רוצה פרטים על הנדסאי מכשור רפואי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסאי מכשור רפואי

רוצה לדעת על הנדסאי מכשור רפואי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסאי מכשור רפואי

לא כולם יכולים או אפילו רוצים להיות רופאים, אך ישנם תחומים נוספים בעולם הרפואה שאינם דורשים לימודים של 7 שנים. אחד מהתחומים האלה הוא תחום המכשור הרפואי. אנשי המקצוע המתפעלים את המכשירים הרפואיים (ויש רבים כאלה) הם קריטיים להצלת חיים ולטיפול בחולים.

 

ללא תפעול נכון של המכשירים הרפואיים - לא ניתן לבצע בהצלחה ניתוחים, השתלות ופרוצדורות רפואיות נוספות. הנדסאי מכשור רפואי עוסק בכל אלה ועליו ללמוד את התחום בצורה מעמיקה. הנדסאי טוב, חייב שתהיה לו אוריינטציה טכנולוגית, ואין זה משנה באיזה תחום הוא מתמחה - עיצוב תעשייתי, פלסטיקה, אדריכלות, עיצוב פנים, רכב או אנימציה. בתחום המכשור הרפואי היכולות של ההנדסאי הם קריטיות להצלת חיי אדם!

 

הציוד הרפואי שאותו מתפעלים ומתחזקים הנדסאי המכשור הרפואי כולל מכונות תומכות חיים שמופעלות בחדרי ניתוח ובמחלקות נוספות בבתי החולים, וכן מכשור רפואי טכנולוגי לביצוע צינתורים, מיפויים, א.ק.ג. אקו לב ועוד. מכאן, שאחריותו של הנדסאי מכשור רפואי היא כבדת משקל ,הרי שמדובר בתפעול ותחזוקה של ציוד רפואי שמשמש לביצוע פעולות רפואיות מורכבות והרות גורל.

 

תוכניות הלימוד במוסדות הלימוד מותאמות לדרישות בשטח וכוללות הכשרה רב תחומית מקיפה במקצועות הרפואה ,הטכנולוגיה וההנדסה , במטרה להסמיך טכנולוגים רפואיים שיתפעלו ויתחזקו את הציוד ברמה הכי גבוהה שניתן.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות הנדסאי מכשור רפואי?

רמת השכלול והמורכבות הטכנולוגית הגבוהה של המכשור הרפואי שמיוצר כיום מחייבת מיומנויות גבוהות וידע הנדסי בתפעול ובתחזוקה השוטפת שלו. אנשי המקצוע שמופקדים על ציוד זה הם הנדסאי המכשור הרפואי שמקבלים את הכשרתם במסגרת לימודי תעודה במוסדות הלימוד השונים.

 

המטרה העיקרית של מסלול זה היא להכשיר סטודנטים בהנדסה הרפואית ובעיקר בתחום המכשור הרפואי הן ברמה התיאורטית והן ברמה המעשית. תוכניות הלימודים השונות משלבות לימודים עיוניים מפורטים של מקצועות ההנדסה הרפואית, וכן התנסות מעשיות במעבדות השונות (מעבדת חשמל, מעבדת מכשור רפואי, מעבדת אלקטרוניקה).

 

התרגול במעבדות מכשיר את הסטודנטים לתפעל את המכשירים הרפואיים השונים (א.ק.ג., אולטראסאונד, דופלר, מד חמצן ודופק,  מכשיר הנשמה, הולטר, PULSE OXIMETER, שוק חשמלי,מוניטור, DEFIBRILATOR ועוד).

 

מסלול לימודי הנדסאי מכשור רפואי מעניק לבוגריו דיפלומת הנדסאי ותעודת טכנולוג רפואי מטעם משרד הבריאות. תחום הלימודים משלב ידע הנדסי וטכנולוגי עם ידע מעולם הרפואה ומכשיר את בוגרי המגמה לתפעל ולבדוק את המכשור הרפואי, האלקטרוני או המכאני, לכייל את הציוד הרפואי, לבצע תיקונים בסיסיים וכן לערוך ולעבד את המידע הרפואי המתקבל בבדיקה. הנדסאיי מכשור רפואי מועסקים בבתי חולים ובמכונים רפואיים פרטיים בעלי ציוד רפואי מתקדם.

 

מה הם נושאי הלימוד?

 

החומר הנלמד במסלול הוא מקיף ומגוון וכולל נושאים כגון:

 

  • תורת החשמל
  • ביוכימיה
  • לימודי מתמטיקה
  • פרמקולוגיה
  • אנטומיה ופיזיולוגיה
  • לימודי כימיה
  • מבוא לאלקטרוניקה
  • מבוא למדעי המחשב
  • אנגלית טכנית     
  • מקצועות ברפואה קלינית      
  • ועוד

 

בנוסף, הסטודנטים עוברים התנסות מעשית במרכז רפואי בישראל ועובדים במחלקות השונות; בחדר ניתוח, במחלקות טיפול נמרץ נשימתי, בחדרי הרדמה, א.ק.ג וארגומטריה, ועוד.

 

אין ספק כי מדובר בלימודים קשים ומאתגרים, אך שכרם בצידם - הנדסאי מכשור רפואי זוכים להציל חיי אדם ואין דבר החשוב מכך! אז אם אתם מתחברים לעולם הרפואה אך לא רוצים להיות רופאים שקלו קריירה בתחום מרתק זה.

 

היכן לומדים הנדסאי מכשור רפואי?

 

  • רשת מכללות עתיד (מעלות, תל אביב, באר שבע): משך הלימודים 3 שנים במסלול המשולב, או שנתיים וחצי במסלול יום.

 

  •  הנדסאים תל אביב: ניתן ללמוד בתכנית לימודי הנדסאי רפואי שמתקיימת במסלול בוקר בלבד, שאורכו שנתיים ו - 5 חודשי סטאז'. מוסד הלימוד עורך עוד שלל תכניות הנדסאים וכן מכינה טכנולוגית.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב): בבית הספר להנדסאים במכללה האקדמית ספיר מציעים תכנית הנדסה רפואית - מכשור רפואי בשני מסלולים - מסלול קליני ומסלול טכני.

 

  • מכללת אורט סינגאלובסקי (תל אביב): במכללה מתקיימים לימודי בוקר במגמה זו, שאורכם שלוש שנים. הלימודים כוללים מעבדות מעשיות והתנסות בשטח.

 

  • הטכנולוגית אורט בראודה (כרמיאל): הלימודים נערכים במתכונת יום ואורכם 3 שנים. הם כוללים סטאז' מעשי בבתי חולים, מעבדות ופרויקט מעשי.

 

  • מכללת נצרת עילית יזרעאל: במכללה זו מתקיימים לימודי הנדסאי מכשור רפואי במתכונת יום שאורכה שלוש שנים - שנתיים של לימודים עיוניים ושנה של התנסות מעשית (סטאז').

 

  • המכללה הטכנולוגית באר שבע: במכללה הטכנולוגית באר שבע אפשר ללמוד במסלול הנדסאי הנדסה רפואית - מכשור רפואי. ניתן ללמוד במסלול יום שאורכו כשנתיים או בתכנית משולבת שאורכה שלוש שנים.

 

  • המכללה למינהל (ראשון לציון, אשדוד, ירושלים, חיפה): אורכם של לימודי הנדסאי מכשור רפואי במכללה למינהל הוא כשלוש שנים והם נלמדים במסלול יום.

  

  • בית הספר להנדסאים - המכללה האקדמית אשקלון: הסטודנטים במסלול זה לומדים לעומק על ביצוע בדיקות, עבודה עם ציוד מתקדם ועיבוד וניתוח לתוצאות בדיקות שונות.

 

מה הם תנאי הקבלה למסלול הנדסאי מכשור רפואי?

 

רוב מוסדות הלימוד דורשים תעודת בגרות מלאה כתנאי קבלה ללימודי הנדסאי מכשור רפואי. לימודי מכינה טכנולוגית או קדם הנדסאית מיועדים לבעלי בגרות חלקית שרוצים להשלים את המקצועות החסרים להם ולהתקבל למסלול.

 

מה משך הלימודים?

 

לימודי הנדסאי מכשור רפואי, בלימודי יום, אורכים שנתיים ולימודי ערב כשלוש שנים. במסלול זה נדרשת גם שנה של התמחות.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות מכיוון שעולם הרפואה זקוק לאנשים רבים היודעים לתפעל מכשירים רפואיים. הבוגרים יוכלו להשתלב כאנשי מקצוע בבתי חולים, מרפאות פרטיות ועוד.

 

שכר מכשור רפואי נע בין 8,000 - 15,000 שקלים, כאשר עובדים מנוסים וותיקים יותר מגיעים לתגמול גבוה. גם בתעשיית ההייטק, בחברות פיתוח מכושר וציוד רפואי וטכנולוגי השכר גבוה למדי.

 

מה ההבדל בין לימודי הנדסאי מכשור רפואי ללימודי הנדסה רפואית?

 

מסלול הנדסאי בתחום זה הוא קצר יותר וכולל שנתיים לימודים עיוניים ושנת התמחות בבית חולים. בסיום המסלול זכאים הבוגרים לשתי תעודות, תעודת טכנולוג רפואי ותעודת הנדסאי. לימודים להנדסה רפואית, לעומת זאת, אורכים כ- 4 שנים ומזכים בתואר ראשון. כמובן שגם תנאי הקבלה למסלול זה גבוהים יותר. בכל אופן, לאחר לימודי ההנדסאי ניתן להמשיך ללימודי תואר ראשון בהנדסה רפואית. לימודי ההנדסאי ייזקפו לזכותו של הסטודנט ויזכו אותו בפטורים.

 

האם הנדסאי מכשור רפואי מצליחים למצוא עבודה בתחום?

 

מכללות שמכשירות לתחום זה מדווחות על אחוזי השמה של מעל 95%. עם זאת, מומלץ מאד לברר טרם הרישום איזה מוסד לימודי מסייע בנושא ההשמה ולבצע בדיקה של רמת הביקושים למקצוע בלוחות הדרושים באינטרנט.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסאי מכשור רפואי?

רוצה לדעת יותר על הנדסאי מכשור רפואי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
משכורת של הנדסאי מכשור רפואי
מה גובה השכר של הנדסאי מכשור רפואי?
האם יש ביקוש להנדסאי מכשור רפואי?
מה ההבדל בין הנדסאי רפואי לטכנאי?
מה ההבדל בין הנדסאי מכשור רפואי לטכנאי רנטגן?
הנדסאי מכשור רפואי - שכר התחלתי ואפשרויות תעסוקה
ביקוש למקצוע הנדסאי מכשור רפואי