רוצה פרטים על בלשנות חישובית ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי בלשנות חישובית לתואר ראשון

רוצה לדעת על בלשנות חישובית ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי בלשנות חישובית - בלשנות ומדעי המחשב

 

"משוחחים" עם מחשבים

 

המידע שקיים באינטרנט, ברשתות החברתיות ובשאר מקורות המידע האלקטרוניים, מופיע בשפות שמכונות "טבעיות", כמו אנגלית ועברית. שפות אלה שונות במהותן משפות תכנות, אותן מחשבים מסוגלים לעבד. חוקרים בענף הבלשנות החישובית עוסקים בחוקי השפות האוניברסאליים ובתרגום שלהם לנתונים ממוחשבים, כדי לאפשר תהליכים כמו תרגום אוטומטי, זיהוי קולי, חיפוש במאגרי מידע וניתוח מסמכים.

 

לימודי הבלשנות החישובית לתואר ראשון מתקיימים כתכנית דו חוגית, שמשלבת קורסים במדעי המחשב ובבלשנות. הבוגרים יוצאים לשוק העבודה כשבידם ידע מבוקש על ידי תעשיית ההייטק ומכוני מחקר רבים.

 

למי מיועדים הלימודים

 

מסלול הלימודים מיועד לבעלי נטייה למקצועות המדעים המדויקים, אשר מגלים גם עניין בלימודי בלשנות, ומעוניינים לחקור תהליכי פיתוח שפות ועיבודן באמצעות מחשבים. לרוב נדרש ידע קודם ברמה מסוימת במתמטיקה וביישומי מחשב.

 

תכנית הלימודים

 

בתחילת הלימודים, מתוודעים הסטודנטים לתופעות שעומדות בבסיס ענף הבלשנות, ובמקביל מכירים את אבני היסוד של לימודי מדעי המחשב, כמו מיומנויות במתמטיקה, בסטטיסטיקה ובשפות תוכנה. בהמשך, הם מעמיקים בתהליכים מתקדמים של רכישת שפה, וכן בוחנים מקרוב בעיות חישוביות שנדרשות במערכי תכנות וקידוד. לבסוף, הם חוקרים יישומים המשלבים בין שני התחומים, וכך מנתחים את פעילותם של מערכות לעיבוד מבנים תחביריים ושל מנגנוני תרגום שונים.

 

מתכונת הלימוד

 

זוהי תכנית דו חוגית המתפרשת על פני שלוש שנים. הסטודנטים נדרשים לבחור את אחד מהחוגים בתור החוג הראשי שלהם, ובו מתמקדים מרבית לימודיהם. במהלך התואר, לוקחים התלמידים חלק בהרצאות עיוניות, בשיעורי בחירה, בסדנאות מעשיות, בהדרכות אישיות, ובסמינריונים.

 

נושאי הלימוד

 

  • תורת ההיגוי והדיבור
  • מבנים תחביריים
  • הצפנות לעיבוד מספרים
  • אלגברה לינארית
  • משמעות יחידות המשפט
  • משוואות רקורסיה
  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי
  • סמנטיקה פורמלית
  • תהליכי רכישת שפה בילדים
  • לוגיקה ותורת ההיגיון   
  • היסטוריה של התפתחות השפה    
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

לתכנית מתקבלים מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה, שלהם ציון מעל 78 בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של חמש יחידות, או ציון של 84 לפחות ברמת ארבע יחידות לימוד. כמו כן, הם נדרשים גם לציון פסיכומטרי של 600 לפחות, ולהישגים גבוהים בחלק הכמותי של המבחן. ועדות קבלה מיוחדות רשאיות לדון במקרים חריגים, בהם מועמדים אינם עומדים בסף הקבלה, אך הם בעלי תואר אקדמי קודם או ניסיון בענף.

 

ברבות מהאוניברסיטאות מציעים גם מסלולים ללימודי בלשנות ללא פסיכומטרי, בהם גם מגמות הבלשנות החישובית. מדובר במסלולי קבלה המתבססים על תעודת הבגרות ומתאימים לבעלי נתוני קבלה גבוהים.

 

תעודה

 

סטודנטים המסיימים את לימודיהם בתכנית, זכאים לקבל שני תארים: תואר ראשון במדעי המחשב ותואר ראשון בבלשנות, המוענקים מטעם מוסד הלימוד. בוגרים המעוניינים בכך יכולים להמשיך את לימודיהם לתואר שני ושלישי במסלולים מחקריים.

 

מוסדות

 

  • אוניברסיטת תל אביב - האוניברסיטה מקיימת מסלול מיוחד, שמתאפיין בקצב הוראה גבוה ובריבוי נושאים המוצעים למחקר אישי. הסטודנטים רוכשים את יסודות הבלשנות ומדעי המחשב, ולאחר מכן מעמיקים בעבודות חקר, שנערכות בליווי אישי של צוות ההוראה. הם מקבלים כלים מעשיים לבניית יישומים אלגוריתמיים, שעשויים לשפר את סיכוייהם להשתלב בענף ההייטק.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע) - זוהי אחת התכניות המוצעות באוניברסיטה, שמשלבת בין בלשנות למקצועות מדעיים כמו לימודי מדעי הקוגניציה, ביולוגיה או פסיכולוגיה. הסטודנטים בבן-גוריון לוקחים חלק במחקר אקדמי מוביל, שנערך רובו בשפה האנגלית. הם מתחילים במגוון קורסי מבוא בשני התחומים, ולאורך לימודיהם מתנסים יותר ויותר במחקר עצמאי ובסדנאות שמשלבות בין שני ענפי החקר הללו.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על בלשנות חישובית ?

רוצה לדעת יותר על בלשנות חישובית ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד בלשנות חישובית
שאלות הגולשים בנושא
בלשנות חישובית - האם יש דרישה בשוק?
תואר שני בבלשנות חישובית או מדעי המחשב עם התמקדות בבלשנות