לימודי ארכיטקטורה וחינוך B.Arch.Ed במרכז האקדמי ויצו חיפה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי אדריכלות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על ויצו חיפה - לימודי ארכיטקטורה וחינוך.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 

לימודי ארכיטקטורה וחינוך B.Arch.Ed במרכז האקדמי ויצו חיפה

ארכיטקטורה היא עולם ידע העומד בתווך בין תחומי דעת רבים ומגוונים, והיא עושה שימוש בהבנה ובידע על אודות תכונות חומרים, מצריכה בקיאות ומיומנות בתכנון, שואפת ליישום עקרונות אסתטיים ואמנותיים ולוקחת בחשבון גם סוגיות חברתיות, היבטים כלכליים, פן תרבותי וצרכים סביבתיים.

 

 

במרכז האקדמי לעיצוב ויצו מקיימים תכנית לתואר ראשון בארכיטקטורה וחינוך, שמקשרת בין תחומי הדעת הללו, וכוללת גם לימודי הוראה.

 

תכנית הלימודים

תכנית הלימודים בנויה סביב הרחבת אופקיהם של הסטודנטים ובניית תשתית ידע תיאורטית, אמנותית וטכנית. מטרות תכנית הלימודים לתואר ראשון באדריכלות הן לטפח בקרב התלמידים כישורים של חשיבה ביקורתית, ליצור עבורם תשתית איתנה של ידע בתחומי העיצוב, התכנון והטכנולוגיה, ולהעשיר את עולמם התיאורטי בתחום הארכיטקטורה. בין הקורסים הנלמדים במסגרת התואר ניתן למנות קורס בתולדות הארכיטקטורה, קורס בעיצוב עירוני, קורס תקשורת ויזואלית וארכיטקטונית, ועוד.

 

במהלך הלימודים, הסטודנטים מפתחים תפישת חלל וצורה נכונים, מכירים סוגים ושימושים שונים של חומרים, מתוודעים לשיטות ולכלים טכנולוגיים בעיצוב ובתכנון, ולומדים להבין ולחוש את הסביבה התרבותית והטבעית שבה הם פועלים. ערך מרכזי הקיים בתכנית הוא הערך של מציאת האיזון הבריא בין פיתוח מואץ ובין שמירה על הסביבה.

 

בתחום זה הסטודנטים מתנסים בפרויקטים מעשיים באופן אישי ובקבוצה, לאחר שצברו ידע ופיתחו דרכי חשיבה מתאימות. בכל שנה הפרויקט נסוב על נושא אחר הנוגע לתופעות חברתיות בישראל היום ובעבר. המשתתפים עוסקים בעיצוב פנים ומוצר, בתכנון אורבני ובארכיטקטורה של בניינים.

 

קיימים שני מסלולי התמחות אפשריים: סטודיו לתכנון אדריכלי, ומקצועות סטודיו וסדנאות אחרות במסגרתם הסטודנטים לומדים עיצוב מוצר, עיצוב תעשייתי, עיצוב עירוני ועיצוב פנים, ורוכשים היכרות מקיפה עם נושאים מרכזיים בתחומים אלו.

 

נוסף על כך, כחלק מתוכנית הלימודים הסטודנטים מוכשרים להוראה בתחומי העיצוב והארכיטקטורה במוסדות החינוך השונים. תכני הקורסים מיועדים לפתח עמדה ביקורתית ורגישות חברתית, לצד מיומנויות הוראה ושיטות פדגוגיות עדכניות.

 

 

מתכונת הלימודים

 

משך הלימודים הוא 5 שנים, במסגרתם הסטודנטים משתתפים בקורסי חובה ובחירה, בסדנאות ובסטודיו, ומגישים פרויקטים בנושאי הלימוד. עם סיום הלימודים נדרשים הסטודנטים להגיש פרויקט גמר מסכם הכולל עבודת תזה כתובה.

 

בשנה הראשונה ללימודים, הסטודנטים מקבלים את יסודות התכנון והחשיבה האדריכלית, ומשתתפים באחד משני סטודיו: סטודיו לתכנון אדריכלי במסגרתו מתנסים מעשית באמצעות הגשת 3 פרויקטים בנושאי חלל, אדם וסביבה עירונית, ומגורים ועבודה בעיר. אופציה נוספת היא סטודיו שבו הסטודנטים לומדים להכיר את מונחי היסוד בעיצוב מוצר באמצעות תכנון, עיצוב ושימוש בחומר במהלך סדנאות.

 

בשנה השנייה, הסטודנטים מקבלים את הכלים להפיכת הרעיונות שלהם למציאות, לכדי מבנים ארכיטקטוניים, תוך רכישת הבנה עם תיאוריות אדריכליות וכן עם אוצר המילים האדריכלי. במסגרת הסטודיו לתכנון אדריכלי, הסטודנטים משתתפים בשני פרויקטים: מתחם ציבורי וסביבות מגורים. בסטודיו השני, הסטודנטים יכולים לבחור בין עיצוב חוויה לבין עיצוב פנים ולהגיש פרויקטים רלבנטיים לנושא הנבחר.

 

בשנתם השלישית ללימודים, הסטודנטים בסטודיו תכנון אדריכלי נדרשים להגיש פרויקט ראשון של תכנית אדריכלית מקיפה ומפורטת, כולל מימושה הטכנולוגי. בפרויקט השני עליהם לתכנן בצורה היסטורית תוך יישום עקרונות שימור ומודעות לסביבה. הסטודיו השני מאפשר בחירה בין סטודיו עיצוב מוצר לבין סטודיו סטרוקטורות דינמיות, שבו הסטודנטים עובדים באמצעות שילוב בין מודלים פיזיים וממוחשבים.

 

בשנה הרביעית ללימודים, הסטודנטים מתכננים פרויקטים גדולים ומפורטים, תוך התחשבות בסביבה האורבנית. נוסף על כך, הם מקבלים להגשה פרויקט מחקרי ופרויקט עיצוב המתחשב בחלל.

 

שנתם החמישית והאחרונה של הסטודנטים סובבת סביב עבודת הגמר, בו הם מתכננים פרויקט אדריכלי גדול בן שלבים רבים, שנושאו הוא ארכיטקטורה עירונית. נוסף על הגשת הפרויקט, הם נדרשים לכתוב עבודת גמר בת 10,000 מילים הקשורה לפרויקט הגמר.

 

נושאי הלימוד

 

 

  • אקלים העיר
  • תורת המבנה
  • חשיבה גרפית
  • כלכלה אורבנית
  • תולדות האדריכלות
  • צבע בארכיטקטורה
  • תכנון בעזרת מחשב
  • מבוא לאמנות מודרנית
  • מתמטיקה לארכיטקטים
  • קיימות וחדשנות בסביבה הבנויה
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

על המועמדים ללימודים לעמוד באחד ממסלולי הקבלה הבאים:

 

  • מסלול בגרות: ציון ממוצע של 92 לפחות ו - 5 יחידות לימוד במקצוע רלבנטי.
  • מסלול בגרות ופסיכומטרי: ציון משולב של 540 ומעלה, כולל 5 יחידות לימוד במקצוע רלבנטי. על ציון הפסיכומטרי להיות 525 או יותר.
  • מסלול בגרות בשפה שאינה עברית: יש להציג גם ציון 110 ומעלה במבחן יע"ל, כמו גם ציון 80 לפחות ב - 5 יחידות הבעה בעברית.
  • מסלול בגרות חו"ל: יש להציג תרגום של הבגרות וגיליון הציונים, חתומים על ידי נוטריון. נוסף על כך נדרש ציון 540 ומעלה בפסיכומטרי, וציון 110 ומעלה במבחן יע"ל.

 

מועמדים שממלאים את התנאים של אחד ממסלולי הקבלה, יידרשו לעבור תהליך מיון והתאמה בן שני שלבים. ראשית, יש לעבור מבחנים מסננים הבוחנים את ההתאמה ללימודים. שנית, מי שעוברים את המבחנים נדרשים לעבור ראיון אישי במסגרתו מציגים תיק עבודות על פי דרישות המחלקה.

מומלץ לפנות למוסד הלימוד כדי לקבל את תנאי הקבלה העדכניים ביותר.
 

תעודה

 

העומדים בדרישות ובחובות התואר, כולל הגשות הפרויקטים והעבודות, ומעבר בהצלחה של בחינות הסיום, זכאים לתואר B.Arch.Ed בארכיטקטורה וחינוך מטעם המרכז האקדמי ויצו חיפה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התכנית לארכיטקטורה וחינוך במרכז האקדמי ויצו חיפה יכולים לעסוק הן בהוראת התחום, הן במקצוע עצמו והן כמובילים שינויים מהותיים בקהילה, בחברה, בתודעה הסביבתית ובנוף.

 

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת ויצו | המרכז האקדמי ויצו חיפה

חוות דעת של סטודנטים על ויצו חיפה - לימודי ארכיטקטורה וחינוך
התקבלו 51 דירוגיםבציון ממוצע: 4.2 מתוך 5
נופר

נופר

28/10/2018
5/ 4

המרכז האקדמי ויצו חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

במסלול לאדריכלות בארץ אני חייבת לציין שויצו הוא אחד המוסדות שנותנים דרור למחשבה ולעשיה ודוחפים לעצמא קרא עוד...

על הקמפוס

המבנה של ויצו הוא מבנה אחד בעל 4 קומות ומיקומו במושבה הגרמנית סביבנו בנוסף שולחת אוניברסיטת חיפה ומכ קרא עוד...

טיפים

מקצוע האדריכלות בלימודים גבוהים הוא לא תואר רגיל, הוא תואר מעניין מאוד, מאתגר, מתפרש לרוחב בנושאים ב קרא עוד...

אור

28/10/2018
5/ 5

המרכז האקדמי ויצו חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

כל המורים והאנשים שעובדים במוסד מאוד מקבלים ומקשיבים, מאוד רוצים לעזור . כל הכיתות והמקומות נגישים

על הקמפוס

יש נגישות לכולם, קיימים בקמפוס גם חנויות להדפסות ולציוד במחיר הוגן לסטודנטים.

טיפים

להגיע עם כוונה ללמוד ולצאת מנקודת הנחה שבאים ללמוד ולא להראות מה אנחנו יודעים אלה להבין מה אנחנו לא

נגה

28/10/2018
5/ 4

המרכז האקדמי ויצו חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מקום מאוד קטן ואינטימי, כל המרצים והסטודנטים מכירים ויש לזה יתרונות וחסרונות

על הקמפוס

קמפוס מאוד קטן, מבנה אחד שמצא בתור העיר התחתית של חיפה ובעיניי זה נפלא. להיות חלק מהעיר ולא לידה.

טיפים

אם זה מה שאתם אוהבים זה שווה את הקושי. הלימודים מאוד עמוסים אבל גם באמת יפים ומעניינים


לכל חוות הדעת

כלים שיעזרו לך לבחור