רוצה פרטים על תנאי קבלה לדוקטורט?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תנאי קבלה לדוקטורט

רוצה לדעת על תנאי קבלה לדוקטורט? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תנאי קבלה דוקטורט

רבים ממסיימי התואר הראשון ממשיכים לתואר שני על מנת להרחיב את השכלתם וליצור לעצמם יתרון בשוק העבודה. אך לעיתים גם זה לא מספיק לסטודנטים החרוצים. השלב הבא הוא התואר השלישי - הדוקטורט. תואר שלישי הוא תואר שמבוסס ברובו על מחקר של הסטודנט ונעשה בדרך כלל בנושא מסוים תוך הנחייה צמודה.

 

אין כל ספק באשר לחשיבות של הלימודים האקדמיים בארץ ובעולם, אך רק מיעוט מהסטודנטים מגיעים בפועל לתואר השלישי. בעוד התואר הראשון הוא תואר שהפך לכמעט חובה לכל מי שרוצה למצוא עבודה מתאימה, התואר השני והתואר השלישי הם תארים המיועדים בעיקר לאנשים הרוצים להרחיב את השכלתם בתחום ספציפי. ניתן לעשות כיום דוקטורט בישראל במגוון תחומים - משפטים, מדעי המדינה, היסטוריה, פסיכולוגיה, פילוסופיה ועוד.

 

לכל תחום יש את הקריטריונים שלו לקבלה לתואר וישנם תחומים בהם הלימודים הם במסלול ישיר לדוקטורט (כלומר מיד עם סיום התואר השני). מה שבטוח הוא שהתואר השלישי הוא התואר היוקרתי ביותר, המקנה לאדם הרוכש אותו מוניטין וכבוד רב.

מהם הקריטריונים לקבלה לדוקטורט בישראל?

בעוד ברוב המכללות בישראל ניתן לרכוש תואר ראשון ובמקרים מסוימים אף תואר שני, עדיין לא ניתן לעשות בהן דוקטורט. כל מי שרוצה תואר שלישי בישראל חייב ללמוד באחת מהאוניברסיטאות הרשמיות (תל אביב, בר אילן, חיפה, באר שבע, העברית וכו’).

 

על מנת להתקבל לתואר שלישי באוניברסיטאות יש כמובן צורך בתואר שני. בכל מסלול לדוקטורט יש תנאי קבלה שונים, אך ברוב המקרים יש צורך בציונים גבוהים בתואר השני (לפחות 80 ולעיתים אף 85 או 90 ומעלה). גם לציון של עבודת הגמר של התואר השני יש חשיבות ונדרש ציון גבוה. בדרך כלל, רק בוגרי תואר שני במסלול עם תזה (עבודת גמר) יוכלו להמשיך לדוקטורט ולכן זהו גם קריטריון חשוב.

בנוסף, אם יש לכם תואר שלישי בתחום מסוים, לעיתים זה יכול להקל על הקבלה שלכם לתואר לשישי בתחום אחר. פקולטות מסוימות דורשות גם לראות את הציונים של התואר הראשון כחלק מתנאי הקבלה לדוקטורט.

 

אם אתם נמצאים במסלול ישיר לדוקטורט, ישנה חשיבות רבה לציוני התואר השני ורק אם תעמדו בכל הדרישות תוכלו להמשיך לדוקטורט. ובמקרים מסוימים, חלק מהאוניברסיטאות מציינות כי אנשים אשר יוכיחו בכל דרך אחרת (למעט הצגת הציונים שלהם) כי יש להם הכשרה מספקת ורצופה לשם מחקר במקצוע בו בחרו - גם אלה יוכלו בתנאים מסוימים להתקבל לתואר שלישי.

 


תנאי קבלה לתואר שלישי בחוגים ספציפיים

כאשר עושים דוקטורט יש חשיבות לתחום בו אתם עושים אותו. בדרך כלל בוגרי תואר שני במדעי המדינה שיחליט להמשיך לתואר שלישי במדעי המדינה, יעשו את הדוקטורט שלהם בתחום ספציפיים במדעי המדינה. כך גם בתחומים כמו משפטים, פסיכולוגיה ועוד.

 

בחוגים מסוימים ישנם תנאי קבלה נוספים מלבד הציונים כדוגמת ראיון קבלה, מכתבי המלצה ועוד. מומלץ מאוד, בטרם נרשמים, לברר מראש מהם תנאי הקבלה הספציפיים לתחום בו אתן רוצים לעשות דוקטורט, מיהם המנחים לדוקטורט בתחום זה ומהם סיכויי הקבלה שלכם בפועל.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תנאי קבלה לדוקטורט?

רוצה לדעת יותר על תנאי קבלה לדוקטורט?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור