולעתים היא אף מותאמת למסלול שממנו מגיע המורה בפועל. כך, לימודים אלה יכללו הכשרה אקדמית בנושאי חינוך, התפתחות הילד, פסיכולוגיה, מתודות למידה ומתודות מחקר, וכן קורסים וסדנאות להעשרת ההוראה ושיטות ההוראה ולשכלולן.

 

נושאי הלימוד

 

מבין הנושאים הנלמדים במסלולים השונים:

 

  • הוראה מאתגרת חשיבה
  • גישות הוראה שונות
  • הערכה לקידום הלמידה
  • מתודולוגיה מחקרית
  • שיטות ומתודות בהוראה
  • פילוסופיה של החינוך
  • התנסות מעשית בהוראה
  • סוציולוגיה של החינוך
  • תיעוד והמשגה של ידע פדגוגי
  • הוראה ולמידה מקוונות
  • צרכים מיוחדים של הלומדים
  • ועוד

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • סמינר הקיבוצים – מכללה זו מציעה מסלול להשלמת תואר ראשון בחינוך למורים בפועל; התכנית נועדה למורים בעלי תעודה של "מורה מוסמך" או "בכיר", וההשלמה היא לתואר B.Ed. תנאי הקבלה למסלול הם תעודת הוראה וידע בסיסי בשפה האנגלית. יש לדעת עוד כי ההשלמה לתואר מותאמת למסלול שבו החל המורה – לדוגמה: גננות ימשיכו ללימודי חינוך מיוחד, הגיל הרך ומורי כיתות א'-ב' ימשיכו ללימודי התפתחות הילד, ועוד.

 

  • אורנים – המכללה האקדמית לחינוך – אף למסלול זה יתקבלו בעלי תעודת "מורה מוסמך" או "בכיר" וההשלמה היא לתואר ראשון B.A במדעי הרוח, או לתואר ראשון B.Ed בהוראה. החוגים שבהם ניתן להשלים לתואר ראשון הם רבים ומגוונים, וביניהם: גיאוגרפיה, סוציולוגיה, אזרחות, הוראת הערבית, אמנות, אנגלית, מקרא ועוד.

 

  • מכללת בית ברל – מקיימת מסלול "לימודי המשך לתואר B.Ed לבעלי תעודת הוראה"; תנאי הקבלה לתכנית הם תעודת בגרות, תעודת הוראה וניסיון הוראה בפועל. מסלולי השלמת התואר האפשריים בה הם, בין השאר: הגיל הרך, הוראת אנגלית, בית ספר יסודי ועוד. יש לציין כי המכללה מאפשרת מערכת לימודים גמישה ומותאמת אישית וכן למידה מרחוק בחלק מן הקורסים.

 

לסיכום

 

מסלולי ההשלמה לתואר ראשון למורים בפועל מוצעים במגוון רחב של מוסדות אקדמיים; המסלולים מותאמים למורים העובדים, הן מבחינת הדרישות, הן מבחינת חלוקת הזמן והחומר וכמובן – מבחינת ההתאמה האישית למסלול שממנו כל מורה מגיע אל הלימודים האקדמיים. תואר ראשון הוא בבחינת "מצרך יסוד" בימינו, וגם בתוך מערכת החינוך – על אף שאפשרי לעבוד בלעדיו – עדיף לכל מורה להיות בעל תואר כזה, כדי לאפשר לעצמו ידע מבוסס יותר וכמובן, אפשרויות צמיחה הלאה – בין אם באותו הכיוון ובין אם בכיוונים תעסוקה נוספים.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על השלמת תואר ראשון למורים בפועל?

רוצה לדעת יותר על השלמת תואר ראשון למורים בפועל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד השלמת תואר ראשון למורים בפועל
שאלות הגולשים בנושא
השלמה לתואר ראשון למורים בפועל עם רקע חרדי