רוצה פרטים על עתודה טכנולוגית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

עתודה צבאית בתחום הטכנולוגי

רוצה לדעת על עתודה טכנולוגית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


עתודה טכנולוגית

כל מי שבוחר ללכת למסלול של עתודה, צריך לדעת שאחת מהאופציות הפופולאריות ביותר היא העתודה הטכנולוגית. אם אתם כבר בגיל 18 מעוניינים בקריירה בתחום הטכנולוגי, מסלול זה יכול להתאים לכם כמו כפפה ליד.

 

זכרו כי בחירה במסלול זה משמעותה לימודים נוספים מעבר לכיתה י"ב ודחייה של השירות הסדיר. אך מצד שני תצאו מהמסלול הזה כשברשותכם ידע וניסיון מקצועי, שיכולים לעזור להשתלב בשוק העבודה בצורה מיטבית לאחר השחרור.

 


מה זה עתודה טכנולוגית?

 

מסלול זה מתאים במיוחד לאנשים הרואים את עתידם במקצועות טכנולוגיים. המסלול מיועד לבוגרי כיתות י"ב המעוניינים להמשיך וללמוד לפני גיוסם לצה"ל. אם יש לכם תעודת בגרות מלאה ולמדתם במסלול בו לומדים מקצוע מדעי או ריאלי (לפחות 7 יחידות לימוד), תוכלו לנסות ולהירשם למסלול זה, המקנה לבוגריו את התואר טכנאי.

 

בנוסף, הנרשמים לעתודה זו יזכו ללא מעט הטבות בעזרה בשכר הלימוד, מלגות לעתודה טכנולוגית ועוד.

 


כיצד נרשמים לעתודה הטכנולוגית?

ההרשמה למסלול זה מתבצעת במהלך כיתה י"ב. בסביבות חודש ינואר של שנת הלימודים האחרונה יכולים לתמידים הבוחרים בכך להירשם לאחת מהמכללות הטכנולוגיות ולהמשיך את לימודיהם לכיתה י"ג במסלול העתודה.

 

מדובר למעשה במסלול המהווה למידה רצופה, כהמשך ישיר של כיתה י"ב, ללא צורך בגיוס לצה"ל. יש צורך כאמור בבגרות מלאה ולימודים במגמה ריאלית, אך גם בעלי תעודת בגרות חלקית יכולים להירשם במקרים מסוימים, על בסיס ידע מוכח (אם כי בכל מקרה יש צורך בציונים חיוביים במתמטיקה, אנגלית והבעה עברית).

 

שנת הלימודים במסלול זה נפתחת בראשון לספטמבר ונמשכת עד ה - 30 באפריל. יש לציין כי לאחר ההקבלה ללימודים, לא יצטרכו התלמידים להתייצב בלשכת הגיוס, אך לאחר סיום לימודיהם יאלצו לחתום קבע לתקופה מסוימת.

 


מה קורה עם סיום הלימודים בעתודה?

לאחר סיום הלימודים (בדרך כלל שנה אך ניתן להמשיך גם לכיתה י"ד במקרים מסוימים) ישובצו הבוגרים בצה"ל בתפקידים המתאימים לתחום הלימודים שלכם. כך ניתן לשלב בין הקריירה שלכם לבין השרות הצבאי בצורה מוצלחת ומועילה לעתידכם המקצועי.

מהם מועדי הגיוס של עתודאים לצה"ל?

בוגרי העתודה הטכנולוגית שיסיימו את לימודיהם באפריל יתגייסו לצה"ל בחודשים מאי עד ספטמבר.

כמה זמן חותמים קבע?

העתודאים במסלול זה ישרתו מעבר לשלוש השנים הרגילות אותם משרתים שאר החיילים, וזאת בשל האופי המיוחד של המסלול שלהם. בוגרי כיתה י"ג (בנים ובנות) מתחייבים לשרת בקבע 9 חודשים בכל המסלולים. בוגרי כיתה י"ד מתחייבים לחצי שנת קבע נוספת מעבר למה שהתחייבו בוגרי י"ג.

אין כל ספק כי מסלול העתודה הטכנולוגית הוא מסלול מרתק, והחשוב ביותר הוא שתצאו עם מקצוע ביד. אז בין אם אתם רוצים להיות טכנאי אלקטרוניקה, חשמל, מזגנים או מחשבים, העתודה הטכנולוגית היא אופציה מצוינות עבורכם.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על עתודה טכנולוגית?

רוצה לדעת יותר על עתודה טכנולוגית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד עתודה טכנולוגית
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
מלגת לימודים או מחיה לעתודה טכנולוגית
מלגה לעתודה טכנולוגית