קורס צילום - איך מתחילים?

לא משנה מאיזה כיוון באת, ולא חשוב מאיזו זווית בחרת להגיע לכאן – מצאת את מה שחיפשת:

מאגר מידע עם כתבות מפורטות על אפשרויות הלימוד המגוונות בתחום הצילום.

 

שמנו את האצבע על כל סוגי הקורסים בצילום – שחור לבן, דיגיטלי או אנאלוגי, צילום אופנה, צילום אירועים, צילום עיתונאי, צילום פרסומאי וכן הלאה.

 

אנחנו מזמינים אותך גם להשאיר לנו הודעה אישית בליווי פרטים רלוונטיים, כדי שנוכל לחזור אליך עם המידע המבוקש לך.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
לימודי צילום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי צילום

 

איך אתם מסתכלים על זה?

 

בימינו כולם מצלמים כל הזמן, ולרוב אין בסביבה בכלל מצלמה. אם פעם היו מצלמים כדי לתעד חוויות ולאגור זיכרונות באופן מוחשי יותר, היום המדיום משרת מטרות אחרות לחלוטין. חלק ממטרות אלו הן – שיתוף של רגע מיוחד בזמן אמת, חשיפה מיידית בכלי הרשת, שיחה משפחתית, התייעצות עם מכרים לפני רכישה של מוצר בחנות ועוד. ואף על פי כן, יש אירועים, תופעות או מצבים ייחודיים, שבהם לא נרצה להסתפק באינסטגרם, ונתעד בשיטות המקצועיות המשוכללות ביותר.

 

ללמוד צילום - סוגי מסלולים

 

לימודי צילום קיימים במגוון רחב מאד של אפשרויות ומסלולים. מגוון זה בדרך כלל מסווג לקטגוריות המותאמות לצרכים שלכם. העיקריות שבהן כוללות:

 

  • צילום דיגיטלי – אלה הם קורסים בהם תלמדו לעבוד עם המצלמה החדישה (זאת שלא כוללת סלילי פילם), תלמדו להעלות תמונות למחשב ולעבד אותם בתוכנת פוטושופ. קיימים מסלולים למתחילים ולמתקדמים, כאשר בסוף קורס מקצועי מקיף תוכלו לפתוח קריירה, למשל, בתור צלמי חתונות ואירועים.

 

  • צילום סטודיו - לתחום זה אנו משייכים גם קורסי צילום אופנה, צילום מוצר וצילום לפרסום. בהם קיים דגש על הקמה של מערך תאורה מלאכותי בתוך סביבת הסטודיו הסגורה, ועל תיעוד מחמיא של חומרים מבריקים, מרקמים מיוחדים ועוד.

 

  • צילום טבע – מכונה לפעמים גם צילום גיאוגרפי; בקורס הזה יעבדו איתכם על צילום של חיות, צמחים, מקווי מים ותופעות מיוחדות בסביבה הטבעית, בכל שעות היום והלילה. ילמדו אתכם לצלם אלמנטים בתנועה, לתפוס אפקטים מיוחדים של אור ולנצל את תנאי התאורה המצויים בשטח. בנוסף תוכלו להתקצע בצילום תת ימי במסגרת קורס צילום צלילה

 

  • צילום נוף עירוני – או, כפי שלפעמים נקרא, צילום אורבני; בתכניות אלו תלמדו לתעד את העיר התוססת והדינאמית על כל אזוריה, חלקיה ושכונותיה. תפתחו כישרון לזהות מבנים ארכיטקטוניים מיוחדים, ולקלוט דיסוננסים וניגודים תרבותיים בולטים הקיימים במרחב אחד, תתרגלו יצירה של יחסים מיוחדים בין דמויות ובין רקע, ועוד.

 

  • צילום עיתונאי – מכונה לפעמים גם צילום דוקומנטארי או חברתי, וקשור לצילום דיוקנאות; במסלולים האלה תסגלו מבט ביקורתי ועצמאי חדש על התרחשויות מסביבכם, תטפלו בנושאים חברתיים וציבוריים, ותלמדו להעביר מסר באמצעות תיעוד.

 

  • צילום וידאו – מי אמר זוויות ולא קיבל? בקורסים האלה תכירו את האמצעים העומדים לרשות צלמים מקצועיים בסט הטלוויזיוני והקולנועי, המאפשרים להם לעקוב אחר תנועה ממושכת של דמויות, לתפוס בפריים אחד שטח רחב או גבוה מאד, ליצור מניפולציות משכנעות, לחתוך סצנות ועוד.
     
  • תואר ראשון בצילום - בתכניות המקיפות האלו תלמדו - הכל מהכל, ותקבלו כלים לשילוב מקצועי בין מדיומים שונים. בתכניות אלו מתווספים תכנים תיאורטיים רבים, שאמורים לסייע לכם לפתח תפישה חזותית אמנותית ואסתטית, שאינה פחות חשובה מהכלים המעשיים, עליהם כמובן תעבדו במרץ גם כן.

 

משך הלימודים

 

המסלולים ללימודי צילום הם כה מגוונים, ובהתאם לכך גם משך הלימודים משתנה. לרוב, קורסים לתעודה נמשכים בין ארבעה חודשים לשנתיים. ישנן תכניות הנדסאי האורכות שלוש שנים. מסלולים לתואר ראשון אורכים בין שלוש שנים לארבע שנים. קיימים קורסי היכרות מצומצמים וסדנאות של שניים עד חמישה מפגשים.

 

תנאי קבלה

 

על פי רוב, לקורסי המתחילים תוכלו להגיע נקיים לגמרי מידע קודם, אך תצטרכו להביא איתכם מצלמה דיגיטלית מסוג ריפלקס או דמוית ריפלקס, המאפשרת גם כיוונון ידני. לקורסים מתקדמים יותר תהיו אמורים להציג תיק עבודות או תעודת סיום של קורס מתחילים. בתכניות לתואר ראשון בצילום, בדרך כלל, יבקשו מכם להראות תיק עבודות רחב, מגוון ומושקע, ולהציג תעודת בגרות. בנוסף, כמעט בכל המקרים, תידרשו להגיע לראיון אישי.

 

מוסדות לימוד 

  • בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים – במוסד יוקרתי זה מוצע מסלול ארבע שנתי לתואר ראשון. בנוסף, ביחידה ללימודי חוץ בבצלאל מוצעים – קורס צילום דיגיטלי וקורס מבוא לעולם הווידאו.

 

  • המרכז לצילום – בית הספר לאמנות הצילום של הטכניון (תל אביב וחיפה) – מקיים קורסים קצרים וכן תכנית של שנתיים להכשרה מקצועית מקיפה. מחירים מוזלים מוצעים לתלמידי הטכניון ולעובדים.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (ליד כפר סבא) – מציעה לימודי צילום במסגרת תואר ראשון באמנויות או במסגרת לימודי תעודה באמנות. התואר הראשון אורך ארבע שנים, וכולל שיעורים תיאורטיים, כלים מעשיים והתנסות בהנחייה.
     
  • המרכז האקדמי ויצו (חיפה) - במוסד לימודים זה מציעים תכנית של ארבע שנים לתואר ראשון, הכוללת גם הסמכה להוראה וקורסים בצילום וידאו. במקום מתוחזקת גם גלריה המציגה תמונות של אמנים ידועים ומתארת את התפתחותם המקצועית.

 

  • המכללה הטכנולוגית תל חי (צפון) – בחטיבת התקשורת במכללה תוכלו להצטרף למסלול דו שנתי מטעם מה"ט. חיילים משוחררים זכאים להנחה של 90% משכר הלימודים בשנה הראשונה, ותלמידים המתגוררים רחוק מן המכללה זכאים למגורים במעונות.

 

  • קמרה אובסקורה (תל אביב) – בבית ספר זה מפעילים קורסים למתחילים ולמתקדמים, מסלול מקצועי מורחב של כעשרה חודשים ותכניות מיוחדות נוספות לצילום סטודיו ולצילום וידאו ועריכה. מלבד המסלול המורחב, הקורסים אורכים בדרך כלל כשלושה או ארבעה חודשים.

 

  • מנשר לאמנות (תל אביב) – המחלקה במנשר משלבת צילום דיגיטלי עם וידאו ארט ומאפשרת הרבה מרחב אישי ליצירה מקורית. הלימודים הם לתואר ראשון ונמשכים ארבע שנים. קיימים גם לימודי תעודה בשעות הערב.

 

  • המכללה לצילום (קריית אונו) – מציעים מסלול הנדסאי צילום ומדיה דיגיטאלית של שלוש שנים. עלות הלימודים נקבעת במה"ט, וחיילים משוחררים יכולים להשתמש בחשבון הפיקדון הצבאי ולקבל החזר של 90% משכר הלימוד.

 

  • גליץ - בית ספר לצילום (רמת גן) – שם מוצעים שלל מסלולים בתחומים: צילום אופנה, צילום גיאוגרפי, צילום נוף, קורס יסודות, קורס תאורה ועוד.

 

  • סטודיו גברא (תל אביב) – במקום זה מתקיימים קורסים בסיסיים ומתקדמים בצילום אישי ומסחרי. מוצע מסלול מקצועי תלת שנתי, הכולל את כל הסוגים והז'אנרים בדגש על צילום סטודיו.

 

  • דרך צילום – בית הספר הגבוה למקצועות הצילום (תל אביב) – בבית הספר הזה יש דגש על אווירה אינטימית ולמידה בקבוצות קטנות. הקורסים המוצעים: צילום דיגיטלי ועיבוד תמונה, צילום סטודיו ואור, פוטושופ, צילום אירועים, קורס לייטרום ועוד.

 

  • אלון קירה – בית ספר לצילום (גבעתיים) – במקום זה ישנו דגש על צילומי נוף וטבע, ולכן קורסים רבים מחולקים לפי אזור גיאוגרפי, כירושלים, באר שבע וצפון. בית הספר מציע גם טיולים מיוחדים לצלמים בגיאורגיה, רומניה ומרוקו.

 

  • מוסדות לימוד נוספים: סטודיו הראל (קיבוץ הראל), המדרשה לצילום גיאוגרפי (קורסים בכל הארץ), תילתן – המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית (חיפה), בית ספר מוסררה (ירושלים), פוקוס – המרכז ללימודי צילום (ירושלים, חיפה ותל אביב) ועוד.

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי צילום?

רוצה לדעת יותר על לימודי צילום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
טיפים ממומחים בנושא צילום
זיו קורן
תחילת הקריירה תלויה בכמה גורמים שחלק מהם נלמדים ואחרים אינם מצריכים לימוד, אלא בעיקר עבודה קשה והתמדה. "באופן הטכני יש חשיבות להכרת המצלמה. ידע טכני הוא נרכש וזה לדעתי החלק הקל. המרכיב היצירתי קצת יותר מורכב. חלק ממנו הוא כישרון, התמדה, פתיחות. זה משהו שלא נמצא אצל כל אחד. יש גם תכונות שנדרשים אליהן שלא קשורות למקצוע עצמו. צלם עיתונות, למשל, צריך יכולת לעמוד במצבי לחץ. צלם דוקומנטרי חייב יכולת תקשורת טובה עם אנשים וצריך לדעת איך להכניס את עצמו לסיטואציות ולהיטמע בהן."
זיו קורן
צלם עיתונות ודוקומנטרי ישראלי
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
צילום
(68) 4.1
לין

לין

02/12/2018
5/ 4

המכללה האקדמית הדסה ירושלים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מוסד חדיש עונה על דרישוצ טכנולוגיים נקי מרווח חוג מעניין

על הקמפוס

קמפוס גדול במרכז העיר הכ קרוב .חדיש ממוחשב,חדר מחשב מרוח סטודיו ,תערוכות ,גיוון במקצוע יציאה לסיורים קרא עוד...

טיפים

שווה ללמוד שם מי שרוצה ומחפש מסלול מגוון ומעניין במקצוע שלו

סתיו תחיה

סתיו תחיה

30/10/2017
5/ 4

מוסררה - לימודי אמנות

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

יש אווירה של חופש. יופי הבניין והששכונה עוצרים נשימה האווירה המורים המיוחדים . אהבתי את האופציות המג קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס מחולק לשתי חטיבות במרחק הליכה קצר . באיזור הלימודים מתקיימים עוד דברים כגון מרכז קנדה צעירים  קרא עוד...

טיפים

אז ככה! בצילום , עדיף לגעת ולהכיר קצת את המלמה לפני שמגיעים ללמוד. גם כדי לא לפחד ממנה ולשלוט בה כמה קרא עוד...

אלינה

אלינה

10/09/2017
5/ 4

המרכז האקדמי ויצו חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת חלק מהמרצים כי הם אנשים שניתן לסמוך עליהם והם מעבירים את החומר הלימודי בצורה מקצועית ומעני קרא עוד...

על הקמפוס

מקום נחמד, הלימודים לא קלים, קשה מאוד לשלב לימודים ועבודה" באופן כללי מרוצה.

טיפים

תמצאו עבודה גמישה שתוכלו לשלב עם הלימודים, תחסכו כסף לפני הלימודים, תמצאו מקום יחסית קרוב ונוח לגור  קרא עוד...

שאלות הגולשים בנושא
קורס הפקת פרסומות - צילום לפרסום
קורסים בצילום באזור המרכז
קורס צילום - מה הנושאים הנלמדים?
קורס צילום בוידאו שמיועד גם למתבגרים
קורס צילום וידאו - מתי מתחיל? ומה הימים והשעות?
מתי נפתח קורס צילום למתחילים?
קורס צילום בשנקר - מתי נפתח?