רוצה פרטים על מדעי ההתנהגות או פסיכולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה ללמוד - מדעי ההתנהגות או פסיכולוגיה?

רוצה לדעת על מדעי ההתנהגות או פסיכולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה ללמוד: פסיכולוגיה או מדעי ההתנהגות

 

תכניות הלימודים בפסיכולוגיה ובמדעי ההתנהגות די חופפות. משני התחומים ניתן להמשיך ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה ולעסוק בטיפול קליני. מה בכל זאת שונה בין החוגים? ובכן, תנאי הקבלה לתואר ראשון במדעי ההתנהגות נוחים יותר מצד אחד. מצד שני, בסיום התואר הזה לא כל כך פשוט להתקבל ללימודים הקליניים. יש צורך לבצע השלמות ולהתחרות בבוגרי לימודי הפסיכולוגיה, להם ניתנת עדיפות בתהליך מיון המועמדים לתואר השני. אם הכיוון שלכם אינו קליני, יש סיכוי גדול שתוכלו להפיק את המיטב גם מלימודים בחוג למדעי ההתנהגות. אז מה ללמוד, הנה ההבדלים העיקריים בין התחומים:

 

  מדעי ההתנהגות    פסיכולוגיה   
למי זה מתאים?    אנשים שרוצים לעבוד בתוך חברות, ארגונים, בתחום משאבי האנוש ועוד מי שרוצה להיות פסיכולוג ולטפל באנשים פרטיים או במסגרות טיפול שונות כמו בתי חולים, הוסטלים ועוד
משך הלימודים שלוש שנים אקדמיות שלוש שנים אקדמיות לתואר ראשון; מי שרוצה לטפל צריך להמשיך לתואר שני, האורך שנתיים נוספות.
תכנים לימודי פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה והתמקדות בתהליכים חברתיים גישות אבחון וטיפול בהתנהגויות בני האדם ועבודה מעשית בבתי חולים ובמסגרות טיפוליות
תנאי קבלה ממוצע בגרויות הנע סביב 90 ופסיכומטרי של בסביבות 550; ניתן להתקבל למכללות גם ללא תעודת בגרות או פסיכומטרי.  ממוצע בגרויות של 100 ופסיכומטרי של 700 ומעלה; הביקוש ללימודים גבוה מאד והתחרות גדולה. במכללות השונות ניתן להתקבל עם ממוצע ציונים נמוך יותר.
אפשרויות תעסוקה אפשר להשתלב בתחומי הייעוץ הארגוני וניהול כוח אדם ניתן להשתלב בתחום כוח האדם, אך מומלץ וכדאי להמשיך ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה, ולממש את היתרון של התואר הראשון בתחום.
אפשרויות ללימודי המשך בוגרי התכנית יכולים להמשיך לתכנית השלמות בפסיכולוגיה. בנוסף, ניתן להמשיך ללימודים בכל תחום אחר כמו: מנהל עסקים, כלכלה ועוד. בכדי להיות פסיכולוגים יש צורך להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה, בתהתמחויות: קלינית, חברתית, חינוכית, תעסוקתית ועוד. אפשר גם ללמוד תחומים אחרים כגון: ייעוץ ארגוני, ייעוץ חינוכי, טיפול באמנויות ועוד מגוון רחב.
שכר רוב בוגרי התואר הראשון משתלבים בעולם משאבי האנוש בגיוס, מיון והכשרת עובדים, כאשר השכר ההתחלתי נע בין 4,500 ש"ח ל - 6000 ₪ בחודש. אנשים בעלי ותק של עשר שנים ומעלה, יכולים להגיע למשכורת חודשית של 12,000 ₪.  פסיכולוגים (תואר שני לפחות) בעלי ותק של עשר שנים לפחות, יכולים להגיע למשכורות של 40,000 ₪ בחודש. פסיכולוג מתחיל מרוויח בסביבות 6,000 ₪ בחודש. בוגרים שאינם רוצים להמשיך לתואר שני, יכולים להשתלב בתפקידי מיון וגיוס כוח אדם, ולהתחיל ממשכורות חודשיות של 5,000 או 6000 ₪. 
מה יותר נחשב? במדעי ההתנהגות ניתן להגיע למשרות בכירות בעולם האדמיניסטרציה, לתפקידי ניהול ולמעמד מקצועי גבוה. אם לא מתפתחים בכיוונים נוספים, נשארים לעבוד כשכירים בעמדות נמוכות. פסיכולוג נחשב למקצוע מוביל ויוקרתי. פסיכולוגים המנהלים קליניקות פרטיות, מנחים סדנאות ומפרסמים מאמרים זוכים ליהנות משכר גבוהה וממעמד חברתי.

 

גולשים שואלים

 

מה ההבדל בין תואר ראשון בפסיכולוגיה לתואר ראשון במדעי ההתנהגות?

  • בלימודי פסיכולוגיה רוב הלימודים סובבים את תחומי הפסיכולוגיה, בעוד שבמדעי ההתנהגות לומדים גם סוציולוגיה ואנתרופולוגיה.
 
מה כדאי ללמוד כדי להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה?
  • ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה קיימת עדיפות לבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה. גם בוגרי תואר ראשון במדעי ההתנהגות יכולים להתקבל, אך הדרישות גבוהות מאד. חשוב לדעת, כי מלבד מעבר מבחני הקבלה לתואר השני, נדרשים מכתבי המלצה ממרצים בכירים ומוכרים, ושעות התנדבות רבות.  
 
האם יש הבדל באפשרויות התעסוקה בסיום התואר הראשון בין שני התחומים?
  • אין הבדל באפשרויות התעסוקה; ההבדל המהותי הוא בלימודי ההמשך, ביתרון הקבלה שיש לבוגרי הפסיכולוגיה.
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על מדעי ההתנהגות או פסיכולוגיה?

רוצה לדעת יותר על מדעי ההתנהגות או פסיכולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מדעי ההתנהגות או פסיכולוגיה
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לימודי פסיכולוגיה-צרכנית ואסטרטגיה שיווקית
חוג לאחר תואר בלימודי פסיכולוגיה
לימודי רפואה או לימודי פסיכולוגיה - מה כדאי?
לימודי מדעי ההתנהגות - מקצועות לעיסוק בעתיד
שילוב לימודי פסיכולוגיה עם חינוך
לימודי פסיכולוגיה לאחר גיל 30
לימודי פסיכולוגיה וניהול - מקצוע רווחי?
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...