רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

כמה מרוויח סטטיסטיקאי בישראל?

רוצה לדעת על שכר סטטיסטיקאי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


כמה מרוויח סטטיסטיקאי בישראל?

 

שכר סטטיסטיקאים

 

סטטיסטיקה עוסקת בניתוח נתונים הנאספים באופן מדעי בהתאם למתודות אובייקטיביות בדוקות וידועות; תפקידו של הסטטיסטיקאי הוא לנתח את הנתונים המתקבלים באמצעות שיטות מחקר וניתוח קבועות, להסיק מתוכם את המסקנות בהתאם למחקר המתבצע, ולעתים אף לייעץ ולהמליץ בהתאם לתוצאות אלה.

 

טבלת שכר

 

משכורות בתחום משתנות על פי מספר גורמים, כולל שנות ניסיון בתחום, היקף המשרה, וסוג התפקיד. לפניכם מספר דוגמאות למשכורות ממוצעות בתפקידים שונים:

 

סוג המשרה 0 עד 5 שנות ניסיון  5 עד 10 שנות ניסיון
סטטיסטיקאי 7,000 – 11,500 ₪ בחודש  11,500 – 18,000 ₪ בחודש
ניתוחים סטטיסטיים 8,000 – 11,000 ₪ בחודש 11,000 – 18,000 ₪ בחודש
ניתוחים וייעוץ סטטיסטי – שכר שעתי      לא צוין כ – 300 ₪ לשעה
בעל מכון לעריכת סקרים לא צוין 20,000 – 25,000 ₪ בחודש
מדען נתונים 18,000 – 25,000 ₪ בחודש 30,000 – 34,000 ₪ בחודש
אנליסט נתונים 10,000 – 16,000 ₪ בחודש 18,000 – 24,000 ₪ בחודש

 

* הסכומים הנקובים הם ממוצעי ברוטו לחודש עבודה במשרה מלאה – אלא אם צוין אחרת, והם נתונים לשינוי.
 

העיסוק בתחום, ורמות השכר

 

מאחר שסטטיסטיקה היא מקצוע נדרש ברבים מאוד מענפי התעשייה, ובעצם בכל ענף הדורש מחקר וניתוחים – סטטיסטיקאים רבים בוחרים ללמוד לתואר ראשון בסטטיסטיקה, ולאחר מכן – לתואר שני ואולי גם לדוקטורט, בתחומים אחרים. באופן זה הם מאפשרים לעצמם התמחות בתחומי עיסוק מסוימים, וכך גם אפשרויות תעסוקה וקידום שונות ומגוונות יותר באותו תחום.

 

כך לדוגמה, סטטיסטיקאי בעל תואר שני בכלכלה, ישתלב ויעסוק בתחומים אחרים לעומת סטטיסטיקאי בעל תואר שני בסוציולוגיה. בהתאם להתמחות ולהתמקצעות יוכלו סטטיסטיקאים להשתלב בענפי ההייטק, הכלכלה, השיווק, המחקר החברתי, המחקר הקליני ואחרים, ולעסוק בעיקר בניתוחים סטטיסטיים, ובייעוץ – כעצמאיים או כשכירים. כל אלה, בשילוב עם הוותק, הניסיון, והסטטוס האקדמי – ישפיעו על רמות השכר. כך למשל, שכר בהייטק לרוב גבוה במיוחד, ביחס לממוצע במשק.

 

מהו השכר הממוצע בתחום?


שכרם הממוצע של סטטיסטיקאים בעלי ניסיון נע בין 14,000 - 15,000 שקלים. סטטיסטיקאים מתחילים במכוני מחקר, בתפקידים כגון עוזרי מחקר, מרוויחים בין 7,000 - 10,000 שקלים בממוצע. לאחר מספר שנות ניסיון בתפקיד, ניתן להעלות את המשכורת לטווח הנע בין 11,000 - 18,000 שקלים. בתפקידים בכירים במיוחד, כגון בעלי מכונים לעריכת סקרים, ניתן להרוויח בין 20,000 - 25,000 שקלים.


כמה ניתן להרוויח בתעשיית ההייטק?

 

בוגרי לימודים בחוגים המשולבים עם מדעי הנתונים במסגרת התמחות או מסלול, יכולים לפתוח דלת לתפקידים מבוקשים במיוחד בתעשיית ההייטק. תפקידי מדען נתונים (Data Scientist), אנליסט נתונים (Data Analyst), למידת מכונה, וביג דאטה נחשבים לאפיקים צומחים בתעשייה, וכיום יש להם ביקוש רב, מגמה אשר באה לידי ביטוי גם בשכרם של העובדים.

 

אנליסט נתונים בתחילת דרכו המקצועית מרוויח בין 10,000 - 16,000 שקלים לחודש, ואילו מדען נתונים מרוויח בין 18,000 - 20,000 שקלים בשנותיו הראשונות בתפקיד, ולאחר כחמש שנות ניסיון יכול להרוויח בין 30,000 - 34,000 שקלים בממוצע, ובתפקידים בכירים אף למעלה מכך.

 

מה ללמוד כדי להשתלב בענף?


תחילת הדרך להשתלבות בענף הינה בתואר ראשון בסטטיסטיקה, מדובר על מסלול שהיקפו כשלוש שנים. במוסדות מסוימים מאפשרים ללמוד במתכונת דו חוגית עם תחומים כגון מדעי המחשב, מדעי הנתונים, מתמטיקה, או כלכלה, אפיקים אשר פותחים אפשרויות תעסוקה נוספות. יש לציין כי תואר ראשון בסטטיסטיקה נחשב לאחד המקצועות המקנים את רמות השכר הגבוהות מבין הבוגרים בישראל, לצד תחומי לימוד כגון מדעי המחשב או מתמטיקה.


יש לציין כי בתעשיית ההייטק, בתפקידים מסוימים ישנה דרישה לבעלי תארים מתקדמים (תואר שני ולעיתים גם תואר שלישי), בפרט בתפקידי מחקר בענפים כגון מדעי הנתונים ושיטות סטטיסטיות. על כן, ישנם בוגרים הממשיכים גם לתואר שני בתחום, מסלול המקנה מיומנויות מחקריות מתקדמות יותר, ותורם להעמקה ולביסוס הידע.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
הנדסאי תוכנה - פתרונות למבחני מה"ט בסטטיסטיקה
לימודי תואר ראשון ללא סטטיסטיקה
לימודי סטטיסטיקה עם דיסקלקוליה
האם כל תואר ראשון דורש סטטיסטיקה?
לימודי מתמטיקה וסטטיסטיקה
תואר שני- הנדסת תעו"נ או סטטיסטיקה
יש למישהו פתרונות לסטטיסטיקה קיץ 2013