רוצה פרטים על קורס עיצוב פנים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס עיצוב פנים - קורס לתעודה

רוצה לדעת על קורס עיצוב פנים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס עיצוב פנים - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט

מהות עיצוב הפנים הוא למעשה עיצוב החלל הפנימי של מבנים, חדרים, אולמות וכדומה. החללים יכולים להיות פרטים ואינטימיים, או ציבוריים ועצומים בגודלם. העיצוב יקבע את חלוקת החלל, הצורות והצבעים שישלטו בו, התאורה, הריהוט, והאלמנטים הנוספים להם נועד החלל המעוצב.
 
מעצבי פנים מגבשים קונספט (תפיסה) עיצובי בהתאם לייעוד החלל ולאחר מכן מפתחים את הרעיון ומתאימים אותו לסביבה החיצונית, בהתאם לצרכי הלקוח ולמגבלות התקציב והזמן.
 

העבודה בפועל של בוגרי לימודי עיצוב פנים - מה עושה מעצב פנים


בוגרי לימודי עיצוב פנים מסייעים למשרדים, עסקים ולקוחות פרטיים לעצב את סביבתם. העבודה מתרחשת הן כשכיר של חברות לעיצוב והן כעצמאי. המעצב צריך להקשיב ולהבין לעומק את צרכי הלקוח ואילוציו (אילוצים כלכליים ואחרים) ולהציע פתרונות עיצוביים יצירתיים שיתאימו לו. הכוונה היא לפתרונות במגוון תחומים, כגון ריהוט, תאורה, חפצי נוי, צבעים ועוד.


המעצב צריך להתאים את עצמו לעבודה על פרוייקטים מסוגים שונים כגון עיצוב סביבת עבודה לעומת עיצוב סביבה ביתית. עליו להתמצא בפתרונות המקובלים לבעיות שונות, לדוגמא, מציאת פתרונות עיצוביים קיימים לשטחים קטנים ולשם כך היכרות עם רהיטים חסכוניים במקום ופתרונות אחסון. על המעצב להיות בעל טעם טוב וסגנון משלו, כדי לייחד ולבדל את עצמו ועל ידי כך להשיג לקוחות.


מי שרוצה לעסוק בתחום צריך להביא בחשבון כי לא תמיד יוכל לפעול באופן מלא ליישום גישתו האמנותית. לעיתים הלקוחות עשויים לבקש פתרונות שהמעצב לאו דווקא מתחבר אליהם. מי שעובד בחברת עיצוב יצטרך לא פעם ללכת על פי דרישות הלקוח, משיקולים כלכליים. למעצב עצמאי יש חופש פעולה רב יותר והוא יכול לסרב לקחת עבודה שאינה מקובלת עליו.


מי שעוסק בעיצוב ללקוחות פרטיים ימצא עצמו עובד לא פעם בשעות אחר הצהריים והערב, כאשר הלקוחות פנויים מעבודתם ויכולים לקיים פגישות עבודה עם המעצב או ללכת עימו לחנויות ולרכוש רהיטים ואביזרים.


תכונות נחוצות לבוגרי לימודי עיצוב פנים - מה צריך כדי להיות מעצב פנים


המעצב צריך להיות בעל חשיבה יצירתית וחוש אסתטי. עליו להיות בעל נטייה וגישה לאמנות מחד גיסא, וגם לאספקטים טכניים מאידך גיסא. הוא צריך להיות סקרן ללמוד מגוון של תחומים. כמו כן, עליו להיות בעל ראייה מרחבית טובה. הוא צריך להיות סבלני, שיטתי ומדויק, כדי למדוד את גודל השטח אותו הוא מעצב ולהתאימו לגודל החפצים והרהיטים שברצונו להציב בו.


המעצב צריך להיות בעל גישה פרקטית, להכיר את החנויות והעסקים המוכרים רהיטים, תאורה ושאר חפצי עיצוב וליצור עימם קשרים אישיים, אשר יכולים לזכות את לקוחותיו בהנחות בתשלומים. המעצב צריך להתעדכן כל הזמן במקומות חדשים שכאלו, כמו גם בחנויות דיגיטליות, אשר מציעות מגוון מוצרים, לעיתים במחירים זולים יותר.


נוסף על כישורים אומנותיים, יצירתיים וטכניים, על מעצב הפנים להיות גם בעל יחסי אנוש טובים, שיסיעו לו ליצור קשר חיובי עם לקוחות בצורה אדיבה וקשובה. עליו להיות בעל גמישות בינאישית, כדי שיוכל להתאים את עצמו ללקוחות מסוגים שונים. עליו לדעת כיצד לשמור על גישה נעימה ושירותית גם מול לקוחות תובעניים או ביקורתיים וכן מול לקוחות נוקשים, שאינם פתוחים להצעות המעצב.


מעצב העובד באופן עצמאי צריך להיות בעל יכולת שיווקית מפותחת, על מנת שיוכל להשיג לקוחות ולהשתלב בתחום התחרותי של עיצוב פנים. כיום השיווק נעשה ברובו באופן דיגיטלי, כך שיש צורך להכיר את אופן התפעול של פלטפורמות השיווק השונות כגון פייסבוק ואינסטגרם. יש גם צורך באסרטיביות, על מנת לשווק בשיחה בעל פה.


תנאי ההעסקה - שכר מעצב פנים


תנאי ההעסקה משתנים בהתאם לאופן העבודה (שכיר מול עצמאי) ולסוג ההכשרה (למשל, מעצב פנים שהוא גם ארכיטקט לעומת מי שבוגר לימודי עיצוב פנים בלבד). יש להביא בחשבון שתחום העיצוב הוא תחרותי מאוד ולכן הפרנסה בו עשויה להיות יציבה פחות מענפים אחרים.

 

מה לומדים?
 
בקורס משולבים יחד נושאים טכנולוגיים ואמנותיים. המשתתפים לומדים עקרונות בסיסיים בעיצוב ובאדריכלות, מתייחסים להיבטים הנוגעים לצרכים אנושיים, משפחתיים וחברתיים, רוכשים ניסיון בעבודה על תוכנות מחשב המסייעות בתהליך התכנון, השרטוט וההדמייה, מכירים חומרים וכלי ציוד השייכים לעולם זה, לומדים להתאים צבעים, ריהוט, תאורה וכן הלאה. 
 
נושאי לימוד
 
במסגרת הקורסים נלמדים הנושאים הבאים:
 
  • שרטוט אדריכלי - הכולל את יסודות השרטוט האדריכלי, סוגי הקווים, השימוש בקנה-מידה, תוכניות עבודה והפניות, תוכניות לקוח, המרחב התלת-ממדי, היטלים ומישורי הטלה, חתכים ופריסות, האקסונומטריה וכלליה.

 

  • מודלים - השיעורים עוסקים בלימוד המודלים ככלי עבודה למתכננים וככלי המחשה ללקוחות, רישום.

 

  • פרספקטיבה - במסגרת הקורס לומדים הסטודנטים על עקרונות היסוד בפרספקטיבה החד-ממדית והדו-ממדית, כיוון אור, תיאור של אור וצל.

 

  • שרטוט ממוחשב - אוטוקאד - הסטודנטים לומדים ומתנסים בשרטוט אדריכלי ממוחשב, ומתבקשים לבצע פרויקט תכנוני באמצעות תוכנת אוטוקאד.

 

  • הדמיות ממוחשבות - השיעורים כוללים הקניית ידע תיאורטי ומעשי בכלי המחשה תלת-ממדי ממוחשב, תוך הגדרת החומרים השונים, הצורות ומצבי התאורה השונים בחלל.

 

  • יסודות העיצוב - קורס עיוני ומעשי המאפשר לסטודנטים לפתח את היצירתיות ולהכיר את הכלים לביטוי רעיונות באמצעים שונים תוך שימוש בכללי הקומפוזיציה, והכרת המתודות השונות המשמשות את המעצב בעבודתו.

 

מיהו קהל היעד?

 

הקורס מיועד לחסרי רקע בעיצוב המעוניינים לעסוק בתחום עיצוב פנים וכן לבעלי ידע בתחום העיצוב השואפים להרחיב את ידיעותיהם בתחום עיצוב הפנים ולעסוק בו באופן מקצועי. קורסים מסוימים מיועדים למעצבים מנוסים שברצונם להעמיק את הידע שברשותם. לעיתים יש צורך להציג אישור על סיום 12 שנות לימוד, או לעבור ראיון אישי.

 

קורס למתחילים


חלק מן הקורסים בתחום זה מתאימים גם למתחילים שאין ברשותם ניסיון קודם בעיצוב. מסלולים אלה יכולים להתאים למעוניינים לעשות את צעדיהם הראשונים במקצוע ולרכוש את הידע הנדרש להשתלבות בו, גם ללא רקע קודם. בהכשרות אלה נחשפים לעקרונות יסוד בענף ולומדים לפתח ראייה עיצובית ותכנונית החשובה לאנשי המקצוע.

 

מהו משך זמן הלימודים?

 

קורס עיצוב פנים לתעודת מעצב נמשכים מספר חודשים ועד שנתיים. (לימודי עיצוב פנים לתואר ראשון אורכים ארבע שנים).

 


מחיר - כמה זה עולה?


מחיר הקורסים נע בטווח רחב למדי, קיימים קורסים קצרים שעלותם נעה בין 10,000 - 30,000 שקלים, וכן מסלולים דו שנתיים שמחירם כ - 70,000 שקלים. יש לציין כי עלות הלימודים עשויה להיות גבוהה או נמוכה מן הטווח הנ"ל. בין הקריטריונים המשפיעים על שכר הלימוד נכללים אורך הקורס, היקף ההתנסות המעשית והפרויקטים היישומיים, לימודים פרונטליים או אונליין, מיקום ועוד.

 

היכן לומדים?

 

  • מכללת תילתן לעיצוב (חיפה): מכללת תילתן מציעה הכשרה בתחום במסגרת מספר קורס עיצוב פנים לתעודה, מסלול רב תחומי לעיצוב גרפי ועיצוב פנים לתעודה, או תואר אירופי בעיצוב פנים (התואר אירופי ואינו מוכר על ידי המל"ג).

 

  • בית הספר דיפלומה - האוניברסיטה הפתוחה (תל אביב, חיפה, באר שבע, פתח תקווה): דיפלומה הוא בית הספר ללימודי תעודה של לימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה. ניתן ללמוד בו במסלול מקיף בתחום עיצוב הפנים, או בקורס מתכנן פנים שמתמקד בתהליך התכנון של מבנים. 

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב): במכללה האקדמית ספיר פועל מרכז ללימודי חוץ והמשך בו מתקיימת תכנית לימודי תעודה, היקפה הוא כ - 600 שעות לימוד.

  

  • הטכניון עזריאלי לימודי המשך (ירושלים): הקורס של לימודי ההמשך עזריאלי והטכניון כולל כ - 300 שעות ונמשך כעשרה חודשים. במהלך ההכשרה מכירים את שלבי תהליך העיצוב ומתנסים בתוכנות שרטוט דו ממדי ותלת ממדי.

 

  • תל חי הנדסאים - לימודי חוץ: יחידת לימודי החוץ במכללה מציעה קורס בהיקף של כ - 150 שעות אקדמיות. התכנית כוללת סיור לימודי והרצאות אורח של אדריכלים ומעצבים.

 

  • יחידת לימודי חוץ והמשך בטכניון (תל אביב, חיפה): המסלול במוסד זה מיועד לאקדמאים ולהנדסאים ומעניק ידע רב על סגנונות עיצוב. הקורס כולל כ - 550 שעות לימוד ומשלב עבודה מעשית מרובה.

  

  • מכללת אתגר (סניף תל אביב בלבד): היקפו של הקורס 260 שעות לימוד, במהלכו ניתן להכיר את תהליכי עיצוב חללי הפנים, תוך היכרות עם תוכנות אוטוקאד וסקצ'אפ.

 

  • היחידה ללימודי חוץ - המכללה לעסקים קטנים (רחובות): ביחידה ללימודי חוץ מתקיים קורס עיצוב פנים ובו מודול בתחום ההום סטיילינג. הקורס כולל תרגולים ופרויקטים מעשיים בתחום עיצוב החללים.

 

  • HIT מכון טכנולוגי חולון - בית הספר ללימודי תעודה: מסלול זה כולל כ - 346 שעות לימוד. הקורס כולל סיורים לימודיים וגם התנסות בעבודה עם תוכנות שרטוט כמו אוטוקאד וסקצ'אפ. נוסף על כך, מוסד זה מציע קורס עיצבו ותכנון תאורה, שהיקפו 100 שעות לימוד ועוד 20 שעות לפרויקט מעשי. בבית הספר מתקיים גם קורס עיצוב פנים לנשים בלבד, שמתאים גם לנשים דתיות.

  

  • סטודיו 6B (תל אביב וחיפה): קורס עיצוב פנים של סטודיו 6B מציע היכרות עם שלל סגנונות בעולם עיצוב הפנים ובמהלכו לומדים כיצד לעצב חללים מסוגים שונים. מוסד הלימוד עורך קורסים נוספים בתחום העיצוב, כגון הום סטיילינג, עיצוב בגדי ים וסטיילינג אופנה.

 

  • בצלאל - האקדמיה לעיצוב ולאמנות (ירושלים): ביחידה ללימודי חוץ של בצלאל אפשר ללמוד בקורס שבו יכולים מעצבים, אמנים ואדריכלים להכיר מיומנויות חשובות בתחום עיצוב הפנים. הקורס נפרש על פני כשנה ותשעה חודשים.

   

  • מכללת מנטור (רמת גן): המכללה מציעה מסלול תכנון ועיצוב פנים, שהיקפו כ - 20 חודשים ובו משולב תרגול מעשי. לאורך התכנית עורכים פרויקטים מעשיים מגוונים ומתוודעים לתוכנות גרפיקה שונות.

  

  • ארכיג'וב סטודיו (תל אביב): בארכיג'וב סטודיו מתקיימת הכשרה בתחום אשר מתאימה לחסרי ניסיון קודם בענף. היקפו של הקורס הוא כ - 9 חודשים.

     

  • המכללה האקדמית גליל מערבי - תעודה (עכו): במסגרת לימודי התעודה מתקיים קורס עיצוב פנים ובו מפתחים מיומנויות יצירתיות וגם מכירים תוכנות כגון סקצ'אפ ואוטוקאד.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס עיצוב פנים?

רוצה לדעת יותר על קורס עיצוב פנים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס עיצוב פנים
שאלות הגולשים בנושא
קורס עיצוב פנים לבני נוער
קורס עיצוב פנים באיזור המרכז או השרון
היכן יש קורס עיצוב פנים בנתניה?
כמה עולה קורס עיצוב פנים?
מה לומדים בקורס עיצוב פנים והאם מאפשר עבודה בסוף?
קורס עיצוב פנים באוקטובר הקרוב
קורס עיצוב פנים באזור השרון