רוצה פרטים על לימודי ערב - כלכלה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ערב כלכלה

רוצה לדעת על לימודי ערב - כלכלה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ערב בכלכלה

 

תחום הכלכלה עוסק במחקר של תהליכי ייצור, הפצה, מסחר וצריכה של מוצרים ושירותים. התחום שייך למדעי החברה, ומתמקד בתוצרי המשק וביחסים האנושיים הקשורים בהשגת המשאבים הדרושים לקיומו ולרווחתו של האדם.

 

לימודי כלכלה לתואר, נלמדים בדרך כלל יחד עם חוג נוסף כגון מנהל עסקים, חשבונאות, ועוד. ברוב האוניברסיטאות והמכללות נהוג ללמוד תחום זה במסגרת דו חוגית כדי להרחיב את הידע הנרכש, ולשלב אותו עם חוג נוסף כמו תקשורת, מדעי המדינה, ניהול, פסיכולוגיה ועוד.


לימודי ערב בתחום הכלכלה מיועדים לאנשים המתעניינים בתחום ואינם יכולים, מסיבות שונות, ללמוד במהלך היום. לימודים אלה מתאימים לעובדים במשרות מלאות, לבעלי עסקים, לאימהות, לחיילים, ולכל החפץ לרכוש את ההשכלה האקדמית במתכונת גמישה יותר.

 

הלימודים במסלול לימודי ערב לתואר ראשון זהים בתכניהם לאלו הנלמדים בתוכנית היומית; ההבדל בין המסלולים מתבטא בדרך כלל בשעות הלימוד ובמשך ההכשרה. הלימודים במסלולים לאנשים עובדים כוללים מפגשים בשעות אחר הצהריים והערב וכן בימי שישי.

 

מה לומדים?

 

תואר זה נחשב למבוקש מכיוון שבחברות רבות ובארגונים רבים מועסקים כלכלנים אשר מתווים את המדיניות הפיננסית של החברה או הארגון. גם במגזר הציבורי יש צורך באותם עובדים, במיוחד במשרד האוצר. העיסוק בתחום זה נחלק לשני ענפים עיקריים, תחום המיקרו כלכלה (העוסק בבעיות של יצרנים בודדים, שווקים וצרכנים בודדים), ותחום המקרו כלכלה (שבו עוסקים במשק כולו במעיין "מבט על").

 

נושאי לימוד

 

תכנית הלימודים זהה במרבית המקרים לזו הנלמדת במסלול לימודי היום. הנושאים הנלמדים משתנים בהתאם לתחום המשולב במתכונת דו חוגית, וכן בהתאם להתמחות הנבחרת: 

  • ניהול פיננסי.
  • תורת המימון.
  • אקונומטריקה.
  • אנליזת נתונים.
  • תורת המחירים.
  • מסחר בין לאומי.
  • ניתוח ניירות ערך.
  • מכשירים פיננסיים.
  • יסודות החשבונאות.
  • הערכת שווי וניתוח דוחות כספיים.
  • ועוד.
     

כלכלה וניהול


זהו אחד מן השילובים הדו חוגיים הנפוצים שבהם נערכים לימודים בתחום. אנשים עובדים יכולים למצוא מסלולים המותאמים לצורכיהם במוסדות שונים ובהם באוניברסיטה הפתוחה, באוניברסיטת בר אילן (במסגרת תכנית "יהלום"), ובאקדמית רמת גן. היקף הלימודים הוא לרוב שלוש שנים, לרבות סמסטרים בחודשי הקיץ.


כלכלה ולוגיסטיקה


התמחות בתחום הלוגיסטיקה ניתן למצוא במכללה האקדמית עמק יזרעל, במסלול ייעודי לאנשים עובדים ולאנשי כוחות הביטחון. מסלול זה מכשיר לניהול של מערכים לוגיסטיים מורכבים בארגונים ובמפעלים. היקף הלימודים הינו תשעה סמסטרים (שלוש שנים).

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים משתנה ממסלול למסלול. באופן כללי, מרבית המסלולים נפרסים על פני שלוש שנים. כדי לאפשר סיום הלימודים בפרק זמן זה, כל שנת לימודים כוללת שלושה סמסטרים, לרבות סמסטר קיץ. כמו כן, ישנם מוסדות המאפשרים סיום הלימודים בפרק זמן קצר יותר, כגון המכללה האקדמית צפת (מסלול רב תחומי שאורכו שנתיים וחצי), או אוניברסיטת בר אילן (תכנית יהלום שאורכה שנתיים).

 

היכן ניתן ללמוד?
 

  • האוניברסיטה הפתוחה (מרכזי לימוד בפריסה ארצית): הלימודים באוניברסיטה הפתוחה מתקיימים במתכונת גמישה המותאמת לאנשים עובדים, ניתן להתאים את קצב ושעות הלימוד לצורכים האישיים. התכנית משלבת למידה מרחוק עם מפגשים פרונטליים במרכזי לימוד בפריסה ארצית. ניתן ללמוד במסלול חד חוגי, דו חוגי, או בשילוב חטיבה.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן פועל המדור לתכניות מובנות, שבו מתקיימים לימודים המתאימים במיוחד לאנשים עובדים. במדור זה ניתן למצוא את תכנית "יהלום" המשלבת גם את תחומי משאבי האנוש ומנהל העסקים.

 

  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל – צפון): במכללה האקדמית תל חי מציעים מסלולים דו חוגיים בתחום זה, המותאמים לאנשים עובדים. ניתן לשלב את הלימודים עם החוג לשירותי אנוש, או עם החוג ללימודים רב תחומיים.

 

  • המכללה האקדמית צפת: ההתמחות בכלכלה ובניהול מתקיימת במסגרת החוג ללימודים רב תחומיים, היקף הלימודים הינו שנתיים וחצי, שלושה סמסטרים בשנה. המסלול מתאים גם לעובדים בבנקים, ולעובדי המגזר הפיננסי.

 

  • האקדמית רמת גן: הלימודים מתקיימים במתכונת דו חוגית, והם משולבים עם החוג לניהול. המסלול מותאם לאנשים עובדים. היקף הלימודים שלוש שנים, קיימת גם תכנית שהיקפה שנתיים.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה): במכללת עמק יזרעאל מתקיימים לימודי כלכלה וניהול, המסלול לאנשים עובדים מתקיים בהתמחות לוגיסטיקה בלבד, מסלול זה מתאים גם לאנשי כוחות הביטחון.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למנהל (ראשון לציון): במכללה זו יש מסלול ערב לקראת תואר ראשון בשילוב ניהול. המסלול נמשך 3 שנים ומתפרש על פני 9 סמסטרים.

 

  • האקדמית גליל מערבי (עכו): ישנו מסלול רב תחומי מובנה בשילוב התחומים מינהל עסקים ומשאבי אנוש, המיועד לאנשים עובדים. הסטודנטים לומדים במסלול זה פעמיים באמצע השבוע ביום שישי. משך הלימודים הוא 8 סמסטרים (כולל 2 סמסטרי קיץ).

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי ערב - כלכלה?

רוצה לדעת יותר על לימודי ערב - כלכלה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי ערב - כלכלה