רוצה פרטים על תואר שני עו"ס התמחות בטראומה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות טראומה ומצבי לחץ

רוצה לדעת על תואר שני עו"ס התמחות בטראומה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות טיפול בטראומה ולחץ


מתגברים על המשבר


מושג הטראומה מגיע מעולם הרפואה, שם הוא מתייחס לפצע פיזי מדמם. עם השנים השימוש הורחב לתחום הפסיכולוגיה והוא מתייחס למגוון של תסמינים נפשיים ורגשיים שאיתם מתמודדים אנשים לאחר מאורע אלים. יש סוגים רבים של טראומה, למשל טראומה בעקבות פציעה או תאונה, עקב פגיעה מינית או לאחר מותו של אדם קרוב.


העובדים הסוציאליים מהווים חלק חשוב מהטיפול שניתן לאנשים שמתמודדים עם טראומה, לצד הפסיכולוגים והרופאים. הם עוזרים לאותם פרטים, משפחות או קבוצות להתגבר על תסמיני הטראומה ולהחזיר את חייהם לסדרם ובהמשך גם לשוב לחיק החברה. בישראל, טראומות על רקע לאומי הן למרבה הצער חלק ממרקם החיים, כשאירועים ביטחוניים ומלחמות רק מרחיבים את מעגל המתמודדים עם טראומה ודורשים משירותי הרווחה להיערך בהתאם.


במסגרת התואר השני בעבודה סוציאלית מציעים חלק ממוסדות הלימוד תכנית לתואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות טראומה וחוסן. המסלול בא להעניק לעובדים סוציאליים כלים לסיוע למטופלים שמתמודדים עם טראומה, אבל ופגיעות מסוגים שונים בטרה לסייע לתהליך השיקום שלהם. הבוגרים יכולים להשתלב במסגרות רווחה וטיפול מגוונות, פרטיות וציבוריות.

 


למי מיועדים הלימודים


מסלול התמחות זה בתואר השני מתאים במיוחד לעובדים סוציאליים שפועלים בתחומי הטיפול באוכלוסיות נפגעות טראומה, בשירותים ובמרכזים השונים שמסייעים לנפגעי טראומה מסוגים שונים. גם עובדים סוציאליים ומטפלים מגישות אחרות יכולים ללמוד בהתמחות וכך להעשיר את טווח המטופלים שלהם.


תכנית הלימודים


במהלך ההתמחות הסטודנטים מפתחים מיומנויות לטיפול במגוון של אוכלוסיות שמתמודדות עם טראומה, מצבי לחץ או אסונות. הם מתוודעים לתיאוריות ולגישות שונות לטיפול בטראומה, שנוגעות להשלכות קצרות וארוכות הטווח של הטראומה ולומדים לזהות גורמי פגיעות ותופעות טראומטיות בקרב מטופלים מאוכלוסיות שונות, מילדים ועד קשישים, כולל עבודה עם פרטים, משפחות, זוגות וקהילות. כמו כן, הם דנים בהרחבה בתפקידם של העובדים הסוציאליים בסיוע ובמתן תגובה ראשונית במצבי חירום, באסונות המוניים ובאירועים ביטחוניים.


מתכונת הלימוד


משך המסלולים משתנה בין מוסדות הלימוד, ברובם אורכו הוא כשנתיים אך בחלקם הוא נפרש על פני כשלוש שנים. השיעורים מרוכזים לרוב ביום או ביומיים במהלך השבוע, כדאי להתאים לצורכיהם של אנשים עובדים. ישנם מוסדות שמאפשרים ללמוד בתכנית מרוכזת בת כשלוש שנים להשלמה לתואר שני בעבודה סוציאלית.


במרבית התכניות הסטודנטים יכולים לבחור בין מסלול מחקרי עם כתיבת תזה לבין תכנית ללא תזה. מלבד שיעורים עיוניים וסמינריונים, הם גם צריכים להשתתף בפרקטיקום מעשי. במסגרתו הם משתלבים בעשייה קלינית בשדה ובה מתנסים בשיטות ההתערבות לאוכלוסיות נפגעות טראומה ואסונות.


נושאי הלימוד

 

  • חוסן ותקווה
  • אתיקה לעובדים סוציאליים
  • שיקום פסיכו סוציאלי
  • בריאות באוכלוסיות מודרות
  • טראומטיזציה משנית
  • טיפול לילדים במצבי טראומה
  • פוסט טראומה וחברה
  • אבחון תגובה פוסט טראומטית
  • התערבויות במצבי אסון וחירום    
  • ועוד


תנאי קבלה


כחלק מתנאי הקבלה לתואר השני בעבודה סוציאלית במסלול זה, המועמדים צריכים להיות בוגרי לימודי עבודה סוציאלית. ממוצע הציונים הדרוש משתנה בין המוסדות ולרוב נע בין 80 - 85. כמו כן, יש צורך בוותק מקצועי בעבודה סוציאלית, לרוב בהיקף של למעלה משנתיים.


לעיתים המועמדים מוזמנים גם לראיונות בפני וועדה וצריכים להציג המלצות מגורמים מקצועיים רלבנטיים. במקרים מסוימים, הוועדות יכולות לאשר גם קבלה של מועמדים שאין בידיהם את הרקע האקדמי הדרוש אבל הם מחזיקים בניסיון מקצועי משמעותי בטיפול.


תעודה


סטודנטים בוגרי המסלול שעומדים בכל חובותיהם זכאים לקבל תואר שני MA בעבודה סוציאלית מטעם מוסד הלימוד.


מוסדות

 

  • אוניברסיטת חיפה: בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה מתקיימות מספר מגמות התמחות נוספות, כגון תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות ייעוץ וניהול קהילה, תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות משפחה ותואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות עבריינות והתמכרויות. כמו כן ניתן ללמוד מקצועות נוספים, כגון תואר שני בבריאות הציבור ותואר שני בטיפול באמצעות אמנויות.

 

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: האוניברסיטה מציעה מספר התמחויות בתואר השני בעבודה סוציאלית, בהן תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות טיפול בילדים ובנוער ותואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות טיפול והתערבות. כמו כן ישנן תכניות לתואר שני בלימודי עבודה, תואר שני ביישוב סכסוכים, תואר שני בפסיכולוגיה ותואר שני במדעי המדינה.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים: בבית הספר לעבודה סוציאלית של האוניברסיטה העברית התלמידים רשאים לבחור בהתמחות טראומה, התמחויות נוספות כוללות ילד ומשפחה או שיקום. נוסף על ההתמחות, הם נדרשים ללמוד במגמה, כגון טיפול ישיר או מדיניות.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני עו"ס התמחות בטראומה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני עו"ס התמחות בטראומה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני עו"ס התמחות בטראומה