רוצה פרטים על תואר שני בפיזיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הדרך הקצרה ללימודי תואר שני בפיזיקה

רוצה לדעת על תואר שני בפיזיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פיזיקה לתואר שני - כמה זה עולה? איך מתחילים?

חשבת פעם להיות מדען גרעין? רצית לקבל את פרס נובל לפיזיקה? הנך מרותק לניסוי המדעי שנערך בשוויץ עם מאיץ החלקיקים הגדול בעולם? הדרך לדוקטורט עוברת קודם בלימודי מוסמך, הלא הם לימודי תואר שני בפיזיקה. כיום ניתן ללמוד מגוון תחומים כגון פולימרים, מוליכות על, לייזרים, פלזמה ועוד. רמת הלימוד והמחקר בכמה מוסדות בארץ הן מהגבוהות בעולם.
 
בדומה לתחומים אחרים במדעים המדוייקים, בעלי התארים המתקדמים בפיזיקה זוכים לשכר ולהכרה בזירה המקומית והבינלאומית. תחומי המחקר הם מעניינים ופורצי דרך. תקציבי המחקר הינם גבוהים ביותר, והאפשרויות להתפתח הן בלתי מוגבלות, מחוקרי גרעין ועד מדעני חלל ופורצי דרך בתחום הבנת סודות הבריאה.
 
 
מטרת הלימודים
 

בתכנית המוסמך מקנים לסטודנטים ידע מעמיק ועדכני אשר יאפשר להם לעסוק בעבודה מחקרית בתחומי הפיזיקה. לתחומי הידע הנלמדים במסלול לתואר שני קיימים יישומים טכנולוגיים רבים, ולפיכך הסטודנטים יכולים להשתלב במגוון תפקידים בחברות עתירות טכנולוגיה.

 

לימודים בתחום זה עוסקים במחקר ובהתמחות בנושאים שונים בפיזיקה העיונית והניסויית, ומרחיבים את הידע של העוסקים מתוך שאיפה לספק להם כלים ומיומנויות שיאפשרו להם לקדם את מעמדם המקצועי באקדמיה או במחקר. בלימודים אלו מגוון רחב של התמחויות בתחומי ידע כגון מדעי כדור הארץ, מדעים פלנטריים, מדעי האטמוספירה ועוד.

 

מסלולי לימוד

 

באפשרות הסטודנטים לבחור בין המסלולים הבאים:

  • מסלול מחקרי (עם תזה).
  • מסלול יישומי (ללא עבודת תזה).

 

יש לציין כי לא בכל המוסדות מוצעים שני המסלולים הללו, ובחלקם ניתן ללמוד במסלול מחקרי בלבד (כך למשל מתקיים באוניברסיטת בר-אילן, באוניברסיטה העברית, ובאוניברסיטת תל-אביב).

 

מי מהסטודנטים שבחר ללמוד במסלול המחקרי יידרש לבחור נושא ומנחה, להגיש הצעת מחקר ולעמוד בבחינת הגנה על התזה. במסגרת לימודי מוסמך במסלול המחקרי, נדרשים הסטודנטים להגיש עבודת מחקר כעבודת גמר שעליה גם ייבחנו בעל פה. כמו כן, יש לציין שבחלק ממסלולי הלימוד המחקריים, ניתנת אפשרות להגיש בקשה לקבלת מלגות, וזאת בהתאם למסלול הלימודי ולתקציב התוכנית.

 

הציון הסופי של התואר השני כולל את ציון בחינת הגמר, ציון העבודה וציוני הקורסים, כאשר ציוני הקורסים מהווים 50% מהציון הסופי. מרבית מבוגרי המסלול המחקרי בפיזיקה מעוניינים להמשיך ללימודי תואר שלישי בתחום, ולכן יש חשיבות רבה להשגת ציון סופי משוקלל גבוה בתואר השני שיאפשר קבלה ללימודי הדוקטורט.

 

מהו משך הלימודים?

 
בדרך כלל, אורכו של המסלול הוא כשנתיים עם השלמות מעשיות (לרבות במסלול המחקרי עם תזה), לסטודנטים מצטיינים קיים מסלול תלת שנתי ישיר לדוקטורט.

 

נושאי לימוד

 

תוכנית הלימודים כוללת קורסי יסוד, קורסים ייעודיים וקורסי בחירה. כל סטודנט מתבקש להרכיב את תוכנית הלימודים בשיתוף עם היועץ מתחום המחקר. הסטודנטים נחשפים למגוון רחב של נושאי לימוד, ביניהם:

  • פולימרים.
  • מוליכות על.
  • ננוטכנולוגיה.
  • תורת היחסות.
  • תורת המיתרים.
  • תורת הקוונטים.
  • אופטיקה קוונטית.
  • אופטואלקטרוניקה.
  • מערכות מרובות חלקיקים.
  • ועוד.
     

התמחות קוונטים


במוסדות לימוד מסוימים יכולים הסטודנטים לבחור במגמה בתחום הטכנולוגיה הקוונטית. בהתמחות מתמקדים בפיתוח טכנולוגיים פורצי דרך שהביקוש להם גדל בענפים כגון תקשורת ומחשוב. בין היתר, נבחנים דפוסי התנהגות של חומרים בקנה מידה קטן במיוחד. מסלול זה יכול להתאים הן לבוגרי מדעים מדויקים והן לבוגרי לימודי הנדסה במקצועות רלוונטיים. ההתמחות מוצעת במוסדות הבאים: אוניברסיטת בר-אילן (רמת גן); הטכניון (חיפה); האוניברסיטה העברית (ירושלים).

 
כמה זה עולה?
 
שכר לימוד לתואר שני בפיזיקה במוסדות הציבוריים הוא שכר לימוד אוניברסיטאי, אשר בשנת תשפ"ד עומד על 15,265 שקלים. יש לציין כי גובה שכר הלימוד משתנה מדי שנה לפי קביעת המל"ג.
 
אם התקבלתם לתכנית מחקרית תוכלו לפנות בבקשה לקבלת מלגות בהיקף הנקבע על פי גודל התקציב שעומד לרשות המרצה שמנחה אתכם בפרויקט התזה. פיתוחים חשובים ומעניינים זכו לתשומת לב ולהשקעה כספית מטעם חברות טכנולוגיה גדולות במשק. תוכלו אף לקבל מלגה על סך שכר הלימוד הכולל לתואר השני מהאוניברסיטה שבה אתם לומדים.
 
היכן לומדים?
 
המסלולים נלמדים במספר אוניברסיטאות:
 
  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - התואר השני בפיזיקה בפקולטה למדעי הטבע של אוניברסיטת אריאל כולל מגוון קורסים בפיזיקה ניסויית ותיאורטית.
 
  • אוניברסיטת בר-אילן (רמת גן) - הלימודים מתקיימים בתכנית עם תזה בלבד. כמו כן, ניתן ללמוד במסלול בשיתוף המכון לננו טכנולוגיה, או במסלול ביופיזיקה. משך הלימודים שנתיים.
 
  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) - באוניברסיטה ניתן ללמוד בהתמחויות שונות: ביופיזיקה, מצב מעובה, אנרגיות גבוהות, ועוד.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים -  הלימודים מתקיימים במסלול מחקרי בלבד, שהיקפו שנתיים. ניתן לבחור בין ההתמחויות הבאות: ננוטכנולוגיה, אינפורמציה קוונטית, מדעי המחשב. סטודנטים מצטיינים יכולים להמשיך במסלול ישיר לדוקטורט בשנתם השנייה.
 
  • הטכניון (חיפה) - הטכניון בחיפה מציע מסלול לימודים לתואר שני בן שנתיים במסלול המחקרי או במסלול עבודת גמר.
 
  • אוניברסיטת תל אביב - האוניברסיטה הגדולה בישראל כיום. מעניקה תואר שני בפיזיקה או פיזיקה יישומית, במספר התמחויות ובהן אסטרונומיה, החומר המעובה, או אנרגיות גבוהות. ניתן ללמוד במסלול עם תזה בלבד. משך הלימודים שנתיים.
 
  • מכון ויצמן למדע (רחובות) - בפקולטה לפיזיקה של מכון ויצמן פועלות מספר מחלקות, בהן חומר מעובה, חלקיקים ואטמוספירה, ומערכות מורכבות.
 
אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בתום התואר השני יוכלו המוסמכים לעסוק במחקר ופיתוח בחברות הייטק, בחברות בתחום הביוטק, האלקטרואופטיקה, והמיקרואלקטרוניקה, בסוכנויות לחקר החלל, בענף הגרעין ועוד. המוסמכים מקבלים הכרה בינלאומית ושכר גבוה, בעיקר בתעשיית ההייטק.

 

מסלולי המוסמך סוללים דרך לקריירה באפיקים מגוונים, לרבות צוותי מחקר ופיתוח בגופים מדעיים וכן בחברות הייטק. בין הענפים המבוקשים בתעשייה נכללים אלגוריתמים, מיקרואלקטרוניקה, אלקטרואופטיקה, ביוטק וביו רפואה, פיתוח מקורות אנרגיה, תעופה ועוד. סטודנטים יכולים לנסות להשתלב גם בענפים נוספים במשק, כגון בתעשייה הביטחונית, במשרדים ממשלתיים ועוד. מי שמשלימים בהצלחה את התזה וממשיכים לתואר שלישי יכולים להחליט לפנות גם לקריירה מחקרית במוסדות להשכלה גבוהה או במכוני מחקר פרטיים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בפיזיקה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בפיזיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בפיזיקה בשנת שבתון
תואר שני בפיזיקה - קבלה למהנדסי תוכנה
תואר שני בתרפיה באומנות לבעלי תואר שני בפיזיקה
תואר שני בפיזיקה להוראת על יסודי
מה ללמוד לתואר ראשון כדי להתקבל לתואר שני בפיזיקה ללא השלמות?