רוצה פרטים על תואר ראשון בשנתיים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון רב תחומי בשנתיים

רוצה לדעת על תואר ראשון בשנתיים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בשנתיים


מהאקדמיה לשוק העבודה בשנתיים


מרבית התכניות לתואר ראשון מתפרשות על פני פרק זמן שבין שלוש לארבע שנים, כאשר במסלולים מסוימים הם נלמדים אף בהיקף של כחמש שנות לימוד. עם זאת, קיימות תכניות מיוחדות שמאפשרות לימודי תואר ראשון בשנתיים בלבד. מדובר במסלולים לתואר רב תחומי במדעי החברה שבאים לענות על צרכי אוכלוסיות עובדות. הסטודנטים יכולים להשתתף במגוון קורסים במקצועות כמו כלכלה, סוציולוגיה, מדעי המדינה ומנהל עסקים וכך לפתח ידע חשוב לעבודתם.


למי מיועדים הלימודים


תכניות התואר הראשון בשנתיים מותאמות במיוחד לסטודנטים עובדים, שמעוניינים להרחיב את השכלתם במקצועות מדעי החברה, הכלכלה והעסקים, אך אינם יכולים להתחייב לתכנית לימודים מלאה, המתפרשת על פני חמישה ימים מלאים במהלך השבוע. המסלולים מתאימים לעובדים בתחומים מגוונים כמו השלטון המקומי, גופי צבא וביטחון, עובדי בנקים, עובדים בחברות ביטוח ובמשרדי ממשלה, שברצונם להתפתח מבחינה מקצועית ולהגיע לדרגי ניהול בארגונים ובחברות.


תכנית הלימודים


הסטודנטים במסלול רוכשים ידע נרחב ובין תחומי במקצועות לימודי מדעי החברה השונים. הם מפתחים מיומנויות חשיבה שיטתיות ומחקריות שחשובות לתפקידי ניהול בחברות ובארגונים ויכולות לסייע להם בשוק העבודה. כמו כן, הם מנתחים תופעות פוליטיות, חברתיות וכלכליות מן המציאות הישראלית העכשווית. בנוסף, הם לומדים על מגוון שיטות מחקר סטטיסטי ואיסוף נתונים שמאפשרים להם להתפתח מבחינה מחקרית ואקדמית.


מתכונת הלימוד


התכניות לתואר ראשון בשנתיים מחולקות ל - 6 סמסטרים רצופים שכוללים גם שני סמסטרים שנלמדים בחודשי הקיץ. השיעורים מתקיימים בשניים או בשלושה ימים במהלך השבוע, בשעות הערב ובימי שישי בשעות הבוקר ואחר הצהרים, במהלכם משתתפים הסטודנטים בהרצאות עיוניות ובסמינריונים. התכניות מספקות לסטודנטים ליווי אישי לאורך הלימודים מבחינה אקדמית ומנהלית.

 

במסלולים מסוימים במקצועות הבריאות, כגון לימודי סיעוד בשנתיים, נדרשת השתתפות בלימודים קליניים. מדובר בהתנסות מעשית במערכת הבריאות שנדרשת על ידי משרד הבריאות כחלק מן החובות לקבלת התואר. מטרת ההתנסות לאפשר היכרות קרובה עם תהליכים בשטח.

 

לימודי ערב


בחלק ממוסדות הלימוד, הלימודים לתואר ראשון בשנתיים מתקיימים במסלולי לימודי ערב המותאמים במיוחד לאנשים עובדים. השיעורים מרוכזים במספר מצומצם של ימים בשבוע בשעות אחר הצהריים והערב. כמו כן מתקיימים לרוב שיעורים בימי שישי בבקרים. כדי לאפשר את סיום התואר בפרק הזמן המצומצם, מתקיימים בדרך כלל סמסטרים בחודשי הקיץ. כמו כן, לעיתים מציעים גם ללמוד את חלק מהקורסים במתכונת מקוונת, מה שמאפשר לסטודנטים ללמוד בשעות הנוחות להם.
 

תואר ראשון הכי קצר - תואר מקוצר בשנה אחת


נכון להיום, המסלולים הקצרים ביותר לתואר שני בישראל הם באורך שנתיים.


במקביל, ניתן לקצר את משך התואר על סמך לימודים קודמים, במסלולים להסבה או השלמה לתואר נוסף. כמו כן, גם הנדסאים המעוניינים להשלים לתואר ראשון יכולים במקרים מסוימים לקצר את משך התואר. ישנם מסלולי הסבה מרוכזים להנדסאים שאורכם בין שנה וחצי לשנתיים, אולם אורך התכנית נקבע בכל מקרה לגופו בהתאם ללימודים הקודמים.


כיום לא מתקיימים באקדמיה בישראל מסלולים קצרים יותר. במועצה להשכלה גבוהה דנים היום בפתיחתם של מסלולי מיקרו תואר שבהם יתאפשר סיום תואר ראשון בשנה אחת, ובהם הלימודים יתקיימו במקבצים מרוכזים של קורסים. עם זאת טרם התקבלה החלטה סופית על פתיחת תכניות אלה, על המקצועות הנלמדים והמוסדות שבהם יתקיימו הלימודים.

 


נושאי הלימוד


הנה כמה מהנושאים שנלמדים בתכניות השונות לתואר ראשון בשנתיים:

 

  • תיאוריות סוציולוגיות
  • ממשל ופוליטיקה
  • יסודות המשטר בישראל
  • ניהול משאבי אנוש
  • מבנה החברה הישראלית
  • תקשורת ההמונים
  • שיטות מחקר סטטיסטיות
  • יחסים בין לאומיים
  • מדיניות ציבור ומנהל ציבורי
  • פסיכולוגיה חברתית    
  • תיאוריות סוציולוגיות ואנתרופולוגיות    
  • ועוד


תנאי קבלה


למסלול לתואר ראשון בשנתיים מתקבלים מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה וציון בפסיכומטרי, כאשר בפרק האנגלית נדרש ציון של 185 לפחות. כמו כן, יכולים להתקבל לתכנית בעלי תעודת בגרות מלאה שלהם ציון של 85 ומעלה בבחינת אמיר"ם או אמי"ר, או בוגרי מכינות 30+ בממוצע 85 לפחות.

 

בחלק ממוסדות הלימוד מציעים תכניות לתואר ראשון בשנתיים ללא פסיכומטרי. מדובר במסלולי קבלה המיועדים למועמדים שלהם ממוצע בגרות גבוה. במקרים מסוימים ניתן להתקבל למסלולים אלה גם על סמך ציוני המכינה.


תעודה


סטודנטים שמסיימים את לימודיהם בתכנית לתואר ראשון בשנתיים זכאים לקבל תואר ראשון B.A רב תחומי במדעי החברה, "בוגר הפקולטה למדעי החברה", המוענק מטעם מוסד הלימוד.


מוסדות

 

  • הקריה האקדמית אונו: הקריה האקדמית אונו עורכת תכנית דו שנתית מואצת ללימודי מנהל עסקים. את התואר הראשון לומדים במסלול שכולל שישה סמסטרים, כולל לימוד בחודשי הקיץ (סמסטר קיץ). הסטודנטים בתכנית התואר הראשון בשנתיים יכולים לבחון בין התמחות במימון ושוק ההון, התמחות משאבי אנוש או התמחות מערכות מידע.

 

  • האקדמית רמת גן: במכללה האקדמית רמת גן מתקיים תואר ראשון דו חוגי בניהול, במסלול יום שאורכו שנתיים. את הלימודים במסלול הדו חוגי משלבים עם החוג לכלכלה, חדשנות ויזמות או משאבי אנוש.

 

  • אוניברסיטת חיפה: באוניברסיטת חיפה מציעים אפשרות ללמוד תואר ראשון בחוגים שונים במסלולים שאורכם שנתיים, במסגרת הסדרת סמסטר הקיץ במעמד של סמסטר תקני. הסטודנטים לומדים בשישה סמסטרים רצופים, בהם שני סמסטרים בחודשי הקיץ. בין החוגים שבהם מוצעת אפשרות זו נכללים סוציולוגיה, מדעי המדינה, תואר בתקשורת, גיאוגרפיה וסביבה ועוד.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן מתקיימות שלוש תכניות רב תחומיות במדעי החברה שמאפשרות קבלה של תואר שני בשנתיים. תכנית "חץ" מתמקדת בלימודי סוציולוגיה ובמדעי המדינה; תכנית "יהלום" עוסקת במשאבי אנוש, בכלכלה ובמנהל עסקים; ותכנית "ינשופים" מתמקדת בניהול משאבי אנוש. התכניות נבנו בהתאם לצרכים של סטודנטים עובדים ומאפשרות להם לרכוש השכלה רב תחומית בענפי מדעי החברה די לרכוש מיומנויות וידע חשוב לשוק העבודה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון בשנתיים?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון בשנתיים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים