רוצה פרטים על הנדסאי תוכנה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסאי תוכנה - מה לומדים ואיפה?

רוצה לדעת על הנדסאי תוכנה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסאי תוכנה, כל מה שצריך לדעת

 

כיום, לא כולם חייבים ללמוד לקראת תואר ראשון במדעי המחשב על מנת לעסוק בתחום. אם אתם רוצים להתמקצע בתחום המחשבים, אך אינכם מעוניינים ללמוד לקראת תואר ראשון קשה וארוך באוניברסיטה או בכללה, אתם יכולים ללמוד במסלול של הנדסאי תוכנה (או הנדסאי מחשבים), ולקבל הכשרה מהירה ואיכותית תוך שנתיים.

 

אין ספק כי תחום התוכנה והמחשבים הוא אחד מהתחומים המבוקשים ביותר כיום, ולאנשי תוכנה יש ביקוש רב. זהו אחד מהתחומים בו יש למדינת ישראל יתרון גדול. אנחנו נחשבים למעצמת הייטק ומיטב המוחות בתחום יצאו מהאוניברסיטאות והמכללות של ישראל.

 

למרות התפוצצות בועת ההיי טק בתחילת העשור, המשיכו הלימודים המגוונים בתחומי המחשב להיות מבוקשים בכל האוניברסיטאות והמכללות בישראל. במקביל להתפתחות הטכנולוגית המואצת חלה גם עלייה בביקוש לתחום זה ורבים רוצים להתמחות בעולם התוכנה, האינטרנט והחומרה.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות הנדסאי תוכנה?

 

האינטרנט שינה את פני עולם התקשורת והמחשבים, וכיום, כל מי שרוצה לעסוק בתחום מעניין ומכניס זה, יכול לעשות זאת גם באמצעות לימודי הנדסאי. כמובן, שכמו בכל התחומים בהם עוסקים הנדסאים, בתחום זה יש צורך באופן מיוחד באוריינטציה טכנולוגית יישומית וגישה למחשבים.

 

ישנם סוגים רבים של הנדסאים - הנדסאי אנימציה והדמיה, הנדסאי מכשור רפואי , הנדסאי עיצוב תעשייתי, הנדסאי פלסטיקה, הנדסאי צילום ומדיה דיגיטאלית ועוד, אך הנדסאי תוכנה הם בין המקצועות המבוקשים ביותר ולכן הביקוש ללימודים אלה הוא כה גדול.

ישנם לא מעט גופים בישראל המכשירים הנדסאי תוכנה.

 

הלימודים מקנים לסטודנטים שליטה וידע בתחומים רבים כמו שפות תכנות שונות, רשתות, עולם האינטרנט, טיפול בציוד ועוד. בין הנושאים המרתקים הנלמדים במסלול זה - אנגלית טכנית, מבוא לאלקטרוניקה, שפות C , C++, אסמבלר, JAVA, תקשורת ורשתות, ניתוח מערכות מידע, גרפיקה ממוחשבת, יישומים וחבילות תוכנה, מערכת הפעלה UNIX, מעבדת מחשבים, מסדי נתונים ועוד.

 

אם אתם רוצים להתמחות בתחום התוכנה ולעבוד בתעשייה עתירת ידע בארץ או בעולם, המסלול הזה נועד בדיוק עבורכם.

 

 

אפה לומדים? מכללות ואוניברסיטאות להנדסאי תוכנה

 

ניתן ללמוד תחום זה במכללות רבות בישראל, בין היתר -

 

  • מכללת עתיד (מעלות, חיפה, באר שבע, תל אביב): רשת המכללות מציעה לימודי הנדסאי תוכנה עם התמחות Full Stack.

 

  • המכללה למינהל (חיפה, ירושלים, ראשון לציון): במכללה אפשר ללמוד במסלול הנדסאי תוכנה וכן במגמות נוספות כגון הנדסאי אלקטרוניקה, הנדסאי מכשור רפואי והנדסאי תעשייה וניהול.

 

  • המכללה הטכנולוגית אורט בראודה (כרמיאל): מתקיימים לימודי הנדסאי תוכנה במסלול משולב, שהיקפו שישה סמסטרים.

 

  • מכללת אורט סינגלובסקי (תל אביב): במכללה מתקיימת תכנית ללימודי הנדסאי תוכנה, אפשר לבחור בין מסלול משולב בן שלוש שנים למסלול יום באורך של שנתיים.

 

  • מכללת אורט כפר סבא: המכללה מאפשרת לסטודנטים לבחור בין מסלול בוקר שאורכו שנתיים למסלול משולב שאורכו שלוש שנים.

 

  • אורט קריית ביאליק: תוכנה היא אחת המגמות המתקיימות באורט קריית ביאליק, לצד מסלולים נוספים כגון חשמל, אלקטרוניקה, בניין ועוד.

 

  • הנדסאים באריאל: הנדסאים באריאל מאפשרים ללמוד בתכנית הנדסאי תוכנה בהתמחות סייבר. הלימודים מתקיימים במסגרת התכנית הלאומית להכשרת הנדסאים ++Expert, המשלבת התנסות מעשית בחברות מובילות, ומתקיימת בתכנית יום או בתכנית לעובדים.

 

  • מכללת אתגר (תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע): לימודים אלו מתקיימים במסלול יום (שאורכו שנתיים), או במסלול ערב (שאורכו שלוש שנים). הלימודים מתאימים לאנשים עובדים.

 

  • תל חי הנדסאים: מוסד הלימוד מציע לסטודנטים ללמוד במסלול הנדסאי תוכנה וכן במסלולים נוספים בהם לימודי הנדסאי מכונות, לימודי הנדסאי ביוטכנולוגיה, לימודי הנדסאי בניין ולימודי הנדסאי גז טבעי.

 

  • הנדסאים תל אביב: התכנית ללימודי הנדסאי תוכנה - במסלול משולב או בוקר - חושפת את הסטודנטים למגוון כלים מתקדמים, דרכם הם יכולים להשתלב בתעשיית ההייטק. מוסד הלימוד עורך מסלולים רבים נוספים להכשרת הנדסאים וכן מכינה טכנולוגית להנדסאים.

 

  • מכללת נצרת עילית: לימודי הנדסאי תוכנה במכללה זו מתקיימים במסלול בוקר שהיקפו שנתיים. הלימודי מקיפים שלל סוגיות מתקדמות בתכנות ובתחזוקת מחשבים.

 

  • המכללה הטכנולוגית כנרת (עמק הירדן): במכללה הטכנולוגית כנרת מתקיימים לימודי הנדסאי תוכנה במסלול משולב שאורכו שלוש שנים בו נערכים שיעורים בערבים ובימי שישי. בתכנית נלמדות סוגיות מתקדמות בתכנות ובענפים נוספים כפיתוח אפליקציות ואבטחת מידע.

 

  • בית הספר להנדסאים שנקר (רמת גן): בבית הספר להנדסאים של מכללת שנקר מכירים את מגוון ההיבטים של תכנות ופיתוח תוכנות וכן פיתוח של אפליקציות מובייל.

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר): מוסד הלימוד מאפשר לסטודנטים ללמוד במגוון רחב של מגמות ללימודי הנדסאי, בהן גם לימודי הנדסאי תוכנה שנמשכים שנתיים וכוללים ארבעה סמסטרים.

 

  • הנדסאים בטכניון (חיפה): בהנדסאים בטכניון באפשרות הסטודנטים לבחור בין לימודי יום, לימודי ערב או לימודים במסלול משולב.

  

  • מכללת אורט ירושלים: המכללה מציעה תכנית לימודי הנדסאי תוכנה, במסלול בוקר שהיקפו כשנתיים. במכללה מתקיימות עוד שלל מגמות ללימודי הנדסאי ומסלולי לימודי תעודה. 

 

  • מכללת אורט רחובות: במכללה נערך מסלול הנדסאי תוכנה או במגוון של מסלולי הנדסאי בתחומים נוספים. ניתן לבחור בין מתכונת בוקר ובין מתכונת ערב.

 

חשוב לוודא כי הלימודים במוסד שבחרתם מוכרים על ידי המכון להכשרה טכנולוגית (מה"ט). לפרטים על עוד מוסדות לימוד וקבלת שירות אישי חינם תוכלו לפנות אל נציגי האתר.

 

מה הם תנאי הקבלה למסלול הנדסאי תוכנה?

 

ברוב מוסדות הלימוד תעודת בגרות מלאה מהווה תנאי קבלה ללימודי הנדסאים. לימודי מכינה טכנולוגית או קדם הנדסאית מיועדים לבעלי בגרות חלקית שרוצים להשלים את המקצועות החסרים להם ולהתקבל למסלול.

 

ישנם סוגים רבים של הנדסאים - הנדסאי אנימציה והדמיה, הנדסאי מכשור רפואי , הנדסאי עיצוב תעשייתי, הנדסאי פלסטיקה, הנדסאי צילום ומדיה דיגיטאלית ועוד, אך הנדסאי התוכנה הם בין המקצועות המבוקשים ביותר ולכן הביקוש ללימודים אלה הוא כה גדול.

 

 

כמה זמן לומדים?

 

הכשרת ההנדסאים לוקחת כשנתיים עד שלוש שנים, בהתאם למסלול של כל תלמיד. לימודי יום אורכים שנתיים ולימודי ערב כשלוש שנים. רבים בוחרים ללמוד במסלול של לימודי ערב על מנת לשלב את לימודיהם עם עבודה במשרה מלאה.

 

 

מהו שכר הלימוד?

 

שכר הלימוד הוא כ- 8,000 שקלים לשנת לימוד במכללות ובבתי ספר המתוקצבים ע"י המה"ט. בשנתיים הראשונות ללימודים, חיילים משוחררים יזכו להנחה של 90% משכר הלימוד במימון הקרן לחיילים משוחררים.

 

הסמכה ותעודה בסיום הלימודים

 

בוגרי המסלול יקבלו עם סיום הלימודים דיפלומת הנדסאי המוכרת על ידי מה"ט.

 


אילו תפקידים מאיישים הנדסאי תוכנה?

 

הנדסאי תוכנה יכולים להשתלב במגוון רחב של תפקידים, ביניהם, בודקי תוכנה, אנשי מערכות מידע ובסיסי נתונים, מתכנתים בצוותי פיתוח, מעצבים ומפתחים באינטרנט, תפקידי הדרכה והטמעת תוכנות ועוד.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. גם בתקופות של מיתון יש תמיד ביקוש לאנשי תוכנה איכותיים. הנדסאי תוכנה יוכלו להשתלב בחברות הייטק, חברות סטארט אפ, חברות תעשייה בתחומים שונים, משרדים ממשלתיים ועוד.

 

איך כדאי להתכונן ללימודי הנדסאי תוכנה?

 

מאחר ובלימודי תוכנה מושם דגש רב על תחום המתמטיקה, מומלץ לחזור על הפרקים במתמטיקה בנושאי אלגברה לינארית ובוליאנית.

 

מהן דרישות הסף להשלמת תואר מהנדס?

 

כדי להשלים מהנדסאי למהנדס יש לעמוד בתנאים הבאים:

 

  • תעודת בגרות מלאה (מעל 70 במתמטיקה ב-4 יחידות) וממצוע 80 בדיפלומת ההנדסאי. ללא צורך במבחן פסיכומטרי.
  • דיפלומת הנדסאי מקנה בין 30 ל- 40 נקודות זכות, תלוי במכללה.

 

מה ההבדל בין לימודי הנדסאי תוכנה ללימודי מדעי המחשב?

 

לימודי מדעי המחשב הם תיאורטיים ברובם ומתמקדים בלימוד המדעים המדוייקים. דגש רב מושם על לימודי המתמטיקה לצורך שימוש באפליקציות מורכבות ויישום מעשי של אלגוריתמים. במסלול הנדסאי תוכנה, לעומת זאת, לומדים 7 שפות תיכנות ומתמקדים בפן המעשי של התיכנות.

 

התלבטות נוספת יכולה להיות הנדסאי או מהנדס תוכנה. לימודי הנדסת תוכנה נמשכים ארבע שנים ובהם נלמדים קורסים תיאורטיים רבים מאשר בלימודי ההנדסאים, והדגש המתמטי בתואר חזק יותר. עם זאת, בתואר נפתחות אפשרויות תעסוקה רבות יותר במו"פ והשכר לבוגרים לרוב גבוה יותר בתחילת הדרך.

 

מה ההבדל בין קורס מקצועי בתחום המחשבים ללימודי הנדסאי תוכנה?

 

לימודי מקצוע בתחום המחשבים נרכשים לרוב במסגרת קורס מקוצר. ההכשרה במסלול זה היא מצומצמת ומתמקדת במקצוע שנבחר, בין אם בדיקות תוכנה , ניהול רשתות וכו'. לעומת זאת, הלימודים במסלול הנדסאי תוכנה הם מקיפים יותר ומאפשרים השתלבות במגוון תפקידים גדול יותר.

 

מה ההבדל בין לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות מערכות מידע לבין מגמת הנדסאי תוכנה?

 

בלימודי הנדסאי תעשייה וניהול,התמחות במערכות מידע ,לומדים שתי שפות תכנות בלבד, כשהמטרה היא לאפשר להנדסאי ,באמצעות מערכות המידע, לענות על צרכים ולשפר תהליכים באמצעים טכנולוגיים. תוכניות מגמת הנדסאי תוכנה מאידך,כוללות לימוד של שבע שפות תיכנות שונות והתמקדות מעטה על תחום מערכות המידע.

 

האם הנדסאי תוכנה יכול להיות מנתח מערכות מידע או רק הנדסאי תעשייה וניהול?

 

הנדסאי תוכנה יכול להתפתח ולעסוק בניתוח מערכות מידע, בתנאי שהוא משקיע בהרחבת הידע בתחום מערכות המידע ובבסיסי נתונים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסאי תוכנה?

רוצה לדעת יותר על הנדסאי תוכנה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הנדסאי תוכנה
שאלות הגולשים בנושא
הנדסאי תוכנה - פתרונות למבחני מה"ט בסטטיסטיקה
מה ההבדל מבחינת עבודה בין הנדסאי תוכנה למהנדס תוכנה?
הנדסאי תוכנה ללא ניסיון
איפה הכי כדאי ללמוד הנדסאי תוכנה ?
הנדסאי אלקטרוניקה או הנדסאי תוכנה?
ממוצע ציונים לדיפלומת הנדסאי תוכנה
האם יש ביקוש להנדסאי תוכנה?