רוצה פרטים על קורס טיפול בבישול?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס טיפול בבישול

רוצה לדעת על קורס טיפול בבישול? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס טיפול באמצעות בישול - שילוב בישול בטיפול


קשר טיפולי דרך המזון


טיפול בבישול הוא גישה חדשה יחסית בתרפיה, שנועדה לסייע לקשיים נפשיים, רגשיים והתנהגותיים דרך עבודה במטבח. המטפלים והמטופלים מכינים יחד מזון במטבח הטיפולי ודרך תהליך משותף זה עוסקים גם באופן סמלי בקשיים, במגבלות, במצוקות ובמשברים. טיפול זה, שמתאים לעבודה עם ילדים ומבוגרים כאחד, מושפע מהטיפול באמצעות אמנות, מהריפוי בעיסוק, מפסיכולוגיית ההתקשרות ומתיאוריות נוספות.


קורס טיפול בבישול מכשיר מטפלים ומורים לבצע תהליכים טיפוליים שמשלבים בהם עבודה במטבח. במהלך הקורס הם רוכשים כלים פרקטיים שניתן ליישם במהלך התרפיה וכך לסייע למטופלים לגבור על קשיים ומחסומים ולחוות סיפוק אישי והצלחה. גישה חדשנית זו צוברת ביקוש בישראל והבוגרים יכולים להשתלב בעשייה טיפולית שמשלבת בישול במגוון מסגרות, לרבות קליניקות ומוסדות חינוך.

 


למי מיועדים הלימודים


קורס טיפול בבישול מתאים למטפלים ולאנשי חינוך, שמעוניינים להכיר שיטות תרפיה חדשות וייחודיות ליישום עם המטופלים שלהם. בדומה למשל לטיפול באמצעות אמנות, גם התרפיה בבישול היא שיטה בה ניתן לסייע בדרך חווייתית ולא מילולית לילדים ולמבוגרים עם צרכים מיוחדים, או שמתמודדים עם בעיות רגשיות והתפתחותיות.


תכנית הלימודים


במהלך הקורס, המשתתפים מכירים תיאוריות ומודלים שעוסקים בתהליכי התפתחות, בדרכי חשיבה ובבעיות נפשיות, פיזיות ורגשיות אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים. בהמשך, הם לומדים על הכוח הטיפולי שהבישול טומן בחובו ובוחנים איך אפשר להשתמש בעבודה במטבח כדי לגעת בסוגיות אישיות ובקשיים של המטופלים. כך הם דנים בתכנון של מפגשי תרפיה ליחידים ולקבוצות ולהתאמת הטיפול בשילוב בישול למטופלים השונים. בנוסף, הם מתוודעים לדרכים בהן ניתן לעשות שימוש בגישה זו כדי לסייע להפרעות אכילה או לקויות למידה ובעיות התנהגות.


מתכונת הלימוד


קורס תרפיה בבישול מתפרש על פני 60 - 144 שעות לימוד. השיעורים נערכים פעם בשבוע, בדרך כלל בשעות הבוקר ואחר הצהריים. במהלכם, המשתתפים לוקחים חלק בהרצאות עיוניות, בדיונים כיתתיים, בניתוח של מקרי בוחן ובעבודה מעשית בה מתנסים באופן פעיל בבישול טיפולי במטבח.


נושאי הלימוד

 

  • תהליכים קוגניטיביים
  • ניתוח פעילות
  • היבטים בריפוי בעיסוק
  • תרפיה קבוצתית
  • מזון במסגרות חינוכיות
  • תיאוריית הכוחות
  • תיאוריות התפתחותיות
  • תנועה, רגש וחברה
  • הקשבה להיבטים רגשיים
  • יצירת מטבח טיפולי    
  • שילוב כלים אמנותיים בתרפיה    
  • ועוד


תנאי קבלה


תנאי הקבלה לקורס משתנים בין המוסדות. בחלק מן הקורסים, נדרש ניסיון של שנתיים לפחות בטיפול, בעדיפות לבעלי תואר שני, ואילו מסלולים אחרים מיועדים למורים מנוסים בעלי תעודת הוראה וניסיון בעבודה במוסדות חינוך. הקורס מיועד, בין היתר, לפסיכולוגים, לעובדים סוציאליים, לדיאטנים קליניים, למרפאים בעיסוק ולאנשי הוראה ולמורים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.


תעודה


משתתפים שמסיימים את הקורס בהצלחה זכאים לקבל תעודת גמר, שמוענקת מטעם מוסד הלימוד. כדי לקבל את הדיפלומה הם צריכים להיות נוכחים במרבית המפגשים ולהגיש תרגילים לאורך הקורס ואת העבודה המסכמת בסיומו. בחלק מן המוסדות הם צריכים גם להשתתף בהפעלה של קבוצה טיפולית קהילתית בבישול. יש לציין, שתעודת הגמר אינה מהווה הסמכה לבצע טיפול אלא משמשת ככלי טיפולי נוסף בלבד ומיועדת למטפלים מוסמכים או לאנשי חינוך מנוסים.

 


מוסדות

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב): מוסד הלימוד עורך קורס טיפול בבישול במסגרת שלל התכניות ללימודי תעודה שמתקיימים בו. אורכו של הקורס הוא כשנה אחת והוא כולל התנסות מעשית נרחבת לצד לימוד תיאורטי של הטיפול באמצעות בישול.

 

  • מכללת אחוה - לימודי תעודה (סמוך לגדרה): קורס בישול ככלי חינוכי רגשי המתקיים ביחידת לימודי התעודה של מכללת אחוה מיועד למטפלים ולאנשי הוראה בעלי תואר ראשון או שני. בקורס, המתקיים במתכונת היברידית המשלבת שיעורים פורנטליים ומפגשים בזום, משולב פרקטיקום מעשי.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס טיפול בבישול?

רוצה לדעת יותר על קורס טיפול בבישול?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס טיפול בבישול
שאלות הגולשים בנושא
איפה ומתי מתקיים הקורס טיפול בבישול?
קורס טיפול בבישול במרכז
קורס טיפול בבישול
תעודה בטיפול בבישול לפסיכולוגית חינוכית מומחית