תואר שני בקרימינולוגיה

מחפש/ת מידע על לימודים? תואר שני בקרימינולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך! 

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, מסלולים ועוד. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
תואר שני בקרימינולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בקרימינולוגיה

 

אין הרבה תחומים באוניברסיטה שהם כל כך מרתקים כמו תחום הקרימינולוגיה. מה יותר מעניין מהתנהגות בני אדם ועוד התנהגות עבריינית אשר חורגת מהנורמות הרגילות? כל מי שעוסק בתחום חשוב זה, לומד להכיר עולם זה ומנסה להבין לעומק מהם הגורמים השונים לסטיות נורמטיביות בהתנהגות של בני אדם, תוך שימת דגש על שיטות שונות של מניעה, ענישה, טיפול, שיקום ועוד.

 

קרימינולוגיה עוסקת בהיבטים הסוציאליים, המשפטיים, הפסיכיאטריים והפסיכולוגיים של הפשיעה. הלימודים לתואר שני בקרימינולוגיה מעמיקים את הידע של העוסקים בתחום בהבנת הנפש האנושית ובהתנהגות עבריינית של בני האדם. השכלה זו מכשירה את הקרימינולוגים לעסוק בעבודות טיפוליות ומחקריות ולמלא תפקידים משטרתיים כמו חקירה, בילוש וייעוץ.

 

 

תואר ראשון בקרימינולגיה נמשך 3 שנים ורבים מהבוגרים בוחרים להמשיך ללימודים מתקדמים יותר - תואר שני בקרימינולוגיה. אז אם אתם בוגרי תואר ראשון בתחום זה או בתחומם משיקים (סוציולוגיה, מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה ועוד), תואר שני בקרימינולוגיה יכול להתאים לכם במיוחד. 

 

מסלולי לימוד

 

הלימודים נחלקים לכמה מגמות התמחות: קלינית, חברתית-שיקומית, מחקרית ועיונית. כל מגמה כוללת תכנים ייחודיים לה ומכוונת להשגת מטרה מסויימת . ברוב המגמות, מלבד המגמה העיונית, ישנה חובת כתיבת תזה מחקרית.

 

בין מסלולי ההתמחות בלימודי קרימינולוגיה לתואר שני:

 

  • תואר שני בקרימינולוגיה קלינית - התמחות זו מאפשרת לבוגריה להשתלב בתחומי הרווחה, בריאות הנפש, האכיפה והענישה. התוכנית מקיפה נושאים מגוונים ובהם פסיכופתולוגיה, סוגיות קרימינולוגיות , גישות רפואיות ועוד.

 

 

  • תואר שני בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה: התמחות בקרימינולוגיה וחוק - ההתמחות מעניקה לסטודנטים ידע עיוני ומחקרי נרחב בתחום הקרימינולוגיה וכן הכרות עם סוגיות מתחומי הסטייה, הפשיעה, עבריינות נוער ומערכת המשפט.

 

 

קריירה בתחום קרימינולוגיה

 

בוגרי תוכניות הלימוד לתואר שני בקרימינולוגיה יכולים להשתלב כקרימינולוגים בכירים במערכות חינוך ורווחה טיפוליות, בשרות בתי הסוהר, במשטרה, בבתי המשפט, במכוני בילוש, במוסדות שיקום וגמילה, בשירות מבחן וכן לעסוק בתחום המחקר.

 

הלימודים לתואר השני בקרימינולוגיה מציעים מגוון קורסים העוסקים בהיבטים תיאורטיים ויישומיים של רצח ואלימות בטיפול בטראומה ואובדן, עבירות מין, פרופיל אות, מאפייני עבירות, אנתרופולוגיה יישומית, עקרונות להערכת מצב, עבודה עם מתבגרים תיאוריות מתקדמות בקרימינולוגיה, טיפול בבני נוער בסיכון, מתודולוגיות מתקדמות קרימינולוגית, אכיפה, ענישה ושיקום, עבריינות נוער ועוד.

 

פעמים רבות תחום הקרימינולוגיה נלמד בשילוב עם תחומים כמו סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, שמספק לסטודנטים השכלה רב תחומית ומאפשרת להם להשתלב בתחום החברתי, השיקומי או הקליני.

 

קהל יעד

 

לימודי תואר שני בקרימינולוגיה מיועדים לקדם ולמקד את הסטודנטים מבחינה מקצועית ולסיייע להשתלבותם במחקר אקדמי. לימודים אלה מיועדים בעיקר לבוגרי תואר ראשון בקרימינולוגיה ולבוגרי תואר ראשון מתחום העבודה הסוציאלית, הפסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, הסוציולוגיה או המשפט.

 

 

מתכונת הלימוד

 

המסלולים נמשכים בדרך כלל כשנתיים, אך כמו ברוב התארים השניים, ניתן לפרוש אותם גם על פני תקופה ארוכה יותר. חשוב להדגיש כי במסגרת תואר שני ניתן ללמוד במסלול ללא תזה או במסלול עם תזה (המאפשר לאחר מכן המשך ללימודי תואר שלישי).
 

מוסדות

 

מסלולי תואר שני בקרימינולוגיה מתקיימים באוניברסיטאות ובמכללות מגוונות בארץ. בין המוסדות:

 

  • המכללה האקדמית אשקלון: המכללה מציעה תכנית לתואר שני בקרימינולוגיה ואכיפת החוק לתואר MA. מסלול זה מציע לסטודנטים ללמוד בהרחבה על מודלים ומדמות בארגוני אכיפת חוק בישראל. כמו כן, המכללה מציעה תכנית תואר שני בעבודה סוציאלית לתואר MSW.

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון: באוניברסיטה תכנית לתואר שני בקרימינולוגיה קלינית המתקיימת במסלול עם תזה שאורכו שנתיים. במהלך התכנית הסטודנטים מתוודעים להיבטים קליניים, עיוניים ומעשיים בענפים רבים הרלבנטיים לתחום, בהם עבריינות מין והתמכרויות.

 

  • אוניברסיטת חיפה: בבית הספר לקרימינולוגיה של אוניברסיטת חיפה מציעים מספר מסלולים לתואר שני בקרימינולוגיה: תואר שני בקרימינולוגיה התמחות בחקר הפשיעה, חברה ומשפט; ותואר שני בקרימינולוגיה בהתמחות חקר ההתמכרויות. כמו כן פועל מסלול לתואר שני בקרימינולוגיה לבוגרי לימודי משפטים.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): התואר השני בקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית פועל במסגרת הפקולטה למשפטים, שמציעה גם תכניות מגוונות לתואר שני במשפטים. המסלולים בהם ניתן ללמוד בתחום הקרימינולוגיה: תואר שני בקרימינולוגיה במסלול מחקרי; תואר שני בקרימינולוגיה בהתמחות אכיפת חוק; תואר שני בקרימינולוגיה ומדע פורנזי (במסלול מחקרי או עיוני); ותואר שני בקרימינולוגיה במסלול עיוני.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן ניתן ללמוד לתואר שני בקרימינולוגיה במספר מגמות. במסלול ללא תזה ניתן ללמוד בתכנית תואר שני בקרימינולוגיה עיונית. בתכנית מחקרית אפשר ללמוד בתואר שני בקרימינולוגיה קלינית, תואר שני בקרימינולוגיה שיקומית חברתית או תואר שני בקרימינולוגיה מחקרית.


אפשרויות תעסוקה בהמשך

 

בוגרי תואר שני בקרימינולוגיה יוכלו להשתלב בעבודה מחקרית באקדמיה או להשתלב במגזר הציבורי - בשרות בתי הסוהר, במשטרה ובמוסדות ממשלתיים ועירוניים אחרים.

 

מלבד זאת, המעוניינים יוכלו גם להשתלב בפרויקטים של שיקום שכונות ובפיתוח אזורי וקהילתי.
 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בקרימינולוגיה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בקרימינולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד תואר שני בקרימינולוגיה
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
תואר שני בקרימינולוגיה
(10) 4.1
תמיר

תמיר

27/01/2024
5/ 2

המכללה האקדמית אשקלון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

המרצים נחמדים, הספרייה הקפטריה, המחשבים והסטודנטים פחות

על הקמפוס

קמפוס לא מושקע ספריה לא נוחה יש דשא מרווח והסמנים נחמדים

טיפים

לחפש מוסדות אחרים, לבקש לדבר עם סטודנטים מהעבר. לדאוג למגורים נוחים באזור ייקח הרבה זמן

מיכאל

מיכאל

25/10/2018
5/ 5

המכללה האקדמית אשקלון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהב את המשפחתיות שיש במכללת אשקלון, אוהב את היחס החם שנותנים המרצים במכללה. פחות אוהב את כמות העבוד קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס חדש יפה ויש בו תנאים טובים מאוד לסטודנטים, בנוסף האגודה דואגת מאוד לסטודנטים ועושים המון הווי קרא עוד...

טיפים

ממליץ להשקיע בלימודים להפיק את המירב מכל קורס כי נותנים שם כלים להמשך. ממליץ ללמוד טוב למבחנים של מו קרא עוד...

רותם ריקה

רותם ריקה

06/09/2017
5/ 3

אוניברסיטת בר-אילן

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

סביבה נחמדה, אחלה של סטודנטים, אווירה טובה. אגודה משקיעה. לא אוהבת את הגודל של המקום, הניכור והפרוצ קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס גדול מדי. רוב הכיתות לא מאובזרות כראוי - מבחינת מזגן, מחשב בכיתה, שקעים, שולחנות... אין כמעט ס קרא עוד...

טיפים

לבחור את התחום אותו אתם רוצים ללמוד רק אחרי בירור מעמיק עם עצמכם. לא לבזבז זמן על לימודים שלא באמת מ קרא עוד...

שאלות הגולשים בנושא
חברתית או קלינית - תואר שני בקרימינולוגיה
המשך לתואר שני בקרימינולוגיה
תואר שני בקרימינולוגיה - אפשרויות תעסוקה
תנאי קבלה לתואר שני בקרימינולוגיה קלינית
ממדעי ההתנהגות לתואר שני בקרימינולוגיה
ניסיון תעסוקתי כתנאי לתואר שני בקרימינולוגיה קלינית בבר אילן
ללמוד לתואר שני בקרימינולוגיה בבר אילן או בעברית?