רוצה פרטים על מזכירות רפואית לחרדים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס מזכירות רפואית לדתיות ולחרדיות

רוצה לדעת על מזכירות רפואית לחרדים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מזכירה רפואית לנשים חרדיות


אמינות ומקצועיות בכל מרפאה


מביקור שגרתי אצל הרופא ועד למעבר של ניתוחים ופרוצדורות רפואיות מורכבות, מערכת הרפואה עורכת מגוון רחב מאוד של שירותים ותהליכים. כדי שכל אלה יתנהלו באופן איכותי ואפקטיבי, זקוקים הרופאים ואנשי הצוות הרפואי לעזרתם של עובדי המנהלה, שאחראיים על טיפול וניהול המידע והנתונים שעומדים בבסיסה של המערכת. מזכירים ומזכירות רפואיים אחראיים בין היתר על פעולות חשובות כגון קביעת תורים, טיפול בניירת רפואית וניהול של מאגרי המידע הרפואיים של המרפאה למטרות תיעוד ושחזור אינפורמציה. זהו תפקיד שיש בו גם היבט בין אישי ניכר, שכן המזכירות הן מי שפוגשות את המטופלים בהגיעם אל המרפאה, וכך נדרשות להעניק להן שירות רגיש, מהיר ואיכותי.


נשים חרדיות שמעוניינות להשתלב בקריירה מבוקשת ומאתגרת בעולם המזכירות יכולות לפנות לקורס מזכירות רפואית שמתקיים במספר מוסדות ברחבי הארץ, אשר מציעים מסלולים ייעודיים ללימודים למגזר החרדי. מדובר בקורסים שנערכים בהפרדה לנשים בלבד וכן התכנים הנלמדים בהן מותאמים לאורח החיים של נשים חרדיות. כך הן יכולות לרכוש ידע ומיומנויות פרקטיות, בדרך לרכישת המקצוע.


הקורסים הללו מקנים ידע רפואי ואדמיניסטרטיבי כאחד והם מכינים את המשתתפות לקראת מבחני הסמכה חיצוניים שנערכים על ידי משרד הכלכלה, בדרך לקבלת תעודת מקצוע במזכירות רפואית. הקורסים פותחים בפני הבוגרות דלת לקראת השתלבות במגוון מסגרות בשירותי הרפואה והבריאות, כגון בקופות החולים, במרפאות, בבתי חולים, במעבדות רפואיות, במכוני מחקר רפואי, המחלקות רישום רפואי וכן בקליניקות פרטיות של רופאים. התפתחות וצמיחת שירותי הבריאות בארץ יוצרת דרישה למזכירות איכותיות שיכולות לסייע לתפקוד השוטף והתקין של המערכת ולתרום לקידום ולייעול שלה.


למי מיועדים הלימודים


התכנית מתאימה לנשים חרדיות שיש להן זיקה לתחום המנהלה ולעולם הרפואי, ומעוניינות לפתח קריירה מקצועית במזכירות רפואית. הענף מתאים במיוחד למי שניחנות ביחסי אנוש ותקשורת בין אישית מעולים, לבעלות עין לפרטים קטנים, אחריות ודייקנות. רוב תכניות הלימוד מתאימות גם לחסרות ניסיון קודם בתחום המזכירות, אם כי ישנם מוסדות שיכולים לדרוש ניסיון מקצועי רלבנטי קודם.


תכנית הלימודים


במהלך התכנית, המשתתפות רוכשות ידע מנהלי, ארגוני ורפואי ולומדות בהרחבה על שלל התהליכים והפעילויות שנוגעות להתנהלות מרפאות ומשרדים רפואיים ולטיפול במסמכים וברשומה רפואית, שיש לה חשיבות מכריעה בטיפול. התכנית מקנה ידע רפואי בסיסי ובמקביל מאפשרת לפתח מיומנויות אדמיניסטרציה וניהול משרד.


בתחילת הקורס, הן מתוודעות למבנה מערכת הבריאות ורוכשות מושגים בסיסיים במדעי הרפואה ובפעילות מעבדות ומכונים. לאחר מכן, הן מעמיקות בתחום המנהלה וניהול המשרד ובוחנות דרכים לניהול יעיל של תהליכים, למתן שירות יעיל וניהול של רשומות וניירת רפואית. בהמשך, הן מכירות גם יישומים ותוכנות ממוחשבות שחשובות לתפקוד התקין של כל משרד, לרבות יישומי אופיס ומערכות מידע רפואיות מתקדמות. דרך הידע המשולב הזה הן דנות בדרכים להתמודדות עם אתגרים שמציב מקצוע המזכירות הרפואית ובוחנות גישות לקידום השירות בתחום הרפואי.


מתכונת הלימוד


אורכם ומתכונתם של הקורסים במוסדות השונים משתנים, לרוב המסלולים נפרשים על פני פרק זמן שבין מספר חודשים לחצי שנה. ברוב המקרים מפגשים מתקיימים פעמיים או שלוש פעמים לאורך השבוע, בדרך כלל בשעות הערב במטרה לאפשר שילוב נוח של לימודים עם עבודה. חלק מהמוסדות עורכים גם קורסים בשעות הבוקר.


לצד שיעורים עיוניים והדרכות בכיתה, המשתתפות לוקחות חלק גם בהתנסות מעשית שמתקיימת במערכת הבריאות, לרוב במרפאות, במחלקות אשפוז או במחלקות לרישום רפואי. ההתנסות מאפשרת להן לתרגל בפועל מיומנויות מקצועיות עליהן הן לומדות בכיתה ולהכיר מקרוב את תהליכי העבודה של מזכירות רפואיות. ההתנסות מתקיימת תוך הדרכה של מנחים ומרצים ובסיומה מתקיימים מבחנים מעשיים.


נושאי הלימוד


בין הנושאים אשר נלמדים במהלך הקורסים במזכירות רפואית:

 

  • מערכי מידע רפואיים
  • ספרות רפואית
  • אנגלית רפואית
  • מיומנויות ניהול משרד
  • מונחים רפואיים
  • שיפור שירות ללקוחות
  • ניתוחים ומחלות
  • ניהול רשומות רפואיות
  • אתיקה מקצועית
  • מבנה מערכת הבריאות
  • רישום ומינוח רפואי
  • שימוש ביישומי מחשב אופיס
  • פיזיולוגיה ואנטומיה    
  • מחשוב רפואי במערכת הבריאות    
  • ועוד


תנאי קבלה


תנאי הקבלה משתנים מעט בין המוסדות, בחלקם יכולות להתקבל מועמדות שהן בוגרות 12 שנות לימוד לפחות, אשר עוברות מבחני התאמה או מכינה. במוסדות אחרים, המועמדות צריכות להיות בעלות תעודת מזכירות מוכרת על ידי משרד הכלכלה בתחום אחר, או ניסיון מקצועי בעבודת מזכירות תוך הצגה של אישורים ממעסיקים. לרוב מתקיימים גם ראיונות אישיים או ראיון בפני וועדה.


תעודה


משתתפות אשר משלימות את הקורס בהצלחה מקבלות בדרך כלל תעודת גמר מטעם המוסד המלמד. לאחר תום הקורס, הן יכולות לגשת למבחני הסמכה חיצוניים, הכוללים בחינות עיוניות ומעשיות, שעורך משרד הכלכלה לצורך קבלת ההסמכה הרשמית בתחום. מי שעוברות את המבחנים בהצלחה ומשלימות גם את שעות ההתנסות המעשית במערכת הבריאות זכאיות לקבל דיפלומת גמר ממשלתית ותעודת מקצוע במזכירות רפואית, מטעם משרד הכלכלה והתעשייה.


מוסדות

 

 

  • מכון לומדה (ירושלים): במכון לומדה מתקיימות הכשרות מקצועיות לציבור החרדי במגוון נושאים, בין היתר הוא מציע קורסים במזכירות שמיועדים לנשים חרדיות. קורס מזכירות רפואית של המכון נפרש על פני כחצי שנה, הוא מתאים לבעלות תעודת מזכירות או למי שברשותן ניסיון קודם בעבודת מזכירות. קורסים ייעודיים נוספים לבני ובנות הציבור החרדי הנלמדים במוסד זה, הם: קורס ניהול מערכות משרדיות, קורס חשבות שכר, קורס הנהלת חשבונות לנשים, קורס צילום לנשים, קורס עיצוב גרפי וגרפיקה ממוחשבת לנשים ועוד מגוון תכניות, שרבות מהן מתקיימות במסלול נפרד גם לגברים. תלמידים במוסד זה יכולים לקבל מלגות לימוד לחרדים מטעם גופים שונים, שמציעים מלגות לסיוע בתשלום שכר הלימוד.

 

 

  • המרכז החרדי להכשרה מקצועית (פרישה ארצית): קורס מזכירות רפואית של המרכז החרדי להכשרה מקצועית נפרש על פני כ - 350 שעות לימוד, ועוד כ - 80 שעות שמוקדשות לביצוע של סטאז' מעשי במוסדות בריאות. למרכז מספר שלוחות ברחבי הארץ, קורס מזכירות רפואית נלמד בין היתר בשלוחות בירושלים, בבני ברק, במודיעין עילית ובאשדוד. בתחום המינהל והשיווק, ניתן לקחת חלק בקורסים ייעודיים נוספים לבני ובנות המגזר החרדי כגון קורס מטפלות, קורס ניהול מערכות משרד, קורס שיווק וקידום מכירות, קורס סוכני נסיעות, קורס ניהול לוגיסטי וקורס תיווך נדל"ן. במוסד זה אפשר ללמוד גם קורסים בתחומי המחשבים, הטיפול, החשבונאות והעיצוב ולצדם מתקיימים גם מסלולים ייעודיים להכשרת הנדסאים לחרדים.

 

 

  • המכללה למינהל - שלוחת אלעד: מבין שלוחותיה של המכללה למינהל בפרישה ארצית פועלת השלוחה באלעד ומציעה תכניות המתקיימות בהפרדה בין נשים לגברים. נשים חרדיות יכולות ללמוד בקורס מזכירות רפואית שהיקפו 400 שעות לימוד ובו מקבלות המשתתפות הכנה למבחני ההסמכה של משרד הכלכלה. בין הקורסים הנוספים שנשים חרדיות יכולות ללמוד במכללה אפשר למצוא קורס בודקות תוכנה לחרדיות, קורס ניהול מערכות משרד לחרדיות, קורס מטפלות למעונות יום לחרדיות וקורס הנהלת חשבונות לחרדיות. הקורסים מוצעים ברובם במתכונת נוחה לשילוב עם עבודה.

 

 

  • מכללת בית רבקה - אשכילה (כפר חב"ד): במכללת בית רבקה יכולות נשים חרדיות ללמוד במגוון קורסים מקצועיים ובהן גם קורס מזכירות רפואית שמתקיים במתכונת חד שנתית וכולל הכנה למבחני משרד הכלכלה, כמו גם התנסות מעשית. קורסים נוספים הנלמדים במכללה כוללים קורס עיצוב גרפי, קורס פאנות, קורס חשבי שכר וקורסים למורות.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על מזכירות רפואית לחרדים?

רוצה לדעת יותר על מזכירות רפואית לחרדים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מזכירות רפואית לחרדים
שאלות הגולשים בנושא
עלות קורס מזכירות רפואית לדתיות
קורס מזכירות רפואית לדתיות
קורס מזכירות רפואית במסגרת דתית
קורס מזכירות רפואית בשביל דתיים
קורס מזכירות רפואית במגזר הדתי - חרדי
קורס מזכירות רפואית לחרדיות במרכז
קורס מזכירות רפואית למגזר הדתי