לימודי מכינה במכללת רעננה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מכינה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מכללת רעננה - מכינה קדם אקדמית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה קדם אקדמית במכללת רעננה

 

במכללת רעננה הוקמה בשנת 1999 מכינה קדם אקדמית במטרה לסייע לבוגרי תיכון, חיילים משוחררים ועוד להשלים או לשפר את ציוני הבגרויות שלהם. כיום לומדים במכינה יותר מ- 1000 תלמידים מדי שנה!

 

מטרת הלימודים במכינה של מכללת רעננה

 

מטרתה של המכינה הקדם אקדמית היא סלילת הדרך ללימודי תואר ראשון, השלמת בגרויות וסיוע בשיפור הממוצע בכדי להתקבל לאקדמיה. בנוסף לכך, הלימודים במכינה מקנים לסטודנטים דרכי חשיבה שונות, כלים ומיומנויות לקראת הלימודים העתידיים לתואר.

 

מה לומדים במסגרת המכינה הקדם אקדמית של מכללת רעננה?

 

במכינה הקדם אקדמית ניתן לעבור קורס הכנה לבגרות במקצועות החובה הדרושים לקבלת תעודת בגרות מלאה, בנוסף לכך מוצע מבחר של מקצועות להגברה.

 

מהן שעות הלימוד במכינה הקדם אקדמית של מכללת רעננה?

 

במכינה הקדם אקדמית של מכללת רעננה מתקיימים הלימודים לאורך כל שעות היום, הסטודנט יכול לבחור את המסלול המתאים לו, לימודי בוקר או לימודי ערב.

 

הרשמה ותנאי קבלה

 

ההרשמה למכינה הקדם אקדמית של מכללת רעננה תעשה רק לאחר ייעוץ וקבלת סיוע בבניית תוכנית הלימודים, כמו כן נדרשים המועמדים לעבור בחינת מימ"ד.

 

בחינת מימ"ד

 

בחינת מימ"ד הינה מבחן ידע כללי המסווג את מועמדי המכינות למיניהם. מטרת הבחינה היא התאמת המועמדים למסלולים השונים המוצעים במכינות הקדם אקדמיות של מכללת רעננה. רמת הבחינה מקבילה לרמת כתה י' תיכונית.  עוד מציעה מכללת רעננה, מכינה קורס הכנה לבחינת מימ"ד עבור תלמידי המכינה הקדם אקדמית. קורס זה כולל היכרות עם הבחינה וחזרות בתחום החשיבה הכמותית. הקורס פתוח לכל המעוניינים וללא תוספת תשלום!

 

ייעוץ אישי במכינה

 

המטרה של הייעוץ האישי היא בראש ובראשונה הערכת נתוני תעודת הבגרות של כל מועמד למכינה, הצבת יעדים בהתאם למה שהמועמד מעוניין ללמוד בהמשך ובהתאם לתעודת הבגרות שברשותו, בניית תוכנית לימודים אישית, חישוב הממוצע הנדרש, בחירת המקצועות המתאימים וקביעת מערכת שעות סמסטריאלית. כמו כן, בייעוץ האישי קיימת גם התייחסות לקשיי למידה ולאפשרויות לסיוע בשכר הלימוד.

 

מקצועות הלימוד

 

להלן מקצועות החובה במכינה הקדם אקדמית: יסודות המתמטיקה, פיזיקה, גיאוגרפיה, לשון הבעה והבנה א', לשון הבעה והבנה ב', תנ"ך, ספרות, היסטוריה – חלק א', היסטוריה – חלק ב'.

 

להלן מקצועות החובה (מקצועות מוגברים ברמה של 5 יח"ל) במכינה הקדם אקדמית: כימיה, פיזיקה, גיאוגרפיה, תנ"ך, ספרות, מדעי החברה: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מתודולוגיה או כלכלה.

 

הבחינה הפסיכומטרית

 

הבחינה הפסיכומטרית נערכת מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה במטרה לעזור במיון וסיווג המועמדים ללימודים אקדמיים לתואר ראשון בארץ. מטרת הבחינה היא לתת מדד בנוגע להצלחתו העתידית של הנבחן בלימודים הגבוהים. ציון פסיכומטרי בדרך כלל שקול לציון המשוקלל של כל הבגרויות יחד, על כן חשיבותו גבוהה בתהליך הקבלה. מכללת רעננה מציעה לתלמידי המכינה הקדם אקדמית הכנה לבחינה הפסיכומטרית.

 

עד 100% מלגה!!!

 

המכינה הקדם אקדמית של מכללת רעננה מתנהלת בחסות הקרן לקליטת חיילים משוחררים של משרד הביטחון ובחסות האגודה לקידום החינוך של משרד החינוך. כיום, כ- 7 מתוך 10 תלמידי מכינות קדם אקדמיות נהנים מ- 100% מלגה על חשבון המדינה ולא על חשבון הפיקדון!!!

 

שכר הלימוד

 

התשלום למכינה הקדם אקדמית יכול להתבצע במימון עצמי, אם כי ניתן לשלם שכר לימוד על ידי הפיקדון הצבאי- מלגת לימודים המוענקת לכל משתחרר מצה"ל מטעם הקרן לחיילים משוחררים או מלגות הניתנות ע"י גופים נוספים.

 

מתי נפתחת המכינה הקדם אקדמית של מכללת רעננה?

 

מועדי פתיחת המכינות הינם: ספטמבר ופברואר בכל שנת לימודים.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה רעננה - מכללת רעננה

כלים שיעזרו לך לבחור