רוצה פרטים על לימודי הוראה מתקנת?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הוראה מתקנת

רוצה לדעת על לימודי הוראה מתקנת? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הוראה מתקנת

 

עובד הוראה - מעוניין להרחיב את הידע? רוצה לעזור לילדים בשלבי ההתפתחות? חושב שאסור לוותר על אף ילד ושאפשר לגעת בכל אחד? אם ענית כן על שאלות אלו, ההוראה המתקנת היא הדבר הנכון בשבילך.

בשנים האחרונות, עוברת החברה הישראלית תהליכים חברתיים מגוונים. ההתקדמות הטכנולוגית והמרדף אחרי ההישגיות מחלחלים לכל הגילאים והאוכלוסיות, אולם במקרים רבים, ישנם ילדים שנותרים מאחור. במקרים לא מעטים ילדים עם קשיי למידה או הפרעות קשב נופלים בין הכיסאות, מפני שהם מתקשים בלימודים ולא עומדים בדרישותיה של מערכת החינוך. הצעירים הללו זקוקים ליד תומכת ומכוונת, כזו שתעזור להם להתקדם על פי צרכיהם האישיים ולפי הקצב שלהם.

 

לימודי הוראה מתקנת מיועדים למורים אידיאליסטים בעלי רצון להשפיע על דור המחר.

 

מהי לקות למידה?

 

לקות למידה מתאפיינת בקושי ברכישת מיומנויות ויכולת למידה נמוכה. כיום, מעריכים מומחים כי 10% מכלל האוכלוסייה סובלים מלקות למידה כלשהי. ילדים אלה במרבית המקרים יכולים להשתלב במסגרת החינוך הפורמלית, תוך קבלת התאמות לצרכיהם. את התלמידים המתמודדים עם ליקויי הלמידה לרוב מאתרים כבר בשנים הראשונות ללימודים, אולם סימנים מאפיינים של לקות למידה עשויים להופיע אף בגיל הרך. לאבחון מוקדם של לקויי למידה יש חשיבות רבה בכל הקשור להתמודדות ולאופי הטיפול.

 

מהם הקשיים האופיניים?

 

לקויי הלמידה מתקשים בדרך כלל ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות כמו קריאה, כתיבה, חשבון ורכישת שפות זרות. עם התבגרותם ייתכן ויתקלו גם בקשיים בשימוש במיומנויות למידה נדרשות כמו קריאת טקסטים ארוכים או פענוח מילים ארוכות. קשיים אלה באים לידי ביטוי בכל תחומי השפה - בקריאה, בכתיבה, בהאזנה ובדיבור. הלקויות הנפוצות בקרב האוכלוסייה הן הדיסלקציה - לקויות קריאה ,דיסגרפיה - לקויות בכתיבה, ודיסקלקוליה - לקויות בחשבון.

 

 

מהי הוראה מתקנת?

 

הוראה מתקנת היא למעשה התאמת תכנית לימודים באופן אישי לכל תלמיד בהתאם ליכולותיו ולקשייו. בעזרת שיטות מיוחדות מסייעים לתלמידים בעלי קשיי למידה לעמוד במשימות שונות ולסגל לעצמם כלים להתמודדות טובה יותר עם האתגרים שמציבות להן המטלות הלימודיות.

 

התחום מתייחס בעיקר לתחומי הכתיבה, הקריאה והחשיבה המתמטית. המורים עובדים עם התלמידים בצורה יחידנית ובאופן הדרגתי, תוך התקדמות בסולם רמות הקושי. באמצעות שיטת ההוראה המתקנת המורים יכולים לעזור לתלמידים לשפר יכולות למידה, חשיבה, תקשורת והתנהגות חברתית, ובדרך זו הם אף מסייעים להם לפתח ביטחון עצמי. צמצום הפער בין התלמידים לבני גילם או כיתתם אינם המטרה העיקרית, אלא שיפור היכולות האישיות והבאתם להשתלבות במערכת החינוך ובחברה.

  

מה לומדים?

 

לימודי ההוראה המתקנת הינם לימודים משלימים. הלימודים מיועדים לעובדי הוראה אשר מעוניינים להרחיב ידיעתם ולקבל הסמכה בענף. המורים ילמדו להכיר את הצרכים של הילד ובמקביל יקבלו כלים יישומיים לפתרון בעיותיו. התלמידים המתמודדים עם לקויות למידה זקוקים ליד מכוונת, שתסייע להם להתקדם בקצב שלהם ועל פי צרכיהם האישיים. לשם כך מוצעים ברחבי הארץ מסגרות לימוד שונות להכשרת מורים מומחים בתחומי ההוראה המתקנת לגילאים שונים ולסובלים מלקויות שונות.

 

הלימודים מקנים למשתתפים ידע רב בתחום המעשי והעיוני של המקצוע. במהלכם מספקים שיטות, גישות וכלים להתערבות יעילה בתהליכי הלמידה של התלמידים עם לקויות הלמידה. תכניות הלימוד מכשירות את הסטודנטים לספק מענה לתלמידים באופן פרטני, קבוצתי וכיתתי.

  

נושאי לימוד

 

במהלך התוכנית הסטודנטים רוכשים ידע עיוני המאפשר להם להכיר את הלקויות השונות ואת הדרכים היעילות לקידום התלמידים ולמימוש הפוטנציאל האישי. תוכנית הלימודים להוראה מתקנת משתנה בין המוסדות השונים, אך ניתן לומר שכולן עוסקות במיפוי הקשיים והתאמת תוכנית עבודה להתמודדות עימם.

 

במסגרת התוכנית נלמדים תכנים כגון: לקויות למידה, היבטים שונים של פרופיל התלמיד, התפתחות שפה, קריאה וכתיבה, שיטות מעקב ואסטרטגיות פעולה, והתמודדות עם בעיות התנהגות. כמו כן, מציעים המוסדות השונים יישום הלכה למעשה של התכנים הנלמדים.

 

הסטודנטים במסלולי הלימוד השונים נחשפים לנושאים הבאים:

 

  • סוגי לקויות
  • מוטוריקה בכתיבה
  • פיתוח יכולת ההבעה בכתב
  • קשיים רגשיים
  • איסוף מידע וארגונו
  • קריאת דוחות אבחון
  • שילוב תלמידים בכיתה
  • קשר אישי עם הילד
  • גישות טיפוליות להוראת כתיבה
  • שילוב טכנולוגיות מחשב
  • מרכיבים פיזיולוגים בכתיבה
  • ועוד...

 

עוד על:

 

 
באנגלית


במוסדות השונים מתקיימים קורסים להוראה מתקנת באנגלית. הסטודנטים לומדים לזהות קשיים בלימוד השפה, בייחוד בקריאה ובכתיבה. הם מתמקדים באתגרים הייחודיים בלימוד שפה זרה, ובהתערבויות המותאמות לתלמידים עם לקויות למידה. מסלולים אלה מתאימים בדרך כלל למורים מנוסים לאנגלית המעוניינים להרחיב את סל הכלים שברשותם.

 

במתמטיקה


קורס הוראה מתקנת במתמטיקה (או בחשבון) מתמקד באסטרטגיות ייעודיות ללימוד מתמטיקה לתלמידים עם לקויות למידה וקשיי למידה. המשתתפים בקורס לומדים להתאים את אסטרטגיית הלימוד לצורכי התלמידים ומכירים שיטות אבחון והתערבות, וכן כלים טכנולוגיים שיכולים לסייע למורים. המסלולים מיועדים למורים מנוסים למתמטיקה שברשותם ניסיון של מספר שנים במערכת החינוך ותעודת הוראה. ישנם קורסים הממוקדים בחינוך היסודי ואחרים שבהם ניתן להתמקד בתלמידים בעל יסודי.

 

 

בזום - קורסים אונליין


מבין הקורסים בתחום זה, חלקם נערכים במתכונת מקוונת. קורסים אונליין מוצעים לעיתים במתכונת לייב הנלמדת באמצעות זום, ובמקרים מסוימים במתכונת שיעורים מוקלטים. הקורסים בזום נערכים במתכונת אינטראקטיבית הכוללת השתתפות פעילה בשיעור, מטלות וכן הערכה וסיוע של המרצים. לימודים אונליין יכולים להתאים במיוחד לאנשי חינוך המעוניינים לשלב את ההכשרה עם לוח הזמנים המקצועי באופן גמיש ונוח.

 

תנאי קבלה

 

הלימודים מיועדים לעובדי הוראה מוסמכים. בחלק מן המוסדות מתקבלים בעלי תואר ראשון בתחומים שונים, בעוד במוסדות אחרים מקבלים אנשי הוראה מנוסים בעלי תואר ראשון B.Ed בלבד ותעודת הוראה, שברשותם וותק בהוראה. כמו כן, נערכים מבחני מיון או ראיונות אישיים לבדיקת התאמתם למסלול. לרוב יש צורך בהמלצות מטעם גורמים כגון מנהל בית הספר, מפקח וכדומה.

 
מחיר - כמה זה עולה?


מחירי הקורסים משתנים ממוסד למוסד וכן בהתאם להתמחות, למשך הלימודים ולקריטריונים נוספים. העלות נעה בדרך כלל בין 2,000 - 6,000 שקלים, אולם ישנם קורסים שעלותם גבוהה או נמוכה מטווח זה. לעיתים קורסים בזום כרוכים בעלות נמוכה מקורסים פרונטליים, אם כי לא בכל המקרים.
 

איפה לומדים הוראה מתקנת?

  

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה - דרום) - ביחידה ללימודי תעודה של המכללה מציעים קורסי הוראה מתקנת בכתיבה, קריאה וחשבון. ניתן ללמוד גם במתכונת אונליין.

 

  • היחידה ללימודי חוץ - המרכז האקדמי למשפט ולעסקים (רמת גן) - ביחידה ניתן ללמוד בקורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת, שמתאים לאנשים טיפול, חינוך, פסיכולוגיה ותקשורת. המסלול כולל כ - 120 שעות לימוד ומשלב התנסות מעשית במערכת החינוך.

 

  • היחידה ללימודי חוץ של התאגדות העסקים (רחובות) - המכללה מציעה קורס הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה, שמתמקד שהקניה של טכניקות לשיפור תהליכי הלמידה ולבנייה של תכניות מותאמות לעבודה קבוצתית או פרטנית. היקפו של הקורס כ - 120 שעות והוא מיועד לבעלי ניסיון בענפי החינוך והטיפול.

 

  • לימודי חוץ חמדת הדרום (נתיבות) - בקמפוס חמדת הדרום של היחידה ללימודי חוץ יכולים מורים ואנשי הוראה והדרכה מאזור נתיבות ללמוד בקורס הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה. זהו מסלול המותאם במיוחד לציבור הדתי.

 

  • לימודי חוץ באר שבע - בלימודי חוץ באר שבע מתקיימים שלל קורסים בתחומים כגון ניהול, הדרכה, אימון ונדל"ן, בהם גם קורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת.

  

  • המכללה האקדמאית דוד ילין (ירושלים) – משך הקורס שנה אקדמית אחת, בהיקף של 12 ש"ש, המחולקות בין קורסי בחירה וקורסי חובה.

   

  • מכללת תלפיות (חולון) - מכללה לציבור הדתי, במסגרת לימודי התעודה של מוסד זה אפשר לקחת חלק בקורס הוראה מתקנת. כמו כן, נערכים במכללה זו מסלולים לתואר ראשון, לתואר שני בחינוך וכן השתלמויות נוספות בחינוך.

 

  • מכללת לוינסקי לחינוך (פרישה ארצית) - במכללה מוצעות מספר הכשרות בהוראה מתקנת (מותאמת) במסגרת בית הספר ללימודי המשך, כולל התמחויות במקצועות קריאה וכתיבה, אנגלית, וחשבון. הקמפוס המרכזי של המכללה ממוקם בתל אביב, ובנוסף פועל גם קמפוס באילת.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי הוראה מתקנת?

רוצה לדעת יותר על לימודי הוראה מתקנת?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
איפה כדאי ללמוד הוראה מתקנת?
מה עלות קורס הוראה מתקנת
גננת שילוב/הוראה מתקנת
הוראה מתקנת וליקויי למידה
תואר שני בהוראה מתקנת
לימודי הוראה מתקנת - אפשרויות תעסוקה
הסבה לתחום ריפוי בעיסוק/הוראה מתקנת