רוצה פרטים על לימודי תרפיה בתנועה ומחול?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס תרפיה בתנועה ומחול

רוצה לדעת על לימודי תרפיה בתנועה ומחול? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תרפיה בתנועה ומחול

 

לחולל שינוי

 

תחום התרפיה בתנועה ומחול הוא ענף בתחום הכולל של תרפיה באמנות, ושניהם גם יחד נכללים במסגרת הרפואה המשלימה. כל תחומי התרפיה באמנות – כתרפיה בהבעה ויצירה, תרפיה במוזיקה ואף הביבליותרפיה – נשענים על הנחת היסוד כי כלים אמנותיים מאפשרים למשתמש בהם ביטוי חווייתי בלתי אמצעיים, שמתוכו הוא מגיע באופן ישיר אל תחושות ורגשות החבויים בתת-המודע שלו, נוגע בהם ומבטא אותם – ללא מסננות המודע המונעות וחוסמות בדרך.

 

כך, תחום התרפיה בתנועה ומחול נשען אף הוא על אותן הנחות יסוד, והכלים המשמשים בו הם כלי ההבעה הגופניים, והמרחב הבימתי; בטיפול באמצעות תנועה עובר המטופל תהליך שבו הוא לומד להיות קשוב לגופו ולמסרים שהוא משדר החוצה באמצעות תחושות, באמצעות התנועות הנובעות דרכו ובאמצעות יחסיו עם החלל שסביבו.

 

בתהליך מודרך על ידי המטפל – מאפשר המטופל לגופו "לדבר" איתו ולשלוח אליו את המסרים האצורים בתוכו, ביחס למגוון של נושאים נפשיים, רגשיים והתנהגותיים. בהמשך התהליך הטיפולי מכוון המטפל את המטופל להבין בעצמו את המסרים שעלו מתוך העבודה התנועתית ולחולל שינוי מודע בתפישתו ביחס לעצמו ולאותם נושאים המבקשים התמודדות בחייו ובעולמו.

 

 

על הלימודים

 

לימודי תרפיה באמצעות תנועה ומחול מיועדים למי שעולם התנועה ושפתו הם שפה אינטואיטיבית בעבורם, ומבקשים להפוך למטפלים המסייעים לאחרים – באמצעות אותה שפה ואותם כלים תנועתיים וטיפוליים. מסלולי הלימוד נפרשים בדרך כלל על פני שנתיים לפחות. קהל היעד לקבלה למסלולי הלימוד הללו הוא, במרבית מוסדות הלימוד, בעלי תואר ראשון בלימודי פסיכולוגיה, חינוך, עבודה סוציאלית, לימודי חינוך מיוחד ותחומים טיפוליים נוספים.

 

בנוסף, המועמדים מתבקשים להציג ניסיון קודם מוכח ומוכר של שעות לימוד אקדמיות רבות העוסקות בתחום התנועה או המחול. מועמדים ללא ניסיון קודם מוכח מספיק יידרשו לערוך השלמות, עצמאיות בדרך כלל, כדי למלא את מכסת השעות העומדת כתנאי לקבלה לתכנית הלימודים. כאן יש לציין כי התחומים שבהם אפשר להשלים מכסת שעות זו הם רבים ומגוונים מאוד וכוללים כמעט את כל תחומי התנועה והמחול הקיימים – אך הם חייבים להיות מאושרים על ידי מוסד לימודים מוכר.

 

נושאי הלימוד

 

הנושאים במסלולים השונים משתנים כמובן בהתאם למסלול המסוים ולאוריינטציה של מוסד הלימודים, אבל ברובם הנושאים הנלמדים כוללים, בין השאר, את הבאים:

 

  • התפתחות סנסומוטורית
  • ניתוח תנועתי
  • התנסות מעשית ופרקטיקום
  • אנטומיה ופיזיולוגיה
  • עבודה קבוצתית ועבודה פרטנית
  • יחסי מטפל-מטופל
  • פרדיגמות פסיכולוגיות לטיפול בתנועה
  • טיפול בתנועה בילדים
  • טכניקות מתחומי טיפול באמנות נוספים
  • ועוד

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שדרות) - במרכז ללימודי חוץ של המכללה האקדמית ספיר נלמד קורס ריפוי בתנועה שאורכו כשלוש שנים. הקורס מתאים למטפלים ולמורים שמעוניינים להכיר שיטה יצירתית לסיוע לתלמדיים ולמטופלים.

 

  • המכללה לחברה ואמנויות (נתניה) – מציעה מסלול לימודים לתואר שני בתרפיה בהבעה ויצירה, במסלולי התמחות שונים – אחד מהם הוא התמחות בתנועה ומחול. מדובר במסלולים דו-שנתיים אינטנסיביים, הנלמדים שלושה סמסטרים רצופים בכל שנה, ותנאי הקבלה כוללים דרישה של 300 שעות התנסות קודמת מוכחת ומוכרת בתחומי תנועה ומחול. הלימודים נערכים בנתניה.

  

  • חותם תנועה – בית הספר להכשרת מאבחנים ומטפלים – זהו בית ספר חדש המבוסס על שיטה תנועתית חדשה שהומצאה על ידי אביב בן-דור, מאסטר באמנויות לחימה; השיטה מבוססת על כלים טיפוליים מעולמות התנועה, המגע והטיפול המילולי והיא משלבת ביניהם באינטגרציה ייחודית לה.


  • המכללה האקדמית בוינגייט (ליד נתניה) - בבית הספר לרפואה משלימה שפועל במסגרת המכללה, מתקיים קורס תנועה טיפולית בשיטת Shin Sen Do. הקורס מחולק ל - 30 מפגשים המתקיימים פעם בשבוע, החל משעות הבוקר.

 

להישאר בתנועה

 

מטפלים המבקשים לשכלל ולהעמיק את כליהם הטיפוליים, ואוהבים במיוחד את עולם התנועה ואת שפתו – ללא ספק תחום הטיפול בתנועה ומחול, על אפשרויות הלימוד והמסלולים המגוונים שהוא מציע – נועד לכם. הטיפול בתנועה מיועד ליישום במגוון רחב של אוכלוסיות ושל מקרים, והוא מניב תוצאות נפלאות אצל ילדים צעירים בפרט – משום שאצלם התנועה עוד איננה מוגבלת כל כך על ידי העכבות הנטמנות בנו במהלך שנות התבגרותנו.

 

בעיסוק בתחום זה תוכלו להישאר באזור האהוב עליכם ולהמשיך לחולל ולנוע בעצמכם במשך יום העבודה שלהם, ובנוסף – תזכו לטפל באחרים ולסייע להם באחד הכלים הראשוניים והבלתי-אמצעיים ביותר של האדם; הגוף אינו משקר – כידוע. בדרך זו תוכלו בהחלט לחולל שינוי בעולמכם ובעולמם של המטופלים שלכם.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי תרפיה בתנועה ומחול?

רוצה לדעת יותר על לימודי תרפיה בתנועה ומחול?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי תרפיה בתנועה ומחול
שאלות הגולשים בנושא
טיפול בתנועה תואר שני
מה ללמוד בתואר הראשון כדי להתקבל לתואר שני בטיפול בתנועה?
תואר שני בטיפול בתנועה - תנאי הקבלה
תואר שני בתרפיה בתנועה - תנאי קבלה