רוצה פרטים על דרמה תרפיה לימודים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

דרמה תרפיה - לימודים לתואר שני או לתעודת מטפל

רוצה לדעת על דרמה תרפיה לימודים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי דרמה תרפיה

ריפוי במרכז הבמה

שיטת הדרמה תרפיה משתייכת לגישות בטיפול באמנות והיא מתמקדת בכלים מן התיאטרון והמשחק כדי לסייע בבעיות רגשיות ונפשיות מגוונות. המטפלים בדרמה משלבים עבודה יצירתית במהלך התרפיה, שבה המטופלים מעבדים קשיים, חוויות ורגשות באמצעות תרגילים מעולם המשחק.

 

מה בין דרמה תרפיה לפסיכודרמה?

חשוב לעשות סדר ולהבחין בין המושגים דרמה תרפיה ופסיכודרמה. בפסיכודרמה העבודה הטיפולית מתקיימת על ידי המחזה של סיטואציות אמתיות, שהן חלק מעולם החוויות וההתרחשות בחיי המטופלים. כמו כן מתקיימים תרגילים בחילוף תפקידים, שמטרתם לסייע למטופלים להבין באופן מעמיק יותר את העולם הפנימי של דמויות מפתח בחייהם. הפסיכודרמה מסייעת גם לתהליכי גישור ויישוב סכסוכים בארגונים ובקבוצות.

 

לעומתה, גישת הדרמה תרפיה נעזרת בהמחזת מצבים או דמויות פרי הדמיון, כדי לאפשר עבודה שהיא מרוחקת במאפייניה מרגשות כאובים, כאשר מושם דגש על קונספט ההרחקה הפסיכולוגי. לאורך תהליך התרפיה המטופלים אינם חייבם בהכרח לשוחח על חוויותיהם האישיות או על יחסיהם עם הקרובים להם, אלא הם חופשיים לדון במצבים כלליים יותר אם הם מעוניינים בכך ודרכם לעבד חוויות אישיות.


תכנית הלימודים

במהלך קורסים בדרמה תרפיה המשתתפים לומדים על תיאוריות מגוונות מעולמות הפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות ובמקביל בוחנים תהליכים וכלים בתיאטרון לצד סוגיות מעולם התרפיה באמנות. הם דנים בתהליכי תרפיה רגשית והתנהגותית שדרכה הם יכולים לסייע למטופלים לשפר יחסים בין אישיים, להתמודד עם משברים ולעבד חוויות כאובות וקשות. נלמדים עקרונות להתאמת הטיפול לאוכלוסיות שונות, כגון קבוצות גיל מגוונות. הם גם מפתחים זהות מקצועיות כתרפיסטים ועוסקים בדילמות ואתגרים ביחסי המטפלים והמטופלים. חלק מן הקורסים עוסקים גם בשילוב בין גישת הדרמה תרפיה לבין שיטות תרפיה נוספות, כגון טיפול במשחק. אחרים מעניקים למשתתפים כלים יצירתיים מענפים כגון תיאטרון בובות, תיאטרון קהילתי או תיאטרון פרינג'.

 

מסלולי לימוד אפשריים

 

ניתן לבחור בין תכניות לימודי תעודה בדרמה תרפיה לבין תכניות לתואר שני בדרמה תרפיה, אשר נלמדות במסגרת תואר שני בטיפול בהבעה וביצירה -

 

  • קורס דרמה תרפיה: לרוב מדובר בהכשרות בהיקף של מספר חודשים, אלה הן תכניות לימודי תעודה אשר מיועדות למטפלים מנוסים שמעוניינים להרחיב את סל הכלים שברשותם ולהוסיף גישות נוספות לעבודתם בקליניקה. חלק מן הקורסים מתאימים גם למי שעוסקים בתחום האמנות והיצירה ומעוניינים לרכוש ניסיון טיפולי.

 

  • תואר שני בדרמה תרפיה: תכניות התואר השני עוסקות בשילוב שבין עקרונות הפסיכותרפיה לעבודה יצירתית והם נפרשים לרוב על פני שנתיים שבהן אפשר לפתח גם את יכולות המחקר הטיפולי. תכניות אלה מיועדות לאקדמאים מענפים טיפוליים וחינוכיים, שיש להם ניסיון בעבודה טיפולית במסגרות מוכרות. המסלולים משלבים עשייה מעשית נרחבת והכשרה בשדה.

 

מתכונת הלימוד

 

בדרך כלל נע משך הקורסים בין מספר חודשים לשנה אחת. לעיתים מתקיים מפגש שבועי אחד ולעיתים מספר מפגשים במהלך השבוע. יום או יומיים נוספים במהלך השבוע מוקדשים לרוב לביצוע של התנסות מעשית טיפולית.

חלק נכבד מן ההכשרות מתקיים דרך סימולציות וסדנאות שבהן ניתן להכיר מקרוס את טכניקות העבודה. הכשרות רבות כוללות התנסות מעשית שבה מדריכים קבוצות מטופלים או מטופלים פרטניים וכך צוברים ניסיון מעשי כמטפלים בדרמה. במוסדות לימוד רבים, ההכשרה המעשית מתקיימת במוסדות טיפוליים או במסגרות חינוך, והיא מאפשרת לתכנן מהלך טיפול או אבחון וליישם אותם באופן פרקטי בשטח.


נושאי לימוד

 

  • חיבור למשאבים פנימיים
  • תיאטרון פלייבק
  • נרטיבים והתפתחות אישית
  • דרמה תרפיה לילדים
  • תהליכים דרמטיים קבוצתיים
  • תרפיה באמנות חזותית
  • התמודדות עם לקויות למידה
  • מיומנויות הערכה ואבחון   
  • עבודה עם אוכלוסיות מוחלשות   
  • ועוד


תנאי הקבלה

כדי להתקבל לתואר שני בדרמה תרפיה במוסדות השונים יש צורך בתואר ראשון בענפים טיפוליים או חינוכיים, או בתואר בתחומי האמנות. ממוצע הציונים הנדרש הוא לרוב 85 ומעלה. יש צורך בידע קודם בתחום הפסיכולוגיה, כאשר מועמדים שאינם בעלי רקע בתחום נדרשים לקורסי השלמה לפי קביעת מוסד הלימוד. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי ניסיון פרקטי מקצועי באמנויות הבמה ובתחום הדרמה. לרוב יש צורך בהצגת קורות חיים והמלצות מגורמים מקצועיים.

 

קורסים בדרמה תרפיה מיועדים לרוב לאנשי חינוך ולמטפלים. מתקיימים ראיונות קבלה אישיים או וועדות קבלה במוסדות הלימוד כדי לבחון את מידת ההתאמה לתכניות.

 


דרישות לימוד

כדי להשלים את הקורסים או התכניות האקדמיות בהצלחה המשתתפים צריכים לעמוד בדרישות שונות שמציבים מוסדות הלימוד. לרוב יש צורך לעמוד בחובות נוכחות ולהגיש מטלות ותרגילים שונים לאורל ההכשרה. בחלק מן המקרים מתקיימות בחינות גמר מעשיות ועיוניות. בתכניות האקדמיות מוצבים תנאים נוספים לקבלת תעודת הסמכה כמטפלים בדרמה. תנאים אלה כוללים, בין היתר, השלמה של כ - 960 שעות עבודה מעשית בשטח לאחר הלימודים.

 

מוסדות לימוד

 

 

  • המכללה האקדמית תל חי: במסגרת המכון ללימודי דרמה תרפיה במכללה זו, מוצעת תכנית הכשרה לתעודת מטפל בתחום. למכון זה שלוחות גם בכפר הירוק בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה, וכן במכללת מג'אר. לעתים התכנית מתקיימת רק באחת מן השלוחות.

 

  • אוניברסיטת חיפה: מציעה מסלול ללימודי תואר שני בתחום. משך הלימודים הוא שנתיים, אך לאחר סיום התואר נדרשים הסטודנטים להשלים שנה נוספת של התמחות מעשית. בתכנית זו ניתן לבחור בין מסלול שאינו מחקרי ובין מסלול מחקרי, שבו כותבים עבודת תזה, ואז נוספת שנה ללימודים (שנה שלישית).

 

 

  • המכללה האקדמית לחברה ואמנויות: במכללה זו מציעים תכנית ללימודי תואר שני בדרמה תרפיה, בהיקף של 39 נקודות זכות לתואר. בבית הספר שמים דגש גם על לימודים באוריינטציה קהילתית וחברתית.

 

 

  • היחידה ללימודי חוץ - המכללה לעסקים: היחידה עורכת קורס טיפול בדרמה ואמנות היקפו 48 שעות אקדמיות והוא משלב עשייה מעשית רבה בתחומים שונים לטיפול יצירתי, בגישות כגון פסיכודרמה, ביבליותרפיה, טיפול בציור ועבודה עם משפחות.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על דרמה תרפיה לימודים?

רוצה לדעת יותר על דרמה תרפיה לימודים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד דרמה תרפיה לימודים
שאלות הגולשים בנושא
השלמה לתואר שני בדרמה תרפיה
דרמה תרפיה - תואר שני או קורסים
היכן מתקיים תואר שני בדרמה תרפיה?