רוצה פרטים על מכינה למדעי הטבע?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מכינה למדעי הטבע

רוצה לדעת על מכינה למדעי הטבע? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה למדעי הטבע / מדעים

 

מה הם מדעי הטבע?

 

מדעי הטבע מהווים שם לכל הדיסציפלינות החוקרות את העולם הפיזי, בדרכי פעולתו ובחוקיו. מדעי הטבע מחולקים לשני סוגים: המדעים המדויקים ומדעי החיים. מדעי החיים עוסקים בכל החומר החי על פני כדור הארץ וכולל בעיקר את תחום הביולוגיה ונגזרותיה השונות כגון: ביוטכנולוגיה, ביוכימיה, ביואינפורמטיקה, מדעי המוח, ועוד.

 

המדעים המדויקים עוסקים בעיקר בחקר המתמטיקה, בתופעות של החומר הדומם מרמת האטומים והחלקיקים ועד רמת הגלקסיות והכוכבים. בין המדעים המדויקים נכללות דיסציפלינות כגון: מתמטיקה, כימיה, פיזיקה, מדעי כדור הארץ ועוד.

 

למי מיועדת המכינה?

 

המטרה בלימודי מכינה במסלול ייעודי למדעי הטבע הינה לסייע למעוניינים ללמוד לתואר אקדמי בתחומי מדעי הטבע והמדעים לשפר את סיכויי קבלתם לחוגים השונים באמצעות השלמת פערים. קיימים מוסדות לימוד רבים המציעים תוכנית ללמודי מכינה במדעי הטבע. התוכנית מתאימה לכל מי שאינו עומד בתנאי הקבלה השונים ללימודי תואר ראשון בחוגים שונים בפקולטות למדעי הטבע וזקוק להשלמת בגרויות. נוסף על כך, יקבל הסטודנט רקע בתחום מדעי הטבע. יש לציין כי קיימים גם מסלולים קרובים או משיקים, כגון מכינה לביולוגיה או מכינה בפיזיקה.

 

מה לומדים?

 

במסגרת המכינה, נלמדים מקצועות חובה כגון מתמטיקה, אנגלית, ופיזיקה. השיבוץ לרמות הלימוד באנגלית נקבע על פי ההישגים בחלק האנגלית של הפסיכומטרי, או על פי התוצאות במבחן אמי"ר, או לפי הישגי הסטודנטים במבחן מיון פנימי. כמו כן, בחלק מן המקרים (כגון באוניברסיטה העברית) ישנה אפשרות בחירה בין קורסים במקצועות כימיה, ביולוגיה, או מדעי המחשב. לצד המקצועות המדעיים, נלמדים גם קורסים להקניית מיומנויות קריאה וכתיבה אקדמית.

 

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים משתנה ממכינה למכינה, אולם במרבית המוסדות אורכה כ - 9 חודשים, לרבות תקופת המבחנים. עם זאת, קיימים מסלולים סמסטריאליים, שאורכם בין 3-4 חודשים (כגון באוניברסיטת אריאל). הלימודים במכינה מתקיימים בכל ימי השבוע (א' - ה'), בשעות הבוקר והצהריים. יש לציין כי לעיתים נערכים המבחנים בימי שישי, בשעות הבוקר.

 

היכן לומדים?

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - באוניברסיטת אריאל מתקיימת מכינה למדעי הטבע ולהנדסה, במסלול סמסטריאלי שהיקפו 4 חודשים וחצי, או במסלול קדם אקדמי שהיקפו 3 חודשים. המכינה מיועדת לבעלי זכאות לבגרות, אשר אינם עומדים בתנאי הקבלה של המחלקות האקדמיות על סמך ציוני הבגרויות.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - זהו מסלול ייעודי למדעי הטבע, מטעם המכינה האוניברסיטאית. המקצועות המרכזיים הנלמדים הינם  פיזיקה, אנגלית, מתמטיקה, כימיה, וכתיבה אקדמית. היא מיועדת למועמדים לחוגים הבאים בבר-אילן: מדעי החיים, ביוטכנולוגיה, אופטומטריה, ביולוגיה חישובית, דימות רפואי.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב (קמפוס באר שבע) - אוניברסיטת בן-גוריון מציעה מכינה קדם אקדמית במדעי ההנדסה ומדעי הטבע. הלימודים מהווים חלופה לתעודת הבגרות, וכוללים מסלול מוגבר במתמטיקה ברמת 4 יחידות לימוד. באפשרות הבוגרים להתקבל לחוגים כגון מדעי המחשב, כימיה, רוקחות, מדעי החיים, ועוד. משך הלימודים הינו 9 חודשים.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - האוניברסיטה העברית מציעה מכינה קדם אקדמית במדעי הטבע והחיים. המכינה מתאימה למעוניינים להתקבל לחוגים כגון מדעי החיים, מדעי המחשב, הנדסת מחשבים, חקלאות, רוקחות, סיעוד, וריפוי בעיסוק. במכינה נכללים קורסים בפיזיקה, כימיה, ביולוגיה, ומדעי המחשב. משך הלימודים הינו 9 חודשים.

  

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.


מה הם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה למכינה הינם:

  • 12 שנות לימוד.
  • גיל 18 שנים ומעלה.
  • זכאות לבגרות בהיקף של לפחות 7 יחידות לימוד, בציון עובר.
  • בחלק מן המכינות - ציון פסיכומטרי אשר נע בין 350-500 (משתנה בין המוסדות).
  • בחלק מן המוסדות - בגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות בציון עובר, או 3 יחידות בציון 80.
  • מועמדים אשר אינם עומדים בדרישות המתמטיקה נדרשי לעבור קורס מתמטיקה, או לעבור מבחן כניסה.

 

* שימו לב, תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעת לעת.


איזו תעודה מקבלים?


לקראת סיום המכינה, יש לעבור מבחנים מסכמים בכל הקורסים הנלמדים. סטודנטים העוברים בהצלחה את הבחינות, ועומדים בכל דרישות התכנית, מקבלים תעודת סיום מכינה. תעודה זו מחליפה את תעודת הבגרות בעת הקבלה ללימודים בפקולטה למדעי הטבע.

 

קבלה לתואר הראשון לאחר המכינה


כאמור, התעודה המוענקת בסיום המכינה מהווה תחליף לתעודת הבגרות, ומאפשרת למועמדים להמשיך את תהליך הקבלה לחוגים השונים בפקולטה למדעי הטבע. חשוב להדגיש כי נוסף על ההישגים במכינה, על המועמדים לעמוד בדרישות קבלה נוספות, כגון ציון בפסיכומטרי, מבחני מיון, ראיונות, ועוד, בהתאם לנהוג בכל חוג.

 

כמו כן, יש לשים לב כי בחלק מן המוסדות, המכינה מאפשרת קבלה רק לאותו מוסד, אולם בחלקם, היא מאפשרת גם קבלה למוסדות אחרים (כגון המכינה בבר-אילן המאפשרת גם קבלה לאוניברסיטת תל-אביב, או המכינה באוניברסיטה העברית המאפשרת להתקבל גם לחוגים מסוימים באוניברסיטת בר-אילן, באוניברסיטת אריאל, או באוניברסיטת תל-אביב).

 

כמה זה עולה?


במוסדות הציבוריים, שכר הלימוד במכינה נקבע על ידי המל"ג, ונכון לשנת תשפ"ד עומד על 15,265 שקלים, סכום זה מתייחס למסלול באורך 9 חודשים. הסטודנטים יכולים לקבל סיוע במימון שכר הלימוד באמצעות מלגות למכינה. חלקן מוענק על ידי משרד הביטחון - הקרן להכוונת חיילים משוחררים, אחרות מטעם ות"ת במועצה להשכלה גבוהה, וכן קיימות מלגות מטעם קרנות וארגונים שונים. 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכינה למדעי הטבע?

רוצה לדעת יותר על מכינה למדעי הטבע?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מכינה למדעי הטבע
שאלות הגולשים בנושא
מכינה מדעי הטבע בעברית ירושלים
מכינה יעודית מדעי הטבע
אילו מכינות קיימות למדעי הטבע?
היכן יש מכינה למדעי החיים?
מכינה לפקולטה מדעי החיים והרפואה
איפה ניתן לעשות מכינה במדעי החיים?