הכשרת מטפלים באמנויות במכללה ירושלים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על הכשרת מטפלים - מכללה ירושלים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


המכון להכשרת מטפלים במכללה ירושלים
 
עם הרבה אמונה, ואמנות
 
במכון להכשרת מטפלים במכללה ירושלים מתקיימים כמה וכמה מסלולי לימוד המשלבים בין הגישה למקצועיות אקדמית ובין ייצוג של ערכים יהודיים ושמירה על זיקה דתית. התכניות במכון זה ללימודי טיפול באמנויות משלבות בתוכן לימודי קודש ולימודים מעמיקים לטיפול בעזרת כישורים יצירתיים ואמצעי ביטוי אמנותיים שונים. המסלולים המוצעים במכללה ירושלים הם בגדר לימודי המשך לתעודה, ולכן מיועדים למי שיש ברשותו כבר תואר ראשון.
 
על הלימודים
 
התכניות להכשרת מטפלים מכילות תכנים תיאורטיים מלימודי פסיכולוגיה, כמו גם ידע השייך לתחומי האמנות השונים, ולשילוב שבינם לבין מתודות הטיפול. בנוסף, הסטודנטים בקורס משתתפים בסדנאות מעשיות לצורך חוויית שיטות הטיפול הנלמדות, כמו גם בדיונים במקרי מבחן, ובהתנסות בשיטות אבחון ובטכניקות הטיפוליות השונות. חלק מחובות המסלול הוא הכשרה מעשית מפוקחת – סטאז' – שנועדה להכשיר אותם לטיפול בפועל ולמיומנויות מעשיות. בתום מסלול הלימודים זוכים הבוגרים שעמדו בכל דרישותיו לתעודת גמר מטעם המכון.
 

על מסלולי הלימוד
 
במכללה ירושלים מציעים כמה מסלולי לימוד במסגרת המכון להכשרת מטפלים, כשכל מסלול מתייחד בתחום מסוים של אמנות:
 
  • טיפול באמנות – מכשיר מטפלים העושים שימוש בכלי האמנות הפלסטית לצורך יצירת וליווי תהליכים נפשיים ורגשיים.

 

  • טיפול במוזיקה – מוסיקה היא מכשיר עצום להצפת רגשות, לשינוי מצב הרוח, לריכוז מנטלי, מיקוד והשראה. המטפלים במסלול זה ילמדו לשאול תכונות והיבטים מלימודי מוסיקה וליישמם בהתמודדות המשותפת של המטפל והמטופל.

 

  • טיפול בתנועה ומחול – המסלול מעניק לתלמידים את היכולת לעשות שימוש בשפת הגוף הבלתי אמצעית לצורכי טיפול ותהליכים רגשיים ונפשיים.

 

  • ביבליותרפיה – תחום ייחודי הנשען על השימוש בספרות, בסיפורים ובאגדות לצורך שימושים טיפוליים, המאפשרים למטופל להשתמש בדמויות בסיפור או בתהליך הסיפורי – לצורך הבעה של רגשותיו ושל דרכי ההתמודדות שלו.

 

  • פסיכודרמה ודרמה תרפיה – שני תחומים דומים אך נבדלים אלה נלמדים במשולב במכללה ירושלים, והם מעניקים למטפלים באמצעותם כלים ליצירת סיטואציות דרמטיות המאפשרות עיבוד של רגשות ושל מצבים בחיים.

 

תכנית הלימודים במסלולי ההכשרה

 

תכנית הלימודים קבועה בכל המסלולים להכשרת מטפלים באמנות במכללה ירושלים, והיא בנויה כך: שנה א' – בה מועברים מקצועות היסוד בתחום הפסיכולוגיה ובנוסף לימודי אמנות. בשנה זו הדגש הוא על גיבוש דמות המטפל בקרב התלמידים; שנה ב' – נועדה להעמיק את הזהות המקצועית של המטפלים לעתיד, וזאת תוך כדי למידה של טכניקות הטיפול השונות,  ותיאוריות הקשורות בטיפול באופן כללי, ובהתייחס לתחום אמנותי מסוים; שנה ג' – מרחיבה את ארגז הכלים של המטפל בדגש על טיפול בקהלי יעד שונים, על טיפולים פרטניים ועל טיפול קבוצתי. בשנה זו אף מגישים התלמידים עבודה מסכמת על סמך החומר הנלמד במהלך המסלול כולו.

 

 

תנאי הקבלה

 

כל מסלולי הלימוד במכון להכשרת מטפלים במכללה ירושלים כוללים בתנאי הקבלה אליהם דרישה לתואר ראשון בפסיכולוגיה, בחינוך מיוחד, או בתחומי טיפול אחרים – כעבודה סוציאלית, פיזיותרפיה, וכדומה. בנוסף, על המועמדים להציג ניסיון מוכח של 600 שעות לפחות בתחום האמנות שאותו הם מבקשים ללמוד. כמו כן, המועמדים נדרשים לעבור את הקורסים הבאים בפסיכולוגיה: תיאוריות אישיות, פסיכולוגיה התפתחותית, מבוא לפסיכולוגיה, ופסיכופתולוגיה.

 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללה ירושלים - מכללה לבנות דתיות, השכלה אקדמית ולימודי קודש

עוד מסלולי לימוד - מכללה ירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור