רוצה פרטים על לימודי קלינאות תקשורת לדתיים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי קלינאות תקשורת לדתיים ולחרדים

רוצה לדעת על לימודי קלינאות תקשורת לדתיים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי קלינאות תקשורת - הפרעות בתקשורת לדתיים


סיוע מקיף למגוון ליקויי תקשורת


קשה לדמיין את חיינו ללא יכולות תקשורת. אולם, עבור רבים הסובלים ממוגבלויות בדיבור, בשמיעה או בהיגוי, מיומנויות התקשורת מהוות בעיה במישור האישי, החברתי והמקצועי. ענף ההפרעות בתקשורת נוגע לאבחון, לטיפול ולשיקום של הפרעות בקרב מגוון אוכלוסיות וגילאים, ובמחקר של בעיות כמו אבדן שמיעה, קשיי היגוי והפרעות למידה. קלינאי תקשורת פועלים במגוון מסגרות, במערכות הרווחה, הבריאות והחינוך. הם יכולים גם לעבוד בפרויקטים קהילתיים וחברתיים לקידום נגישות לבעלי מוגבלויות.


לימודי קלינאות תקשורת מספקים את כל הידע העיוני והמעשי הנדרש להשתלבות בעבודה בענף מבוקש זה. מוסדות לימוד רבים הבינו כי קיים ביקוש למקצוע גם בקרב הציבור החרדי והדתי, ולכן מציעים תכניות מיוחדות, המתקיימות בהפרדה מלאה בין נשים לגברים, ומכילות תכנים המותאמים לערכי הדת.


למי מיועדים הלימודים


לימודי הפרעות בתקשורת מתאימים לכל גבר או אישה חרדיים המעוניינים לרכוש ידע עיוני ומיומנויות מעשיות בענף מבוקש, ולרכוש מקצוע המסייע לקידום אוכלוסיות כמו חרשים ובעלי צרכים מיוחדים.

 


תכנית הלימודים


בתחילת הלימודים, רוכשים הסטודנטים את הבסיס העיוני במדעים השונים כמו פיזיולוגיה, סטטיסטיקה, פסיכולוגיה ואנטומיה. לאחר מכן, הם מתוודעים לסוגים שונים של הפרעות וליקויים בדיבור, בשמיעה, בלמידה ובקול, ומכירים שיטות התערבות שונות בהן נוקטים כדי לסייע למטופלים לשפר את מיומנויות התקשורת שלהם. כמו כן, לומדים המשתתפים על דרכים שונות לאבחון ליקויים בגילאים צעירים, ומקבלים כלים מעשיים לסיוע והדרכה במסגרות חינוכיות וקהילתיות.


מתכונת הלימוד


הלימודים מתפרשים על פני שלוש שנים וחצי, ומחולקים לשבעה סמסטרים. בדרך כלל, מתקיימים המפגשים בחמישה ימים בשבוע, אולם במוסדות מסוימים ניתן ללמוד גם בשלושה ימים שבועיים בלבד.


במהלך השיעורים, לוקחים הסטודנטים חלק בהרצאות עיוניות פרונטליות, בסמינרים מחקריים, בסדנאות מעשיות במעבדות ובקליניקות לדיבור, ובניתוח של מקרי בוחן הכולל צפייה מודרכת במקרים קליניים. כמו כן, בשנים המתקדמות נדרשים המשתתפים לקחת חלק בפרקטיקום מעשי, במהלכו מיישמים את עקרונות הלימוד בעבודה בשטח.


נושאי הלימוד

 

  • שיטות אבחון והתערבות
  • פסיכולינגוויסטיקה
  • בעיות דיבור אצל חרשים
  • תכנון מפגש טיפולי
  • תקשורת חליפית ותומכת
  • מחלות אף אוזן גרון
  • השפעת הרעש על האדם
  • ניתוחי שתל השבלול
  • הפרעות שפה בקרב ילדים
  • אנטומיה של גוף האדם
  • אתיקה בהפרעות בתקשורת
  • רכישת שפה בגיל הרך
  • שיקום לקויות בדיבור ובבליעה
  • הפרעות היגוי פונולוגיות
  • בעיות קוגניטיביות בגיל השלישי
  • יחסי מטפלים ומטופלים
  • דרכים להתאמת מכשיר שמיעה
  • פסיכולוגיה התפתחותית    
  • התפתחות תקינה של דיבור ושפה    
  • ועוד


תנאי קבלה


על מנת להתקבל ללימודים, המועמדים נדרשים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה בממוצע ציונים גבוה, לרוב מעל 90, וכן ציון בבחינה הפסיכומטרית של לפחות 650. בנוסף, הם נדרשים להציג ציונים גבוהים במבחני הבגרות באנגלית, ובפרק האנגלית בפסיכומטרי, או לחלופין ציון גבוה בבחינות אמי"ר או אמיר"ם. יכולים להתקבל ללימודים גם חסרי תעודת בגרות, בעלי ממוצע ציונים גבוה במכינה קדם אקדמית. מתאימים העומדים בדרישות הסף מוזמנים לריאיון קבלה אישי.

 


תעודה


סטודנטים המסיימים בהצלחה את לימודיהם במסלול, זכאים לקבל תואר ראשון "בוגר אוניברסיטה" (BA) בהפרעות בתקשורת, המוענק מטעם מוסד הלימוד. על מנת לעבוד בפועל בענף, נדרשים הבוגרים לעבור גם בחינה פנימית שנערכת מטעם משרד הבריאות. העוברים את המבחן יכולים להתחיל בעבודה מחקרית או קלינית במגוון מסגרות רפואיות או חינוכיות.

 


מוסדות


מבח"ר - מכללת בני ברק האקדמית: במכללה מתקיים מסלול לנשים בלבד, במסגרתו מתקיימים שיעורים במשך 5 ימים בשבוע. התואר ניתן בשיתוף עם אוניברסיטת תל-אביב. הלימודים מקיפים מגוון הפרעות בקרב גילאים שונים, החל מתינוקות וילדים בגיל הרך ועד לקשישים. הסטודנטים לומדים כיצד לסייע למטופלים במסגרת מרפאות וקליניקות, ובמסגרות הדרכה וחינוך.

 

המכללה החרדית ירושלים: השיעורים מתקיימים במהלך חמישה ימים בשבוע, בתכנית לנשים בלבד. השיעורים מקיפים את מגוון שיטות האבחון וההתערבות הנדרשות בקרב ילדים ומבוגרים. הסטודנטים לומדים דרכים לשקם בעיות קיימות, שחורגות מההתפתחות התקינה.


קמפוס שטראוס (ירושלים): לימודי קלינאות תקשורת בירושלים בקמפוס במסלול זה מיועדים לנשים בלבד, התואר ניתן בשיתוף המכללה האקדמית הדסה. התכנית שואפת להעניק לסטודנטיות את הכלים הנדרשים להשתלב בעשייה הקלינית, כדי שתוכלנה לסייע ללקויי למידה, שמיעה ושפה. התלמידות מתנסות בעבודה מעשית החל משנתן הראשונה, המתבצעת במעבדות הדיבור של מוסד הלימוד.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי קלינאות תקשורת לדתיים?

רוצה לדעת יותר על לימודי קלינאות תקשורת לדתיים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי קלינאות תקשורת לדתיים
לימודי קלינאות תקשורת באזור מודיעין במוסד לימודים דתי
קלינאות תקשורת או ריפוי בעיסוק במסגרת חרדית
קלינאות תקשורת לדתיות - איפה יש?
לימודי ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת לציבור הדתי
הכרה בלימודי קלינאות תקשורת במגזר החרדי
לימודי קלינאות תקשורת לציבור הדתי