רוצה פרטים על עריכה לשונית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס עריכה לשונית - לימודים לתעודה

רוצה לדעת על עריכה לשונית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי עריכה לשונית - חיפשת מידע?

 

איך אפשר לכתוב את זה?

 

בניגוד למה שאולי חשבתם, עיתונאים, סופרים חשובים וכותבי מאמרים, אינם מושלמים. רובם עושים אפילו טעויות בעברית לפעמים. הם זוכים להכרה בזכות הסיפורים הטובים שהם מביאים, הסקופים, הסיפורים הבלעדיים, העלילות המעניינות בספרים שהם כותבים והכישרונות הספרותיים שלהם.

 

זו למעשה עיקר עבודת הכתיבה. עם זאת, אף ספר, עיתון, כתב עת, תרגום, או אתר אינטרנט גדול לא יצא לאור, יודפס או יעלה לאוויר, אם לא עבר קודם אצל עורך לשוני מדופלם.

 

 

כל מי שעוסק בכתיבה יודע, כי חיבור שלא עובר עריכה לשונית, גם אם תוכנו יכול לרתק את רוב הציבור, עלול שלא להעביר היטב את המסר, שלא להיות מובן ושלא לעורר עניין. אגב, כאן המקום לספר לכם כי ישנם עיתונאים דיסלקטים שעובדים ומתפרנסים מעיתונות, ובצדק. הם עיתונאים מעולים, רק שיש להם שגיאות כתיב. הטקסטים של עיתונאים אלה עוברים עריכה והגהה על ידי עורכים לשוניים, שזהו תפקידם.

 

למה כדאי לי ללמוד?

 

כמות הטקסטים, העיתונים, כתבי העת, הספרים, הסיפורים, אתרי האינטרנט, המגזינים, הוראות ההפעלה, הברושורים, חוברות ההסברה וכל טקסט כתוב למעשה, היא עצומה. בכל אלה נדרשת עבודה מקצועית של עורכים לשוניים. כיום התפתח המקצוע אף לתחומים חדשים כמו האינטרנט בו נדרשת סוג שונה של עבודה. אנשי המקצוע הפועלים באתרי האינטרנט אחראים להתאים את התכנים למנועי החיפוש השונים ומבצעים אופטימיזציה שלהם.

 

 

תכנית הלימודים

 

בתכניות השונות המשתתפים מקבלים מידע שיעזור להם לבצע הכרעות שונות בתהליך העבודה על טקסט. מי שלא מגיעים לתכנית עם תואר ראשון בלשון עברית, זוכים ללמוד באמצעותה על התקופות השונות בהתפתחות הדקדוק והתחביר העברי, ועל ההיגיון שמאחורי הכללים בשפה, כך שיוכלו לזהות שגיאות ולתקנם. המשתתפים לומדים על סגנונות כתיבה ומשלבי לשון מגוונים, ומפתחים רגישות להם. רוב התכניות כוללות סדנאות בעריכה למטרות שונות, כגון: עריכה ספרותית ועיתונאית, עריכת תרגום, עריכה מדעית ועוד.

 

בשוק הלימודים מוצעות תכניות הכשרה מקצועיות לבעלי תואר ראשון או השכלה מקצועית בתחום קרוב. קיימים קורסים לגמול השתלמות, ויש גם קורס קליל יותר המיועד לאנשים הרוצים לשפר את יכולת ההתנסחות שלהם בעבודה. לציבור הדתי מוצעים גם קורסים לעריכת ספרי קודש ומאמרים תורניים.

 

נושאי הלימוד

 

הלימודים כוללים נושאים רבים, כגון:

 

  • אי חפיפה משלבית
  • ציטוטים
  • מעתקים סמאנטיים
  • טעויות לשון
  • הכרעה בין משלבים
  • שאילת מילים
  • טקסטים מן המקורות
  • הערות שוליים
  • כללי העברית התקנית
  • רבדים לשוניים
  • כללי התעתיק לעברית
  • דרכי ארגון המילון
  • העדפת מונחים לועזיים
  • סדר מילים משובש      
  • חקר שיח העברית החדשה
  • ועוד
  • הפניות ביבליוגרפיות ואטימולוגיה      
 

 

משך הלימוד

 

על פי רוב, התכניות אורכות בין שנה לשנתיים, והלימודים בהן מתקיימים ביום אחד או ביומיים בשבוע. לעיתים נדרשים משתתפים מסוימים לשנת השלמה נוספת.


קורס מקוון


חלק מן הקורסים בתחום נלמדים במתכונת מקוונת. הקורסים אונליין מתאימים במיוחד לאנשים עובדים המעוניינים במסלול לימודים גמיש שאותו קל לשלב עם העבודה. בדרך כלל, הקורסים נלמדים באמצעות זום כך שהשיעורים משודרים בשידור חי והתלמידים משתתפים בהם באופן פעיל.

 

גמול השתלמות


חלק מן הקורסים בתחום זה מתאימים למעוניינים בקורסים לגמול השתלמות.

 

במהלך הקורס נרכשים יסודות בטיפול בטקסט, דקדוק, תחביר ועבודה עם טקסטים שונים. במקרים רבים משולב הקורס עם תחום הכתיבה המנהלית תוך לימוד דגשים בניסוח ועריכת מכתבים עסקיים רשמיים.

 

חשוב להדגיש כי לא כל הקורסים בתחום מוכרים לגמול השתלמות, מומלץ לברר נושא זה מול מוסד הלימוד.


קורס כתיבה מנהלית


בקורס מתמקדים בהקניית מיומנויות כתיבה תקינה בעולם הארגוני. בין היתר לומדים על עקרונות כתיבת ניירות עמדה, מכתבים רשמיים, תכניות עבודה לארגונים וטקסטים נוספים בסביבה העסקית. קורסים אלה לרוב קצרים בהיקפם ומתמקדים בצורכים של מנהלים ועובדים.

 

תעודה

 

עם סיום הקורס מוענקת לבוגרים תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי.

 

היכן לומדים?

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע) - באוניברסיטה ניתן ללמוד בתכנית לתואר שני בעריכה לשונית. זהו מסלול התמחות במסגרת תואר שני בלשון עברית.

 

 

  • אוניברסיטת חיפה - לימודי חוץ: בקורס ביחידת לימודי החוץ של אוניברסיטת חיפה לומדים כיצד לערוך טקסטים עיתונאיים, שיווקיים, מדעיים, ביוגרפיים וכן תכנים דיגיטליים לרשת. 

 

  • מכון אסיף (תל אביב) - במכון אסיף מתקיימים לימודי עריכה לשונית בהיקף של 60 שעות אקדמיות, לפיתוח מיומנויות העריכה של ספרים, מאמרים, אתרים ועוד. מתקיים גם קורס עריכה לשונית מקוון. כמו כן מתקיימים לימודי עריכה לשונית למתקדמים.

 

  • מכללת מנשר לאומנות (תל אביב) - במכללה יש מחלקה המתמקדת בכתיבה של טקסטים, תסריטים, פרוזה ועוד. לימודי כתיבה ועריכה במכללה נועדו לפתח את הכישרון ואת יכולת הביטוי שלכם ולהביא למימושם בצורה נכונה ומדויקת יותר.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - הפקולטה למדעי הרוח - מתקיים מסלול במסגרת המגמה ללשון העברית שבחוג ללימודי התרבות העברית. משך הלימודים בתכנית הוא שנה אחת. אלה שאינם בעלי תואר בלשון עברית מחויבים ב - 12 או 16 שעות השלמה.

  

מה הן האפשרויות ללימודי המשך?

 

בוגרי הקורסים יכולים להתקדם ללימודים אקדמיים מתקדמים בלשון עברית, בבלשנות , בספרנות או מידענות, במדעי הרוח ועוד. ישנם גם קורסים מקצועיים בתחומים משלימים, כגון: תרגום, כתיבה עיתונאית ועוד.

 

שכר - כמה מרוויחים?


השכר הממוצע לעורכי לשון נע בין 7,000 - 9,000 שקלים לחודש. עובדים בעלי ניסיון רב יותר יכולים להעלות את שכרם ולהגיע לטווח שבין 12,000 - 15,000 שקלים לחודש. לעיתים אנשי המקצוע עוסקים במקביל גם בתפקידים משיקים אחרים כגון הגהה, כתיבה, עיתונאות וכדומה, מה שיכול להשפיע על רמות השכר.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על עריכה לשונית?

רוצה לדעת יותר על עריכה לשונית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
קורס עריכה לשונית לגמול השתלמות
עריכה לשונית - תעודה אקדמית
לימודי עריכה לשונית
לימודי תעודה או תואר שני בעריכה לשונית
תואר ראשון ועריכה לשונית בצביון דתי
קורס עריכה לשונית ועריכת תוכן - מתי נפתחת ההרשמה?
קורס עריכה לשונית - האם מוכר לגמול למורים?