רוצה פרטים על השלמה מהנדסאי למהנדס?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

השלמה מהנדסאי למהנדס לתואר ראשון ( הסבת הנדסאים )

רוצה לדעת על השלמה מהנדסאי למהנדס? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי השלמה מהנדסאי למהנדס, איך מתחילים לעשות הסבה?

 

לימודי הנדסאים, כידוע, הם לימודי תעודה, אשר מקנים ידע מעשי ומקצועי בתחומי ההנדסה. עם זאת, לא מעט מבוגרי הלימודים מעוניינים להמשיך לפתח את הקריירה וכך מתעניינים במסלולים להשלמה לתואר מהנדס. תואר זה יכול לסייע בידם לשפר את שכרם במשק, להרחיב השכלתם המקצועית ולהשתלב במשרות בכירות יותר וכן בתפקידי מחקר ופיתוח טכנולוגי.

 

מטרת הלימודים

 

לימודי השלמה מהנדסאי למהנדס מעמיקים ומרעננים את הידע המקצועי של ההנדסאים בתחום התמחותם ותורמים להתפתחותם המקצועית. רבים מן הבוגרים שמשלימים את המסלולים להשלמה לתואר ראשון מצליחים להשתלב במשרות בכירות יותר בשוק העבודה ולשפר את תנאי העסקתם ושכרם.

 

כמו כן, דיפלומת הנדסאים אמנם מעניקה לבוגרים זכויות חתימה והסמכות בתחומים מסויימים (הנדסאי בניין וחשמל לדוגמא), אולם ניתן להמשיך ולהרחיב הלאה את ההסמכה, ומי שמעוניין להרחיבה מחוייב בלימודי השלמה לתואר מהנדס.

 

 

השלמה מהנדסאי לתואר ראשון - הסבת הנדסאים לתואר ראשון

 

מוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ מכירים בלימודים הקודמים של ההנדסאים ומציעים להם הכשרה לתואר מהנדס במתכונת לימודים ממוקדת וקצרה יותר. קיימים תחומים רבים בהם אפשר לעבור הכשרה מהנדסאי למהנדס כמו: חשמל ואלקטרוניקה, מערכות מידע, הנדסת תוכנה ועוד. עם זאת, ישנם תחומים בלימודי הנדסאים שלא קיימים בלימודי תואר ראשון בהנדסה (כמו הנדסאי סאונד או הנדסאי תקשורת אינטראקטיבית) ולכן מי מבוגרי מסלול זה שמעוניין להשלים לתואר מהנדס יכול לעשות כן בקבלת הכשרה בתחומי לימוד קרובים.

 

השלמה מהנדסאי למהנדס חשמל


מסלול זה נמשך לרוב 3 שנים והוא מתאים להנדסאי חשמל המעוניינים להשלים את השכלתם לתואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה. מסלול זה מתקיים במספר מוסדות לימוד, כאשר ההנדסאים נדרשים להציג ממוצע ציונים גבוה, לרוב בין 85 - 90. דרך הסבה זו ניתן גם להעלות את דרגת רישיון החשמלאי וכך לפתוח דלת להשתלבות בפרויקטים רבים יותר בשוק העבודה.

 

השלמה למהנדס בניין

 

מסלול המיועד לבוגרי הנדסאי בניין שברצונם להשלים לתואר ראשון בהנדסה אזרחית (הנדסת בניין). אורכו לרוב 3 שנים. בסיום התואר הראשון ניתן להירשם בפנקס המהנדסים. מתקבלים למסלול זה על סמך הישגים בבחינות החיצוניות והפנימיות הרלוונטיות, כאשר בחלק מן המקרים מקבלים פטורים על הלימודים הקודמים, מה שמסייע לקיצור משך ההסבה. אחד היתרונות המרכזיים של מסלול ההשלמה בבניין הוא העובדה שהבוגרים יכולים להרחיב את זכות החתימה שלהם בפרויקטים בבנייה, בהתאם להנחיות משרד העבודה, וכך לפתח ולהזניק קדימה את הקריירה.
 

השלמה למהנדס תעשייה וניהול


בוגרי הנדסאי תעשייה וניהול במגמות השונות המעוניינים להשלים לתואר מהנדס יכולים למצוא מסלולים אלה בכמה מוסדות. תוך פרק זמן של כשלוש שנים ניתן לסיים תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול. בלימודים אלה הם יכולים להעשיר את הידע המקצועי ולהכיר שיטות חדשניות נוספות לייעול ופיתוח של תהליכי ייצור, אסטרטגיות עסקיות ומחקר ופיתוח בתעשייה.


ומסלולים נוספים בהתאם למגוון המוצע במוסדות.

 

לימודי המשך להנדסאים


בפני בוגרי הנדסאים קיימות מספר אפשרויות ללימודי המשך, בעזרתם ניתן להמשיך לפתח את הכישורים המקצועיים ולפתוח אפשרויות לקידום הקריירה.

 

 

  • לימודים במסלולי השלמה אקדמיים בתחום ההנדסה, שבהם משלימים את הקורסים הנדרשים לקבלת הסמכת מהנדסים.

 

  • השלמה לתואר במקצועות שאינם הנדסה, ורלוונטיים לתחום הנלמד, כגון לימודים במקצועות מדעיים או במקצועות ניהוליים (שרלוונטיים בעיקר לבוגרי מגמת תעשייה וניהול).

 

  • לימודי תעודה בענפים רלוונטיים דרכם ניתן לקבל הסמכות נוספות ולהעשיר את הידע המקצועי. קיימים קורסים במקצועות כגון בנייה, הכשרות טכנאים, חשמל, עיצוב ועוד, שעשויים להיות מעניינים לבוגרים המעוניינים בפיתוח מקצועי.

 

 

היכן לומדים?

 

להלן חלק מבתי הספר להשלמה מהנדסאי למהנדס

 

  • SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון (באר שבע, אשדוד): במכללה זו, שלה קמפוסים בבאר שבע ובאשדוד, יכולים הנדסאים מדופלמים להשלים את השלכתם לתואר מהנדסים. ניתן ללמוד במגוון של מסלולי לימוד כגון הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת תוכנה, הנדסת כימיה, הנדסת חשמל ועוד.

 

  • אפקה מכללה אקדמית להנדסה (תל אביב): באפקה יכולים בוגרי לימודי הנדסאים ללמוד בתכנית השלמה ייעודית. אורכה של התכנית הוא כשלוש שנים והיא מציעה להנדסאים להעשיר ולהעמיק את הידע ההנדסי שלהם וכך להרחיב את אפשרויות התעסוקה שעומדות בפניהם.

  

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה להנדסאים בתכניות לתואר ראשון בהנדסה עשויים להשתנות בין מוסדות הלימוד השונים, עם זאת המועצה להשכלה גבוהה הגדירה מספר הנחיות ותנאי סף כלליים והם:

  

  • ניתן לקבל עד 30 נקודות זכות פטור מתוך 160 נקודות זכות על סמך לימודי הנדסאי. מבחינת משך ההכשרה - הפטור שווה ערך לכסמסטר וחצי.
  • לא מתקבלים פטורים על קורסי יסוד.
  • הקורס שמקבלים עליו פטור חייב להיות דומה לקורס הנלמד במסגרת לימודי הנדסאים. הן מבחינת הסילבוס והן מבחינת היקף השעות. הציוןך חייב להיות מעל 80 באותו קורס.
  • חלה התיישנות של 5 שנים על לימודי הנדסאים.

 

משך ההשלמה מהנדסאי למהנדס

 

היקף הלימודים במסלול השלמה מהנדסאי למהנדס תלוי ברקע הקודם של הסטודנט. בכל זאת, ניתן לומר בהערכה גסה, שהלימודים נמשכים שלוש שנים.

 

הסמכה

 

הנדסאים בוגרי מסלול השלמה, שעמדו בכל חובות הלימודים לתואר, מקבלים תואר ראשון B.Sc בהנדסה. כדי לקבל את התואר, עליהם לעמוד בכל החובות האקדמיים, להגיש את פרויקט הגמר ולעבור את הבחינות הנדרשות.

 

כמה זה עולה?

 

שכר הלימוד במסלולי ההשלמה הוא השכר האוניברסיטאי הממשלתי, המתעדכן מידי שנה בהתאם למדד המחירים לצרכן. נכון לשנת הלימודים תשפ"א, סכום זה עומד על 10,198 שקלים לשנה. תעודת ההנדסאי יכולה להעניק פטורים מקורסים במהלך התואר. במקרה כזה, מקבלים הסטודנטים זיכוי בשכר הלימוד לפי הפטורים המגיעים להם.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על השלמה מהנדסאי למהנדס?

רוצה לדעת יותר על השלמה מהנדסאי למהנדס?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד השלמה מהנדסאי למהנדס
שאלות הגולשים בנושא
כמה זמן לוקחת השלמה מהנדסאי למהנדס?
דרישות השלמה מהנדסאי למהנדס מכונות
מוסדות מומלצים ללימודי המשך מהנדסאי למהנדס
השלמה מהנדסאי למהנדס באוניברסיטאות
מכללות ללימודי השלמה מהנדסאי למהנדס
השלמת הנדסאי למהנדס
הבדלי שכר בין הנדסאי למהנדס