רוצה פרטים על מנהל עסקים ומשאבי אנוש?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מנהל עסקים ומשאבי אנוש

רוצה לדעת על מנהל עסקים ומשאבי אנוש? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מנהל עסקים ומשאבי אנוש

לימודי מנהל עסקים הם לימודים מבוקשים במיוחד המעניקים ללומדים ידע נרחב, אך רצוי מאוד לשלב את הלימודים עם תחום התמחות נוסף על מנת להגדיל עוד יותר את היתרון היחסי בשוק העבודה.

תחום משאבי האנוש משולב כמעט בכל ארגון ועסק, והוא מהווה חלק חשוב ביצירת היתרון התחרותי של חברה במשק. במסגרת התפקיד נדרשת תפישה טובה של הדינמיקות העדינות המתקיימות בארגונים, וכן חוש בריא לזיהוי תכונות אופי וכישורים של בני אדם, בזמן יחסית קצר של היכרות. עליהם לדעת להבחין באנשים המתאימים להשתלבות בצוותי עבודה קיימים. נושאים נוספים המצויים בטיפול אנשי מקצוע אלו הם בעיות של שחיקה ולחץ בעבודה, פיתוח עובדים, ניהול מערכי הדרכה לצוותים ועוד.

 

מנהלי ההון האנושי זקוקים לידע וכלים מקצועיים בתחום ולכן חשוב שירכשו השכלה אקדמית מתאימה. השילוב בין לימודי מנהל עסקים ובין משאבי אנוש הוא אידיאלי עבור סטודנטים המתעניינים בתחום זה והרוצים לעסוק בו.

 

מה לומדים?

 

השינויים הדינאמיים בסביבה האנושית והטכנולוגית מחייבים את הארגונים השונים במשק להשקיע בניהול ובפיתוח המשאב האנושי. כיום אנו עדים לירידה בחשיבות העסקים המסורתיים ולעלייה בחשיבותם של העסקים עתירי הידע. מגמה זו משקפת את התפיסה כי ההון האנושי הוא המשאב היקר והחשוב ביותר למערכת. במהלך התואר המשולב נחשפים לאתגרים אלה בשוק העבודה ורוכשים כלים המותאמים לאתגרי העתיד.

 

התוכנית ללימודי מנהל עסקים ומשאבי אנוש לתואר ראשון מעניקה לסטודנטים ידע תיאורטי מקיף בתחום ההון האנושי, תוך חשיפתם למציאות העסקית התחרותית, לסביבה הדינאמית ולתפקידיה המרכזיים של מערכת זו בארגון. בנוסף לכך, נחשפים הסטודנטים בתוכנית לקשת ההתנהגויות של המשאב האנושי בארגונים, לדרכי ההתמודדות של מנהלים עם צרכיהם של העובדים בארגון, וכן למאפייני הסביבה העסקית של מערכות הניהול הארגוניות.

 

הלימודים מקנים לסטודנטים כלים וטכניקות יישומיים בתחומים שונים של ניהול עובדים. הקורסים מתמקדים בגישות תיאורטיות נפוצות הקשורות לתחומי הפעילות של מנהלי ההון האנושי, ומאפשרים הכרות עם טכניקות וכלים יישומיים ועדכניים המשמשים לניהול אפקטיבי בחברות ומוסדות.

 

 

מסלולי לימוד

 

ניתן ללמוד כיום במספר אוניברסיטאות ומכללות מנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש (כחלק מתואר חד חוגי מורחב או תואר דו חוגי). ישנם גם לימודי תעודה רבים (שאינם מקנים תואר ראשון) בתחום זה כגון -

 

  • ניהול הדרכה
  • פיתוח מנהלים
  • אבחון, מיון וגיוס עובדים
  • יחסי עבודה ודיני עבודה
  • ועוד

 

מה משך הלימודים?

 

אורך התואר הוא לרוב כשלוש שנים. קיימים מוסדות שבהם נערכים לימודים במסלול מרוכז שאורכו קצר יותר, דרך לימודים גם בסמסטרים בחודשי הקיץ באופן רצוף. הלימודים כוללים קורסים עיוניים בשני המקצועות לצד סמינרים וקורסים מעשיים שבהם מכירים מקרוב אתגרים העומדים בפני מנהלים. לעיתים מתאפשרת גם התנסות מעשית בארגונים, בעזרתה ניתן לפתוח דלתות לתעסוקה ולהכיר מקרוב את השטח.

 

נושאי לימוד

 

הנה כמה מן הנושאים הנלמדים במהלך התואר המשולב:

  • חשבונאות
  • גיוס כוח אדם
  • הנעת עובדים
  • שיטות תגמול
  • הערכת עיסוקים
  • אתיקה למנהלים
  • ניהול יחסי עבודה
  • תהליכי מיון וקליטה
  • מנהיגות והובלת שינויים
  • הפסיכולוגיה של העבודה
  • היבטים טכנולוגיים בניהול הון אנושי
  • ועוד

 

היכן לומדים?

 

  • המרכז האקדמי פרס (רחובות): במסגרת אשכול קורסי התנהגות ארגונית ומשאבי אנוש בלימודי מנהל עסקים, הסטודנטים רוכשים ידע וכלים שנוגעים לניהול מוצלח של הארגון והאנשים שפועלים בו.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר): במרכז האקדמי רופין אפשר ללמוד במסלול התמחות במשאבי אנוש, או בהתמחויות נוספות בהן מנהל עסקים בהתמחות שיווק ומנהל עסקים בהתמחות מערכות מידע.

 

  • הקריה האקדמית אונו (קמפוסים בקריית אונו, חיפה, ירושלים): בקריה האקדמית אונו מציעים התמחות בתחום זה בתואר במנהל עסקים, היקף הלימודים שלוש שנים כולל סמסטר קיץ. הסטודנטים מקבלים הסמכות מקצועיות רלוונטיות נוסף על התואר הראשון.

 

  •  אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): במסגרת התכניות המובנות באוניברסיטת בר אילן מתקיימת תכנית "יהלום" ללימודים רב תחומיים במדעי החברה שבה משלבים את תחום ההון האנושי עם מנהל עסקים וכלכלה. מתקיימת גם תכנית בשם "ינשופים" שבה משולב החוג לניהול. הלימודים מתקיימים במתכונת המתאימה גם לאנשים עובדים.

 

מהם תנאי הקבלה?


כדי להתקבל ללימודים המועמדים נדרשים לבגרות מלאה בממוצע גבוה ולציון פסיכומטרי שנע לרוב בין 560 - 580. נדרשים גם ציונים גבוהים בבגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמה של 4 או 5 יחידות לימוד. מוצעות מכינות למי שאינם עומדים ברף הנדרש במתמטיקה.


בחלק מן המוסדות מתאפשרת קבלה ללא פסיכומטרי, על סמך ממוצע הבגרויות. בדרך כלל נדרש ממוצע גבוה של מעל 95, אולם לעיתים הרף עשוי להיות נמוך או גבוה מציון זה.
 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


בוגרי התכנית יכולים להשתלב במגוון רחב של תחומי תעסוקה, כגון - ייעוץ ארגוני, ניהול כוח אדם ומשאבי אנוש בארגונים פרטיים או ציבוריים, ייעוץ בנושא ההון האנושי, הדרכה ארגונית ועוד.

 

שכר - כמה מרוויחים הבוגרים?


שכר מנהלי המשאב האנושי בארגונים נע לרוב בין 12,000 - 17,000 שקלים בתחילת הדרך המקצועית, ולאחר מספר שנים ניתן להעלות את המשכורת לטווח שבין 18,000 - 25,000 שקלים בממוצע. בעלי תפקידים משיקים, כגון מנהלי הדרכה, או אחראי גיוס ומיון משתכרים בין 10,000 - 15,000 שקלים בממוצע. סמנכ"לים ומנהלי פיתוח ארגוני מגיעים לשכר גבוה במיוחד שנע בין 15,000 - 25,000 שקלים לחודש ולעיתים אף למעלה מכך, בארגונים גדולים במיוחד או בתעשיית ההייטק.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מנהל עסקים ומשאבי אנוש?

רוצה לדעת יותר על מנהל עסקים ומשאבי אנוש?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מנהל עסקים ומשאבי אנוש
שאלות הגולשים בנושא
לימודי מנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש בירושלים
לימודי מנהל עסקים ומשאבי אנוש במכללה
לימודי מנהל עסקים - משאבי אנוש או סוציולוגיה?
אפשרויות תעסוקה ללימודי מנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש
מה כוללים לימודי מנהל עסקים ומשאבי אנוש?
יש בשוק העבודה העדפה ללימודי מנהל עסקים על ניהול משאבי אנוש?