רוצה פרטים על לימודי סייבר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס סייבר - כל המידע על לימודים במקצועות הסייבר

רוצה לדעת על לימודי סייבר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס סייבר

 

שונה מכל מה שהכרנו

 

בעולם הממוחשב של ימינו, אין פלא שהאנושות הגיעה למקום שבו גם המלחמות מתנהלות יותר ויותר באמצעות הטכנולוגיה והמחשוב. עם התפתחות הטכנולוגיה והאפשרויות שהיא מציעה, גדלו עמה גם האפשרויות ללוחמה מסוג חדש, משוכלל ומתוחכם, ובמקרים רבים – מפחיד בהרבה מכל סוגי הלוחמה שהכרנו עד העת הזו. מדובר כמובן על תחום לוחמת המידע המתרחש במרחבים הממוחשבים ובמרחבים הווירטואלים ברשת האינטרנט.

 

לוחמה מסוג זה מתבצעת באמצעים טכנולוגיים משוכללים ומורכבים ועיקרה הוא חדירה למערכות ממוחשבות של גופים שונים. לוחמת סייבר הוא שמה הנפוץ, ולאחרונה אנו עדים למתקפות לא מעטות של האקרים ושל ארגוני פשע שונים הפועלים במרחב הסייבר – על מדינות, על ארגונים ועל עסקים שונים שבהם מבקשים אותם ארגונים או אנשים לפגוע.

 

לפיכך, ההגנה הנדרשת בעידן זה גם היא הולכת ומשתכללת – בהתאם לפשעים החדשים המתבצעים כיום ולשיטות הפגיעה הקיימות. תחום לוחמת המידע, לוחמת הסייבר, הוא תחום הנמצא בהתפתחות מטאורית כיום, ונדרשים בו אנשים מיומנים המכירים אותו לעומק.

 

 

על קורסי סייבר

 

ענף הסייבר כולל בתוכו מגוון היבטים כלוחמת סייבר, הגנת סייבר, התקפות המותאמות לתחום, האקינג – Hacking ועוד. כל התחומים כולם נאספים לתחום הכולל הנלמד בקורסי סייבר השונים, אך אלה מתחלקים על פי נושאי ההתמחות. קורסי סייבר הם מעמיקים ומקיפים מאוד, והם דורשים הבנה וידע מעמיקים וכן יכולות אנליטיות ויכולות מקצועיות אחרות. במרבית הקורסים נדרשים ניסיון מעשי רב והיכרות עמוקה עם מערכות הפעלה ועם פיתוח תוכנה, כך שבחלק מהם תנאי הקבלה כוללים התמחות במערכות אבטחת מידע, ידע ניכר במערכות Linux ו – Windows וכן ידע בשפות תכנות שונות. ובכל מקרה – אנשים ללא ניסיון בתחום, המבקשים להשתלב בו, יידרשו ללימודי השלמה, למכינה וכדומה.

 

בחלק ממוסדות הלימוד מציעים קורס סייבר אונליין. המסלולים המקוונים מתאימים לאנשים המעוניינים ללמוד את התחום מהבית במסלולים גמישים. קיימים מסלולים הכוללים לימוד לייב שבו משתתפים באופן פעיל בשיעור, לצד מסלולים שבהם מסתמכים על שיעורים מוקלטים. קורסים אלה יכולים להתאים במיוחד לאנשים עובדים.

 

 

נושאי הלימוד בקורס סייבר

 

נושאי לימוד לדוגמה בקורסי סייבר השונים:

 

  • האקרים והאקינג
  • פשעי סייבר
  • תשתיות לאומיות
  • איומים בתחום
  • משמעותה של לוחמת סייבר
  • קבוצות טרור
  • אסטרטגיות הגנה בעולם הסייבר
  • אבטחת סייבר

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • HackerU (רמת גן, או קורס אונליין) - בקורס סייבר ואבטחת מידע של HackerU לומדים המשתתפים את התכנים הרלוונטיים והעדכניים בתחום. היקפו של קורס הערב כ - 13 חודשים, היקף קורס הבוקר כ - 7 חודשים.

 

  • מכללת אתגר (קורס מקוון) - במכללה מתקיים קורס Cyber Analyst, אשר נערך במתכונת מקוונת, בזום. בקורס מכשירים מגוון רחב של בעלי תפקידים בתחומי אבטחת המידע, כגון אנליסט CTI, אנליסט SOC, מומחה פורנזיקה, בודק חדירות, ועוד.

 

  • המרכז הארצי ללימודים ICS - מתקיים קורס אבטחת מידע והגנת סייבר בשילוב AI. הקורס חושף לנושאים אקטואליים ומבוקשים בשוק, וכולל הקניית כלים להשתלבות בשוק העבודה.

 

  • מכללת iNT (פריסה ארצית) - מכללת נס מציעה קורס סייבר למנהלים, בו מתמקדים באיומים ובסיכונים בסביבה הארגונית ובדרכים להתמודדות עמם. הקורס נפרש על פני כ - 16 שעות והוא מתקיים בשלוחת המכללה בתל אביב.

 

  • תל חי הנדסאים - יחידת לימודי תעודה (אצבע הגליל): מוסד זה מציע קורס סייבר לתכניתנים SDLC, שמיועד למפתחי קוד מנוסים ומספק להם כלים לפיתוח קוד חסין מתקפות. בקורס 40 שעות אקדמיות.

 

  • ג'ון ברייס הדרכה (תל אביב, חיפה וירושלים) - ג'ון ברייס הדרכה מציעים קורס מגן סייבר, אבטחת מידע והגנה על רשתות ארגוניות. הקורס מכשיר להתמודדות עם מתקפות סייבר מהפן התוקף והמגן. בקורס כ - 640 שעות, מהן 200 שעות לתרגול עצמי. הקורס מתאים גם לחסרי רקע קודם בתחום הסייבר.

 

  • מכללת מדיאטק ג'ון ברייס חיפה - מוסד הלימוד עורך קורס מקיף בתחום הסייבר, בו עוסקים בהרחבה באבטחת מידע ובהאקינג. המסלול כולל כ - 205 שעות המחולקות ל - 41 מפגשים.

   

  • היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ - הטכניון (תל אביב וחיפה): ביחידה מתקיימות מספר הכשרות מקצועיות בתחום הסייבר, בהן קורס יישום הגנת סייבר Cyber Pro, קורס מנהלי סייבר Cyber Management וקורס סייבר cyber systems integrator. נערכים ביחידה גם קורס cyber forensics להכשרת חוקרי אבטחת מידע מובילים, וקורס Ret Team לעובדי סייבר.

 

  • מכללת סלע - מקיימת קורס "מומחה אבטחת מידע ארגוני ולוחמת סייבר", המכשיר אנשים שיהיו מומחים לתשתיות של מערכות מידע בארגונים, שיכירו את חולשותיהן, ושידעו כיצד לעבוד איתן ולמצוא להן פתרונות אבטחה יעילים. הקורס מיועד לכל מי שמוכן להשקיע מאמצים בלימודים, והוא מתאים במיוחד למאבטחים ומנהלי מערכי אבטחה. על מנת להתקבל לקורס יש להוכיח רקע במחשוב ולהגיע לראיון אישי. הלימודים נמשכים כשנה, כאשר אפשר לבחור בין מסלול ערב או בוקר, והם כוללים שעות הדרכה, תרגול במעבדה ועבודה על פרויקט גמר. כמו כן, במכללה מערכים קורסים נוספים כגון קורס סייבר במיקוד ניהולי וקורס סייבר למקבלי החלטות.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי (עכו) - ביחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של המכללה מתקיים קורס סייבר ואבטחת מידע. מסלול זה יכול להתאים גם לחסרי ניסיון קודם בענף, במהלכו ניתן לקבל הכנה למבחנים בין לאומיים.

 

  • מכון טכנולוגי חולון HIT - בית הספר ללימודי תעודה: בבית הספר ללימודי תעודה של מכון טכנולוגי חולון מתקיים קורס מיישם הגנת סייבר. הקורס מעניק הכשרה של אנשי הגנה ואבטחת סייבר, תחזוקת מוצרי סייבר, יישום של תהליכי אבטחה וזיהוי וטיפול באירועי אבטחה, תוך היכרות והבנת הפעילות, המטרות והצרכים של הארגון. תכנית זו נבנתה לפי התווית מטה הסייבר הלאומי בישראל, היקפה 171 שעות והיא כוללת שלושה ימי תרגול בסימולטור סייבר.

 

  • Kernelios (ראשון לציון): בקרנליוס מתקיים קורס מיישם הגנת סייבר CHCSS שמתאים למתחילים שמעוניינים להשתלב בתחום הגנת הסייבר וכן קורס מבדקי חדירה CHPTE שמתאים לעובדים ברמת ביניים שמעוניינים לקדם את הקריירה. הקורסים שמים דגש על הכלים המעשיים שנדרשים היום בתעשייה.

  

  • המכללה הטכנולוגית באר שבע: המרכז להכשרה מקצועית והשתלמויות של המכללה הטכנולוגית באר שבע מציע מספר קורסים בתחום הסייבר, בהם קורס תקיפה ובדיקות חדירה שמכין לבחינה הבין לאומית CEH, וקורס ניהול רשתות ומבואות הגנת סייבר.

 

  • itc (תל אביב): חברת itc מפעילה מסלול להסבת אקדמאים לענף התכנות והסייבר. התכנית להסבה להייטק מיועדת בעיקר לבוגרים מצטיינים של לימודי מדעי המחשב והנדסה. היקפו של המסלול הוא כ - 10 חודשים, במתכונת אינטנסיבית שכולת פרויקטים מעשיים.

 

  • See Security – שיא סקיוריטי – זהו מוסד לימודים בקיא ביותר בתחומי לוחמת המידע ואבטחת המידע, והוא נשען על ידע רב שנים ועל מרצים מובילים בתחומים אלה. שיא סקיוריטי מקיים מגוון מסלולי הכשרה וקורסים בהיקפים שונים בתחומי הגנה והתקפת סייבר ובתחומי ההאקינג המתקשרים אליהם. בין הקורסים המוצעים בשיא סקיוריטי, נמצאים גם הקורסים הבאים: קורס האקינג – גרסה מלאה, קורס Cyber Warefare במגוון שלבים ורמות, וכן סדנאות קצרות יותר בתחום, קורסי הגנה ולוחמת סייבר למנהלים, ועוד ועוד. הלימודים מתקיימים ברמת גן או בתל אביב, ותכניות הלימוד מתעדכנות בהם כל העת, בהתאם לחידושים בתחום ולמתרחש בענף.

 

  • סייבריה – חברה מקצועית בתחום שהוקמה על ידי מקצוענים יוצאי יחידת מודיעין טכנולוגי מובחרת. מציעה מגוון שירותים, וביניהם גם מסלול הכשרה – קורס Cyber Warefare. הקורס נלמד בהיקף של 50 שעות לימוד הנפרשות על פני 7 מפגשים אינטנסיביים, והוא מיועד למנהלים מתחומי התשתיות הלאומיות, ממערכת הביטחון ומגופים ציבוריים נוספים הקשורים בעולם הסייבר.

 

  • Cyber for you (תל אביב ורמת גן) - סייבר פור יו היא חברה להכשרה בתחום ההייטק ששמה דגש על התנסות מעשית hands on. החברה עורכת קורס סייבר, האקינג וניהול רשתות, שכולל 300 שעות ונלמד כקורס ערב או במסלול בוקר. הקורס חושף את המשתתפים לטכנולוגיות מובילות בתעשייה והוא מקנה כלים להשתלבות בתפקידי האקינג מבוקשים. כמו כן החברה מציעה קורסים כגון קורס מנהלי רשת, קורס לינוקס, קורס CCNA, קורס תכנות למתחילים ומסלולים נוספים.

 

חיפשת קורס סייבר במימון משרד העבודה והתעסוקה?


הקורס המוצע כיום הנערך בפיקוח של משרד העבודה הוא "מיישם הגנת סייבר". בקורס ניתן לרכוש יסודות תיאורטיים בתחום ולפתח מיומנויות מעשיות והיכרות עם טכנולוגיות הגנה. לאחר מעבר מבחנים פנימיים מעשיים ועיוניים, מקבלים הזכאים לכך תעודת גמר מטעם המשרד. בין המוסדות המציעים קורסים בתחום זה בפיקוח של משרד העבודה נכללים: קרנליוס (ראשון לציון), מרכז ההדרכה ITQ (פתח תקווה), תכנית "סטארטר" להכשרה בחניכות (אונליין), המרכז הישראלי לטכנולוגיה IITC (רמת גן).
 

תנאי קבלה


תנאי הקבלה משתנים מקורס לקורס וכן מעת לעת. רבים מהקורסים מתאימים גם למתחילים שאין ברשותם רקע קודם בתחום וניתן להתקבל אליהם גם ללא ניסיון מקצועי בעולם אבטחת המידע. להכשרות אלה מתקבלים בגרך כלל בוגרי 12 שנות לימוד לפחות, בעלי היכרות עם עבודה בסביבת מחשב. לעיתים ישנה עדיפות לבעלי ניסיון בסיסי בתכנות ומחשוב. נערכים מבחני מיון כדי לבדוק את ההתאמה לקורס, ולעיתים גם ראיונות אישיים.


קיימים גם קורסים מסוימים המיועדים לבעלי ניסיון קודם בתחום, וכן לעובדים בהייטק בעלי ידע מתאים בתכנות ואבטחת מידע. במקרים אלה, הקבלה לקורסים היא על בסיס הוכחה של הרקע המקצועי המתאים, באמצעות מעבר בחינות הערכה או הצגת קורות חיים.

 

 קורס סייבר אונליין

 

הקורסים המקוונים מתאימים למי שברצונם ללמוד במסלול גמיש, ללא צורך לצאת מהבית. הם יכולים להתאים בין היתר לאנשים עובדים, לבעלי משפחות ולמי שמעוניינים ללמוד מהבית בתקופת הקורונה ללא צורך להגיע פיזית לכיתה.


מאחר וקיימים קורסים רבים שמתאימים למתחילים, הם יכולים להתאים גם למפוטרי הקורונה ולנמצאים בחל"ת, המעוניינים לעבור הסבה מקצועית ולהשתלב במקצוע טכנולוגי מבוקש.

 

מתכונת הלימוד


חלק מהקורסים מתקיימים בשידור חי ונלמדים LIVE, כך שהסטודנטים צופים בשיעור המשודר מהכיתה ויכולים לקחת חלק פעיל בשיעור, לשאול שאלות ולקבל תמיכה מהמרצים. במסלולים אחרים מתבססים בעיקר על צפייה בשיעורים מוקלטים מראש ופתרון תרגילים.


ההבדל בין שתי האפשרויות הוא בעיקר בזמינות לסטודנטים. במסלולים לייב הסטודנטים לומדים במקביל לשיעור המתקיים בכיתה, בשעות הערב או הבוקר, ולעומת זאת במסלול המוקלט ניתן לצפות בשיעורים בהתאם לצורכים האישיים ולתכנן גם את קצב ההתקדמות.


במרבית המסלולים המשתתפים יכולים לתרגל בפועל את הכלים הנלמדים באמצעות תרגילים שונים. לעיתים נכללות מערכות סימולציה שבהן מתנסים באופן פרקטי בהתמודדות עם מצבים מתוך העשייה המקצועית.


אורך הקורסים משתנה ממוסד למוסד, מרביתם נמשכים בין חצי שנה לשנה אולם קיימים קורסים ארוכים או קצרים יותר.

 

אפשרויות תעסוקה


בתוום הקורסים נפתחות אפשרויות תעסוקה רבות בפני הבוגרים. בין התפקידים הנפוצים נכללים מיישמים, מגנים, אנליסטים, עובדי בדיקות חדירות, יועצי אבטחת מידע ועוד.


בסיום הקורס, ניתן להשתלב בתור אנליסט במרכז SOC, יועץ בתחום אבטחת המידע, Penetration tester ועוד תפקידים רבים ומגוונים. כיום ישנו ביקוש רב בשוק לאנשי מקצוע בתחום זה, בין היתר בעקבות עלייה בהיקף התקיפות הקיברנטיות בארץ ובעולם, אשר מביאות לפגיעות משמעותיות בבתי עסק וארגונים גדולים.

 

לסיכום

 

העולם הווירטואלי וההתפתחות הכבירה של הטכנולוגיה והמחשוב בעשורים האחרונים, מביאים אותנו, כאמור, למצבים שונים מכל מה שהכרנו עד כה. תחום הסייבר – הלוחמה ברשת האינטרנט – הוא תחום מתפתח בשנים האחרונות; ההתקפות על גופים שונים באמצעות רשת האינטרנט הולכות וגוברות, שלא לומר משתכללות, ובהתאם – נדרשים אמצעי ההגנה משוכללים ומתוחכמים כנגדן.

 

קורס סייבר מתאים לכל מי שהוא בעל ידע ורקע טכניים בתחום, כמו גם למי שמגיע מענפי המודיעין והממשל השונים הפוגשים בתחום הסייבר על בסיס יום-יומי. זהו קורס שבהחלט יכשיר אתכם במקצוע מרתק ומאתגר מאין כמותו, ויכניס אתכם אל העולם המסתורי של הלוחמה הווירטואלית. 
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי סייבר?

רוצה לדעת יותר על לימודי סייבר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי סייבר
שאלות הגולשים בנושא
קורס סייבר טרור
קורס סייבר - תנאי קדם ואפשריות
לימודי קורס סייבר - האם צריך ידע קודם?
קורס אבטחת מידע וסייבר או תואר בניהול מערכות מידע?
קורס סייבר - אישור מביטוח לאומי ללימודים
קורס סייבר באזור נתניה - לימודי בוקר או ערב
קורס מיישם אבטחת סייבר בHIT - חוות דעת