רוצה פרטים על קלינאות תקשורת?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קלינאות תקשורת: תואר ראשון בהפרעות תקשורת מעניין אותך?

רוצה לדעת על קלינאות תקשורת? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קלינאות תקשורת - טיפול בהפרעות תקשורת לתואר ראשון

טיפול בהפרעות תקשורת, המכונה גם קלינאות תקשורת, נחשב לאחד מן המקצועות הפרא רפואיים. במקצוע זה תלמדו לאבחן ולטפל בילדים, בבני נוער ובמבוגרים המתמודדים עם בעיות הגייה, קשיים בהבנת השפה המדוברת, אוצר מלים דל, בליעת מילים ועוד. הפרעות בתקשורת מופיעות כתוצאה מגורמים פסיכולוגיים ופיזיים התפתחותיים. למשל, הפרעות בדיבור יכולות לנבוע מחרשות חלקית או מלאה, בעיות בתקשורת אופייניות לאלה המצויים על הרצף האוטיסטי, וישנם גם מצבים פחות חמורים הדורשים טיפול. הטיפול המקצועי דומה לתהליך אימון, כלומר - מתרגלים דיבור הלכה למעשה, תוך הסתייעות במכשור מתאים.

 

כמו בכל המקצועות הפרא רפואיים, מדובר במקצוע מלא שליחות. זוהי בעבודה מקצועית עם אנשים לצורך מתן סיוע, וכשהמטפל מסוגל לראות את ההתקדמות שהושגה בתהליך, הסיפוק הוא גדול. אין צורך לציין שגם הכרת התודה מצד המטופל ובני משפחתו והשיפור באורח חייהם, הם בהחלט תרומה אדירה.

  

מה לומדים?

  

במהלך התואר מקבלים הסטודנטים את ההכשרה הנדרשת לאבחן ולטפל, וכן למנוע הופעת בעיות תקשורת, ולחקור ליקויי דיבור, שמיעה, ובליעה. לימודים אלו מקנים ידע תיאורטי, קליני, ומעשי בתחומים השונים של קשיי השפה והתקשורת,לרבות פיזיולוגיה, נוירולוגיה, פסיכולוגיה, וחברה. נוסף על כך, תכניות הלימוד מקנות לסטודנטים את הכלים והידע שיאפשרו להם ליישם פעולות בתחום הרפואה המונעת.

 

בהתאם להנחיות משרד החינוך, הלימודים כוללים הכשרה קלינית, המשולבת במהלך התואר. הסטודנטים בתוכנית משתלבים בבתי חולים, בבתי ספר מיוחדים ובמוסדות שיקום ומיישמים הלכה למעשה את החומר שנלמד. כמו כן, הסטודנטים מתנסים בחדרי טיפול ואבחון ומתרגלים את השימוש בציוד שבו משתמשים הקלינאים בעבודתם. 

 

נושאי הלימוד

 

הלימודים כוללים קשת רחבה של תחומי לימוד וביניהם:

  • פסיכולוגיה.
  • הפרעות קול.
  • שיטות אבחון.
  • הפרעות היגוי.
  • מניעה והתערבות.
  • התפתחות קול ושפה.
  • אודיולוגיה פדיאטרית.
  • שימוש במכשירי שמיעה.
  • ועוד.

 

מהו משך הלימודים?

 

משך הלימודים הינו שלוש שנים וחצי (כולל הכשרה מעשית), הלימודים כוללים 7 סמסטרים. הם מתקיימים במתכונת יום, שבה לומדים 5 ימים מלאים בשבוע, חלק מן הימים מוקדשים להתנסות המעשית.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

במסגרת תנאי הקבלה לקלינאות תקשורת יש לעמוד בדרישות הבאות:

  • ציון סכם המורכב משקלול הציונים בבגרות ובפסיכומטרי. ציון הסכם הנדרש לקבלה משתנה ממוסד למוסד ונע בין 630 – 650, נכון לשנת תשפ"ד.
  • בגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות בציון גבוה.
  • בגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות בציון גבוה.
  • רמת אנגלית "מתקדמים א'" ומעלה.
  • הצהרה על בריאות תקינה.
  • מבדק קבלה.
  • ראיון אישי.


כמה זה עולה?


שכר הלימוד ללימודי קלינאות תקשורת באוניברסיטאות ובמכללות הציבוריות הינו שכר לימוד אוניברסיטאי, ונקבע מדי שנה על ידי המל"ג, נכון לשנת תשפ"ד גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי הינו 11,296 שקלים. במוסדות הפרטיים, שכר הלימוד גבוה מאשר במוסדות הציבוריים.

 

היכן לומדים?


התחום נלמד הן באוניברסיטאות והן במכללות. הלימודים מתקיימים באזורים שונים, ניתן ללמוד בצפון הארץ, בתכניות לימודי קלינאות תקשורת בירושלים, במסלולים בצפון ועוד. להלן רשימה חלקית.

 

  • הקריה האקדמית אונו (קמפוס קריית אונו) - בקריה האקדמית אונו ניתן ללמוד תואר ראשון B.A בהפרעות בתקשורת, משך הלימודים שלוש שנים וחצי והם נערכים במסלול בוקר. ההכשרות הקליניות בלימודים אלה מתקיימות בשיתוף עם ארגונים למען לקויי שמיעה, פרויקטים להעשרת השפה בגני ילדים, פרויקט של משרד החינוך (מעג"ן), ומסגרות נוספות. כמו כן, מתקיימת הוראה קלינית במרכז הסימולציה של מוסד הלימוד.

 

  • אוניברסיטת אריאל - במוסד אקדמי זה יש מחלקה מיוחדת ללימודי הפרעות תקשורת. מחלקה זו היא חלק מבית הספר למדעי הבריאות. במהלך כל התואר הסטודנטים משתתפים בתצפיות ומתנסים בטיפול. 

  

  • אוניברסיטת חיפה - בין הנושאים הנלמדים, בלשנות, התפתחות תקינה של השפה, אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכות הדיבור והשמיעה, פונטיקה, פסיכולוגיה כללית והתפתחותית ועוד. לומדים שלוש שנים לתואר BA.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים) - מטרת הלימודים להכשיר את הסטודנטים להשתלבות כקלינאים בתחום הקליני ובתחום המחקרי. במהלך הלימודים משולבת התנסות מעשית במרפאות המכללה, וכן במוסדות.

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה) - לימודי הפרעות בתקשורת של המכללה האקדמית אחוה שואפים לסייע בקידום תחום קלינאות התקשורת באזור הדרום. הלימודים חושפים את הסטודנטים לשיטות התערבות ואבחון לשלל בעיות היגוי, שמיעה ותקשורת.

 

 

איזו תעודה מקבלים?

 

בסיום הלימודים, מוענק לבוגרים תואר ראשון B.A. לאחר תום התואר, יש לעבור מבחני הסמכה ממשלתיים הנערכים על ידי משרד הבריאות. העוברים בהצלחה את הבחינות מקבלים את רישיון קלינאי התקשורת, ויכולים להשתלב בשוק העבודה.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

באפשרות הבוגרים לעסוק בתחום באופן פרטי או להשתלב בתעסוקה במערכת החינוך, במערכת הבריאות והרפואה, במוסדות שיקום, במוסדות ציבוריים ופרטיים ועוד. נוסף על כך, ניתן להשתלב בחברות בתחום מכשירי השמיעה והשתלים, בסטארט אפים בתחום התוכנה המתמקדים בפיתוח תוכנות לטיפול בתחום ליקויי הקול והשפה, בחברות בתחומי הנגישות, ועוד.כמו כן, באפשרותם של העובדים בבתי הספר לקבל זכויות של אנשי חינוך באמצעות השלמת לימודים בתכנית התאמה להוראה לעובדים פרא רפואיים.

 

מהן רמות השכר?

 

שכר קלינאי תקשורת בתחילת דרכם המקצועית נע בין 5,000 - 7,000 שקלים לחודש. לאחר כחמש שנות ניסיון במקצוע, ניתן להעלות את רמות השכר, כאשר עובדים ותיקים ומנוסים מרוויחים בממוצע בין 7,000 - 12,000 שקלים. נתונים אלו מתייחסים בעיקר לעובדים בשוק הציבורי. בעקבות רמות השכר הנמוכות באופן יחסי, קלינאים רבים משתלבים במקביל גם בשוק הפרטי, או פותחים קליניקה עצמאית משלהם. רמות השכר בשוק הפרטי גבוהות פי שניים עד שלושה מן השכר בשוק הציבורי. עצמאיים מנוסים בשוק הפרטי יכולים להרוויח בין 200 - 500 שקלים לשעה.

 

הסבה לבעלי תואר ראשון


חשוב להדגיש כי לא קיים מסלול הסבת אקדמאים לקלינאות תקשורת. בעלי תואר ראשון בתחומים אחרים, שברצונם ללמוד קלינאות תקשורת, נדרשים ללמוד תואר ראשון מלא מתחילתו ועד סופו. לא ניתן לקבל פטורים או ללמוד במסלול מקוצר על סמך לימודים קודמים. הדבר נכון גם לבוגרי מקצועות החינוך ומקצועות טיפוליים אחרים.


לימודים מעל גיל 30


המעוניינים ללמוד קלינאות תקשורת אחרי גיל 30 נדרשים ללמוד את המסלול המלא לתואר ראשון, ולעבור את הבחינות הממשלתיות, כדי להשתלב במקצוע. יש לציין כי גם אחרי גיל 30, תנאי הקבלה נותרים זהים לתנאים למועמדים מתחת לגיל 30, כלומר עדיין חובה להציג ציון בפסיכומטרי ובבגרויות. עם זאת, יש לציין כי ישנם לא מעט אנשים המחליטים ללמוד תחום זה אחרי גיל שלושים, גם במתכונת של הסבה לאחר תואר ראשון בתחום אחר, ומכיוון שישנו ביקוש רב למקצוע, גם בוגרים אלו יכולים להשתלב במגוון אפשרויות תעסוקה בשוק.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קלינאות תקשורת?

רוצה לדעת יותר על קלינאות תקשורת?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
הסבה מקצועית לקלינאות תקשורת
כמה קשה להתקבל לקלינאות תקשורת?
קלינאות תקשורת , איפה כדאי?
הסבה לקלינאות תקשורת אחרי תואר b.ed
הסבה לקלינאות תקשורת או ריפוי בעיסוק
קלינאות תקשורת בגיל 40+ - סיכויי קבלה
הסבה מקצועית - מחינוך לקלינאות תקשורת