רוצה פרטים על תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית

רוצה לדעת על תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית

 

רב הנסתר על הגלוי

 

הקוגניציה היא ההכרה – וליתר דיוק – תהליכי ההכרה וכל הקשור בהם. כך, חקר הקוגניציה כולל מגוון רחב של תחומי דעת העוסקים בנושא זה מזוויות שונות – החל מחקר המוח מבחינה ביולוגית ונוירולוגית, וקשריו לתהליך הקוגניטיבי, דרך תפישות העוסקות בעולם הרגש והשפעתו על הקוגניציה, ועד לתהליכים הקשורים בבינה מלאכותית. בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה ואפשרויותיה – הניסויים והיישומים המתאפשרים הם רבים יותר, ולכן גם הצמיחה בענף זה גדלה, בהתאמה.

 

הפסיכולוגיה הקוגניטיבית היא הענף בפסיכולוגיה העוסק בכל הקשור בחקר הקוגניציה והיא עוסקת בתהליכים המחשבתיים – בניסיון להבינם ולרדת לעומקם ולפשרם – וזאת כדי לקבל מידע נוסף על האופן שבו מתפקד היצור האנושי ואף כדי לחדש חידושים בתחום, הנובעים מתוך המסקנות המחקריות, ומועילים לאדם. לימודי תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית מכשירים את הסטודנטים בכל הידע המצוי כיום בענף זה – במחקר וביישום, ומעניקים להם את כל הכלים הדרושים להמשך פיתוח ויישום מחקרי בו.

 

על הלימודים

 

לימודי תואר שני במסלול זה עוסקים בחקר הקוגניציה בהקשריה והשפעותיה השונות. בין השאר נחקרים תחומים כהשפעות ההדדיות בין הקוגניציה והרגש, התפתחות השפה, קשב וריכוז, ונושאים רבים הקשורים בחקר המוח בהיבטיו הפסיכולוגיים-החשיבתיים. תחום זה הוא, כאמור, תחום הנמצא בהתפתחות מחקרית ענפה בשנים האחרונות, אך עדיין רב הנסתר בו על הגלוי; כך, הלימודים מכשירים את בוגריהם בכל הכלים והידע הידועים בתחום כיום, ומעניקים להם את כל הדרוש כדי להתפתח הלאה ולהוסיף למחקר, לגילויים ולעשייה בשדה זה.

 

 

נושאי הלימוד

 

מבין הנושאים הנלמדים במסלולים השונים לתואר זה:

 

  • תהליכים מנטליים
  • נוירואנטומיה
  • קשב וחקר המוח
  • חיפוש חזותי
  • שיטות מחקר וסטטיסטיקה
  • תפישה וזיכרון
  • היסטוריה של הפסיכולוגיה
  • קבלת החלטות
  • השפעת הרגש על הקוגניציה
  • ועוד

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • אוניברסיטת תל-אביב – מציעה מסלול לתואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית – מסלול מחקרי. תנאי הקבלה למסלול הם ממוצע של 88 בתואר הראשון בפסיכולוגיה, כשכרגע לא נדרש מבחן מתא"ם, אך בעתיד הקרוב (החל משנת תשע"ד), כנראה שכן יידרש.

 

  • אוניברסיטת בר-אילן – מקיימת מגוון מסלולים ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה, וביניהם גם המגמה לקוגניציה, מוח ורגש; הלימודים לתואר השני נמשכים עד שלוש שנים והם אפשריים במסלול עם תזה בלבד. תנאי הקבלה למסלול זה הם ממוצע של 85 מינימום בתואר הראשון בפסיכולוגיה, ובנוסף – ציון של 90 במבחן מתא"ם וכן שתי המלצות אקדמיות. למצטיינים קיימת אפשרות ללמוד במסלול ישיר, עם אפשרות מעבר לדוקטורט.

 

  • הטכניון - בטכניון בחיפה מציעים תכנית מחקרית (עם תזה) לתואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית והנדסת גורמי אנוש. מסלול זה מעמיק בדפוסי התנהגות בסביבה הארגונית ובדרכים לייעול התפוקה ולהנעת עובדים. כמו כן, מוסד זה מציע גם תכנית לתואר שני בפסיכולוגיה ארגונית.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון - באוניברסיטה ניתן להשתתף בתואר שני בפסיכולוגיה ניסויית, קוגניציה ומוח. תואר זה מוצע במסלול מחקרי בלבד, כאשר את הצעת המחקר לתזה הסטודנטים נדרשים להגיש עד לסיום שנה א'. הלימודים כוללים התנסות בעבודה במעבדות מחקר בנושאי תפישה, זיכרון, למידה, קבלת החלטות, ועוד.

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - בין המגמות המתקיימות במסגרת התואר השני קיימת מגמת קוגניציה ומדעי המוח שבה עוסקים בסוגיות בתפישה, זיכרון ודימות מוחי. מגמות נוספות כוללות שימוקית ותעסוקתית.

 

לסיכום

 

לימודי פסיכולוגיה קוגניטיבית לתואר שני הם לימודים המכשירים את בוגריהם בכל הידע והניסיון הדרושים להמשך התפתחות בענף ובתחום. בסיום הלימודים יוכלו הבוגרים להשתלב בענפים הקשורים במחקר זה וביישומיו, והם רבים כיום – החל מתחומי המחשבים והבינה המלאכותית, דרך הבלשנות היישומית וענפים הקשורים בחקר המוח מזוויות נוירולוגיות וביולוגיות ועוד. הלימודים הם בעיקר מחקריים באופיים, אך בהחלט קיימות גישות טיפוליות המשלבות תיאוריות ופרקטיקות מתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, ובוגרי המסלולים יוכלו להתפתח אף בכיוון זה ולהעמיק את הידע שלהם הלאה.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית - תנאי קבלה
ללמוד לתואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית
תואר שני בהנדסת אנוש או פסיכולוגיה קוגניטיבית
אילו המלצות צריך לתואר שני פסיכולוגיה קוגניטיבית
בוגר תקשורת חזותית יכול להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית או קוגניטיבית?