לימודי מחזאות ותסריטאות בבית הספר לכתיבת דרמה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי אמנות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תסריטאות ומחזאות - בית הספר לכתיבת דרמה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מחזאות, תסריטאות וכתיבה לטלוויזיה בבית הספר לכתיבת דרמה
 
התחילו להתכתב
 
בית הספר לכתיבת דרמה הוקם בשנת 2000, במטרה להעניק בית חם לכותבים בתחומי התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה. הוא ממוקם בקמפוס מכללת לוינסקי בתל אביב. מטרת בית הספר היא להכשיר כותבים איכותיים, בעלי ארגז כלים מקצועי ומגוון. במהלך הלימודים מתנסים הסטודנטים בכתיבה במגוון סגנונות ותחת אילוצים שונים, כהכנה למקצוע לא פשוט הדורש יצירתיות רבה, אך גם יכולת התגמשות ועבודה בתנאי לחץ.
 
 
יצירה מתוך מודעות היסטורית נוטה להיות מעמיקה יותר וחדשנית לעומת יצירה הנכתבת כ"לוח חלק". כמו כן, התכתבות עם יצירות מופת יכולה להעניק ערך מוסף מרתק ליצירה חדשה. בבית הספר עורכים לתלמידים היכרות מעמיקה עם רפרטואר תרבותי עשיר, במטרה להעמיד דור חדש של כותבים, המכירים את העבר ומסתכלים אל העתיד. קבוצות הלימוד בבית הספר הן קטנות, ומכילות עד עשרה משתתפים. בנוסף, התכנית משלבת שיעורים אישיים, סדנאות עם במאים מקצועיים וקריאות טקסטים על ידי שחקנים.
 
מסלולי לימוד ומתכונת הלימודים
 
הלימודים נמשכים שנתיים, ומתאפשרים במתכונת חד חוגית ובמתכונת דו חוגית. במסגרת מסלול חד חוגי הסטודנטים נדרשים לבחור תחום התמקדות, מחזאות או תסריטאות. הלימודים במסלול זה מתקיימים אחת לשבוע למשך חמש שעות. המסלול הדו חוגי משלב לימודי מחזאות ותסריטאות, ומתקיים פעמיים בשבוע (תשע שעות שבועיות).
 
תיאור המגמות
 
המגמה למחזאות
 
המגמה ללימודי מחזאות מכשירה כותבים צעירים ליצירת מחזות, כשבסיום שנה א' מוגש מחזה מקורי קצר, ובסיום שנה ב' - מחזה באורך מלא (או עיבוד יצירה ספרותית). במסגרת הלימודים הסטודנטים מתוודעים ליסודות כתיבת המחזה, מכירים מחזות ישנים, ולומדים על דרכי הפקה קונבנציונליות יותר ופחות, על ז'אנרים שונים והתבניות המאפיינות אותם, ועוד.
 
המגמה לתסריטאות, קולנוע וטלוויזיה
 
במסגרת המגמה לתסריטאות נלמדים יסודות הכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה, אפיון דמויות, מבע קולנועי וטלוויזיוני, מאפייני המדיה, יצירות מכוננות בתחום הקולנוע הבינלאומי והמקומי, פורמטים טלוויזיוניים שונים ועוד. בתור פרויקטים מסכמים הסטודנטים מגישים בשנה א' תסריט קצר, ובשנה ב' תסריט באורך מלא לסרט או לסדרת טלוויזיה.
 
תנאי קבלה
 
הלימודים בבית הספר לכתיבת דרמה מיועדים לבני 25 ומעלה, בעלי השכלה תיכונית ומעלה. מסיימי לימודי יסוד רלוונטיים במוסד אחר יוכלו להגיש מועמדותם לשנה ב', כשייתכן ויידרשו בלימודי השלמה. במסגרת תהליך הקבלה נדרשים הסטודנטים לשלוח טקסט סיפורי קצר לשם אומדן יכולותיהם. אלה שיימצאו מתאימים יוזמנו למכינה בת חודש, באמצעותה יוכלו להתרשם מאופי הלימודים במקום, ולהחליט אם מתאים להם להמשיך לתכנית מלאה.
 
 
סגל
 
מרצי בית הספר הם אנשי מקצוע ואמנות מוכרים מעולם המשחק, הבימוי והתסריטאות, הפעילים במוסדות מובילים, כגון: תיאטרון הבימה, תיאטרון תמונע, בית ליסין, תיאטרון באר שבע ותיאטרון חיפה. כמו כן, רבים מן המרצים מלמדים וחוקרים בפקולטות לאמנויות הבמה במוסדות אקדמיים כמו האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, בית הספר למשחק בית צבי, מכללת ספיר, ומשמשים כמנהלים אמנותיים ושופטים בתחרויות, קרנות ופסטיבלים.
 
בוגרים
 
חוויית העבודה בכל אמנות היא לעתים קרובות בודדה, ודורשת "עבודת נמלים" על פרטים זעירים, במטרה להגיע ליצירה שלמה וקוהרנטית. בוגרי בית הספר מעידים על כך, כי בבית הספר לכתיבת דרמה זכו להדרכה צמודה ולייעוץ בנוגע לדרכים בהן כדאי להתנהל במגוון הצמתים היצירתיים הנקרים בדרכם. ליווי זה חיזק את ביטחונם האישי והעצים את היצירתיות שלהם במהלך הלימודים. מחזות פרי עטם של הסטודנטים הועלו בתיאטראות דוגמת בית ליסין, התיאטרון הערבי עברי ביפו, ועוד. חלקם הגיעו לתפקידי מפתח כמנהלי קבוצות תיאטרון, מחזאי בית בתיאטראות ועוד. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
התאמה לתפקיד אמנותי
מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, יש לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)