רוצה פרטים על לימוד גיאודזיה - מיפוי ומדידה ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי גיאודזיה ומדידות

רוצה לדעת על לימוד גיאודזיה - מיפוי ומדידה ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי גיאודזיה - מיפוי, מדידה והתוויה

 

להכיר את המקום שבו אנחנו חיים


גיאודזיה היא מדע מדידות מדויק, העוסק במיפוי שטחים והתוויה של כדור הארץ תוך שילוב בין מקצועות מדעיים שונים כגון הנדסה, מתמטיקה, גיאוגרפיה ועוד. בעבר היה התחום רלוונטי בעיקר עבור העוסקים בתשתיות ובבניין, וכן לצורכי מחקר. בשנים האחרונות בעקבות התקדמות הטכנולוגיה מצד אחד, והאצת הבנייה והתיעוש מצד שני, הפך העיסוק במיפוי ומדידה לבעל חשיבות ראשונה במעלה בהקשרים רבים נוספים. כך למשל - בתעשייה הצבאית, בחקר החלל ובתחום התעופה, וכן במגוון שימושים יומיומיים, כמו פיתוח מפות אפליקטיביות המשלבות תוואי שטח.

 

 

למי זה מתאים?

 

באופן עקרוני ניתן לומר, כי בעזרת הגיאודזיה מבצעים בדיקת היתכנות לפרויקטים שונים אל מול תנאי השטח הפיזיים, כדי למצוא את הדרך הטובה והמדויקת ביותר לממש את תכניות הבנייה. העיסוק בכך מתאים לאנשים האוהבים לשלב בין תיאוריה ובין פרקטיקה, לבצע מדידות מדויקות בתוואי שטח שונים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ולראות כיצד בסופו של דבר פרויקטים קורמים עוד וגידים.

 

מה לומדים?

 

מטרת המסלול היא להכשיר אתכם כהנדסאים או מהנדסים בתחום, ולהקנות לכם את כל הכלים הנחוצים - הן בפן התיאורטי והן בפן המעשי - על מנת שתוכלו להשתלב כאנשי מקצוע בשטח. במהלך הלימודים, תרכשו מיומנויות בתוכנות מדידות ותוכנות גרפיות ממוחשבות, וכן תכירו את כל תהליכי הבניה, משלב התכנון ועד ביצוע העבודות בפועל.

 

מתכונת הלימוד

 

תוכלו לבחור בקורס מקצועי המעניק תעודת הסמכה, או ללמוד לתואר באחד משני מסלולים אפשריים: לימודי מיפוי וגיאו-אינפורמציה תלת שנתיים לקראת תואר בוגר במדעי גיאודזיה (BA), או 4 שנות לימוד בתכנית לקבלת תואר מוסמך במדעים להנדסה גיאודטית (BSc). כמו כן, תוכלו להשתלב ב"תוכנית אופק", המשלבת בין לימודי תואר ראשון בהנדסת מיפוי וגיאו-אינפורמציה, ובין תואר שני בתכנון ערים ואזורים. סטודנטים המעוניינים בכך יכולים להעמיק את התמחותם האקדמאית במסגרת תואר שלישי (PhD).

 

נושאי הלימוד

 

  • תקשורת דיגיטלית ולוויינים
  • קרטוגרפיה
  • חקר החלל, השמים והיקום
  • פוטוגרמטריה
  • גיאודזיה פיזיקלית ולוויינית
  • תורת המדידה
  • לימודי מתמטיקה מתקדמים
  • כלכלה הנדסית
  • ניהול מקרקעין ופיתוח תשתיות
  • פענוח תצלומי אוויר
  • ניהול מערכות מידע ובסיסי נתונים
  • פיתוחים טכנולוגיים
  • מדעי המחשב וגרפיקה ממוחשבת
  • מדידות ומיפוי ממוחשבים    
  • מערכות מידע גיאוגרפיות מתקדמות    
  • ועוד

 

הנדסה גיאודטית

 

לימודי הנדסה גיאודטית, הידועים גם בשם לימודי הנדסת מיפוי וגיאו אינפורמציה, הם אחד המסלולים האקדמיים שבהם ניתן ללמוד כדי לעמוד בתנאים לקבלת רישיון מודדים בישראל. אורך לימודי ההנדסה ארבע שנים. במהלך התואר נלמדים נושאים מדעיים והנדסיים וכן סוגיות סביבתיות. בין היתר מתמקדים הסטודנטים במקרקעין, ניווט, מערכות מידע גיאוגרפי ועוד.
 

היכן לומדים?

 

בעבר היה ניתן ללמוד גיאודזיה בבתי הספר לטכנאים במקווה ישראל ובמגמה ללימודי כרטוגרפיה באוניברסיטת תל אביב, אך מגמות אלו נסגרו. כיום ניתן להתמחות בתחום בשני מוסדות לימוד בארץ :

 

  • מכללת עתיד (חיפה, באר שבע) – רשת המכללות מקיימת מסלול ייחודי מקצועי להכשרת ראשי צוות למדידות גיאודטיות. במסלול זה תלמדו על המדידה כתהליך משמעותי בכל תהליך תכנון ובניה. בין השאר תרכשו מיומנות בשימוש בתוכנות גרפיקה ושרטוט ממוחשבות, בקריאת מפות ובהכנה של תכניות עבודה בשטח. בסיום התכנית, מקבלים המשתתפים תעודת הסמכה מקצועית מטעם לשכת המודדים ומכללת עתיד. תנאי הקבלה לקורס ראשי צוות גיאודטיות במכללת עתיד הינם ראיון אישי ו-12 שנות לימוד. הקורס כולל 650 שעות לימוד אקדמאיות, וכן התנסויות מעשיות. במכללת עתיד ניתן ללמוד גם בקורס ראש צוות מדידות ומיפוי מקרקעין, שבו מתמקדים בתחום המקרקעין ומתנסים בתהליכי מדידה מקצועיים.

 

  • הטכניון (חיפה) – המכון הטכנולוגי לישראל הממוקם בחיפה הוא המוסד להשכלה גבוהה היחיד בישראל המעניק תואר אקדמאי בהנדסת מיפוי וגיאו-אינפורמציה וזאת במסגרת לימודי הנדסה אזרחית. רף הקבלה בטכניון הוא ציון 80 ומעלה בבחינות הקבלה, ו-600 לפחות בפסיכומטרי. שכר הלימוד עומד על כ-10,000 ₪ בשנה. ניתן להגיש בקשות מלגות על סמך נתוני קבלה גבוהים, וכן על סמך מצב סוציו-אקונומי כפי שנקבע בקריטריונים של הוועדות השונות.

  

אפשרויות תעסוקה

 

הנדסאים ומהנדסים המתמחים בגאודזיה יכולים להשתלב בפרויקטים של בניה בשוק הפרטי והציבורי, וכן של הקמת תשתית כגון בניינים, כבישים, מרכזים מסחריים, אזורי תעשיה, פארקים, מסילות ברזל, שדות תעופה, נמלים ועוד. אפשרות אחרת, היא לעבוד בהקמה וניהול של בסיסי נתונים עבור מערכות מידע גיאוגרפיות או בעריכה ושרטוט מפות ממוחשבות ואפליקציות. תחומי התמחות אפשריים נופים הינם טיפול בהדמיות ותצלומי אוויר, חלוקות שטח ורישום מקרקעין. כמו כן, ישנם בוגרים המתמנים למשרות הנדסאיות-טכנולוגיות במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה; וכמובן בתחומי המחקר והפיתוח.

 

כדאי לדעת - הנדסאי גיאודזיה מתעסקים בעיקר במדידות, מיפוי וחלוקת שטחים, ומהנדסי גיאודזיה מתעסקים בעיקר בתכנון מקרקעין, תכניות בניין עיר ויצירת תכניות אב. בכל מקרה, על מנת לעסוק בתחום, יהיה עליכם לקבל רישיון מודד מוסמך מטעם לשכת המודדים הממשלתית וזאת לאחר סטאז' של שנתיים ובחינות הסמכה. בעלי תואר BSc יכולים להירשם אצל רשם המהנדסים.

 

רישיון מודד מוסמך

 

כדי לעסוק במקצוע המדידה יש צורך ברישיון מודד מוסמך. הרישיון מוענק על ידי המרכז למיפוי ישראל. בין התנאים לקבלת רישיון זה נכללים אזרחות ישראלית, תואר ראשון במדעי הגיאודזיה או הנדסה אזרחית (בכפוף להשלמת מקצועות החובה), וכן תעודה המעידה על סיום לימודי תעודה המוכרים על ידי המרכז למיפוי ישראל. כמו כן, יש לעבור מבחנים ממשלתיים ולהשלים תקופת סטאז' שאורכה כשנתיים.

 

לאחר השלמת כל התנאים הנדרשים, נשלחת למועמדים אגרה לתשלום. מי שמשלמים את האגרה ועומדים בכל התנאים מוזמנים לטקס חלוקת רישיונות שלכת מנהל המרכז למיפוי ישראל.

 

מה רמות השכר של מודד מוסמך?

 

השכר הממוצע של מודדים מוסמכים נע בין 9,000 - 10,000 שקלים לחודש. עובדים מנוסים יותר יכולים להעלות את רמות השכר. בחברות הייטק שבהן נדרשים עובדים אלה המשכורות יכולות להיות גבוהות במיוחד ולהגיע לטווח שבין 12,000 - 20,000 שקלים לעובדים מנוסים. כיום ישנו ביקוש לעובדים אלה בעקבות מחסור במודדים בשוק, שמורגש בשוק הנדל"ן והבנייה וכן בענפים נוספים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימוד גיאודזיה - מיפוי ומדידה ?

רוצה לדעת יותר על לימוד גיאודזיה - מיפוי ומדידה ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימוד גיאודזיה - מיפוי ומדידה
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לימודי גיאודזיה מדידות ומיפוי - מה העלות?
לימודי גיאודזיה - תעודת מודד מוסמך
לימודי מיפוי וגיאו אינפורמציה לנשים