רוצה פרטים על לימודי תכנון ערים - תואר שני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תכנון ערים ופיתוח אזורי לתואר שני

רוצה לדעת על לימודי תכנון ערים - תואר שני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בתכנון ערים - פיתוח עירוני ועיצוב סביבתי
 
אדם וסביבה – המכלול התכנוני
 
תכנון ערים ואזורים, פיתוח עירוני ועיצוב אורבני הם תחומי ידע משיקים השייכים לענפי הגיאוגרפיה ומדעי החברה הנוספים, והם משולבים לצרכים מעשיים עם אמצעים תכנוניים ועם שיטות מענף הארכיטקטורה. לפיכך, לימודי תכנון ערים לתואר שני מתקיימים, לעיתים, בתור התמחות במסגרת תואר שני בגיאוגרפיה, פעמים אחרות כתחום מיוחד של אדריכלות נוף, ופעם נוספת בפני עצמם כלימודי עיצוב.
 
על הלימודים
 
לימודים במסלולים לתואר שני בתכנון ערים מעניקים לתלמידים את הידע הקשור בגיאוגרפיה ובדמוגרפיה של יישובים מסוגים שונים, בשיטות תכנון ובדרכי חשיבה אנליטיות, כמו גם בידע מתחומי כלכלה, מדיניות, סוציולוגיה, ושיטות ארגון. במסלולים אלה לומדים כיצד לאסוף עובדות ונתונים חיוניים על אזור מגורים מסוים וכיצד לבנות תכנית פיתוח ישימה לטובת התושבים המתגוררים בו או המתעתדים להתיישב בו. כך, הלימודים במסלולים אלה מכשירים את הבוגרים לפתח תכניות בינוי ושטחים ציבוריים, להשתמש במערכות מידע גיאוגרפיות, להתחשב בנתונים הכלכליים הרלוונטיים, ולתכנן את ביצוע התכניות בפועל.
 
מתכונת הלימודים
 
מתכונת הלימוד משתנה מעט בין המסלולים השונים, אך ברובם היא כוללת התמחות מעשית נרחבת המתמקדת בתכנון תכניות בינוי ופיתוח אזורים עירוניים ואחרים. במרבית המסלולים הסטודנטים לומדים גם להשתמש בתוכנות ייעודיות לשם כך, ומגישים מטלות מעשיות ופרויקט גמר יישומי בתום המסלול.
 
ברוב מוסדות הלימוד ניתנת אפשרות לבחירה בין מסלול מחקרי (עם כתיבת עבודת תזה) ובין מסלול שאינו מחקרי.
 
בחלק מהמסלולים בוחרים הסטודנטים בתחום התמחות ספציפי בשלב מסוים של הלימודים; בין ההתמחויות האפשריות בחלק מתכניות הלימוד נמצאות גם התמחות בדיור ופיתוח קהילתי, התמחות בכלכלה ובפיתוח מקרקעין, התמחות בתכנון סביבתי, ועוד.
 
נושאי הלימוד
 
הנה לפניכם כמה מושגים מרכזיים הנידונים בתואר:
 
  • תשתיות לאומיות
  • ארגון ערים
  • התחדשות עירונית
  • תכנון ארצי
  • תזוזת מרכזי ערים
  • תכנון סביבתי
  • יישומי GIS בתכנון
  • ישובים כפריים
  • עקרונות בעיצוב עירוני
  • תיאוריות תכנון
  • מטרופוליס ומגלופוליס
  • כלכלת מקרקעין ונדל"ן
  • פריפריה עירונית
  • שטחים פתוחים ושטחי פנאי
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע) – המסלול ללימודי תואר שני במגמה לתכנון עיר ואזור הוא מסלול הבנוי בהתאם לדרישות "איגוד המתכננים". משך הלימודים הוא שנתיים אקדמיות, ומתכונת הלימוד היא יומיים בכל שבוע. בבן-גוריון מציעים מסלול עם תזה, מסלול ללא תזה, ומסלול ללא תזה עם "פרויקט גמר תכנוני".
 
  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) – באוניברסיטה העברית מציעים מסלול ללימודי תואר מוסמך בגיאוגרפיה, תכנון וסביבה בהתמחות בתכנון עירוני ואזורי. בנוסף, מוסד זה מציע מסלול ללימודי תואר שני בחוגים אחרים מלבד גיאוגרפיה, בהתמחות בלימודים עירוניים ואזוריים.

 

  • בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב (ירושלים) – בבצלאל מתקיים מסלול ללימודי תואר שני בעיצוב אורבני הנלמד במשך ארבעה סמסטרים, ובהיקף כולל של 46 נקודות זכות. התכנית מתמקדת בעיקר ביישום המעשי של עיצוב הנוף העירוני.

  

  • הטכניון (חיפה) – תכנית הלימודים כוללת מקצועות קדם שעל המועמד להשלים טרם תחילת הלימודים לתואר השני, והיקף התכנית כולה משתנה ממועמד למועמד, בהתאם להשכלתו הקודמת.  
 
תנאי קבלה
 
תנאי הקבלה משתנים בין מסלולי הלימוד במוסדות השונים, אך ברובם יכולים להגיש מועמדות בוגרי תואר ראשון בתחומים כגיאוגרפיה, אדריכלות, והנדסה ואף בתחומי ידע נוספים כביולוגיה, פסיכולוגיה, מדיניות ציבורית, מדע המדינה, משפטים, ועוד. בכל המקרים נדרש ציון ממוצע סופי בתואר הראשון של 80 - 85 מינימום, בהתאם למסלול ולמוסד הלימודים.
 
בנוסף, בוגרי תואר ראשון בתחומים מסוימים (לרוב בתחומים שאינם גיאוגרפיה או אדריכלות) יחויבו בלימודי השלמה במקצועות היסוד לתואר השני, כאשר בחלק ממוסדות הלימוד יש להשלים את הקורסים הללו טרם תחילת הלימודים, ובחלקם ניתן להשלימם תוך כדי הלימודים לתואר השני.
 
 
אפשרויות תעסוקה
 
בתום הלימודים במסלולים אלה ישלטו הבוגרים בהבנה בתחומים פוליטיים, כלכליים, חברתיים וגיאוגרפיים, ויאחזו בידם את הכלים הטכניים והמחשבתיים הנדרשים לתכנון של אזורים עירוניים. כך, הם יוכלו להשתלב בעבודה במשרדים פרטיים, כמו גם במחלקות תכנון של רשויות מקומיות, ואף של רשויות ציבוריות האחראיות על פיתוח בהיקפים אזוריים וארציים.
 
בנוסף לכל האמור, הסטודנטים לומדים גם נושאים כניצול נכון של משאבי קרקע, שימור מבנים ואתרים, מדיניות וכלכלה ברמה הארצית וברמה העולמית. בהתאם, הם יוכלו להשתלב גם בתחומים הקשורים באקולוגיה ובסביבה, בתחומי התיירות, ואף להמשיך ללימודים גבוהים בתחום, ולמחקר (לשם כך יש ללמוד במסלול מחקרי, או להשלים תזה).
 
שכר - כמה מרוויחים?

השכר הממוצע של העוסקים בתחום נע בין 11,000 - 12,000 שקלים לחודש. רמות השכר משתנות בהתאם למאפיינים כגון שנות הוותק, מקום התעסוקה, היקף המשרה (מלאה או חלקית) ועוד. כמו כן, באופן כללי ניתן לומר כי במגזר הציבורי המשכורות גבוהות מעט מאלה בסקטור הפרטי. למתכננים בעיריות ומועצות מקומיות ניתנות גם הטבות מעבר לשכר כגון קרנות השתלמות, רכב וכדומה.
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי תכנון ערים - תואר שני?

רוצה לדעת יותר על לימודי תכנון ערים - תואר שני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי תכנון ערים - תואר שני
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בתכנון ערים ואזורים
תואר שני בתכנון ערים להנדסאי בניין
תואר שני בתכנון ערים