רוצה פרטים על הסבה להוראת אנגלית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הסבת אקדמאים להוראת אנגלית

רוצה לדעת על הסבה להוראת אנגלית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הסבת אקדמאים להוראת אנגלית

 

פעמים רבות, אנשים הפונים לתחום החינוך וההוראה עושים זאת ממניעים אידיאולוגים ומתוך רצון לתרום לחברה ולמדינה ולאו דווקא משיקולים כלכליים. אנו עדים בשנים האחרונות לתופעה בה אנשי הייטק רבים (וגם לא מעט עורכי דין ואנשי עסקים), נכנסים לתחום ההוראה.

 

לשם כך יש צורך בהכשרה מתאימה הניתנת לאקדמאים הללו במכללות רבות בישראל. למקצוע ההוראה ישנה חשיבות עליונה בעיצובה של המדינה ולכן המוסדות האקדמיים בישראל העוסקים בתחום החינוך מנסים למשוך את מיטב האנשים לתחום, ובהם גם את האקדמאים שכבר יש להם מקצועות.

 

מסלולי ההסבה השונים נמשכים בדרך כלל כשנתיים (במקרים מסוימים ובמקצועות מסוימים ניתן גם לסיים בשנה), ועם סיום הלימודים יוכלו הבוגרים להשתלב במערכת החינוך בישראל.

 

בשנים האחרונות אקדמאים רבים עושים הסבות לתחומי החינוך השונים כאשר אחד מהתחומים המבוקשים ביותר הוא הוראה אנגלית. הסבת אקדמאים להוראת אנגלית יכולה להתאים לכל אדם שיש לו תואר ראשון המעוניין להיכנס לתחום הוראת אנגלית.

 

 

כמה זמן לומדים?

 

אורך הסבת אקדמאים להוראת אנגלית הוא כשנתיים.

 

לעיתים מציעים תכניות מואצות המיועדות לדוברי אנגלית, שבהן ניתן להשלים את ההסבה תוך פרק זמן מקוצר של שנה אחת.

 

הלימודים מתפרסים לרוב על פני 60 שעות בממוצע בהן נכללות שעות העבודה המעשית.

 

 

תוכנית לימודים

 

הלימודים להסבת אקדמאים להוראת אנגלית מיועדים להכשיר אקדמאים להוראת אנגלית בבית הספר היסודי והעל-יסודי. התכנית מתמקדת בהקניית ידע דיסיפלינארי בספרות ובבלשנות אנגלית וכן בפיתוח מיומנות ושליטה גבוהה בשפה האנגלית, הדרושים להוראת השפה האנגלית.

 

התוכנית מקדישה חלק ניכר מהלימוד לעבודה מעשית של הסטודנטים וזאת במטרה לחשוף אותם לדרכי ההוראה המרכזיות של עבודת המורה לאנגלית בבית-הספר היסודי והעל-יסודי, כמו גם להתנהלות הבית-ספרית על כל היבטיה.

 

במרבית המסלולים  להסבת אקדמאים להוראת אנגלית, תוכניות הלימוד נבנות בהתאמה אישית לכל סטודנט, כאשר ניתנת התייחסות לידע ולנסיון הקודמים וכן לציוני התואר הראשון. תוכניות הסבה אחדות  אף מעניקות מלגות ומענקים לבעלי נתונים גבוהים ומאפשרות להם להשתלב בתוכנית הכשרה מואצת. במרבית המקרים, התוכניות הן גמישות דיין בכדי לאפשר שילוב של עבודה ולימודים.

 

כאמור תוכניות ההסבה שמות דגש רב על עבודה מעשית אשר במהלכה הסטודנטים מיישמים הלכה למעשה את החומר העיוני הנלמד ומתנסים בהוראת אנגלית לאוכלוסיות מגוונות ובגילאים רב שכבתיים.

 

קיראו על: לימודי אנגלית

 

נושאי לימוד

 

תוכנית הלימודים להסבת אקדמאים להוראת אנגלית מכסה נושאי לימוד רבים. הסטודנטים רוכשים ידע מעמיק בתחום החינוך ובתחום האנגלית המכשיר אותם להוראת המקצוע. בתחום האנגלית הם לומדים נושאים כמו לשון, דקדוק, ואוצר מילים, ובתחום החינוך הם נפגשים עם קורסים כלליים כדוגמת הוראה יחידנית, סוציולוגיה של החינוך, פעילות גומלין בכיתה, פסיכולוגיה בחינוך, הערכה ומדידה בהוראת שפות, בית הספר והכיתה כמערכת חברתית פדגוגית ועוד. מלבד זאת, כחלק מחובת הלימוד, הסטודנטים נדרשים גם בהגשת סמינריון דידקטי בהוראת אנגלית.

 

 

היכן לומדים?

 

תוכניות הלימודים להסבת אקדמאים להוראת אנגלית ניתן למצוא במוסדות הבאים:

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה): במכללה האקדמית אחוה מתקיימת תכנית הסבת אקדמאים להוראה שאורכה כשנתיים, אקדמאים ששפת אמם היא אנגלית יכולים ללמוד במסלול מואץ. משך ההסבה בין שנה לשנתיים.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא): המכללה עורכת תכנית להסבה להוראת אנגלית שמכשירה להוראה בחינוך היסודי והעל יסודי. במוסד זה מתקיימות עוד שלל תכניות להסבה כגון הדסבת אקדמאים לחינוך מיוחד, הסבת אקדמאים להוראת ערבית והסבת אקדמאים להוראת מתמטיקה. במכללה פועלת גם תכנית הסבת אקדמאים להוראת אנגלית בשנה אחת בלבד - שמיועדת לדוברי אנגלית ברמת שפת אם.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב): בתכנית זו שמים דגש על שיטות הוראת האנגלית כשפה שנייה ועל שילוב של טכנולוגיות מתקדמות במערכי השיעור. משך ההסבה שנתיים.

 

  • המכללה האקדמית דוד ילין (ירושלים): במכללה האקדמית דוד ילין אפשר ללמוד במסלול להסבת אקדמאים להוראת השפה האנגלית, שמכשיר מורים לשלל שכבות גיל ומספק להם כלים פדגוגיים וערכיים לעשות את המעבר לחינוך. משך ההסבה שנתיים.

 

  • מכללת גורדון לחינוך (חיפה): במוסד זה הסטודנטים יכולים לבחור בין מסלול הסבת אקדמאים להוראת אנגלית לבית הספר היסודי לבין תכנית התמחות רב גילית. במהלך ההכשרה מקבלים כלים דידקטיים, לשוניים ואישיים. משך ההסבה שנתיים.

 

  • המכללה האקדמית אורנים (קרית טבעון): המכללה מציעה תכנית הסבת אקדמאים להוראת אנגלית שניתן ללמוד במסגרת הכשרת אקדמאים לחינוך בבתי ספר על יסודיים או בתכנית הסבת אקדמאים לחינוך היסודי. משך הסבת האקדמאים הוא שנתיים.

  • מכללת הרצוג (אלון שבות): מכללה זו מיועדת לציבור הדתי, היא מציעה מגוון של מסלולי הכשרה אקדמים להוראה שמותאמות לדתיים ולדתיות בהם גם תכנית הסבת אקדמאים להוראת אנגלית. משך התכנית הוא שנתיים.

 

  • מכללת לוינסקי (תל אביב): במכללת לוינסקי לחינוך מתקיימת תכנית הסבת אקדמאים להוראת האנגילת כשפה שנייה, אשר מתאימה הן ללומדים במסלול ההסבה ליסודי והן ללומדים במסלול ההסבה לעל יסודי. במסגרת המכללה פועלות תכניות M.Teach להסבת אקדמאים, במסגרתן מקבלים, בנוסף לתואר השני בחינוך, גם תעודת הוראה. במכללה מוצע מסלול תואר שני M.Teach לבתי ספר יסודיים וכן מסלול לבתי ספר על יסודיים. משך הסבת האקדמאים הוא שנתיים.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): באוניברסיטה העברית מתקיימת תכנית להסבת אקדמאים להוראת אנגלית שמיועדת לדוברי אנגלית ברמה גבוהה. התכנית נפרשת על פני כשנה אחת והיא כוללת מלגות לעומדים בתנאים.

 

תנאי קבלה

 

במרבית המקרים, לתוכנית יתקבלו מועמדים שסיימו את התואר הראשון בציון ממוצע 75 לפחות ואשר עברו בהצלחה את מבחן הכניסה באנגלית ואת הראיון האישי.

 

 

הסמכה

 

בוגרי תוכנית הלימודים להסבת אקדמאים להוראת אנגלית , שעמדו בהצלחה בכל חובותיהם, יהיו זכאים לקבל תעודת הוראה המסמיכה אותם להוראת השפה האנגלית, מטעם האגף להכשרת מורים במשרד החינוך ומטעם המוסד הלימודי.

 

 

אפשרויות תעסוקה

כל אקדמאי, ואין זה משנה מאיזה תחום הוא מגיע, יכול לעשות הסבה לתעודת הוראה לאנגלית (במידה ויעמוד בדרישות הקבלה), ומייד עם סיום הלימודים להתחיל לעסוק במקצוע. בוגרי המסלולים במכללות השונות ברחבי הארץ יוכלו להשתלב עם סיום הלימודים במערכת החינוך בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים. רבים משתלבים גם במסגרות פרטיות או משלבים בין עבודתם המקורית למשרתם החדשה כמורים (בחצי משרה למשל).
 

קיראו על: תואר שני בהוראת אנגלית

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הסבה להוראת אנגלית?

רוצה לדעת יותר על הסבה להוראת אנגלית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
הסבת אקדמאים להוראת אנגלית
הסבת אקדמאים להוראה באנגלית בסמסטר אביב
תכנית הלימודים בהסבת אקדמאים להוראת אנגלית
מכללות בצפון להסבת אקדמאים להוראת אנגלית