רוצה פרטים על עתודה צבאית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

עתודה אקדמית, חושב על קריירה צבאית?

רוצה לדעת על עתודה צבאית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


עתודה צבאית

יש אנשים שגם בגיל 30 או 40 לא יודעים מה הם רוצים לעשות בחיים, אך יש כאלה שכבר בגיל 18, יודעים בדיוק כיצד יראה עתידם. אם אתם גברים או נשים צעירים בגילאי 17 ו - 18 שיודעים במה הם רוצים לעסוק כבר בגיל כל כך צעיר, מסלול העתודה הצבאית הוא עבורכם. לעתודה יש יתרונות רבים אך גם חסרונות. היא מתאימה במיוחד לאנשים הרוצים לשלב בין הצבא לבין הקריירה שלהם.

מה זה אומר עתודה צבאית?

מדובר בדחיית השירות הצבאי מטעם צה"ל לתקופה של בין שנתיים לשלוש שנים, לצורך רכישת השכלה מקצועית או אקדמית. במסלולי המצטיינים העתודאים מקבלים מהצבא מענקי עידוד בגובה משתנה. בתום הלימודים וקבלת התואר או תעודת המקצוע, נערך הגיוס לצבא. החיילים עוברים קורסים נוספים במסגרת השירות וחותמים על שירות קבע. משמעות הדבר היא שמעבר לשלוש שנות השירות בחובה, הם מחויבים להמשיך למלא תפקידים בצה"ל במשך שלוש שנים נוספות.

 

כמה דברים שחשוב לדעת

 

בסך הכל, מדובר בשירות מוארך של שש שנים. ברוב המקרים, השירות מתבצע בבסיסים פתוחים במרכז הארץ, כך שרבים מהחיילים בוחרים לעבור לגור בשכירות בקרבת מקום, או גרים בבית ההורים ונוסעים לבסיס. במהלך תקופה זו החיילים צוברים ניסיון מקצועי מעשי במקצוע אותו למדו באוניברסיטה. בשירות החובה שכרם מגיע ל - 1,000 ש"ח בחודש, ובשנות הקבע הראשונות השכר הממוצע נע סביב 8,000 ש"ח בחודש. בערך 60% מהחיילים בוחרים לצאת לקצונה ולקבל תפקידים משמעותיים יותר, שימצו את יכולותיהם וכישוריהם טוב יותר.
 

במערך הטכנולוגי ההנדסי, העתודאים יוצאים אוטומטית לקורס קצינים בשלב שירות הקבע. במסגרת העבודה המקצועית בצה"ל בתחום ההנדסה, העתודאים זוכים, במקרים רבים, לעבוד על פרויקטים טכנולוגיים בקנה מידה גדול, והם נפגשים עם אנשי מפתח הפועלים במקביל במגזר האזרחי. בין העתודאים יש שהוכשרו כטכנאים או כהנדסאים, ויש שבגרו תואר בהנדסה. תחומי ההתמקצעות העיקריים הם - הנדסת מחשבים, הנדסת אלקטרוניקה והנדסת מכונות.

 

במסגרת העתודאית ניתן ללמוד, בין היתר, את המקצועות הבאים: הנדסת מכונות, מדעי המחשב, הנדסת חשמל, משפטים ורפואה. אלה הם התחומים המבוקשים ביותר, ולכן רק אחד מתוך 30 מועמדים מתקבל למסלולים בתחומים אלה. בוגרי הלימודים יכולים לשרת במקצוע אותו למדו בכל זרועות הצבא. רבים בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני במהלך השירות שלהם. חלק זוכים למלגות בתואר השני מטעם הצבא.

 

מאזן היתרונות והחסרונות

 

היתרון המשמעותי של העתודה הוא התעסוקה המובטחת אחרי התואר והניסיון המקצועי שרוכשים בשירות. ישנם גם מענקים הניתנים לחיילים המפגינים יכולות גבוהות במיוחד, וניתנת להם האפשרות לחתום לארבע שנות קבע נוספות בצה"ל. יתרון נוסף הוא האפשרות לעבור בין תפקידים במסגרת הצבאית, מה שלא ניתן לעשות בחברות אזרחיות. כמו כן, החיילים זוכים לסמכויות תפקידיות, המקנים להם סיפוק והרגשה שהם באמת עושים משהו חשוב. רבים מגיעים לעמדות בהם הם אחראיים על צוותים גדולים של כמה מאות אנשים.

 

החיסרון העיקרי הוא השכר הנמוך, יחסית לשוק האזרחי, הניתן למשרתי הקבע בוגרי העתודה. בנוסף, הם אינם מתוגמלים על שעות נוספות, שעליהם לתת במקרים דחופים. יש כאלה המדווחים על עבודה תובענית ביותר, המאלצת אותם להקדיש שעות מרובות על חשבון הזמן עם המשפחה. יחד עם זאת, חיילי הקבע זוכים לתנאים סוציאליים משופרים בתלוש השכר, ומקבלים תוספות למשכורת, על פי ותק ורמה מקצועית, המגדילות את הסכום החודשי המתקבל בסופו של דבר.

 

 

מיונים לעתודה

 

תיכוניסטים המשובצים ברמות לימוד גבוהות ובמגמות מורחבות לבגרות במקצועות ריאליים, הם בדרך כלל אלה שבאפשרותם להצטרף לשורות העתודה בצה"ל. המיונים למסלולי העתודה מורכבים מתהליך הנערך מול הצבא ומתהליך נוסף הנערך מול מוסדות הלימוד האפשריים. תהליך המיונים בצבא כולל ראיון אישי, דינמיקה קבוצתית ומבחני אישיות, ומטרתו לבדוק את התאמת המועמדים למסלולי קצונה.

 
מהם מועדי הגיוס של עתודאים לצה"ל?

בדרך כלל, המתקבלים לעתודה מתגייסים לצה"ל בחודשים אוקטובר ונובמבר (במידה ותחילת לימודיהם בחורף), או בחודשים דצמבר וינואר במידה והם רשומים לסמסטר אביב. הם מתחיילים ליום אחד, ולאחר מכן נדחה השירות שלהם עד תום הלימודים.
 

 

למד עוד על עתודה צבאית:

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על עתודה צבאית?

רוצה לדעת יותר על עתודה צבאית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
מלגות לסטודנטים בעתודה צבאית - בן לחד הורית
עתודה צבאית דרך אוניברסיטת אריאל - הנדסת תעשייה וניהול
הנדסת מערכות מידע באורט בראודה - עתודה צבאית
עתודה צבאית - ציון נדרש בפסיכומטרי
קבלה לעתודה צבאית - הנדסת מכונות