רוצה פרטים על תוכנת אוטוקאד?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי אוטוקאד

רוצה לדעת על תוכנת אוטוקאד? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי אוטוקאד – למי זה מתאים? מה לומדים? תנאי קבלה?

תוכנת אוטוקאד מתאימה לעוסקים במקצועות אדריכלות, הנדסה, העיצוב. ניתן לבצע באמצעותה שרטוטים מורכבים בדו מימד ובתלת מימד על מנת לתכנן מבנה של מוצר כלשהו, גדול או קטן, וכדי לייצג באופן גרפי את התוצרת הסופית שתתקבל לאחר יישום התכניות בפועל. הדמיות גרפיות של תכניות מהנדסים ומעצבים מאפשרות לבעלי המקצוע לחזות מראש בעיות ולבצע שינויים נדרשים, הן בהתאם לכללי היעילות בתכנון והן בהתאם לרצון לקוחות וצורכיהם.

 


ישנם מספר סוגי תוכנות כגון:

 

  • תוכנת Autocad Mechanical - תוכנה המתאימה לתחום הנדסת מכונות וכוללת כלים רבים כמו ספריית תוכן, המאפשרת את האצת התכנון המכני על ידי הפיכת משימות שכיחות לאוטומטיות. התוכנה מאפשרת יצירת קבצי DWG שמאפשרים חלוקת מידע תכנוני עם משתמשי תכנות AutoCAD ו-Autodesk Inventor.

 

  • AutoCAD Map 3D - התוכנה מיועדת לייצור וניהול מידע גיאו-מרחבי, הכולל שרטוט ומיפוי, ניהול, עריכה ,הפקת המפות והפצת המידע לסביבת האינטרנט. תוכנת AutoCAD Map מאפשרת ניתוחים ועיבודים מרחביים, שימוש בתוויות מורכבות, יצירת מפות תמאטיות, עיבודים דו ותלת ממדיים ועוד.

 

  • Autodesk Inventor - התוכנה מאפשרת תיכנון ועיצוב בתלת מימד. התוכנה מאפשרת לטפל בהרכבות גדולות מאוד, בחלקים והפקת שרטוטים. התוכנה כוללת מודולים שונים כמו למשל: תכנון פח וזיווד אלקטרוני, כבלים ורתמות חשמליים,
    חישובי אנליזות , ריתוכים, צינורות וצינוריות, חוזק ואנליזות דינאמיות, ניהול והפצת מידע.

 

  • AutoCAD Electrical - תוכנה שפותחה מיועדת בעיקר למהנדסי חשמל ומעצבי בקרים. בתוכנה זו ניתן ליצור שרטוטים מהירים ואיכותיים בקלות יחסית. התוכנה מאפשרת יצירת שרטוטי העמדת לוח חכמים, שרטוטי PLC/IO באופן אוטומטי, שרטוטי מהדקים בצורת טבלה או גראפית ועוד. קיראו בהרחבה על: הנדסת חשמל

 

תכני הלימוד

 

הלימודים נחלקים לרוב לארבעה חלקים:

 

  • חלק א' – עבודה ושרטוט בסיסיים

    המשתתפים בקורס ייחשפו לעבודה בסיסית עם התוכנה ויכירו את יישומיה. חלק זה כולל נושאים כמו: תפריטים ופקודות, מחיקת שרטוט, העתקת שרטוט, הכרות עם סביבת העבודה של חלונות, מבוא לשרטוט תלת מימדי, ממשק התוכנה, עבודה עם טקסט, מתן מידות לשרטוט, חתכים, סיבוב שרטוט, עבודה בשכבות, עזרי השרטוט, שרטוט קשתות ועוד.

 

  • חלק ב' -שרטוט בדו מימד

    בחלק זה לומדים המשתתפים לעבוד עם התוכנה, להכיר את סביבת העבודה, ייצור אובייקטים, עבודה עם שרטוטים אדריכליים, עבודה עם טקסט, מידות והדפסה. נושאי הלימוד כוללים גם את: הכרת מבנה מסך, הרכבות מתקדמות, יצירת סרגלי כלים ,מעגלים, פקודות עריכה, פקודות שרטוט: שרטוט קוים ועוד.

 

  • חלק ג - שרטוט בתלת מימד

    בחלק זה של הקורס לומדים המשתתפים עבודה בתלת ממד, עבודה עם גופים מוצקים, משטחים, עבודה עם גופי תלת ממד ומניפולציות גרפיות. נושאי הלימוד כוללים בין השאר: בנית גופים מוצקים, גופים גיאומטרים תלת מימדים בשיטת פאות, גופים גיאומטרים תלת מימדים מוצקים, מערכת קואורדינאטות קרטזית מוחלטת ויחסית, שינוי מישורי עבודה במבטים תלת מימדים ועוד.

 

  • חלק ד' – כלים מתקדמים

    בחלק זה נחשפים המשתתפים לכלים נוספים בתוכנה כגון עבודה עם בלוקים, הדו מימדי מול התלת מימד, הפקת גיליונות, התממשקות לתוכנות אחרות, מילוי משטחים וטקסטורות, עבודה עם טקסט, עבודה עם מידות, עקרונות הבחירה, עקרונות העבודה באוטוקאד, פקודות ליצירת אוביקטים ועוד.

 

למתחילים


בקורסים למתחילים מתמקדים בדרך כלל בכלים בסיסיים לעבודה בתוכנה. הקורס מתאים במיוחד לאנשי מקצוע המעוניינים בחשיפה ראשונית לתוכנה ולאפשרויות שהיא מציעה להם בעבודתם השוטפת. המשתתפים יכולים לרכוש מיומנויות ראשוניות לשרטוט תוך היכרות עם הגדרות פשוטות. לאחר מסלולים אלה ניתן להמשיך לקורסים ברמה מתקדמת יותר וכך להעמיק את ההיכרות בתוכנה.

 

לחשמלאים


קורסים לחשמלאים מתמקדים בתוכנת Electrical, ושמים דגש על שרטוטים והדמיות בתחום החיווט שנדרשים לאנשי המקצוע. מטרת הקורסים היא לסייע לאנשי מקצוע בתחום החשמל להפיק סכמות ושרטוטים איכותיים, באופן המותאם לצורכיהם ותוך התבססות על הידע המקצועי הקודם שברשותם. התכנים מותאמים לתחום החשמל וממוקדים במשימות שמבצעים אנשי המקצוע.

 

למהנדסים


קורסים מסויימים הם ייעודיים למהנדסים, תוך התאמה של תכני הלימוד לעולמם של אנשי המקצוע ולתהליכי העבודה שלהם. הקורסים יכולים להתאים במיוחד למהנדסי חשמל, מכונות ובניין, שנדרשים להפיק שרטוטים והדמיות בדו ממד ותלת ממד באופן מקצועי. ידע זה יכול להוות יתרון לעובדים וכן לאפשר להם לייעל את עבודתם.

 

מהם תנאי הקבלה?


לקורס אוטוקאד יתקבלו מועמדים בעלי ניסיון בעבודה בסביבת Windows, ידע בסיסי בשרטוט וידע בסיסי באנגלית. חלק מהקורסים מותאמים לקהל יעד מסוים, כגון חשמלאים או מהנדסים, ומתקבלים אליהם אנשי מקצוע מנוסים בענפים אלה.

 

 

משך זמן הלימודים?

היקף הקורסים משתנה בין המוסדות אולם בדרך כלל הם נפרסים על פני 40 - 100 שעות לימוד. הקורסים מתקיימים לרוב בשעות הערב כדי להתאים ללוח הזמנים של אנשים עובדים. בהכשרות משלבים בין לימוד עיוני של עקרונות השימוש בתוכנה לבין תרגילים פרקטיים במעבדות, שבהם מתנסים בתהליכי עבודה ושרטוט.

 

אונליין


חלק מן הקורסים מתקיימים במתכונת מקוונת, בזום. קורסים אונליין ללימוד התוכנה יכולים להתאים במיוחד לאנשי מקצוע עם לוח זמנים עמוס המעוניינים במסלול גמיש יותר ללימוד התוכנה. השיעורים נערכים בשידור חי (Live) בזום, במרבית המקרים בשעות הערב, מה שמאפשר ללמוד מהבית, מהמשרד ומכל מקום, לפי הצורכים האישיים.


מחיר - כמה זה עולה לנו?

המחיר משתנה ממוסד למוסד ונע בין 2,000 ₪ ל- 10,000 ₪, קורסים קצרים או ברמת מתחילים לרוב כרוכים בעלות נמוכה יחסית שבין 2,000 - 4,000 שקלים וקורסים ממושכים ומקיפים יותר בתחום השרטוט הממוחשב, או קורסים ברמת מתקדמים, כרוכים בעלויות גבוהות יותר.

 


איפה לומדים? 

 

  • מכללת תילתן לעיצוב (חיפה) - במכללת תילתן מתקיים קורס המתאים למעצבים, לאדריכלים, למהנדסים, ולסטודנטים במסלול לעיצוב פנים במכללה. היקף הקורס הינו 42 שעות.

 

  • מכללת עתיד (קריית מוצקין) - רשת המכללות שפועלת ברחבי הארץ מציעה קורס אוטוקאד שהיקפו הוא כ - 100 שעות לימוד, אשר משלב תרגולים מעשיים בשימוש בתוכנה. 

 

  • SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון – מרכז לימודי חוץ (אשדוד ובאר שבע) - המרכז ללימודי חוץ מציע קורס אוטוקאד שמיועד למהנדסים ומאפשר להם להכיר את הכלים המגוונים בתוכנה. הקורס נפרש על פני עשרה מפגשים וכולל כ – 40 שעות אקדמיות. הקורס משלב תרגולים ופרויקטים מעשיים שמסייעים להפנים את מיומנויות השימוש באוטוקאד.

 

  • המכללה למינהל (חיפה) - קורס אוטוקאד של המכללה למינהל מתקיים בשלוחת חיפה של המכללה למינהל. הקורס נפרש על פני כ - 40 שעות לימוד והוא כולל 10 מפגשים.

 

  • עזריאלי לימודי המשך והטכניון לימודי המשך ירושלים - מציעים קורס אוטוקאד בסיסי, בו מכירים את גרסתה העדכנית של התוכנה ולומדים ליצור ולהדפיס שלל סרטוטים. הקורס נפרש על פני כ - 20 מפגשים.

 

  • תל חי הנדסאים (אצבע הגליל - צפון) - בקורס השרטוט הממוחשב של תל חי הנדסאים ניתן להכיר עקרונות ושיטות לעבודה בתוכנה ויישומים שיכולים לסייע לאנשי המקצוע.

 

  • מכללת מנטור (רמת גן) - במכללת מנטור מציעים קורס אוטוקאד שהיקפו שמונה מפגשים, ואורכו כחודשיים.

 

  • הנדסאים בטכניון (חיפה) - בית הספר הארצי להנדסאים בטכניון מפעיל קורס אוטוקאד שכולל 22 מפגשים. במהלך הקורס לומדים על שלל יישומים וכלים בתוכנת השרטוט המבוקשת.

 

  • ארכיג'וב סטודיו (תל אביב) - בארכיג'וב סטודיו אפשר למצוא קורס אוטוקאד דו ממד, בו יכולים מהנדסים, מעצבים, אדריכלים והמעוניינים להשתלב בענפים אלה לרכוש מיומנויות מקצועיות לשימוש בתוכנה. הקורס נפרש על פני כ - 12 מפגשים.

 

  • המכללה הטכנולוגית באר שבע - המכללה מציעה קורס אוטוקאד שכולל 100 שעות לימוד ונפרש על פני כארבעה חודשים. במכללה נלמדים קורסים נוספים בתחומים כגון עיצוב, תעשייה, מחשבים וטכנאות.

  

  • נשיא טכנולוגיות - תנאי קבלה – 12 שנות לימוד, ידע באנגלית. 60 שעות לימוד, במשך 2-4 חודשים. מערכת שעות גמישה, כל אחד יכול לבחור את השעות והימים שנוחים לו. המכללה פתוחה בימים א’-ה’ בין 8:30-20:30 ובימי ו’ בשעות 9-13. בסיום הקורס תוענק תעודה מוכרת של נשיא טכנולוגיות.
      

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תוכנת אוטוקאד?

רוצה לדעת יותר על תוכנת אוטוקאד?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תוכנת אוטוקאד
שאלות הגולשים בנושא
מתעניין בקורס אוטוקאד
לימודי המשך לקורס אוטוקאד
לימוד אוטוקאד 60 שעות - מועד פתיחת הקורס
מברר על קורס אוטוקאד - שעות ומחירים
קורס אוטוקאד משרד העבודה
קורס אוטוקאד מוכר לגמול השתלמות
קורס אוטוקאד או סולידוורקס?