רוצה פרטים על פסיכומטרי ללקויי למידה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

פסיכומטרי ללקויי למידה

רוצה לדעת על פסיכומטרי ללקויי למידה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פסיכומטרי ללקויי למידה

 

לפי הערכת מומחים בתחום, כ-10% מהאוכלוסייה מתמודדים עם קושי ברכישת מיומנויות למידה בקריאה, בחשבון ובכתיבה. קושי זה נגרם מסיבות נוירולוגיות ומוגדר כלקות למידה. ילדים המתמודדים עם לקות למידה משתלבים בדרך כלל במערכות החינוך הפורמאליות תוך קבלת סיוע והקלות מתאימות.

 

אנשים עם לקויות למידה בגילים בוגרים יותר עשויים להיתקל בקשיים בבחינה הפסיכומטרית ובלימודים האקדמאיים, והם זכאים לקבל תנאי למידה מותאמים לצורכיהם. לכן, ישנם מוסדות ומרכזים המכינים תלמידים לקורס פסיכומטרי ללקויי למידה.

 

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה נותן מענה לנבחנים עם לקות למידה ולאנשים עם מגבלות פיזיות או רפואיות אחרות, באמצעות היחידה לבחינות מותאמות. מטרת היחידה היא לסייע בידי המועמדים עם לקות הלמידה להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם במבחן פסיכומטרי תוך יישום התאמות והקלות, בהתאם לצורכים האישיים.

 

מוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ מציעים קורס פסיכומטרי ללקויי למידה, העוזרים לנבחן למקסם את הצלחתו בבחינת הפסיכומטרי, למרות הקשיים והמגבלות.

 

מה מטרת קורס פסיכומטרי ללקויי למידה?

 

מוסדות הלימוד שמים להם למטרה להכשיר את הסטודנטים למימוש הפוטנציאל המלא שלהם בבחינה הפסיכומטרית ובלימודי תואר ראשון. הקורסים פונים לבעלי לקות למידה על כל היבטיה - בעיות קשב וריכוז, ליקויים חשבוניים, דיסלקציה, קושי בתפיסה צורנית, בעיות שפה ועוד.

 

 

באיזה אופן קורס הפסיכומטרי מותאם לליקויי למידה?

 

הלימודים בקורס פסיכומטרי ללקויי למידה מתבצעים בכמה דרכים:

  • לימודי הקורס נערכים בקבוצות לימוד קטנות.
  • צוות המדריכים מיומן ובעל ידע מקיף בתחום הפרעות למידה.
  • קורס הפסיכומטרי נמשך כחמישה חודשים, זמן המאפשר לתלמידים לקלוט ולהפנים את החומר בצורה יעילה יותר.
  • הצגת חומרי הלימוד נעשית בצורה המסייעת לתלמידים לזכור את מה שהם לומדים, ולהבין טוב יותר. מושם דגש על עזרים ויזואליים המסייעים לאנשים עם הפרעות קשב בהטמעת החומר. כמו כן, משולבים משחקים ללמידה חכמה ודיגיטלית.
  • לכל סטודנט מותאמת תוכנית לימודים אישית בליווי צמוד של צוות הקורס.
  • סדנת אסטרטגיות למידה שניתנים בה כלים לתכנון זמן, לשיפור הזיכרון ועוד. מיומנויות אלה תסייענה למשתתפים בבחינה הפסיכומטרית, ובכלל בהמשך לימודיהם.

 

מי זכאי להקלות במבחן הפסיכומטרי?

 

מתן זכאות להתאמות במבחן תלוי בקיומם של קריטריונים מוסדרים, שנקבעו על ידי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. ההתאמות מוענקות בשל הסיבות הבאות: לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, מגבלה גופנית או נפשית, הפרעות על הרצף האוטיסטי. יש לציין, כי התאמות והקלות אינן ניתנות למי שסובל מחרדת בחינות, משגיאות כתיב, או מבעיות רווחה כלשהן.

 

כדי להיות זכאי להקלות בפסיכומטרי, נבחנים עם לקות למידה נדרשים להמציא אישורים שיוכיחו את לקות הלמידה, ואלה כוללים: אבחון דידקטי מטעם איש מקצוע מוסמך, טפסי שאלון למאבחן ושאלון לנבחן.

 

כיצד ומתי ניתן להגיש בקשה להתאמות?


את הבקשות ניתן להגיש באחת מתוך מספר דרכים. ניתן להגיש באופן מקוון, באזור המיועד לכך באתר המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. כמו כן, ישנה אפשרות להגיש את הבקשות באמצעות משלוח בדואר ישראל, או באופן ידני, במסירה במשרדי המרכז הארצי. בעת הגשת הבקשה, בכל אחת מן הדרכים הללו, יש לצרף את כל המסמכים הנדרשים, בהתאם להנחיות מאל"ו.

 

חשוב לציין כי לפני הגשת הבקשות למבחן מותאם, יש צורך להירשם לבחינה. מכיוון שהטיפול בבקשות עשוי להימשך עד 25 ימים, מומלץ להגיש את הבקשות בהקדם, ורצוי כחודשיים לפני תאריך סיום ההרשמה לבחינה, כדי להשאיר זמן מספיק להגשת ערעורים, או להשלמת מסמכים במקרה הצורך.

 

 

מה הם סוגי ההקלות בבחינה הפסיכומטרית?

 

ההקלות (התאמות) שניתן לקבל בבחינה הפסיכומטרית הינן:

  • מפע"ם: בחינה פסיכומטרית ממוחשבת. הזמן הניתן לכל שאלה בבחינה זו הוא לפחות פי שניים מהזמן המוקצב לשאלה במתכונת הרגילה.
  • הארכת זמן בפרקי בחינה מסוימים או בכולם.
  • הפסקה של חמש דקות בין פרק לפרק בבחינה.
  • שימוש במחשבון (לארבע פעולות החשבון בלבד).
  • השמעת פרקי האנגלית.
  • הגדלת דפוס הבחינה או הגדלת גיליון התשובות.
  • הגבלת מספר הנבחנים בכיתה.
  • אפשרות להקלדת מטלת הכתיבה (פרק החיבור).
  • ועוד.

 

שימו לב, במסגרת התנאים המותאמים, לא ניתן לקבל פטורים מחלקי בחינה כלשהם, וכן לא ניתן לקבל הסברים אודות השאלות במהלך המבחן. נוסף על כך, לא יותר שימוש במילון אלקטרוני. כמו כן, לתלמידים עם התאמות לא יותר לסמן את התשובה על גבי חוברת הבחינה.

 

מבחן מפע"ם


מפע"ם הינה בחינה פסיכומטרית ממוחשבת, אשר מיועדת למבחנים בתנאים מותאמים. כדי להיבחן במבחן זה, יש צורך באישור מטעם היחידה לבחינות מותאמות של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בניגוד לפסיכומטרי ללא התאמות, מבחן מפע"ם כולל שלושה פרקים: כמותי, מילולי, ואנגלית. כמו כן, נכלל פרק חיבור (מטלת כתיבה). המבחן מתאים עצמו לרמה האישית של כל נבחן, כאשר מענה נכון מוביל לשאלות ברמת קושי עולה.

 

מהם מועדי בחינות הפסיכומטרי המותאמות?

 

בחינות מותאמות נערכות שלוש פעמים בשנה סמוך למועדי הבחינה הפסיכומטרית הפורמאלית –במועדי אפריל, יולי ודצמבר.

 

היכן לומדים

 

  • EZWAY (פריסה ארצית): במכון איזי וויי מציעים קורס פסיכומטרי ייעודי ללקויי למידה. הקורס משלב בין שיעורים בכיתה, תרגול עצמאי בבית, סדנאות לתגבור ושיעורים אישיים עם מדריך. ברשת זו מתקיימת גם תכנית הכנה לבגרות וקורס הכנה לבחינת אמי"ר.

 

  • זינוק (תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, ראשון לציון, פתח תקווה, קורס אונליין): בבית הספר לפסיכומטרי זינוק מתקיים גם קורס להכנה לפסיכומטרי ללקויי למידה ולתלמידים עם הפרעות קשב. קורס הפסיכומטרי נפרש על פני כארבעה חודשים וחצי והוא מתקיים בקבוצות קטנות.

 

  • מור קורן (תל אביב ונתניה): הלימודים בחברה זו מתקיימים בקבוצות קטנות תוך התאמת קצב הלימוד לצורכי התלמידים. כמו כן, מסייעת החברה לתלמידיה בתהליך הגשת הבקשות לקבלת הקלות בבחינה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על פסיכומטרי ללקויי למידה?

רוצה לדעת יותר על פסיכומטרי ללקויי למידה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד פסיכומטרי ללקויי למידה
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
פסיכומטרי ללקויי למידה - האם זה פוגע בסיכויי קבלה לאוניברסיטה?
קורס פסיכומטרי ללקויי למידה בתל אביב בשעות הערב
המלצות על מכון פסיכומטרי ללקויי למידה
קורס מקוצר של פסיכומטרי ללקויי למידה
פסיכומטרי ללקויי למידה בזינוק
פסיכומטרי ללקויי למידה