רוצה פרטים על ניהול ומדעי המדינה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ניהול ומדעי המדינה

רוצה לדעת על ניהול ומדעי המדינה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודים לתואר ראשון: ניהול ומדעי המדינה

אם אתם מתעניינים בפוליטיקה, ממשל, מנהיגות ומנהל ציבורי, לימודי מדעי המדינה  יכולים להיות מסלול מתאים עבורכם. רבים מחברי הכנסת, הדיפלומטים והעוסקים במלאכה הפוליטית למדו את התחום. בלימודים אלה חוקרים ומנתחים לעומק תהליכים מדיניים, תיאוריות פוליטיות ועוד. כאשר משלבים לימודים אלו עם לימודי ניהול מתקבל תואר בעל עוצמה גדולה מאוד.

 

אנשי עסקים ופוליטיקאים הם האנשים המניעים את העולם כיום, ועל מנת להבין כיצד הם פועלים (או להפוך לאחד מהם), יש צורך בהשכלה אקדמית מתאימה. אלה הם שני תחומים המשפיעים על חיינו ברמה היום יומית ולכן הם כה חשובים.

העיסוק בניהול הוא מורכב ויש צורך בהבנה בתחומים רבים על מנת להפוך למנהל טוב. כלכלה, חשבונאות, שיווק ואפילו משפט - כל אלה הם חלק בלתי נפרד מעולמו של המנהל או איש העסקים. יש צורך בידע נרחב בתחומים הללו, ואכן - בלימודי ניהול שמים בדרך כלל דגש על לימודי כלכלה, חשבונאות ושיווק. בתחום מדעי המדינה עוסקים הסטודנטים במחקר לעומק של היבטים שונים, ברמה של מדינות, משטרים, תרבויות ומנהיגים תוך, ניסיון להבין לעומק מהלכים פוליטיים, מדיניים וציבוריים. השילוב של שני המקצועות הללו הוא מרתק מכיוון שבתחום המדיני יש היבטים עסקיים וניהוליים ולהיפך. לאדם המתמחה בשני התחומים הללו יתרון גדול בשוק הבודה.

ברוב האוניברסיטאות ניתן ללמוד כיום ניהול ומדעי המדינה (בחלק מהמוסדות חוג זה נקרא ממשל) במסגרת דו חוגית. ישנם גם מספר מכללות שפתחו מסלולים משולבים כאלה. המטרה העיקרית של הלימודים לתואר ראשון במסלול זה היא להכשיר אנשי מקצוע איכותיים בתחומים הללו. התואר המשולב מקנה מגוון רחב של כלים, ומאפשר לבוגרים להמשיך לתארים מתקדמים באחד משני התחומים או להשתלב בשוק העבודה בתום הלימודים.

 
מה לומדים?

 

בתואר משולב זה הסטודנטים לומדים על תיאוריות וכלים עסקיים ובמקביל נחשפים לתהליכים פוליטיים וחברתיים. הם מתוודעים למושגים מרכזיים בענפי הממשל והעסקים, לומדים על יחסים בין מדינות, סוגי משטרים ותופעות של שינוי חברתי. כמו כן, נרכש ידע בענפים משיקים הרלוונטיים לעבודתם של יזמים ומנהלים כגון שיווק, מימון, משאבי אנוש וכדומה.

 

 

נושאי לימוד

  • תורת המימון
  • משאבי אנוש
  • קביעת מדיניות
  • מדעי ההתנהגות
  • תנועות חברתיות
  • יזמות במגזר הציבורי
  • תהליכי קבלת החלטות
  • סוציולוגיה של הפוליטיקה
  • ועוד

 

כמה זמן לומדים?


ברוב המוסדות אורך התכנית הוא כשלוש שנים, ישנם מוסדות המאפשרים ללמוד בתכנית מואצת שאורכה כשנתיים וחצי, שבה לומדים בסמסטרים רצופים גם בחודשי הקיץ. ברבים מן המוסדות מציעים מתכונת לימודים גמישה שבה ניתן ללמוד גם בשעות אחר הצהריים והערב, מה שיכול להתאים למעוניינים לשלב את התואר עם עבודה.

היכן לומדים?

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): ניתן לשלב שני מקצועות אלה במתכונת דו חוגית באוניברסיטה הפתוחה, בשילוב עם לימודי יחסים בינלאומיים. הלימודים מתאימים גם לסטודנטים עובדים.

 

  • המכללה האקדמית צפת: זוהי אחת ההתמחויות שבהן יכולים לבחור סטודנטים בתכנית ללימודים רב תחומיים לתואר ראשון. הסטודנטים לומדים נושאים בפוליטיקה, מנהל ציבורי, יחסים בינלאומיים ועוד.

 

  • מכללת רמת גן: זהו אחד ממרכזי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה. הלימודים מתקיימים במתכונת בוקר או ערב. הסטודנטים יכולים לבחור שילובים דו חוגיים נוספים.

 

מהם תנאי הקבלה?


ברוב המקרים מועמדים יכולים להתקבל על סמך בגרות מלאה בממוצע 80 ומעלה וציון בפסיכומטרי. ישנם מוסדות המאפשרים קבלה ללא פסיכומטרי. כמו כן, לעיתים יש צורך בראיון אישי לבדיקת ההתאמה לתכנית. מועמדים שאינם עומדים בדרישות הסף יכולים לנסות לשפר את סיכוייהם בעזרת לימודים במכינה קדם אקדמית.

 


השתלבות בתעשייה לאחר הלימודים

 

הבוגרים יוכלו להמשיך לתואר שני בשני התחומים הללו, או להשתלב מייד בתום הלימודים בשוק העבודה. ניתן להשתלב בתחומי הפיננסים, שוק ההון או כמנהלי השקעות, במגזר הפרטי או הציבורי. בהמשך הקריירה, יוכלו הבוגרים להשתלב בעמדות מפתח ניהוליות במיטב החברות במשק הישראלי. הבוגרים שיעדיפו קריירה בתחום מדעי המדינה, יוכלו להתפתח לכיוונים נוספים כמו השתלבות בפעילות הפוליטית של מפלגות שונות, ייעוץ מדיני לחברות כלכליות, חוקרים מכוני המחקר, עובדים במשרדי ממשלה שונים (בעיקר משרד החוץ) ועוד.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ניהול ומדעי המדינה?

רוצה לדעת יותר על ניהול ומדעי המדינה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור