רוצה פרטים על לימודי סטטיסטיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בסטטיסטיקה

רוצה לדעת על לימודי סטטיסטיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי סטטיסטיקה לתואר ראשון

 

סטטיסטיקה היא תחום העוסק באיסוף נתונים, ניתוח כמותי והסקת מסקנות. הסטטיסטיקה מאפשרת בחינת משתנים קבועים ומשתנים בקבוצת מחקר או במדגם מייצג כשבסופו של תהליך מגיעים להסקה סטטיסטית. לימודי סטטיסטיקה מכשירים את הסטודנטים לערוך מגוון ניתוחים סטטיסטיים, פשוטים ומורכבים.

 

 

במהלך לימודי הסטטיסטיקה נחשפים הסטודנטים למגוון כישורי חשיבה סטטיסטית וכן לכלים מעשיים ועיוניים שדרושים להבנה ולניתוח של מערכות מורכבות, שדורשות איסוף וניתוח נתונים ונמצאות בתנאי אי ודאות. הכלים בהסתברות, סטטיסטיקה וחקר ביצועים משמשים לפיתוח, למחקר ולעבודה במגוון תחומים כמו למשל: ביולוגיה, רפואה, הייטק ומחשבים, כלכלה, חקלאות, פיזיקה, מדעי המדינה, תעדייה, פסיכולוגיה, חינוך, ניהול, עבודה סוציאלית ועוד.

 

תוכניות הלימוד השונות מתמקדות בהבנת המקריות -הסתברות, דרכי ניתוח הנתונים השונות -סטטיסטיקה ובמגוון שיטות הייעול -חקר הביצועים. בסיום לימודי תואר ראשון בסטטיסטיקה יהיו מוכשרים הבוגרים לעסוק בתחומי הסטטיסטיקה וההסתברות.

 

מסלולי הלימוד בסטטיסטיקה

 

ניתן ללמוד סטטיסטיקה במגוון מוסדות לימוד, במבחר במסלולים לתואר ראשון תלת שנתי, במתכונת חד חוגית או דו חוגית. לימודי סטטיסטיקה כוללים מגוון נושאים, מהם: פיננסים, אקטואריה, בנקאות, קרנות פנסיה, חשבון אינפיניטיסימלי, ביטוח, הסתברות, מודלים סטטיסטיים,לוגיקה מתמטית, הסקה סטטיסטית, תורת המידה, תוכנות סטטיסטיות, מתמטיקה דיסקרטית, תכנות, מבנים אלגבריים, אלגברה לינארית, מבוא לטופולוגיה, פונקציות מרוכבות, משוואות דיפרנציאליות, לוגיקה מתמטית, טופולוגיה, סטטיסטיקה עיונית, לוגיסטיקה, תורת ההתפלגויות, סטטיסטיקה, תורת הקבוצות, ועוד.

 

משך הלימודים

 

לימודי סטטיסטיקה מתפרשים על פני שלוש שנים. בתום לימודי הסטטיסטיקה יהיו זכאים הבוגרים לתואר B.A. או תואר במתמטיקה.

 

מרבית התכניות משלבות בין קורסים עיוניים לתכנים מעשיים וכמו כן נערכים סמינרים בהם ניתן לחקור לעומק היבטים שונים בסטטיסטיקה. חלק ממוסדות הלימוד מאפשרים לשלב את הלימודים עם חוג נוסף כתכנית דו חוגית, למשל עם לימודי לוגיסטיקה או לימודי כלכלה או לימודי ניהול.

 

תואר ראשון בסטטיסטיקה ניתן ללמוד, בין השאר, במוסדות הלימוד הבאים:

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע): בבן-גוריון ניתן לקחת חלק בתכנית סטטיסטיקה וניתוח נתונים, מסלול דו מחלקתי שבו משלבים לימודי סטטיסטיקה יחד עם לימודים בחוגי מדעי החברה, מדעי הרוח או ניהול ומפתחים מיומנויות מגוונות לניתוח דאטה.

 

  • אוניברסיטת חיפה: באוניברסיטת חיפה מתקיימים לימודי סטטיסטיקה בתכנית משולבת עם לימודי לוגיסטיקה. הסטודנטים לומדים על ניתוח צרכים כלכליים ותפעוליים של ארגונים במשק ועל צמצום תופעות שעלולות לגרום לחוסר ודאות ולהפסדים.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): התכנית מספקת לסטודנטים ידע נרחב בניתוח נתונים ובפתרון בעיות מתחומים משיקים כמו מדעי המחשב, מתמטיקה ואף מדעי הטבע. האוניברסיטה מפעילה גם מסלול מיוחד בסטטיסטיקה בדגש ניהול סיכונים פיננסיים ואקטואריה, בו מתכוננים גם לבחינות איגוד האקטוארים.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: במוסד הלימוד מציעים תכנית לימודי סטטיסטיקה וחקר ביצועים, שסוקרת מגוון שיטות וכלים ממוחשבים לניתוח נתונים ולמציאת פתרונות בתחומים שונים. הסטודנטים עוסקים גם בשימושי הסטטיסטיקה בתחומים כמו מדעים, רפואה וביולוגיה.
     

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה ללימודי סטטיסטיקה כוללים את התנאים הבאים:

 

  • מתמטיקה ברמה של 4 או 5 יחידות בציון 70 לפחות וציון פסיכומטרי.
  • בנוסף, הסטודנטים בלימודי סטטיסטיקה נדרשים להשתתף בקורסים במתמטיקה שאינם נכללים במניין שעות החטיבה. מהם: חשבון אינפיניטסימלי 1 ו-2 ומבוא לאלגברה 1.

 

* תנאי הקבלה עשויים להשתנות בין מוסדות הלימוד. כמו כן, קיימים גם מספר מסלולים המאפשרים קבלה ללימודי סטטיסטיקה ללא פסיכומטרי, על סמך הישגים גבוהים בתעודת הבגרות.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי לימודי סטטיסטיקה יוכלו להשתלב בתפקידים הקשורים ליישומי סטטיסטיקה, הסתברות וחקר ביצועים במכוני מחקר, באקדמיה, בהוראה או במוסדות פרטיים.

 

בנוסף, בפני הבוגרים פתוחים אפיקים מקצועיים בחברות ביטוח, בחברות השקעות, בקרנות פנסיה, בבנקים ובארגונים פיננסיים נוספים במגזר הציבורי והפרטי, שם יוכלו להשתלב בתפקידים בכירים שונים. כמו כן, הם מבוקשים בחברות הייטק וטכנולוגיה לתפקידי ייעוץ וניהול מערכים סטטיסטיים. מי שמעוניינים בכך יכולים גם להמשיך לתארים מתקדמים במקצועות המדעים המדויקים (כמו מתמטיקה, מדעי המחשב או חקר הביצועים), מדעי החברה או הכלכלה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי סטטיסטיקה?

רוצה לדעת יותר על לימודי סטטיסטיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור