בחירת לימודים, מה כדאי ללמוד?

מתלבט מה ללמוד באוניברסיטה או במכללה? יש לנו ניסיון רב שנים במתן סיוע למועמדים ללימודים המתלבטים בנוגע לעתיד האקדמי והתעסוקתי שלהם. האם כדאי לעשות קורס או תואר? מה ההבדל בין תעודה של מכללה ואוניברסיטה? ושאלות רבות נוספות. לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאב ראש וכסף 
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
בחירת לימודים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

המודל האישיותי לבחירת מקצוע ע"פ פרופ` ג`ון הולנד
מאת: ד"ר ענת רפופורט

יש לסמן וי ליד כל היגד שמשקף את רצונותיך. ניתן לבחור יותר מהיגד אחד.
עם סיום השאלון תתקבל רשימה של מקצועות לימוד שיכולים להתאים לך!
נותרו עוד 30 חלקים
  • (במידה והתיאור מתאים סמן V)
  • (במידה והתיאור מתאים סמן V)
  • (במידה והתיאור מתאים סמן V)
  • (במידה והתיאור מתאים סמן V)
 
בחירת לימודים – מה ללמוד? איך מתחילים? מה הצעד הראשון?
 
השתחררתם מהצבא, עברתם טרקים ארוכים בטיול שלכם בחו"ל, התאווררתם, פגשתם, טעמתם, ואולי אפילו הצלחתם לחסוך כסף ללימודים. מפעם לפעם הסתננו לכם לראש מחשבות על העתיד הקרוב - מה תלמדו? איזה מסלול מקצועי תבחרו? ייתכן שהקדשתם לזה רגע או שניים, ושוחחתם על כך עם חברים, אך כעת עליכם לעשות מאמץ מרוכז כדי לקבל החלטה אחת. שלב ראשון בבחירה מושכלת הוא איסוף של מידע על האופציות השונות ומיונן.
 
 
אז מה האפשרויות שלך ללימודים?
  
  • מסלולי תעודה מקצועיים - מתאפיינים בתקופת לימודים יחסית קצרה, בהיבט מעשי מורחב ובמיקוד בתחום מסוים. ישנם מסלולים בהם ניתנת לבוגרים תעודה מטעם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (התמ"ת). ישנם כאלה המקנים תעודה המוכרת בארגונים ואיגודים מקצועיים רלוונטיים. באחרים, לעומת זאת, מוענקת לבוגרים תעודת גמר מטעם בית הספר בלבד.
  • לימודים לתואר ראשון - מסלולים אקדמיים נמשכים בין שלוש לארבע שנים, וכוללים לרוב גם לימוד של תיאוריות או מקצועות כלליים, המעניקים פרספקטיבה רחבה יותר ולא מצטמצמים לתחום אחד. במרבית מקומות העבודה מחפשים אנשים שסיימו תואר ראשון, והבוגרים מגיעים למשרות טובות יותר. בין התחומים הפופלריים ביותר: משפטים, מנהל עסקים, רפואה, פסיכולוגיה ועוד. לאחר התואר ניתן להמשיך ללימודי תואר שני.
  • מסלולי הכנה - על אלה נמנים קורסים המכינים לבגרויות ולפסיכומטרי, ולמבחנים נוספים כבחינת אמי"ר. מכינות קדם אקדמיות ומכינות קדם הנדסאים כוללות לימודים לבגרות, השלמת מקצועות מדעיים וטיפוח של מיומנויות למידה.
 
כמובן שלא כל אחד בטוח שהוא רוצה ללמוד או יודע מה ללמוד. כאן בא לידי ביטוי שילוב הרצון ויכולת. אם הגעתם לשלב בו אתם בטוחים ברצונכם ללמוד, אך מתלבטים ולא יודעים איך להתחיל ולבחור, נוכל לסייע לכם בהכוונה באמצעות הכלים שיש לנו באתר והמאמר זה.
 
איזה טיפוס את/ה? ואיך זה עוזר לך לדעת מה ללמוד?
 
הטיפוס ההחלטי והנחוש
 
מגיל צעיר ידעת שאתה רוצה להיות רופא, בצבא הלכת להיות חובש קרבי ואתה מחזיק כמה שלדים בארון. לאחר הטיול בהודו חזרת לארץ ועכשיו איך מתחילים? ובכן ,מקצוע הרפואה בארץ נחשק ונחשב ביותר. ממוצע הפסיכומטרי והבגרויות מרקיע שחקים ובכל שנה הרף עולה.
 
אז מה בכל זאת תוכל לעשות?  כדי להתקבל עליך להיות מצוייד בפסיכומטרי גבוה (מעל 740 לפי נתוני השנה שעברה) וכן בתעודת בגרות המכילה כ 20 יחידות במקצועות המספריים ( מתמטיקה, פיזיקה, כימיה.) תוכל להגיש בקשה לכל אחת מהפקולטות, ולקוות לטוב. כמובן שתוכל לשפר ציוניך הן בבגרות והן בפסיכומטרי.
 
אם יש רצון חזק ויכולת ללמוד. כך גם לגבי שאר המקצועות הנדרשים כמו משפטים למשל. אם אתה החלטי ונחוש מספיק תוכל גם ללמוד את מקצוע הרפואה ברומניה או במדינות אחרות שם תנאי הקבלה יהי לעיתים נמוכים יותר.מידע נוסף באתר לגבי לימודים בחו"ל.
 
 
הטיפוס שרוצה ללמוד אבל מתלבט בין כמה תחומים
 
סיימת את הצבא, יש לך תעודת בגרות לא רעה ופסיכומטרי ממוצע, אתה מתלבט בין כמה תחומים ולא יודע במה לבחור. ראשית בחן את הנתונים שלך, באתרי האינטרנט למשל של האוניברסיטאות קיימים מדרגי הסף לקבלה לכל אחד מהחוגים. תוכל כך לסנן את המקצועות שאינם רלוונטיים לגביך.
 
בנוסף מקיימות האוניברסיטאות והמכללות בכל שנה ימי עיון פתוחים בהם אתה מוזמן להגיע ולשאול שאלות לגבי החוגים, תנאי הקבלה, תנאי הלימודים ועוד שאלות על כל מוסד ומוסד. תוכל להפגש עם סטודנטים הלומדים בחוגים ולהתרשם. תחשוב על הנושא כמעין יריד תעסוקה גדול.
 
אתה שומע את כולם ובסוף מחליט מי הכי שכנע אותך. בימי עיון אלו תקבל מושג איך זה ללמוד את המקצוע, מה עושים עם זה ועוד. אם אינך יודע במה תרצה לעסוק בעתיד מומלץ ללמוד בחוגים אשר בהם מגוון אפשרויות רחב ככל האפשר – וכן ללמוד לתואר דו חוגי – שמשמעו – התמחות בשני ענפי לימוד. מידע רב על חוגים ניתן למצוא באתר. לאחר שבדקת את האפשרויות וצמצמת את התחומים כל שנותר הוא להתאים את הרצוי למצוי.
 
נתוניך האישיים לעומת נתוני הקבלה לחוגים השונים. גם כאן תוכל לבחור באפשרויות אחרות( אם לא התקבלת לאוניברסיטה) כגון מכללות או לימודים בחו"ל, או לחלופין לשוב ולשפר את הנתונים.
 
הטיפוס המבולבל
 
לא יודע מה ללמוד? אין לך מושג מה תרצה לעשות כשתהיה גדול? אתה יודע שאתה רוצה ללמוד אבל מעולם לא גילית מה הכי מושך אותך או במה אתה הכי טוב? לא נורא, יש פתרון גם לזה. לעיתים דרושה הכוונה מקצועית, שתוציא ממך את הפוטנציאל ותתאים עבורך מבחינה אישיותית את המקצוע והדרך.
 
אנו מציעים לכם את ZUZU, הסדנה הדיגיטלית הראשונה בארץ לבחירת לימודים. את זוזו מעבירים המנטורים שלנו - אלון גל, פרופ' יורם יובל ועוד, שיעזרו לכם למצוא את הדרך שהכי מתאימה לכם. בסדנה תקבלו כלים לקבלת החלטות חשובות בחיים ולבחירת תחום לימודים. כמו כן תיחשפו לסודות ההצלחה והאושר ותוכלו לשמוע טיפים להצלחה ממי שהצליחו באמת. מהסדנה תצאו עם כיוון להמשך הדרך ותוכלו לקבל החלטות בצורה קלה וחכמה יותר.
 
אפשרויות נוספות העומדות בפניכם כוללות פניה למכוני הכוונה מקצועית, וחברות השמה אשר יוכלו לעזור לך רבות בבחירה נכונה. מכונים מובילים לדוגמה: מכון אבני, מכון אדם-מילא, מכון פארן, מכון הדסה ועוד מכונים או אנשי מקצוע המספקים ייעוץ לימודים. אלו יוכלו בשיטה של מבחנים שונים לומר לך באילו מקצועות תוכל לממש את יכולותיך. נוסף על כך ניתן לפנות אל מכונים גרפולוגיים, כגון חנה קורן, אילון בן יוסף ואחרים, אשר יוכלו לנתח את אופייך על פי כתב היד ולייעץ לך. כמו כן קיימות גם סדנאות הנערכות ברחבי הארץ, בהם תוכל להשתתף ולקבל מושג.
 
לסיכום,
 
מה ללמוד זו שאלה קשה אבל ברת פתרון. באתר זה חומר רב שנועד לסייע לך במידע על חוגים, מסלולי לימוד וקריירה. תוכל לקרוא עוד באינטרנט, שהוא כיום כלי ידע מהמעלה הראשונה. הבחירה בסופו של דבר מה ללמוד ולעשות היא שלך.
 
התלבטויות נפוצות - קראו על השיקולים לכאן ולכאן
 
 
  

 

המבחן לבחירת לימודים (מוסד אקדמי או מקצוע) בשיטת WSM

מתלבטים בין תחומי לימודים? לא מצליחים לבחור בין כמה מוסדות לימוד? תנו לנו לעזור לכם! במיוחד בשבילכם, פיתחנו מערכת מתקדמת שבאה לפתור לכם את כל הבעיות בתהליך בחירת הלימודים. פשוט ענו על כמה שאלות והמערכת תציג בפניכם המלצות שיעזרו לכם לקבל החלטה, הכל ללא עלות, ובקלות.
אם אתם נמצאים בתהליך בחירת לימודים ולא בטוחים איזה תחום הכי מתאים לכם, תוכלו להיעזר במערכת כדי לדרג עד ארבע אפשרויות שונות. אנחנו נבחן את הגורמים שהכי חשובים לכם, כמו עומס לימודים, עניין בחומר וכמובן השכר שתרוויחו אחרי שתסיימו ללמוד. לחלופין, אם אתם כבר סגורים מה תלמדו אבל מתלבטים בין כמה מוסדות, תוכלו למצוא פה את התשובה. אתם רק צריכים לציין את הגורמים שמשפיעים בעיניכם, בין אם מדובר בגובה שכר הלימוד, במרחק מהבית, ברמת הלימודים, בפתיחת דלת לקריירה ועוד.
במה אתה מתלבט?


עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על בחירת לימודים?

רוצה לדעת יותר על בחירת לימודים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד בחירת לימודים
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

שאלות הגולשים בנושא
קריטריונים לבחירת מקצוע
לימודים- עבודה עם ילדים בעיה בבחירת מקצוע!
בחירת לימודים בתחום הטיפולי
בחירת תחום לימודים הקשור בעזרה לאנשים
עזרה בבחירת מקצוע
בחירת מקצוע בתחום הטיפול ו/או הרפואה
עזרה בבחירת מקצוע לחיים
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...