רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

כמה באמת מרוויח פסיכולוג בישראל?

רוצה לדעת על שכר פסיכולוג? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


משכורת פסיכולוגים - משתלם להיות פסיכולוג?

 

פסיכולוגיה היא תחום רחב וותיק, הכולל בו פעילויות של ייעוץ, הערכה ואבחון אישיותי. אפשרויות התעסוקה בתחום הפסיכולוגיה מגוונות וכוללות עבודה במרפאות לבריאות הנפש, בבתי חולים, בקופות חולים השונות, בתחנות עירוניות ועוד. פסיכולוגים רבים בוחרים גם לעבוד בתחום במכונים פרטיים ובקליניקות פרטיות ברחבי הארץ במטרה להגדיל את רמת הכנסתם.

 

מי שקרא את זה קרא גם:

 

 

רמות השכר בתחום

 

 
 סוג המשרה
 
0-5 שנות ניסיון
 
5-10 שנות ניסיון
 
פסיכולוג קליני
 
6,000-9,000 ₪ בחודש
 
10,000-15,000 ₪ בחודש
 
פסיכולוג חינוכי
 
 
6,000-7,000 ₪ בחודש
 
 
10,000-15,000 ₪ בחודש
 
 
פסיכולוג חברתי/ ארגוני
 
9,000-13,000 ₪ בחודש
 
13,000-15,000 ₪ בחודש
 
מרצה לפסיכולוגיה
 
 
250-750 ₪ לשעה
 
 
13,000-20,000 ₪ בחודש
 
 
פסיכולוג מתמחה
 
27-30 ₪ לשעה
 
 
פסיכולוג עצמאי
 
300-1000 ₪ לשעת טיפול
 

* נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

 

רמות השכר שמרוויחים הפסיכולוגים נקבעות בהתאם לתחום ההתמחות ולמקום העבודה הנבחר. כך למשל פסיכולוגים העובדים בשירותי הממשלה, במכונים העירוניים ובמערכות החינוך מרוויחים שכר נמוך יחסית ואילו פסיכולוגים ארגוניים ותעסוקתיים מרוויחים בדרך כלל משכורות גבוהות יחסית, כפי שמאופיין בשוק הפרטי.

 

פסיכולוגים קליניים שעובדים בבתי חולים ממשלתיים ובמרכזי ייעוץ מקבלים משכורות של עובדי מדינה אשר גובהן נקבע בהתאם להיקף המשרה, הוותק התעסוקתי והדרגה המקצועית. פסיכולוגים קליניים, לעומת זאת, העובדים בקליניקות פרטיות יכולים לדרוש ממטופליהם מאות שקלים לשעת טיפול בודדת.

 

פסיכולוג תעסוקתי - ארגוני


פסיכולוג תעסוקתי, שידוע לעיתים גם בשם פסיכולוג ארגוני, עוסקים בתהליכים נפשיים, התנהגותיים ורגשיים של עובדים במגזר הארגוני והעסקי. תפקידם לסייע לשפר את ההתנהלות במקומות העבודה, להגביר מוטיבציה ולסייע להגיע ליעדים. כמו כן, הם אחראיים על מיון ואבחון עובדים, עריכת מבחנים תעסוקתיים ופיתוח של תכניות הדרכה לעובדים. פסיכולוגים אלה משתכרים בין 10,000 - 13,000 שקלים בשנים הראשונות ולאחר מספר שנים יכולים להעלות את המשכורות לטווח שבין 13,000 - 14,000 שקלים לחודש בממוצע.

 

פסיכולוג התפתחותי


פסיכולוג התפתחותי בדרך כלל משתלב במסגרות לטיפול ואבחון לגיל הרך, כגון מרכזי התפתחות הילד, מרכזי שיקום ותרפיה ועוד. תפקידם לאבחן קשיים התפתחותיים אצל תינוקות ופעוטות וכן לאתר מצבי סיכון. חלק מאנשי המקצוע עוסקים גם בהדרכת הורים, טיפולים קבוצתיים והדרכות לצוותים חינוכיים בגנים ומוסדות.


במגזר הציבורי, המשכורות משתנות בהתאם למתח הדרגה, ועל כך נוספת תוספת לפי הוותק המקצועי. מי שמכהנים גם בתפקידים ניהוליים, כגון פסיכולוגים בכירים או של מחוז, מקבלים גם גמול ניהולי. בהסתדרות המח"ר (אקדמאים במדעי החברה), פעלו לאורך השנים לעיגון ולהסדרה של נושא זה.


בסקטור הפרטי המשכורות משתנות, בהתאם לוותק של המטפלים ולקהל הלקוחות שלהם. מטפלים מצליחים הם לרוב כאלה שיש להם קהל מטופלים גדול וקבוע. המשכורות הממוצעות לעובדים אלה נעות בין 10,000 - 15,000 שקלים בחודש.


פסיכולוג חינוכי


שכרם של פסיכולוגים חינוכיים נחשב נמוך יחסית לזה של פסיכולוגים קליניים, אולם עדיין נחשב לגבוה מן הממוצע במשק, בעיקר לעובדים ותיקים ומנוסים. מרבית העובדים משתכרים בין 10,000 - 15,000 שקלים לחודש. מטפלים אלה משתלבים במוסדות חינוכיים, מרכזי אבחון ומסגרות נוספות ועוסקים באבחון וסיוע לילדים ולבני נוער. הם עוסקים גם בסוגיות כגון עריכת אבחון דידקטי, התמודדות עם קשיים רגשיים, ועבודה מול הורי התלמידים. חלק מאנשי המקצוע משתלבים בשפ"ח, או שירות פסיכולוגי חינוכי, מסגרות טיפוליות שמציעות שירותי תרפיה לתלמידים במסגרות חינוכיות.

 

מתמחה בפסיכולוגיה קלינית


אחד השלבים בדרך לקבלת רישיון הפסיכולוג הקליני הוא השלמה של סטאז'. את הסטאז' ניתן לרכז בשנתיים ולבצע במשרה מלאה או לפרוש אותו על פני כארבע שנים במשרה חלקית. שכר מתמחים בתחום הקליני נע בין 27 - 30 שקלים שעה בדרך כלל. השכר החודשי הממוצע של המתמחים בתחום זה הוא כ - 7,000 שקלים. מבין המקצועות האפשריים להתמחות, בתחום הקליני משכורות המתמחים נחשבות לגבוהות יותר בהשוואה לענפים אחרים, כגון התחום החינוכי או השיקומי.

 

מה צריך ללמוד כדי להיות פסיכולוג?

 

הפסיכולוגיה נחלקת למספר תחומים ובהם פסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה שיקומית ועוד. פסיכולוגים ארגוניים משתלבים בדרך כלל במכוני גיוס והשמה ובארגונים גדולים במשק ופסיכולוגים שיקומיים עובדים עם אוכלוסיות שונות כמו נכים, קשישים, בעלי פיגור שכלי ועוד. כדי לעבוד במקצוע, אין די בתואר ראשון, אלא יש צורך להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה ולעבור התמחות. 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד בתחום
שאלות הגולשים בנושא
במה ניתן לעבוד אחרי תואר ראשון בפסיכולוגיה?
האם כדאי ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה בעמק יזרעאל?
לימודי פסיכולוגיה דו חוגי - אילו שילובים מומלצים?
שילוב לימודי פסיכולוגיה וביולוגיה
מכתבי המלצה לצורך קבלה לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית
ציון מתא"ם 80 מספיק לקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה שיקומית?
לימודי פסיכולוגיה או סוציולוגיה - מה עדיף?