רוצה פרטים על לימודי הנדסת מערכות מידע?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בהנדסת מערכות מידע

רוצה לדעת על לימודי הנדסת מערכות מידע? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסת מערכות מידע - תואר ראשון

 

מערכת מידע היא מערכת ניהולית, הכוללת, לפחות, שלוש שכבות: בסיס נתונים לאחסון הידע, מצע לוגי לניתוח ממצאים, וממשק משתמש. מערכות המידע הנפוצות והמוכרות ביותר הן טכנולוגיות המיפוי והניווט (GPS), מערכות לניהול תיקי לקוחות (CRM) ותוכנות ניהול פיננסיות (SAP). בשירותי הבריאות במדינות רבות, ובהן ישראל, משתמשים במערכות מידע מורכבות ומסועפות, באמצעותן ניתן לשלוף מידע בריאותי לגבי לקוח מכל מרפאה ברחבי המדינה.

 

האינטרנט הוא מערכת ענקית של מידע, הניתן לשיתוף בין אנשים ברחבי הגלובוס, לאחסון על גבי שרתים וירטואליים, ולניתוח באמצעות תוכנות חישוב סטטיסטיות מתוחכמות. תחום זה מפעיל את דמיונם של אנשים רבים, הצופים עתיד המאופיין בנגישות בלתי מוגבלת למידע, באפשרויות חיפוש קלות ומהירות, ובניצול מינימלי של מרחב פיזי לאיסוף מידע ושימוש בו.

 

העוסקים בתחום מערכות המידע בארגונים השונים משתייכים בדרך כלל למחלקת Information Technologies - IT, שתפקידה לרכז את תחום מערכות המידע בחברה. בשל התפוצה הרחבה של מערכות המידע במשק, עולה הדרישה בשוק לשירותיהם המקצועיים של מהנדסי מערכות כאלו.

 

 

מדוע ללמוד הנדסת מערכות מידע?

 

בעולם הגלובאלי והתחרותי, בו המחשבים ועולם המידע מהווים את בסיסם של כל ארגון או חברה, עולה באופן מתמיד הדרישה למערכות מידע איכותיות וחכמות. פיתוחן של מערכות מידע אלו, תוך התאמתם לצרכי הארגון וליכולותיהם של העובדים והמנהלים במקום, איננה משימה פשוטה כלל ועיקר.

 

מהנדסי מערכות מידע הינם בעלי הכישורים לפתח, להתאים, לנהל ולפקח על מערכות מידע, החל מיצירתן, דרך הטמעתן וכלה בהפעלתן. כמו כן, הדרישה למערכות מידע מתוחכמות בארגונים גדולים וקטנים כאחד הפכה את מקצוע הנדסת מערכות המידע למקצוע יוקרתי ומבוקש.

 

מה לומדים?

 

הלומדים במסלול לתואר ראשון בהנדסת מערכות מידע רוכשים ידע וכלים הנדרשים לעיסוק במערכות ממוחשבות בסביבה הטכנולוגית המודרנית. תכנית הלימודים בהנדסת מערכות מידע לתואר ראשון היא רב-תחומית ומתבססת על מגוון רחב של קורסים בתחומי מדעי המחשב, סטטיסטיקה, מתמטיקה, חקר ביצועים, מדעי הניהול וכלכלה. מלבד זאת הלימודים מתמקדים בקורסים ייחודיים לתחום מערכות המידע ומספקים לסטודנטים הכשרה מקיפה בכלים הממוחשבים הנחוצים לתכנון ולהקמת מערכות מידע ממוחשבת ובהן מערכות מבוזרות, מסדי נתונים, ורשתות תקשורת.

 

 

הנושאים הנלמדים בתחום זה הם:

 

  • יישומי בינה מלאכותית
  • הנדסת איכות תכנה
  • אבטחת מחשבים ורשתות תקשורת
  • אחזור מידע וספריות דיגיטליות
  • תקשורת נתונים
  • ועוד

 

מטרת הלימודים

 

לימודי הנדסת מערכות מידע לתואר ראשון מוקדשים בחלקם גם להקניית ידע וכלים בהיבטים הארגוניים והאנושיים של הארגון וזאת במטרה להכשיר את הבוגרים לתפקידי ניהול ותחזוקה של מערכות מידע תוך שיתוף פעולה עם ההנהלה, עם העובדים ועם הלקוחות. תוכנית הלימודים לקראת התואר הראשון בהנדסת מערכות מידע שמה דגש על הקניית כלים מעשיים יישומיים. התכניות כוללות התנסות בשטח או עבודה על פרויקט מחקר.

 

היקף הלימודים

 

לימודי תואר ראשון בהנדסת מערכות מידע אורכים כארבע שנים ונחשבים ללימודים מאתגרים ויוקרתיים. בתום הלימודים זוכים הסטודנטים לתואר מהנדס ונרשמים בפנקס המהנדסים.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה ללימודי הנדסת מערכות מידע משתנים מתכנית לתכנית וממוסד אקדמי אחד לאחר. לימודים אלו בטכניון בחיפה או באוניברסיטת בן-גוריון, דורשים מהמועמדים להציג ציונים גבוהים גם בבחינת הבגרות וגם בבחינה הפסיכומטרית.

 

 

עם זאת, לימודים אלו במסגרת מכללות אקדמיות דורשים תנאי קבלה סבירים יותר. כך או כך, תוכלו לפנות למכינה הנדסית או מכינה קדם אקדמית בכדי לשפר את סיכוייכם להתקבל לתוכנית יוקרתית זו. שימו לב, סטודנטים המעוניינים ללמוד באוניברסיטת בן-גוריון ואינם עומדים בתנאי הקבלה יכולים לנסות ולעבור את השנה הראשונה בהנדסה במכללת ספיר בציונים גבוהים, ולעבור לאוניברסיטה בשנה ב' על בסיס הישגיהם.

 

 

מוסדות הלימוד

 

  • המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל: לימודי הנדסת מערכות מידע במכללה זו נפרשים על פני ארבע שנים, בשנים המתקדמות הסטודנטים יכולים לבחור בין קורסי התמחות בענפים כגון הנדסת תוכנה, מערכות מידע, תפעול ותכן או מערכות שירות.

 

  • הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל (חיפה): סטודנטים בטכניון יכולים ללמוד בתכנית ללימודי הנדסת מערכות מידע, מסלול זה משותף לפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ולפקולטה למדעי המחשב של הטכניון.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע): במסגרת לימודי הנדסת מערכות מידע של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מציעים לסטודנטים להכיר מגוון טכנולוגיות ושיטות פיתוח מתקדמות בעולם מערכות המידע וההייטק. אורך הלימודים ארבע שנים, וניתן לבחור בין מספר התמחויות: בינה מלאכותית, בינה עסקית וכריית נתונים, ניתוח ועיצוב מערכות מידע, ולימודי סייבר ואבטחת מידע.

 

כמו כן, יש לציין כי ניתן ישנם מוסדות לימוד המציעים תוכנית ללימודי תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול עם התמחות במערכות מידע (דוגמת אוניברסיטת אריאל בשומרון או SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון).

 

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר בהנדסת מערכות מידע יוכלו לעסוק במגוון תפקידים ובהם: אפיון צרכי המחשוב, ביצוע חקר ישימות, ניתוח ועיצוב תוכנות, יישום, תפעול וניהול של יחידות מחשב וטכנולוגיות, ועוד.

 

שכר מהנדס מערכות מידע נחשב לגבוה למדי ודומה לזה של מהנדסים אחרים בהייטק ובתעשייה. מהנדסים ותיקים ובכירים יכולים להגיע לרמות גבוהות במיוחד וכן להטבות נוספות על השכר.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי הנדסת מערכות מידע?

רוצה לדעת יותר על לימודי הנדסת מערכות מידע?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי הנדסת מערכות מידע - ביקוש בשוק העבודה