רוצה פרטים על יחסים בינלאומיים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי יחסים בינלאומיים לתואר ראשון

רוצה לדעת על יחסים בינלאומיים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון ביחסים בין לאומיים  - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

יחסים בינלאומיים הוא אחד הענפים המרכזיים הנלמדים במסגרת לימודי מדעי המדינה באוניברסיטאות ובמכללות השונות. מדע זה חוקר את מדיניות החוץ של המדינות השונות ודן בניתוח היחסים בין מדינות וממשלים בעולם, בעבר ובהווה. לימודי יחסים בין לאומיים מתרכזים בניהול ארגונים בינ"ל ומערכות מסוג זה, בראשן האו"ם, איגודים לא ממשלתיים ותאגידים רב לאומיים.
 
בתחום זה בוחנים ומנתחים היבטים שונים באופן פעילותם ובמדיניות המונהגת במערכות בין לאומיות. החוקרים בודקים מה עומד מאחורי קווי מדיניות ופעילות, כאשר הם נעזרים ונתמכים תיאוריות מחקריות במדעי המדינה ובמחשבה פוליטית.
  
מסלולי לימוד והתמחויות
 

לימודי יחסים בין לאומיים מוצעים במגוון מסלולים והתמחויות כגון: תואר ראשון במדעי המדינה ויחסים בינלאומיים, מדעי המדינה יחסים בינלאומיים וניהול, מדעי המדינה יחסים בינלאומיים ותקשורת, מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים, מדעי המדינה יחסים בינלאומיים וכלכלה, פסיכולוגיה יחסים בינלאומיים ומדעי המדינה.

 

מה לומדים?

 

מדעי המדינה הינו אחד התחומים המרתקים בתחום מדעי החברה. במסגרת מדע המדינה נלמדים נושאים מרתקים כגון יחסים בינלאומיים, מנהל, מדיניות ציבורית, היסטוריה, פסיכולוגיה, ממשל ופוליטיקה, משפטים ועוד.

 

תחום לימודים זה מעניק לסטודנטים ידע עיוני מקיף בתחום המערכות הבינלאומיות וביניהן: ממשלים של מדינות העולם ,משרדי החוץ שלהן, ארגונים בינלאומיים, איגודים לא ממשלתיים ותאגידים רב-לאומיים. במהלך הלימודים נפגשים הסטודנטים עם היבטים שונים הנוגעים ליחסים שבין המדינות כמו: היבטי מסחר, יחסים דיפלומטיים, הסברה ושיווק, לאומיות, צמיחה כלכלית, סיוע בינלאומי, משפט בינלאומי, איכות הסביבה, מלחמה ושלום, תפוצת נשק גרעיני, שיתוף פעולה צבאי וכלכלי, השפעות תרבותיות, זכויות האדם ועוד.

 

כמו כן, תוכניות הלימוד כוללות סקירה היסטורית וניתוח עכשווי של היחסים ומדיניות החוץ בין מדינות העולם ומציעות דרכי טיפול וכלים לגיבוש מדיניות הדדית. לימודים אלה שואפים לנתח אירועים בינלאומיים ברמה ההיסטורית במטרה להסיק את המסקנות הדרושות להמנעות מהישנות של אירועים שליליים בהיסטוריה האנושית.

 

לצורך הגשמת מטרה זו משתמשים מקבלי ההחלטות בכלים אנליטיים לניתוח סוגיות מדיניות, כלכליות, צבאיות, ומשפטיות של מדינות העולם , ולאחר מכן מעצבים את אסטרטגיית מדיניות החוץ, מדיניות הכלכלה הפוליטית הבינלאומית, סוגיות הבטחוןן הלאומי והבינלאומי וכיוצא בזה.

 

מטרת הלימודים

 

לימודי תואר ראשון ביחסים בינלאומיים מעשירים את הסטודנטים בהבנת התהליכים בתחומי ממשל ופוליטיקה בארץ ובעולם ובכל הקשור ליחסים בינלאומיים, בטחון לאומי ואסטרטגיה, מנהל ומדיניות ציבורית, הגות מדינית ועוד. לימודים אלו כוללים קורסים מעניינים ומגוונים וביניהם: יחסים בינלאומיים, אסטרטגיה, בטחון לאומי, היסטוריה בינלאומית, מערכות בינלאומיות, דיפלומטיה, משא ומתן, פוליטיקה השוואתית, מחשבה מדינית, היסטוריה אינטלקטואלית, מוסר ופוליטיקה, תיאוריה דמוקרטית, המשטר בישראל, ממשל, פוליטיקה, מנהל, משאבי אנוש, ביורוקרטיה ועוד נושאים רבים.

 

לימודי המשך
 
לימודי יחסים בינלאומיים מוצעים גם במסגרת תואר שני המאפשרים התמקצעות בתחומי מדעי המדינה כגון: פוליטיקה השוואתית, מדיניות ומנהל ציבורי, תורת הרעיון המדיני, פוליטיקה ישראלית, דמוקרטיה ואזרחות ותחומים מעניינים ומרתקים אחרים.
 
מהו משך זמן הלימודים?
 
כדי לקבל תואר BA ביחסים בינלאומיים, יש ללמוד שלוש שנים. ניתן לשלב במסלול דו חוגי יחד עם תחום נוסף כמו אסטרטגיה, לימודי האסלאם ועוד. 
 
סטודנטים המעוניינים לשלב לימודים עם עבודה יכולים למצוא לימודי ערב ביחסים בינלאומיים בחלק ממוסדות הלימוד. בדרך כלל במסלולים אלה לומדים מספר מצומצם של ימים בשבוע. אורך הלימודים הוא כשלוש שנים, הם כוללים גם סמסטרים בקיץ.
    
היכן לומדים?
 
ניתן ללמוד באוניברסיטאות בארץ, בנוסף ניתן ללמוד לתואר במגוון מכללות. הנה המוסדות המציעים תחום זה:

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית) - ניתן לשלב את הלימודים עם תחומים שונים במסגרת דו חוגית, כגון מדעי המדינה או סוציולוגיה. הלימודים מתאימים גם לאנשים עובדים.

 

  • מכללת עמק יזרעאל (סמוך לעפולה) - המכללה פועלת כגוף ציבורי מתוקצב ושכר הלימוד זהה לשכר הלימוד באוניברסיטאות.
 
  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - הסטודנטים יכולים לשלב את הלימודים עם חוג נוסף, כגון לימודי אסיה, מדעי המדינה ועוד.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על יחסים בינלאומיים?

רוצה לדעת יותר על יחסים בינלאומיים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד יחסים בינלאומיים
שאלות הגולשים בנושא
לימודי יחסים בינלאומיים,היכן אפשר ללמוד?
לימודי יחסים בינלאומיים
עם מה כדאי לשלב לימודי יחסים בינלאומיים?
לימודי יחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית - קבלה לפי בגרות
לימודי יחסים בינלאומיים - סיכויי קבלה
במה ניתן לעבוד אחרי לימודי יחסים בינלאומיים?
מהם תנאי הקבלה ללימודי יחסים בינלאומיים?