תואר שני בהוראת האגדה בראייה רב תחומית במכללת אפרתה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מכללת אפרתה - תואר שני בחינוך והוראה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר מוסמך בחינוך עם התמחות בהוראת האגדה במכללת אפרתה

 

חכמינו זיכרונם לברכה מספרים על אחד מעשירי ירושלים, שעשה סעודה גדולה בביתו וביקש להזמין אליה את חברו, אדם בשם קמצא. טעה השליח, והזמין למשתה יהודי אחר ושמו בר קמצא, אשר לרוע המזל היה שנוא על בעל הבית. בר קמצא לא הבין מדוע מזמינים אותו לארוחה, וחשב בליבו כי המארח מבקש להשלים עמו. בהגיעו לחגיגה, הרגיזה הופעתו את בעל השמחה והוא סילקו בבושת פנים. בר קמצא, שסירב להשלים עם העלבתו בציבור, החליט לנקום וסיפר לקיסר שהיהודים בוגדים בו, מעשה שהביא בסופו של דבר לחורבן בית ירושלים.

 

סיפור קמצא ובר קמצא הוא סיפור מכונן במורשת היהודית, המובא כסמל לשנאת חינם המביאה חורבן ושואה על העם היהודי. מוסר השכל זה רלוונטי היום יותר מתמיד. אגדות חז"ל עשויות לספק לנו מקור ראשון במעלה ללמידה אך למרבה הצער, במערכת החינוך יש מעט מאוד מקום ללימוד של אגדות אלה. הללו נלמדות אמנם במסגרת שיעורים שונים – תושב"ע, תנ"ך, ספרות והיסטוריה – אך האתגרים הפרשניים והפדגוגיים שהן מציבות אינם מקבלים מענה מלא במערכת החינוך השגרתית. מכללת אפרתה מסלול ייחודי ללימודי תואר שני בחינוך, המקנה כלים להוראת מעשי החכמים בראייה רב תחומית.

 

תכנית לימודים

 

מסלול דו שנתי זה מיועד למורות מנוסות מהציבור הדתי בעלות תואר ראשון בחינוך או במדעי הרוח המעוניינות להעמיק בחקירה רב ממדית של מסורת האגדה היהודית. במהלך הלימודים נחשפות המשתתפות לשאלות חינוכיות ותיאורטיות העולות מהעיסוק באגדות חז"ל ומקבלות כלים לשילוב המחשבה היהודית במסגרות חינוכיות שונות. ההתייחסות לאגדה נעשית הן כתחום לימודים העומד בפני עצמו והן כתוכן השזור בשיעורים אחרים כגון ספרות והיסטוריה.

 

מבנה הלימודים

 

לימודי התואר השני במכללה נערכים במשך שנתיים במתכונת חד שבועית. השלמת המסלול מותנית בהגשתה של עבודת גמר.

 

נושאי הלימוד

 

  • מחקרי פעולה בחינוך
  • סיפורי בר כוכבא
  • שיטות מחקר איכותניות
  • סביבות לימודיות 
  • פרשנות ומחקר התרבות
  • בין אגדה להלכה
  • חדשנות בהוראת היהדות
  • ועוד
  • האגדה בהקשרה ההיסטורי  
 


סגל המרצים

 

ראש התכנית הוא דוקטור לספרות חז"ל שזכה בפרס שרת החינוך על ספרו בו ניתח עשרות מדרשי אגדה מהתלמוד. לצדו מלמדים בתכנית דוקטור לתלמוד מאוניברסיטת ניו יורק העוסקת במסורת וחידוש ובחיבור בין התלמוד לנושאים אקטואליים; דוקטור לחינוך המתמחה בלימוד ידיעת הארץ בזיקה ליהדות; דוקטור לספרות המתמחה בפואטיקה של סיפורי חז"ל ובדרכי הוראתם; ועוד.

 

המרכז לאגדת חז"ל והוראתה

 

במסגרת המכללה פועל המרכז להוראת אגדת חז"ל שהוקם במטרה להגביר את המודעות לשילוב דרכי הוראה חדשניות בלימוד סיפורי חכמים במערכת החינוך. במרכז עומלים על פיתוחן של מתודות לימוד מגוונות ועל דרכים להעמקת ההכרות של תלמידים ומורים כאחד עם האגדה ופרשנותה. פרסומי המרכז מעודדים יצירה של קישורים בין האגדה לבין תחומי לימוד משיקים, כמו ספרות עברית ומחשבת ישראל.

 

תנאי קבלה

 

הקבלה לתכנית מותנית בניסיון מעשי של שלוש שנים לפחות בהוראה, וכן בממוצע ציונים של 80 ומעלה בתואר הראשון. המועמדות לתכנית יעברו ראיון אישי וחלקן ידרשו ללימודי השלמה.

 

תעודה

 

סיום חובות התכנית מזכה את המשתתפות בתואר שני בחינוך מטעם מכללת אפרתה. התכנית מוכרת על ידי משרד החינוך המאפשר למשתתפות לקבל החזר שכר לימוד ומענק שעות.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אפרתה - מכללה אקדמית לחינוך בירושלים

עוד מסלולי לימוד - מכללת אפרתה

כלים שיעזרו לך לבחור