לימודי מעבדה רפואית בטכניון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מקצועות פרא רפואיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על טכניון - לימודי מעבדה רפואית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מדעי המעבדה הרפואית בטכניון - מכון טכנולוגי לישראל


מאחורי בדיקות המעבדה


בדיקות רפואיות הן חלק חשוב בתהליכי האבחון והטיפול, מבדיקת דם פשוטה ועד לאבחונים מורכבים יותר. לטכנולוגיות המאפשרות את הבדיקה יש חשיבות רבה שכן לפי התוצאות המתקבלות מן הבדיקות הרופאים יכולים לבצע אבחנה ולהחליט על סוג הטיפול המתאים ביותר. הענף חווה תמורות טכנולוגיות ומדעיות משמעותיות וכך עובדי המעבדות הרפואיות נדרשים לגלות גמישות מחשבתית, בקיאות בענפי המדעים ויצירתיות בקבלה של שיטות חדשות ומתקדמות.


הטכניון מאפשר לסטודנטים ללמוד בתכנית לימודי המעבדה הרפואית. זהו מסלול שפתוח בפני סטודנטים בפקולטה לביולוגיה והוא מאפשר להם ללמוד לתואר ראשון נוסף. הלימודים, שמשלבים בין תחומי מדעי החיים והרפואה, מכשירים את התלמידים להשתלבות במעבדות רפואיות לשיפור יכולותיהן, לשדרוג תהליכי האבחון הרפואי וליישום של מידע מחקרי מתקדם.

 

יש לציין כי בישראל, החוק חייב את המעוניינים לעבוד כעובדי מעבדות רפואיות להשלים לימודים בתחום ולעמוד בדרישות נוספות, הכוללות סטאז' וותק בתחום. הטכניון מקנה לבוגרים יתרון בקבלת הרישוי והוא מסייע להם במציאת מקומות תעסוקה. באפשרות הבוגרים להשתלב במעבדות בבתי חולים, במכונים, בקופות חולים וכן לעבוד בתעשיות מדעיות כגון ענף הביוטכנולוגיה, תחום הפארמה והתרופות והתועמלנות הרפואית.

 

תכנית הלימודים


בתחילת לימודיהם הסטודנטים מתוודעים לסוגיות בסיסיות ומתקדמות בתחום הביולוגיה. בהמשך התכנית נלמדת בשיתוף עם הפקולטה לרפואה ומושם בה דגש קליני יותר. הם לומדים על מבנה של מעבדות וקליניקות ורוכשים כלים לביצוע של מחקר מדעי. לאורך המסלול הם בוחנים טכניקות לייעול הבדיקות והתהליכים במעבדה ולפיתוח של טכנולוגיות לאבחון ולטיפול במחלות ומצבים רפואיים שונים.


מתכונת הלימוד


הלימודים נמשכים כשלוש שנים. במסגרת התואר הם לומדים מקצועות בחירה וחובה וגם משתתפים בהתנסות במעבדות מוסד הלימוד. חלק מן הקורסים נלמדים במסגרת התכנית לרפואה או תכניות בתחומי המדעים השונים, כגון לימודי ביולוגיה. כמו כן, הם משתלבים בסטאז' בהיקף של סמסטר אחד במעבדות רפואיות באזור הצפון, כתנאי לקבלת רישיון העבודה.


נושאי הלימוד

 

  • ביולוגיה מולקולרית
  • גנטיקה כללית
  • בקרת הביטוי הגנטי
  • מחשוב Matlab
  • פתוגנים אאוקריוטים
  • רפואה מעבדתית
  • בקטריולוגיה רפואית
  • ביולוגיה של התא
  • ביוכימיה ואנזימולוגיה
  • מסלולים מטבוליים
  • בסיסי מולקולרי לסרטן
  • אימונולוגיה בסיסית    
  • אנדוקרינולוגיה ופיזיולוגיה    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


בין המסלולים הנוספים שמתקיימים בטכניון ניתן למנות לימודי ביולוגיה, לימודי מדעי המחשב, לימודי ביוכימיה מולקולרית, לימודי פיזיקה, לימודי מתמטיקה ומגוון של תכניות בתחומי ההנדסה. אלה כוללות למשל לימודי הנדסת ביוכימיה, לימודי הנדסת מזון וביוטכנולוגיה, לימודי הנדסת חשמל ולימודי הנדסת תעשייה וניהול.


תנאי קבלה


ציון הסכם המבוקש לקבלה ללימודים הוא 86 לפחות. ציון הסכם מחושב לפי נוסחה של הטכניון בהתאם לשקלול ציון הפסיכומטרי וההישגים בבגרויות. מושם דגש על הציון בבגרויות במקצועות הריאליים ובחלק הכמותי של הפסיכומטרי.


תעודה


לסטודנטים המשלימים בהצלחה את הלימודים ניתן תואר ראשון B.Sc. "בוגר למדעים במדעי מעבדה רפואית" מטעם הטכניון. כדי לעסוק בפועל במעבדנות רפואית יש צורך להשלים את תקופת הסטאז'. מוסד הלימוד מקנה לבוגרים המשובצים לסטאז' פטור מבחינת ההסמכה של משרד הבריאות. הבוגרים מקבלים אישור לעבודה במעמד זמני ולאחר צבירה של שנת ניסיון בתחום הופך מעמדם לקבוע.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

עוד מסלולי לימוד - הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

כלים שיעזרו לך לבחור