רוצה פרטים על מדעי המדינה ומשאבי אנוש?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון במדעי המדינה ומשאבי אנוש

רוצה לדעת על מדעי המדינה ומשאבי אנוש? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מדעי המדינה ומשאבי אנוש

 

תוכנית הלימודים המשולבת בין מדעי המדינה ומשאבי אנוש מתאימה למעוניינים להכיר את נקודת ההשקה בין תהליכים המתחוללים בזירה המדינית והסביבה הארגונית. בתואר זה ניתן לבחון מקרוב סוגיות ניהוליות חשובות ובמקביל להרחיב את הידע בנושאים כגון ממשל, מדיניות ואסטרטגיה.

 

במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים השכלה רחבה במדעי המדינה ובארגון וניהול של כוח אדם, כאשר הלימודים מקנים מיומנויות חשיבה וניתוח של תופעות מדיניות וחברתיות שונות כמו גם, ניתוח תהליכים של קביעת מדיניות, קבלת החלטת, ניהול משאבי אנוש ומינהל ציבורי.

 

למי מיועדים הלימודים?

 

תכניות אלה מיועדות בדרך כלל לאנשים עובדים. חלק מתכניות הלימוד מיועדות לסטודנטים המשרתים בכוחות הביטחון, מועסקים במסגרות ציבוריות ובמשרדי ממשלה ולכל הציבור הרחב המעוניין ללמוד לקראת תואר משולב זה.

 

מה לומדים?

 

במהלך הלימודים הסטודנטים משתתפים בקורסים עיונים רבים המקנים ידע תיאורטי מורחב בגישות ומחקרים עדכניים בתחום, לצד הקנייה של כלים מקצועיים בניהול ההון האנושי וכלים מחקריים בתחום מדעי המדינה. תוכנית הלימודים משתנה מידי שנה ומותאמת לסוגיות המרכזיות במצויות בסדר היום הציבורי תוך בחינה של היבטים בינלאומיים ופנים מדינתיים שונים. במסגרת הלימודים הסטודנטים נחשפים לשיטות הממשל והמשטר השונות ולסוגיות מרכזיות המעסיקות את מוסדות ושלטונות החוק בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט.

 

תואר לכוחות הביטחון


חלק מן המסלולים בתחום זה מתקיימים במתכונת לימודים לכוחות הביטחון. מסלולים אלה מתקיימים במתכונת נוחה לאנשים עובדים וממוקדות בנושאים רלוונטיים לעיסוקם של משרתים בזרועות הביטחון. בדרך כלל מדובר על לימודים רב תחומיים שבהם משלבים היכרות עם סוגיות ביטחוניות יחד עם ידע ניהולי, כלכלי או חברתי.

 

נושאי לימוד

  • דיני עבודה
  • קבלת החלטות
  • מחשבה מדינית
  • יחסים בינלאומיים
  • התנהגות ארגונית
  • ניהול בשירות הציבורי
  • יחסי עובדים ומנהלים
  • משטר ופוליטיקה בישראל
  • ועוד


כמה זמן לומדים?


ברבים מבין המוסדות, הלימודים מתקיימים במתכונת מרוכזת ונפרסים על פני כשנתיים בלבד. הדבר מתאפשר בעזרת לימודים גם בסמסטרי קיץ. במוסדות אחרים הלימודים נמשכים כשלוש שנים.


מתכונת הלימוד מותאמת במיוחד לאנשים עובדים, המפגשים מתקיימים בדרך כלל בשעות אחר הצהריים והערב, במספר מצומצם של ימים במהלך השבוע.
 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה ללימודי התואר הינם:

 

  • בגרות מלאה, לרוב בממוצע 82 - 85 ומעלה
  • בגרות באנגלית ברמת 4 יחידות לימוד לפחות
  • ניתן לנסות להתקבל גם על סמך שקלול פסיכומטרי ותעודת הבגרות, ברף המשתנה משנה לשנה
  • סטודנטים בגילאי 30+ שעברו לימודי מכינה, בדרך כלל מסלול מכינה 30+
  • המועמדים נדרשים לעיתים לעבור מבחני מיון בנושאים כגון הבעה עברית או אנגלית

 

 

היכן לומדים? 

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן הלימודים בתחום זה מתקיימים במסגרת המדור לזרועות הביטחון, זהו תואר ראשון ייעודי שאורכו שנתיים, הלימודים הם לתואר רב תחומי במדעי החברה.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי (עכו): ניתן לשלב שני תחומים אלה במסגרת החטיבות במדעי החברה בתואר הרב תחומי. חטיבות אפשרויות נוספות כוללות קרימינולוגיה, חינוך, מנהל עסקים, סוציולוגיה ועוד. ניתן לשלב לימודי תעודה בתחומים כגון הנחיית קבוצות, ניהול פרויקטים ועוד.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי התואר יוכלו להשתלב במגוון של אפשרויות תעסוקה במוסדות ציבוריים, בעיריות וברשויות מקומיות, במחלקות משאבי האנוש של ארגונים מהמגזר הפרטי או הציבורי, במשרדי ממשלה, בכוחות הביטחון ועוד. בנוסף, הבוגרים יכולים להמשיך את הלימודים לקראת תואר שני במדעי המדינה או במשאבי אנוש. מכיוון שמדובר לרוב על מסלולים ייעודיים לעובדים, הבוגרים יכולים להשתמש בכלים והידע הנלמדים במקומות התעסוקה הנוכחיים שלהם, וכן להיעזר בהם למטרות קידום הקריירה.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מדעי המדינה ומשאבי אנוש?

רוצה לדעת יותר על מדעי המדינה ומשאבי אנוש?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מדעי המדינה ומשאבי אנוש
שאלות הגולשים בנושא
מדעי המדינה ומשאבי אנוש
מדעי המדינה ומשאבי אנוש לתואר ראשון
לימודי המשך למדעי המדינה ומשאבי אנוש
האם יש מדעי המדינה ומשאבי אנוש בפתוחה?