לימודים לתואר שני במשפטים

מחפש/ת מידע על לימודי תואר שני במשפטים? אנחנו רוצים לעזור לך!
דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, מסלולים ועוד. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
תואר שני משפטים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני במשפטים - כמה זה עולה? איך מתחילים?

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט

תואר שני במשפטים מכונה גם תואר .LL.M. על מנת לעסוק בעריכת דין אין חובה להמשיך לתואר המוסמך, אך מי שמעוניין להעשיר את עצמו ולהעמיק את הבנתו בתחום המשפטים, מוזמן להשתתף בתכניות אלו. כמו כן, מכיוון ששוק עורכי הדין הוא שוק רווי, תואר שני יכול להוות יתרון לבעליו. 
 
למה כדאי לי ללמוד?
 
רוב הסטודנטים לתואר זה לומדים לצורך העשרה ובעיקר לצרכי הכרה מקצועית לצורך גמול או שכר. רק כ - 3% מכלל הלומדים פונים למסלול מחקרי, שאיתו ניתן להמשיך אל צמרת האקדמיה. יתרון משמעותי יותר במשרדים הגדולים יהיה לאלו שילמדו תואר שני במשפטים דווקא באנגליה או בארה"ב, שם יקבלו פרקטיקה בשפה משנית ובצורת משפט שונה ובכך יעמיקו את הידע שלהם, ובעיקר יתאימו למשרדים גדולים העובדים עם לקוחות במדינות שונות בעולם, ולא רק עם ישראליים.
 
עבודה בפועל אחרי תואר שני במשפטים - מה עושים עם תואר שני במשפטים

תואר שני במשפטים מאפשר להעמיק ולהרחיב את הידע בתחום ספציפי, כמו למשל, הממשק בין טכנולוגיה ומשפטים. לבעלי תואר שכזה הכניסה לתפקידים בחברות הייטק עשויה להיות קלה יותר.

המעוניינים להשתלב בתפקידי הוראה ומחקר באוניברסיטאות ובמכללות נדרשים לתואר שני מחקרי במסלול הכולל תזה כדי להמשיך לדוקטורט. ביחס ללימודים לתואר ראשון, תואר שני מצריך חשיבה עצמאית יותר. עבודת התזה משכללת את היכולת לבצע מחקר ולכתוב כתיבה אקדמית.

למי שרוצה להקים משרד עצמאי, תואר שני עשוי להוות יתרון שיווקי בתחומים כגון כקניין רוחני, משפט בינלאומי או גישור. מי שמתקדם בעבודתו כעורך דין לתפקיד הכרוך בניהול, יכול לקבל יתרון מתכנית תואר שני המשלבת בין ענפי המשפטים ומנהל העסקים. הדבר יכול להקנות יתרון מקצועי וניהולי על פני הכפופים לו. מי שעובד כעורך דין במגזר הציבורי יכול להעלות את השכר לאחר סיום תואר שני.

תכונות הנחוצות לתואר שני במשפטים

כדי ללמוד תואר שני במשפטים יש צורך בציונים טובים בתואר הראשון במשפטים. במהלך התואר השני נדרשת סקרנות, יכולת לוגית אנליטית גבוהה ויכולת ביטוי טובה. מי שלומד לתואר שני בחו”ל, יזדקק לאנגלית ברמה גבוהה.

בדרך כלל נהוג לשלב בין תואר שני במשפטים לבין עבודה מעשית בתחום. הדבר דורש יכולת עמידה בלחץ ובעומס, הכרוכים בהשלמת המשימות האקדמיות בד בבד לביצוע המשימות בעבודה.

תואר שני מתאים למי שרוצה להעמיק את הידע העיוני שלו בתחום דעת משפטי מסוים. מי שנהנה ונמשך לפתרון בעיות תאורטיות וסוגיות עקרוניות יכול להפיק סיפוק רב מן התואר השני. תואר שני עשוי גם להקנות יתרון בעבודה כמשפטן במגזר הציבורי כגון במשרד המשפטים.

תנאי ההעסקה - תואר שני במשפטים שכר

במגזר הפרטי לא תמיד יהיו הבדלים בשכר בין בוגרי תואר ראשון או שני. לעומת זאת, במגזר הציבורי בעל תואר שני יכולים להגיע לרמות שכר גבוהות יותר מאשר משפטנים שאין ברשותם תואר שני.
 
 
מטרת הלימודים
 
במהלך לימודי המוסמך מעמיקים הסטודנטים את השכלתם המשפטית וקונים ידע נרחב המאפשר להם להתמקד בנושא ספציפי למטרות מקצועיות או למטרות מחקר. מי שרוצה להמשיך לתואר שלישי ולפרסם מאמרים וספרים עיוניים, צריך לבחור במסלול הכולל כתיבת עבודת תזה מחקרית.
 
מסלולים והתמחויות
 
להלן מגוון מסלולי התמחות לדוגמא במשפטים, להעמקה בתואר השני:
 
  • משפט בינלאומי
  • גישור
  • משפט עסקי או מסחרי
  • משפט עברי
  • משפט, חברה ופוליטיקה
  • הדין הישראלי     
  • משפט, היסטוריה ופילוסופיה     
  • ועוד
 
כמו כן, ניתן למצוא מסלולי לימוד שמשלבים את לימודי התמחות במשפטים עם תחום דעת נוסף, כמו כלכלה או מנהל עסקים, מדעי המדינה ועוד.
 
מהו משך זמן הלימודים?
 
הלימודים אורכים בין שנה לשנתיים, תלוי במוסד האקדמי ובתכנית הנבחרת. תנאי הקבלה הם בדרך כלל תואר ראשון ממוסד מוכר. באוניברסיטאות הסינון יהיה גם על פי ממוצע ציוני התואר הראשון.
 
 
כמה זה עולה?
 
בין 10,000 ל - 20,000 ש"ח בשנה, תלוי במוסד האקדמי. תארים בחו"ל – בעיקר באוניברסיטאות בארה"ב - עולים הרבה יותר, ולעיתים אף יותר ממשלשים את שכר הלימוד.
 
היכן לומדים?
 
כמו שצויין, לימודי תואר שני במשפטים נלמדים בלא מעט מוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל. בין הבולטים ניתן לציין:
 
  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה): באוניברסיטת רייכמן מוצעת תכנית לתואר שני במשפט עסקי,. התכנית אורכת שנתיים, ומתקיימת במתכונת של ערב באמצע שבוע ויום שישי בבוקר. ייתכנו ימי לימוד נוספים בהתאם לבחירת התלמיד בקורסים המוצעים במערכת. לתכנית מתקבלים בוגרי תואר ראשון בעלי ציונים טובים ובעלי ניסיון מקצועי.
 
  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון): המסלול האקדמי מציע תואר שני במשפטים .LL.M  בשנה אחת. הלימודים מתקיימים בקמפוס החדיש בראשון לציון, וכוללים מספר מגמות התמחות בלימודי המשפטים. מספר מגמות ומספר בוגרים רב שהשתלב בעולם המסחרי והמשפטי בהצלחה הקנו למכללה למנהל את מקומה במכללות המובילות בלימודי המשפטים לתואר שני.
 
  • המכללה האקדמית נתניה: מתקיים מסלול לימודי משפטים לתואר שני .LL.M מסחרי עסקי, ללא תזה, וכן מסלול למצטיינים עם תזה.
 
  • האוניברסיטה העברית (ירושלים):  ספינת הדגל של החינוך המשפטי בישראל, הפקולטה הוציאה משורותיה את טובי המשפטנים ובכירי השופטים בישראל. המסלול ללימודי התואר השני – מסלולי התואר השני מתמחים במשפט פלילי, קניין רוחני וטכנולוגיה עילית, משפט מסחרי. קיים סינון גבוה של המועמדים, ויש יתרון לבוגרי משפטים של האוניברסיטה העברית.
 
  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון): בשערי מדע ומשפט מציעים ארבעה מסלולי לימוד לתואר שני במשפטים LL.M - מוסמך כללי, התמחות במשפט עסקי, והתמחות במשפט פרטי. הלימודים מתקיימים אחת לשבוע ונפרשים על פני ארבעה סמסטרים.

 

  • הקריה האקדמית אונו: בקריה מציעים תואר שני במשפטים הן במסלול הכולל תזה, והן במסלול שאינו דורש הגשת עבודה מחקרית. תכנית הלימודים מתקיימת בשיתוף פעולה מקצועי עם אחד מבתי הספר המובילים בעולם ללימודי משפטים, השייך לאוניברסיטת קולומביה.

 

האם כדאי להמשיך לתואר שני במשפטים?


יצאנו לשאול את הסטודנטים והבוגרים הטריים מה הם חושבים באמת על התואר השני במשפטים. שמענו מהם עד כמה התואר פרקטי לדעתם, איך הוא עזר להם לקדם את הקריירה ובאופן כללי האם הוא כדאי.


כיצד התואר השני במשפטים עזר לך בקריירה (עזר להתקבל לעבודה חדשה? או - להתקדם בעבודה הנוכחית? עזר לך לקבל העלאה?)


אופיר בר, שמסיים עכשיו את התואר השני במשפטים במסלול מחקרי בקריה האקדמית אונו, עונה: התואר השני מאור עזר לי, העובדה שלמדתי לתואר שני במשפטים מציבה את הידע המשפטי שלי מעל לרמת הבסיס ונותנת לי ידע עמוק ויכולת מחקר משפטי. היכולת שתרגלתי במהלך הקורסים עזרו לי להתקבל ופתחו בפני הזדמנויות שלא היו אפשרויות אם היה לי רק ידע בסיסי מלימודי המשפטים. היכולת למחקר משפטי מאפשר לי להשתלב בתיקים בפרופיל גבוה, ואפילו בין לאומי. הבמה שקיבלתי במכללה, ובמסגרת פרויקט משלחות לאוניברסיטאות בחו"ל, חשפו אותי למשפטנים מובילים, מה שעזר לקדם הזדמנויות.


אמירה כהן, שסיימה תואר שני במשפטים ללא משפטנים במסלול האקדמי המכללה למינהל, אומרת: בחרתי בתואר השני להרחבת האופקים שלי, ולא בהכרח מטעמי קריירה. אני עובדת בבית ספר לשפה האנגלית, ואת התואר הראשון עשיתי בספרות אנגלית. כמי שמלמדת אנגלית, יש לי היום יותר נושאי שיחה מול הלקוחות שלי, ואני מבינה בתחומים רבים יותר. זה מעלה את הרמה המקצועית שלי ומרחיב את הידע.


צחי אביב, שסיים לאחרונה תואר שני במשפטים במכללה האקדמית נתניה, משיב: אני איש הייטק כבר הרבה שנים, ובחרתי בתואר השני נטו בשביל חוויית הלמידה. למדתי גם לימודי משפטים בתואר הראשון והשתתפתי בקורס בגישור, אני באותו מקום עבודה עוד מלפני שהתחלתי ללמוד, ואני מתכוון להמשיך בעתיד גם לדוקטורט במשפטים, אבל אני לא מעוניין בהסבה מקצועית למשפטים. עם זאת, אני מאמין שבתואר השני אתה לומד פרקטיקות חשובות, שעוזרות בחיי היום יום.


במסגרת התפקיד שלי אני נדרש להתעסק עם חוזים מול חברות אחרות, ועכשיו אני מבין בזה יותר. הקורסים בתואר השני ממוקדים מאוד, כמו למשל קורס חוזים מסחריים, שעזר לי בנושא הזה. התואר השני גם מעיד על יכולת לעמוד במשימות ובפרויקטים רחוקי טווח, על ידע והתמדה, וזה נותן יתרון מול מועמדים אחרים לתפקידים בתחום שלי.



התואר השני היה שווה לדעתך את ההשקעה (מבחינת כסף וזמן)?


אופיר: למרות שהתואר השני יותר מורכב, ולמרות שקיים פיתוי גדול להתחיל כבר את 'החיים האמיתיים' כעורך דין וכמשפטן, הוא חשוב מאוד למי שרוצה קריירה משמעותית בתחום המשפט. התואר מאוד מקדם חשיבה, מפתח את הדרך שבה לומדים נושא לעומק ומחדד את הדרך שבה בוחנים סוגיה משפטית, מה שמשפר את יכולות ההתנסחות והכתיבה ומאפשר הזדמנויות עבודה שהן מעבר לרמת הבסיס.


אמירה: לגמרי היה שווה את ההשקעה, אדם צריך להתפתח ולא לעמוד במקום. בזמן התואר פוגשים אנשים איכותיים מאוד ומתפתחים דיונים מאוד משמעותיים בכיתה. היה טוב לחזור לספסל הלימודים.


רוב הסטודנטים בתואר השני במשפטים ללא משפטנים הם אנשים שהגיעו כדי להרחיב את האופקים שלהם, אלה אנשים תאבי ידע, שלא בהכרח באו כדי לעסוק בתחום המשפט. אני חושבת שכל אדם צעיר צריך את זה, תחום המשפטים נותן כל כך הרבה כלים לחיים.


צחי: בוודאי שהיה שווה את ההשקעה. ברמה האישית, התואר פתח לי עולמות חדשים ונתן זווית ראיה חדשה, גם אם אני לא עוסק ישירות בתחום המשפט. התואר השני במיוחד סייע לי לשים לב יותר למילה הכתובה ולמשמעות שלה, פרקטיקה שמאוד חשובה לי.

 


היית ממליץ לחברים ללמוד במסלול שלמדת?


אופיר: במילה אחת, כן. מי שרואה את עצמו משתלב בעולם המשפט בישראל חייב להעמיק את הידע והיכולות. התואר השני, ובוודאי שבמסלול המחקרי, מזמן את האפשרות להעמקה הזו. אני ממליץ לכל סטודנט שמעוניין ללמוד משפטים, ובטח לאלו שחייבים לשלב עבודה נוספת, ללמוד במסלול שלמדתי.


אמירה: אני ממליצה כל הזמן לכל תלמידיי לגשת לתואר השני שלמדתי, זה כמעט בגדר חובה בעיני. התואר השני כדאי מאוד, מבחינת ידע, חשיבה יותר מורכבת ורבת ממדים והכלים שהוא נותן לחיים.


צחי: אני תמיד אומר לחברים שלי שאני לא מבין אנשים שעושים רק תואר ראשון. התואר השני אמנם דורש יותר חשיבה מהתואר הראשון, אך פחות השקעה בפועל, והוא מתגמל הרבה יותר ונותן ערך מוסף ביציאה לשוק. הוא מומלץ גם למי שלא מגיע מהתחום.

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני משפטים?

רוצה לדעת יותר על תואר שני משפטים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
טיפים ממומחים בנושא תואר שני במשפטים
דליה דורנר
השופטת דליה דורנר, שברשותה קריירה של עשרות שנים בעולם המשפט הישראלי וכהונה כשופטת בבית המשפט העליון, חושבת שאחד הכלים המרכזיים להצלחה בלימודי המשפטים היא אהבה גדולה למקצוע - לבחור תחום התמחות פרקטי מצד אחד, אך קרוב ללב מצד שני.
"אדם צריך לדעת מה הוא רוצה לעשות אבל גם צריך לאהוב את התחום. הוא חייב לגלות בו עניין. אני מקווה שמי שהולך ללמוד משפטים עושה זאת כי הנושא מושך את ליבו... אם אתה רוצה להצליח באמת בעולם המשפט, אתה חייב לאהוב את התחום באמת."
דליה דורנר
שופטת בית המשפט העליון בדימוס
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
תואר שני במשפטים
(18) 3.9
שמעון

שמעון

04/08/2023
5/ 1

הקריה האקדמית אונו

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

סבבה לגמרי רק עם קצת קושי המרצים סבבה לגמרי מכללה פצצה

על הקמפוס

קמפוס ייחודי ניתן לשלב גם עבודה גם לימודים קמפוס חרדי כך שמי שמפחד זה טוב לו

טיפים

מכללה טובה רק להגיע עם רצון ויכולות כדי לדעת ללמוד

ליאור

ליאור

05/02/2019
5/ 4

הקריה האקדמית אונו

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

בהליך הקבלה לתואר הוענקו תשומת לב גדולה, היוועצות טובה ויחס טוב.. זה כבר עשה את שלו:)

על הקמפוס

באופן כללי, אני די מרוצה מההרצאות, מכיתות הלימוד, מיחס המרצים, ומהקפיטריה המקומית.

טיפים

הייתי מציע לשפר את סכומי שכר הלימוד השנתי(די גבוהים), את דרכי התחבורה לקמפוס ואת חובת הנוכחות המקפיד קרא עוד...

אורנת

אורנת

12/12/2018
5/ 2

אוניברסיטת בר-אילן

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

שינויים רבים מדיי, עליהם מודיעים בדקה האחרונה. היחס והשירות לסטודנט מתחת לכל ביקורת. רמה אקדמית נמוכ קרא עוד...

על הקמפוס

יש אווירה טובה, מבחינת יתר הסטודנטים שלומדים איתי. רצון רב לעזור אחד לשני. האוניברסיטה אינה מתייחסת  קרא עוד...

טיפים

התכנית מפורסמת כתכנית של 4 סמסטרים רצופים, על פני 14 חודשים. בפועל, קוצצה בחודשיים, מה שיוצר עומס רב קרא עוד...

שאלות הגולשים בנושא
תואר שני במשפטים - תנאי קבלה בבר אילן
תואר שני במשפטים לכלכלנים
השלמה למשפטים לבוגרי תואר שני למשפטים ללא משפטנים
תואר שני במשפטים ללא משפטנים בבר אילן
תואר שני במשפטים בר אילן
לימודי תואר שני במשפטים ללא רקע במשפטים
תואר שני במשפטים לבוגרים בתואר ראשון במנע"ס